[Teszt] Sword Art Online: Hollow Realization Deluxe

Sword Art Online: Hollow Realization Deluxe

mcmackoGéczy Attila2019.07.05. 13:05

Új hét, újabb újrakiadás Switchre. Ezúttal a Sword Art Online sorozatot érte utól a végzete. Maga a teszt érdemi része előtt viszont illik ejteni néhány szót az alapanyagról, lévén egy light novel/manga/anime sorozat (sokadik) feldolgozásáról, illetve folytatásáról van szó. 2012-es megjelenésekor meglepően nagyot durrant a Sword Art Online. Aki egy kicsit otthonosabban mozog ebben a közegben, azoknak nem akkora meglepetés, amikor egy-egy könyv/manga/anime sorozat komolyabban nyúl egy-egy nagyobb lélegzetvételű témához. A SAO kiemelkedő figyelmet kapott mind a kritikusoktól, mind az olvasóktól és a nézőktől. Talán ezt a megkülönböztetést annak köszönheti, hogy egy olyan témát piszkált meg, ami a mindennapok része, viszont valahogy a mainstream médiában nem esik kellő mélységben szó róla. Nevezetesen a játékfüggőség valamint az MMORPG-k világát, továbbá az online terek személytelenségét és az ott "elkövetett" cselekedetek következménynélküliségét járta körbe, elég szépen kivitelezett animációval.

Ennek köszönhetően elég szép rajongói bázis gyűlt köré, így nem kerülhette el a népszerű sorozatok sorsát: játékadaptáció készült belőle, eddig összesen 15 játékfeldolgozást kapott a franchise.Ezek egyike a tesztünk alanya, ami a konzolos sorozat harmadik (negyedik?) darabja, ami történetében az anime után játszódik. Aki még mindig tudja követni, miről is beszélek, az folytassa nyugodtan a teszt olvasását!

Mivel folytatásról beszélünk, az egyszeri játékos úgy érezheti, hogy nagyon sok mindenből kimaradt, amikor in medias res egy MMO-ba csöppen a főhősünk és mindenkit ismerősként köszönt. Tény, hogy a játék történeti szempontből előismeretet követel, de hála az égnek nem mondatja fel a sorozat illetve a többi médium teljes bibliáját, "megelégszik" azzal, ha valaki az anime első szériáját ismeri. A probléma ezzel talán annyi, hogy annak ismeretét meg is követeli.

Adott tehát egy játékos, aki egy VR-MMORPG-be érkezik. A cucc egy olyan rendszernek az újrázása, amiben korábban bennragadtak játékosok. A fejlesztő az elődöt úgy alkotta meg, hogy ha valaki beloggolt, akkor nem hagyhatta el a virtuális teret. A játékbeli halál valós halált is jelentett, ugyanis a VR sisak megsütötte az agyát annak, aki botor módon figyelmetlenül játszott, vagy éppen megkísérelte eltávolítani azt a fejéről. A egyetlen kiút a főboss leverése volt, aminek abszolválása után szabadultak az emberek. A rendszerre végül felhúzták az új részt, aminek a Sword Art Origin nevet adták. Ide esünk be mi, Kirito nevű főszereplőnk bőrében, majd régi játékostársaink üdvözlését követően elég hamar rádöbbenünk, hogy valami megint nem kerek a VR világban. A történet tehát meglehetősen fordulatosra sikerült, nem gondoltam volna, hogy a Sword Art alapszituációjából és világából ki tudnak még egy kalandot csavarni, de sikerült. (az anime anno különböző VR világok körül bonyolította a sztorit miután az alapkonfliktust, azaz magát a szökést feloldották).

Játékmenet tekintetében kvázi egy MMO-t kapunk, különböző területekkel, grind-al, mobokkal valamint egy olyan összetett skill fával, amitől garantáltan megnyúlik az ember arca, amikor először meglátja. Ezen felül a klasszikus JRPG receptet mondja fel a program, egy akciójáték harcrendszerére hajazó megoldással megspékelve, ami elég tisztességesre sikerült. Nem egy egyszerű cooldownos, auto-attack-os rendszerre kell gondolni, hanem egy ritmusosabb, kitérésre és időzítésre alapuló megoldást választottak a fejlesztők. A játék végére már azért egy kissé unalmassá válik, de nem váltja ki azt a fásultságot, mint a legtöbb MMO harcrendszere.

Külön jópofa dolog, hogy azzal, hogy "játékosokkal" vagyunk körbevéve, illetve mindenki tisztában van azzal, hogy ez egy játék, egy olyan atmoszférát teremtenek, ami egy offline játékban a legközelebb vihet ahhoz az érzéshez, hogy egy MMO-val játszunk. NPC-ket, damage-t emlegetnek, valós életük dolgaikról beszélnek, ami szokatlan, egyben üde színfoltja a játéknak, mivel nem a klasszikus kliséket vonultatja így fel a sztori. Egy kevésbé közösségi játékosnak tökéletesen bemutatja, milyen lehet egy összeszokott csapatban egy ilyesmi online szerepjátékkal játszani.

Maga a prezentáció egy kissé vegyes képet fest. A harcok szépen vannak felépítve, jó néhány óriás monsztába is bele akaszthatjuk a kardunkat de a kisebb ellenfelekkel vívott csaták sem statikusak. Kidolgozottságra és látványra nem lesz komoly panasz, az ellenfelek változatosak, területből pedig szintén markánsan elkülönülő választékot kapunk. Akkor miért mondtam azt, hogy vegyes a kép? A történetet előmozdító párbeszédek miatt, amiket egy visual novel-hez hasonlóan állítottak össze. Nem lenne ezzel komoly baj, de egy olyan játékban aminek az alapanyaga pont a dögös és látványosan megkoreografált harcok és látvány miatt (is) tűnt ki a középszerből, talán egy kis extra energiabefektetés elfért volna. Apróság, de engem zavart.

A játék hosszára nem lesz panasz. hosszú és fordulatos főszál, rengeteg mellékküldetés jön majd velünk szemben, amik az MMO-k hagyományait követik (gyűjts össze mind, verd le, hozd el), a félelmetes méretű skillrendszer, valamint egy randiszim is a program része, amiben a szívünk választottját abajgathatjuk, randiztathatjuk és simogathatjuk.

Minimális említést érdemel az online része a játéknak, ahol PVP csatákat zavarhatunk le, vagy coopban játszhatunk, de mivel a SAO lényege pont a már ismert karakterekkel való csörte, narratív szempontból sok értelmét nem láttam.

Kicsit bajban vagyok, hogy kinek is tudnám ajánlani a programot. Egy ilyen nagyobb lélegzetvételű játékban a karakterek közötti kapcsolat és maga a világ felépítése és megismerése mindig hangsúlyos szerepet kap. Azzal viszont, hogy mi egy későbbi ponton kapcsolódunk be a kalandba, a megismerés és felfedezés öröme egy kicsit csorbát szenved. A szereplők és a történet is visszautal sok mindenre, így az az érzés kerülgetheti az embert, hogy valamiből kimaradt, ez pedig a narratívára elég erősen rányomhatja bélyegét. Azzal, hogy ennyire épít az előzmények ismeretére rajongói oldalról vigyorogva tudok csettinteni a nyelvemmel, de egy Sword Art szűznek nem merném nyugodt szívvel ajánlani. Összességét tekintve egy erős hatost bátran kiosztok neki, viszont aki nem ismeri a sorozatot, mindenképp pótolja legalább az első szériát mielőtt nekiáll a játéknak.

6/10

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

10 órája
14

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==