[Teszt] Crash Team Racing Nitro-Fueled
Kapcsold jtk: Crash Team Racing Nitro-Fueled (xbox1)
Eddig 26 hozzszls
liquid
2019. jlius 16.
kedd 17:11
Az utbbi vek retro-jrahasznostsi lzbl taln az Activision jtt ki a legjobban: k j rzkkel kicsemegztk a raktrbl az amgy kalandos ton (a Vivendi csdje utn) hozzjuk kerlt, rgen nagynev, de egy ideje nem hasznlt IP-iket, j ruht adtak rjuk, de ugyanakkor pontosan meg is riztek bellk mindent (direkt feljtsokrl beszlnk), ami annak idejn annyira szerethetv tette ket. Ebbl az elgondolsbl szletett (s lett nagyon sikeres) a Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, a Spyro Reignited s most a Crash Team Racing Nitro-Fueled is.



A Crash Team Racing jragondolsnak akr vforduls oka is lehetne a megjelensre, a Naughty Dog eredetije pont hsz ve, 1999-ben debtlt bszke PlayStation exkluzvknt. Annak idejn hinyptl volt a platformon, PS-vonalon nagyon hinyzott akkoriban egy minsgi, a Mario Kart ellen-prjul llthat gokartos jtk. A CTR pedig ilyen volt: gyakorlatilag minden benne volt, amit a Nintends konkurencia nyjtani tudott, st, tartalom, struktra s vltozatossg tekintetnben mg tl is mutatott azon. Azta eltelt hsz v, a Nitro-Fueled els blikkre egy ignyes vizulis rncfelvarrs – a krds leginkbb az, hogy elg-e ennyi az dvssghez, s legfkpp: milyen jl / rosszul regedett a Crash Team Racing?



A nagyon rvid vlasz: nem felttlenl elg, de szerencsre a Nitro-Fueled tbb, mint sima kozmetikai mtt grafikai fronton + a CTR hatrozottan jl regedett, mg akkor is, ha egszen nyilvnvalk a klnbsgek a kztt, amit akkoriban, s amit mostanban gondolnak a jtkgyrtk egy, alapveten gyerekeknek sznt jtk nehzsgrl, s az ltala tmasztott kihvsokrl.

Egyelre maradjunk a kozmetiknl, ez a ugyanis a legnyilvnvalbb jdonsg: az jragondolst leveznyl Beenox itt (is) remek munkt vgzett, a CTR Nitro-Fueled minden szempontbl szuperl nz ki. Az jra-krelt plyk nem csak szimpln jl nznek ki, de egy-az-egyben hozzk az eredeti helysznek hangulatt, s azt a vizulis szikrt, ami egyediv tette ket. A Beenox ltal a plyk vizulis komplexitsnak nvelse cljbl becsatolt bvtmnyek is teljesen termszetesnek tnek, az j htterek vagy bnusz objektumok nem lgnak ki az sszekpbl, olyanok, mintha mindig is ott lettek volna. A sebessg is rendben van, 30 fps „csak”, de az stabilan, minden platformon, s felbonts tekintetben sem rheti sz a hz elejt, az ltalunk tesztelt verzi (sima Xbox One) ltalban az egyik leggyengbb lncszem szokott lenni a sorban, de mg itt is natv 1080p-t knl a CTR.



Ha a jelents grafikai csinosts nem lenne elg, ott a tartalom, melynek alapjn nyugodtan lehetne: „Crash Team Racing: Kt Feljtott Jtk Egy rrt Plusz Bnuszok”-nak hvni a CTR: NF-et. A helyzet az, hogy megkapod az eredeti CTR teljes tartalmt (16 plya + karakterek), a kevsb krberajongott PS2-es folytats a Crash Nitro Kart teljes tartalmt (14 plya + karakterek) az sszes multiplayer jtkmdot mindkettbl plusz kartokat s karakter-szkineket a Crash Tag Team Racing-bl, s bnuszknt a Beenox ltal bepakolt j karaktereket, kartokat, festseket, s matrickat. Tekintve, hogy a jtk single player gerinct kpez Adventure md kimaxolsa sem kis feladat, s minden ms csak ezek utn jn (csak Battle mdbl tflt tallsz benne!) s minden jtszhat online vagy zls szerint ngyfs lokl koopban is, nos, ha olyan jtkra vgysz, amit egsz nyron gyrhet az egsz csald akr kzsen is, akkor bajosan lehet megfelelbb clpont a CTR Nitro-Fueled-nl, a tartalom lazn kirdemli az „agypukkasztan bsges” jelzt.



