Az utóbbi évek retro-újrahasznosítási lázából talán az Activision jött ki a legjobban: õk jó érzékkel kicsemegézték a raktárból az amúgy kalandos úton (a Vivendi csõdje után) hozzájuk került, régen nagynevû, de egy ideje nem használt IP-iket, új ruhát adtak rájuk, de ugyanakkor pontosan meg is õriztek belõlük mindent (direkt felújításokról beszélünk), ami annak idején annyira szerethetõvé tette õket. Ebbõl az elgondolásból született (és lett nagyon sikeres) a Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, a Spyro Reignited és most a Crash Team Racing Nitro-Fueled is.
A Crash Team Racing újragondolásának akár évfordulós oka is lehetne a megjelenésre, a Naughty Dog eredetije pont húsz éve, 1999-ben debütált büszke PlayStation exkluzívként. Annak idején hiánypótló volt a platformon, PS-vonalon nagyon hiányzott akkoriban egy minõségi, a Mario Kart ellen-párjául állítható gokartos játék. A CTR pedig ilyen volt: gyakorlatilag minden benne volt, amit a Nintendós konkurencia nyújtani tudott, sõt, tartalom, struktúra és változatosság tekinteténben még túl is mutatott azon. Azóta eltelt húsz év, a Nitro-Fueled elsõ blikkre egy igényes vizuális ráncfelvarrás – a kérdés leginkább az, hogy elég-e ennyi az üdvösséghez, és legfõképp: milyen jól / rosszul öregedett a Crash Team Racing?
A nagyon rövid válasz: nem feltétlenül elég, de szerencsére a Nitro-Fueled több, mint sima kozmetikai mûtét grafikai fronton + a CTR határozottan jól öregedett, még akkor is, ha egészen nyilvánvalók a különbségek a között, amit akkoriban, és amit mostanában gondolnak a játékgyártók egy, alapvetõen gyerekeknek szánt játék nehézségérõl, és az általa támasztott kihívásokról.
Egyelõre maradjunk a kozmetikánál, ez a ugyanis a legnyilvánvalóbb újdonság: az újragondolást levezénylõ Beenox itt (is) remek munkát végzett, a CTR Nitro-Fueled minden szempontból szuperül néz ki. Az újra-kreált pályák nem csak szimplán jól néznek ki, de egy-az-egyben hozzák az eredeti helyszínek hangulatát, és azt a vizuális szikrát, ami egyedivé tette õket. A Beenox által a pályák vizuális komplexitásának növelése céljából becsatolt bõvítmények is teljesen természetesnek tûnek, az új hátterek vagy bónusz objektumok nem lógnak ki az összeképbõl, olyanok, mintha mindig is ott lettek volna. A sebesség is rendben van, 30 fps „csak”, de az stabilan, minden platformon, és felbontás tekintetében sem érheti szó a ház elejét, az általunk tesztelt verzió (sima Xbox One) általában az egyik leggyengébb láncszem szokott lenni a sorban, de még itt is natív 1080p-t kínál a CTR.
Ha a jelentõs grafikai csinosítás nem lenne elég, ott a tartalom, melynek alapján nyugodtan lehetne: „Crash Team Racing: Két Felújított Játék Egy Áráért Plusz Bónuszok”-nak hívni a CTR: NF-et. A helyzet az, hogy megkapod az eredeti CTR teljes tartalmát (16 pálya + karakterek), a kevésbé körberajongott PS2-es folytatás a Crash Nitro Kart teljes tartalmát (14 pálya + karakterek) az összes multiplayer játékmódot mindkettõbõl plusz kartokat és karakter-szkineket a Crash Tag Team Racing-bõl, és bónuszként a Beenox által bepakolt új karaktereket, kartokat, festéseket, és matricákat. Tekintve, hogy a játék single player gerincét képezõ Adventure mód kimaxolása sem kis feladat, és minden más csak ezek után jön (csak Battle módból ötfélét találsz benne!) és minden játszható online vagy ízlés szerint négyfõs lokál koopban is, nos, ha olyan játékra vágysz, amit egész nyáron gyûrhet az egész család akár közösen is, akkor bajosan lehet megfelelõbb célpont a CTR Nitro-Fueled-nál, a tartalom lazán kiérdemli az „agypukkasztóan bõséges” jelzõt.
Mondom ezt úgy, hogy elsõ (sõt: második) körben a CTR NF nem feltétlenül fogja belopni magát a könnyedségével a gyerkõcök szívébe, a színes-szagos-mókás külsõ mögött ugyanis egy kõkemény, a magasabb nehézségi fokozatokon kifejezetten hárdkór kart-racer rejtõzik. Az Activision és a Beenox tudta ezt (naná, hogy tudták!), és megtettek minden annak érdekében, hogy a 2019-es elvárásokhoz igazítsák a CTR-t ilyen szempontból is. Ez a törekvés leginkább az Adventure Mode-ban érhetõ tetten, itt kapásból az elején választhatunk, hogy az eredeti formában kívánjuk-e tolni a Kalandmódot, vagy az újfajta Nitro-Fueled variációt kérjük.
