A fene sem gondolta, hogy a Switch-exkluzívnak indult Octopath Travelert végül PC-re hozza el először a Square Enix, a platformválasztás pedig olyan szinten hangsúlyos, hogy egyelőre maximum csak pletykák szólnak PS4-es vagy XO-s átiratokról. A JRPG műfajára manapság már nem lehet azt mondani, hogy elkerüli a jó öreg személyi számítógépek világát, az Octopath Traveler azonban vérbeli konzolos cucc, azon belül is egy hordozható/asztali hibridkonzolra készült szerepjáték. Vajh hogyan formálódik át ez az élmény a PC képernyőjére?
Jelentjük, teljesen vállalható módon. Bár a PC-s közönség egy része magasról tekint a Nintendo tízwattos kis masinájára, azért az Octopath Traveler elindítása után, ha az ember nem tudja honnan is jött a jövevény, nem is gondolhat semmilyen szkeptikus badarságra. A látvány tűéles, a hangkép bombasztikus, a menürendszer és a kezelés pedig gamepad nélkül is kézre áll. Amit pedig a játék hoz, az gyakorlatilag a konzolos JRPG múltjából építkező „futuretró” megoldás, amiben a SNES korszak szokásai, a Bravely Default művészi meggondolásai, de az áramvonalas, és a szokásosnál jóval szerteágazóbb történet újdonságai is jól megférnek egymás mellett.
Az ellentmondás? Talán az, hogy míg a Switch közönsége a korábbi Nintendo platformokon el tudta helyeznii a gyökerekből táplálkozó elemeket, addig a PC közönség a pixelgrafikában és a 8-16-bites konzolos múltban nem biztos, hogy talál majd kapaszkodót. Persze az Octopath van annyira változatos, van annyira áramvonalas, hogy az ős pécés is rátaláljon a lendületére, máskor a megfontoltságára (urambocsá repetitívebb oldalára), vagy a pixel-animés látványára. Ám valószínű ez a játék a kevert platformokon játszó gamerek, vagy esetleg az ős-nintendós közönség számára befogadhatóbb darab lesz, mint ha a pixelkorban valaki épp a klasszikus CRPG-kkel játszott volna.
Az Octopath Traveler portja tetszetős (köszönhetően az Unreal motor könnyű formázhatóságának), gépigénye nem veszélyes (még laptopon is vígan eljátszik vele az ember), a pixeles látványt modern effektusokkal turbózó grafikája (amit most akár 4K-ig tolhatsz) pedig a stílust befogadók számára garantáltan imádnivaló lesz. Sok beállítással mondjuk nem tudsz majd variálni - a játék látványát a művészeti elképzeléseinek keretein belül tudod csak finomhangolni, és a 16:9 képarányon sem tudsz túlnyúlni. A történet karakterei érdekesek, a sok szálról indítható cselekmény pedig egyedi narratívát garantál. Ha bővebben is megismerkednél az alapjátékkal, bátran olvasd el Vega kollégám tesztjét (KATT!). Ha pedig Switch hiányában nézegetted már korábban is a játékot, esetleg belekóstolnál valamibe, ami a JRPG-k múltjától a jövőjéig húzza a spektrumot, akkor nyugodtan szerezd be PC-re a kicsit húzós áron kínált Octopath Travelert.