Mondom ezt gy, hogy els (st: msodik) krben a CTR NF nem felttlenl fogja belopni magt a knnyedsgvel a gyerkck szvbe, a sznes-szagos-mks kls mgtt ugyanis egy kkemny, a magasabb nehzsgi fokozatokon kifejezetten hrdkr kart-racer rejtzik. Az Activision s a Beenox tudta ezt (nan, hogy tudtk!), s megtettek minden annak rdekben, hogy a 2019-es elvrsokhoz igaztsk a CTR-t ilyen szempontbl is. Ez a trekvs leginkbb az Adventure Mode-ban rhet tetten, itt kapsbl az elejn vlaszthatunk, hogy az eredeti formban kvnjuk-e tolni a Kalandmdot, vagy az jfajta Nitro-Fueled varicit krjk.

jonnan belpknek mindenkppen az utbbit javasolnm: itt ugyanis lehet nehzsget vlasztani, s bnuszknt kapunk egy kart-sszeraks fests/matriczs lehetsget is, ami ugyan javarszt kozmetikai vltozsokat hoz csak, de jpofnak mindenkppen jpofa. A frissen rkezk (s a gyerekek) szintje itt az Easy Mode s az alap versenyek: lesz pr elveszettet futam, az j terletek megnyitshoz szksges boss-futamok lehet, hogy elsre nem fognak sikerlni, de alapveten minden nagyon bartsgos, s nem prbl belednglni a fldbe.



Ahogy ezeken tllpsz, megprblkozol a bnusz time trial / CTR mdokkal, vagy nehzsgi fokozatot vltasz – rdemes felktni azt a bizonyos gatyt, szksg lesz r. A CTR itt villantja ki a foga fehrjt, s az eddig csak opcionlisan alkalmazott jtkmechanikinak (idztsen alapul power slide, levegben forduls, ugrsbl boost…) teljes kr, alapos, s kompromisszummentes alkalmazst kveteli meg a jtkostl a siker rdekben. Ami egyrszt sok-sok kromkodst s klrzst von magval, msrszt viszont nagyon hatkonyan kri szmon tled a jtktudst, s a plyaismeretet. A Beenox a httrtben szintn azon dolgozik, hogy hosszabban bent tartson a jtkban: a megjelens utn bepecselt Grand Prix a maga napi / heti / plya / karakter kihvsaival is jutalmaival elg hatkonyan ri el, hogy begyakorold mindazt ami a kemnyebb feladatok teljestshez szksges.

Nem minden tkletes, persze. A CTR NF a megjelensekor felhbortan sokat tlttt, most pr foltozs utn mg mindig rohadt sokat tlt, de legalbb mr nem hiszed rla azt, hogy lehalt a jtk a tltkpernyn. Az online matchmaking a kezdet kezdetn is problms volt, s most is, nha fl perc alatt telerakja a jtk a lobbit, nha pedig tz percet malmozol, bevgsz egy kvt meg egy krmest, s mg mindig egymagad rvlkodsz a kpernyn. Ha az elbbin nem is tudnak tovbb csiszolni, az utbbin illene, mert lokl split-screen ide vagy oda, egy ilyen jtk lettartamt nagy rszben az online multiplayer npszersge hatrozza meg.

A Beenox remek munkt vgzett a Crash Team Racing Nitro-Fueled-al: a CTR jragondolsa szemet gynyrkdteten jl nz ki, thozza az eredeti jtk minden bjt, ernyt (s kemnysgt), a belepakolt tartalom tekintetben pedig szztz szzalkon teljest – abszolt idelis csaldi jtk a nyri szezonra (s azon tl is).