Újonnan belépõknek mindenképpen az utóbbit javasolnám: itt ugyanis lehet nehézséget választani, és bónuszként kapunk egy kart-összerakós festõs/matricázós lehetõséget is, ami ugyan javarészt kozmetikai változásokat hoz csak, de jópofának mindenképpen jópofa. A frissen érkezõk (és a gyerekek) szintje itt az Easy Mode és az alap versenyek: lesz pár elveszettet futam, az új területek megnyitásához szükséges boss-futamok lehet, hogy elsõre nem fognak sikerülni, de alapvetõen minden nagyon barátságos, és nem próbál beledöngölni a földbe.
Ahogy ezeken túllépsz, megpróbálkozol a bónusz time trial / CTR módokkal, vagy nehézségi fokozatot váltasz – érdemes felkötni azt a bizonyos gatyát, szükség lesz rá. A CTR itt villantja ki a foga fehérjét, és az eddig csak opcionálisan alkalmazott játékmechanikáinak (idõzítésen alapuló power slide, levegõben fordulás, ugrásból boost…) teljes körû, alapos, és kompromisszummentes alkalmazását követeli meg a játékostól a siker érdekében. Ami egyrészt sok-sok káromkodást és ökölrázást von magával, másrészt viszont nagyon hatékonyan kéri számon tõled a játéktudást, és a pályaismeretet. A Beenox a háttértben szintén azon dolgozik, hogy hosszabban bent tartson a játékban: a megjelenés után bepecselt Grand Prix a maga napi / heti / pálya / karakter kihívásaival is jutalmaival elég hatékonyan éri el, hogy begyakorold mindazt ami a keményebb feladatok teljesítéséhez szükséges.
Nem minden tökéletes, persze. A CTR NF a megjelenésekor felháborítóan sokat töltött, most pár foltozás után még mindig rohadt sokat tölt, de legalább már nem hiszed róla azt, hogy lehalt a játék a töltõképernyõn. Az online matchmaking a kezdet kezdetén is problémás volt, és most is, néha fél perc alatt telerakja a játék a lobbit, néha pedig tíz percet malmozol, bevágsz egy kávét meg egy krémest, és még mindig egymagad árválkodsz a képernyõn. Ha az elõbbin nem is tudnak tovább csiszolni, az utóbbin illene, mert lokál split-screen ide vagy oda, egy ilyen játék élettartamát nagy részben az online multiplayer népszerûsége határozza meg.
A Beenox remek munkát végzett a Crash Team Racing Nitro-Fueled-al: a CTR újragondolása szemet gyönyörködtetõen jól néz ki, áthozza az eredeti játék minden báját, erényét (és keménységét), a belepakolt tartalom tekintetében pedig száztíz százalékon teljesít – abszolút ideális családi játék a nyári szezonra (és azon túl is).
A kíméletlenül nehéz tud lennit átfogalmaznám helyetekben, akkor hagy nyerni az AI, ha engedi egyszer valamikor. (Húsz alkalomból egyszer kb) XD XBL Gamertag: AlcohollicA Hun
Van egy alternatív kiosztás, ahol a ravasz a gáz, és az A - LB a drift, nekem az sokkal jobban bejött, mint az alap. And since you asked: no. It's massive.
Nagyon jo nagyon szep es tartalmas. De. Azt a k.....a gomb kiosztast miert nem lehet testre szabni? Boxon undorito hogy az LB RB gombal kell driftelni. Ravasszal szazszor konnyebb lenne. Van amikor nem is reagal az RB nyomasara vagy fogja magat es elengedi a driftet azt ugrik egyet. Vicc
Nagyon nézegetem, még a WiiU-n volt utoljára Kart játékkal dolgom (MK .
Hiányzik a jó kis couch-coop parti a haverokkal.
De mindenhol és mindenkitõl azt kapom, hogy nehéz. Kicsit tartok tõle, így sincs sok hajam.. A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
Am elõször nem gondoltam volna, de a CTR sokkal komplexebb és nagyobb kihívás mint a Mario Kart.
Pedig azt hittem a MK a mûfaj csúcsa de hát tévedtem Nintendo Network ID: VenMedve | Steam: venmedve92 | http://www.twitch.tv/kashim92 | Youtube channel: TheSzemetes | www.snesot.com
Nem. A fejlesztõcsapat az egységes arculatot helyezte elõtérbe a fejlesztés során. Ami azt jelenti, hogy a legtöbb játékkal ellentétben az alap XBO változat gyakorlatilag pixelpontosan hozza a PS4 szintet (1080p), viszont cserébe a Pro és X változat is egyenértékû, 1440p/30fps az összes platform.