[16] eandre
jl 21., vasrnap 11:39 #26
Vlasz BruceLee (#19) zenetre
Ja mindig hallgatom mekkora cscs az a jtk de a CTR nlam romm veri. Persze az eredeti CTR-re gondolok. Ez az "uj" nem tetszik.
jl 19., pntek 9:43 #25
Vlasz liquid (#22) zenetre
Szerintem is jobb gy az irnyts.
XBL Gamertag: AlcohollicA Hun
jl 19., pntek 9:42 #24
A kmletlenl nehz tud lennit tfogalmaznm helyetekben, akkor hagy nyerni az AI, ha engedi egyszer valamikor. (Hsz alkalombl egyszer kb) XD
XBL Gamertag: AlcohollicA Hun
jl 18., cstrtk 23:18 #23
Vlasz BruceLee (#19) zenetre
Ezzel lazn vitba tudnk szllni.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
jl 18., cstrtk 10:01 #22
Vlasz Dark T (#21) zenetre
Van egy alternatv kioszts, ahol a ravasz a gz, s az A - LB a drift, nekem az sokkal jobban bejtt, mint az alap.
And since you asked: no. It's massive.
[2] Dark T
jl 18., cstrtk 8:56 #21
Nagyon jo nagyon szep es tartalmas. De. Azt a k.....a gomb kiosztast miert nem lehet testre szabni? Boxon undorito hogy az LB RB gombal kell driftelni. Ravasszal szazszor konnyebb lenne. Van amikor nem is reagal az RB nyomasara vagy fogja magat es elengedi a driftet azt ugrik egyet. Vicc
[8] Nanditos
jl 17., szerda 15:31 #20
Nagyon nzegetem, mg a WiiU-n volt utoljra Kart jtkkal dolgom (MK .
Hinyzik a j kis couch-coop parti a haverokkal.
De mindenhol s mindenkitl azt kapom, hogy nehz. Kicsit tartok tle, gy sincs sok hajam..
A semmi az a valami, ami azltal van, hogy nincs.
[10] BruceLee
jl 17., szerda 13:07 #19
Am elszr nem gondoltam volna, de a CTR sokkal komplexebb s nagyobb kihvs mint a Mario Kart.
Pedig azt hittem a MK a mfaj cscsa de ht tvedtem
Nintendo Network ID: VenMedve | Steam: venmedve92 | http://www.twitch.tv/kashim92 | Youtube channel: TheSzemetes | www.snesot.com
[37] playmore
jl 17., szerda 11:37 #18
Vlasz Saya (#16) zenetre
Nem. A fejlesztcsapat az egysges arculatot helyezte eltrbe a fejleszts sorn. Ami azt jelenti, hogy a legtbb jtkkal ellenttben az alap XBO vltozat gyakorlatilag pixelpontosan hozza a PS4 szintet (1080p), viszont cserbe a Pro s X vltozat is egyenrtk, 1440p/30fps az sszes platform.

A leggyengbb nyert, a legersebb vesztett. A 60fps kihagysa az ersebb gpeken az alap tulajoknak kedvez fair play szempontjbl.
Cheers, love! The cavalry's here!
jl 17., szerda 10:49 #17
Vlasz Kenny (#12) zenetre
Szerintem sem jk a nehzsgi szintek, szakadknyi klnbsg van kztk, radsul mert a nehezebb itt azt jelenti, hogy az els helyezett mindig hzza magval az lmeznyt s rezhet htszllel dolgoznak a gpi ellenfelek. Mindez kombinlva az irritlan szopats fegyverekkel azt jelenti, hogy ha rossz helyen szvod meg, akkor szinte biztosan elbcszhatsz az els helytl, ha mr a verseny feln mr tl vagytok.

A Mario Kart 8-hoz hasonltani nehz, mert az MK8 pr rgebbi rszhez kpest nem csal, ha elgg ismered a plykat, a gpi ellenfelek nem tudnak gy kiszvatni mg akkor sem, ha kilnek 1-2 alkalommal, mert a mezny nem hz elre - mondjuk az emberi ellenfeleken van itt is a hangsly. Az MK8 magasabb nehzsgi szintje az agresszi mellett nem a kmletlen csalst tekeri fentebb, hanem a sebessget (ugye kbcentikben van megadva), aminek az a szpsge, hogy a legtbb plya teljesen ms arct mutatja, ms levgsok s ms vek nyernek rtelmet, kicsit t kell rendezni fejben a futamokat.