A leggyengébb nyert, a legerõsebb vesztett. A 60fps kihagyása az erõsebb gépeken az alap tulajoknak kedvez fair play szempontjából. Cheers, love! The cavalry's here!
Szerintem sem jók a nehézségi szintek, szakadéknyi különbség van köztük, ráadásul mert a nehezebb itt azt jelenti, hogy az elsõ helyezett mindig húzza magával az élmezõnyt és érezhetõ hátszéllel dolgoznak a gépi ellenfelek. Mindez kombinálva az irritálóan szopatós fegyverekkel azt jelenti, hogy ha rossz helyen szívod meg, akkor szinte biztosan elbúcsúzhatsz az elsõ helytõl, ha már a verseny felén már túl vagytok.
A Mario Kart 8-hoz hasonlítani nehéz, mert az MK8 pár régebbi részhez képest nem csal, ha eléggé ismered a pályákat, a gépi ellenfelek nem tudnak így kiszívatni még akkor sem, ha kilõnek 1-2 alkalommal, mert a mezõny nem húz elõre - mondjuk az emberi ellenfeleken van itt is a hangsúly. Az MK8 magasabb nehézségi szintje az agresszió mellett nem a kíméletlen csalást tekeri fentebb, hanem a sebességet (ugye köbcentikben van megadva), aminek az a szépsége, hogy a legtöbb pálya teljesen más arcát mutatja, más levágások és más ívek nyernek értelmet, kicsit át kell rendezni fejben a futamokat.
A CTR talán legnagyobb "baja" a korszakból származik: olcsó nehézségi szint megoldások és magas betanulási görbe. Utóbbi nem akkora gond, csak amikor egy olyan banda ül össze, ahol vannak igazán kezdõk is. Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
"...néha fél perc alatt telerakja a játék a lobbit, néha pedig tíz percet malmozol, bevágsz egy kávét meg egy krémest,..."
De megennék most egy mézes-krémest, te jó ég! Aki elhiszi, járjon utána! PSN: DJWhite75 Xbox: Play Adibadi
Egyébként igen ajánlott. Jött hozzá ingyenes DLC is. Brutális tartalom van benne, és igen hangulatos. Egyre többet nyomva mutatja meg báját. Nagyon jó deal, fõleg, hogy nyomott áron árulják. PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
A Crash nehezebb. Már normálon Dark Souls Kart. De csaló módon nehéz. Ha nem drifteled végig a pályát, nem ismered a rövidítéseket, nem nyersz. Ekkor is ha kapsz egy rakétát, már vége. Ha az ellenfél kap, az nem is lassul. Kilövõd, 3 mp múlva már elõtted. A drift nagyon jó benne. Az egész pályát végignyomhatod így. Gyereknek csak easy. Sajnos sztem rosszul lõtték be a nehézséget, mert az easy a Kart-nak könnyebb. 3 kör alatt sima kocsikázással kört kap minden ellenfél... PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
Ugyanaz a kategória, nagyjából. Az MK-ban egyszerûbb a drift / power slide, de azt se ott. se itt nem nagyon kell / kötelezõ használni az alacsony nehézségi fokozatokon. And since you asked: no. It's massive.
A lányom (5 éves) most kezd rápattani a Mario Kart-ra, már megvannak a maga sikerélményei. Én viszont már kipróbálnék valami újat. Aki játszott már mindkettõvel: mennyivel nehezebb (ha nehezebb) a CTR easy módja a MK8 50cc meccseinél? N id: AtisER
Nagyon klassz lett. Sajnos. Mivel nem vagyok a remastered-ek híve. Az alap pályák is annyira kreatívak, komplexek, de hogy hozzácsapták a PS2-es rész pályáit is (amiket nem ismertem), így még szuperebb!
Ajánlott a Digital Foundry videó. Stabil 30fps, vizuálisan mint a többi gépen, csak natív 720p dokkolva, 480p portable. Sokat tölt. (50 mp). Teljesen korrekt port. Talán a legjobb portolás a gépen. KATT! PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
Az végignyomható pár óra alatt, annak éri meg igazán, aki vagy rámegy a teljes tartalomra és / vagy van társaság, akikkel együtt játsszon. And since you asked: no. It's massive.
En 1 nap alatt kijatszottam az adventure modot easyn, csinaltam par ido gyemantot es ctr futamot majd tovabb is adtam rajta.
Eredeti nehezsegen kezdtem es nagyon nehez pedig anno ha jol emlekszem kimaxoltam.
34 evesen mar nem volt turelmem hozza.
Kicsit csalodas de aki maximalista annak biztos bejon.
Azt nem láttuk, állítólag teljesen rendben van. Arra a platformra teljesen ideális játék, btw. (bár ott van erõs konkurenciának a Mario Kart) And since you asked: no. It's massive.