A CTR taln legnagyobb "baja" a korszakbl szrmazik: olcs nehzsgi szint megoldsok s magas betanulsi grbe. Utbbi nem akkora gond, csak amikor egy olyan banda l ssze, ahol vannak igazn kezdk is.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[9] Saya
jl 17., szerda 10:37 #16
Gondolom XOX-en natv 4K...?
[7] AtisR
jl 17., szerda 10:14 #15
Vlasz Kenny (#12) zenetre
Na most megint elbizonytalanodtam..
..vagy nem?
N id: AtisER
[10] Adibadi
jl 17., szerda 10:03 #14
"...nha fl perc alatt telerakja a jtk a lobbit, nha pedig tz percet malmozol, bevgsz egy kvt meg egy krmest,..."
De megennk most egy mzes-krmest, te j g!
Aki elhiszi, jrjon utna! PSN: DJWhite75 Xbox: Play Adibadi
[16] Kenny
jl 17., szerda 9:33 #13
Egybknt igen ajnlott. Jtt hozz ingyenes DLC is. Brutlis tartalom van benne, s igen hangulatos. Egyre tbbet nyomva mutatja meg bjt. Nagyon j deal, fleg, hogy nyomott ron ruljk.
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
[16] Kenny
jl 17., szerda 8:59 #12
Vlasz AtisR (#8) zenetre
A Crash nehezebb. Mr normlon Dark Souls Kart. De csal mdon nehz. Ha nem drifteled vgig a plyt, nem ismered a rvidtseket, nem nyersz. Ekkor is ha kapsz egy raktt, mr vge. Ha az ellenfl kap, az nem is lassul. Kilvd, 3 mp mlva mr eltted. A drift nagyon j benne. Az egsz plyt vgignyomhatod gy. Gyereknek csak easy. Sajnos sztem rosszul lttk be a nehzsget, mert az easy a Kart-nak knnyebb. 3 kr alatt sima kocsikzssal krt kap minden ellenfl...
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
[7] AtisR
jl 17., szerda 6:54 #11
Vlasz liquid (#9) zenetre
Kszi, akkor eslyes, hogy beszerzem
N id: AtisER
[25] rob
jl 17., szerda 4:56 #10
Only Online Race. 😍
ONE / PS4 / 3DS XL
jl 17., szerda 0:54 #9
Vlasz AtisR (#8) zenetre
Ugyanaz a kategria, nagyjbl. Az MK-ban egyszerbb a drift / power slide, de azt se ott. se itt nem nagyon kell / ktelez hasznlni az alacsony nehzsgi fokozatokon.
And since you asked: no. It's massive.
[7] AtisR
jl 17., szerda 0:39 #8
A lnyom (5 ves) most kezd rpattani a Mario Kart-ra, mr megvannak a maga sikerlmnyei. n viszont mr kiprblnk valami jat. Aki jtszott mr mindkettvel: mennyivel nehezebb (ha nehezebb) a CTR easy mdja a MK8 50cc meccseinl?
N id: AtisER
jl 17., szerda 0:08 #7
Nagyon klassz lett. Sajnos. Mivel nem vagyok a remastered-ek hve. Az alap plyk is annyira kreatvak, komplexek, de hogy hozzcsaptk a PS2-es rsz plyit is (amiket nem ismertem), gy mg szuperebb!
jl 16., kedd 21:51 #6
Vlasz Kenny (#5) zenetre
A "hazai" egy cseppet jobban fut a gpen.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[16] Kenny
jl 16., kedd 21:37 #5
Vlasz Tommy_Angelo (#1) zenetre
Ajnlott a Digital Foundry vide. Stabil 30fps, vizulisan mint a tbbi gpen, csak natv 720p dokkolva, 480p portable. Sokat tlt. (50 mp). Teljesen korrekt port. Taln a legjobb portols a gpen. KATT!
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
jl 16., kedd 19:54 #4
Vlasz kakuto (#3) zenetre
Az vgignyomhat pr ra alatt, annak ri meg igazn, aki vagy rmegy a teljes tartalomra s / vagy van trsasg, akikkel egytt jtsszon.
And since you asked: no. It's massive.
[10] kakuto
jl 16., kedd 19:40 #3
En 1 nap alatt kijatszottam az adventure modot easyn, csinaltam par ido gyemantot es ctr futamot majd tovabb is adtam rajta.

Eredeti nehezsegen kezdtem es nagyon nehez pedig anno ha jol emlekszem kimaxoltam.
34 evesen mar nem volt turelmem hozza.
Kicsit csalodas de aki maximalista annak biztos bejon.
jl 16., kedd 19:36 #2
Vlasz Tommy_Angelo (#1) zenetre
Azt nem lttuk, lltlag teljesen rendben van. Arra a platformra teljesen idelis jtk, btw. (br ott van ers konkurencinak a Mario Kart)
And since you asked: no. It's massive.
jl 16., kedd 19:34 #1
Switch verzi milyen? Szvem szerint vagy Switchre vagy PC-re vennm meg (ha jnne az utbbira is).
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
Crash Team Racing Nitro-Fueled adatlap
3 v felettieknek Gyerekeknek
Kiad: Activision
Fejleszt: Beenox
Megjelens: 2019. jn 21.
Kategria: Verseny
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ vizulis szempontbl kifogstalan
+ dugig tmtk tartalommal
+ 4 jtkos split-screen
+ kmletlenl nehz tud lenni
Ami nem tetszett
- kmletlenl nehz tud lenni
- sokat tlt
- megbzhatatlan matchmaking
Olvasi rtkels: 10 (2 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

26 | [Teszt] Crash Team Racing Nitro-Fueled

Az Activision s a Beenox nitrt itatott Crashel s cimborival, k pedig fogtk magukat, s egy hszves idutazs utn teljesen j kntsben prbljk elhitetni a nagyrdemvel, hogy a Mario Kart-on tl is van let a kartos jtkok piacn. Sikerl? Teszt kvetkezik.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba