[Teszt] Blood and Truth

Blood and Truth

mcmackoGéczy Attila2019.06.07. 19:00

A fene sem gondolta volna, hogy a Sony ekkora erőkkel áll ki hosszú távon a PSVR platform mellett Bár a sisak eladásai mostanáig talán az ötmilliót sem érték el, a játékok áradata folyamatos, a digitális PS boltban sorra jönnek az új megjelenések. A Sony londoni csapata pedig a kütyü megjelenése után három évvel bedob egy váratlanul durva, AAA kategóriába szánt VR játékot. Egy olyat, amit a megjelenéskor „system-seller” címkével lehetett volna illetni, de most sem illik alacsonyabb polcra rakni. A Blood & Truth minden olyat tartalmaz, amit egy szokásos-filmes Sony nagyjátéktól várunk, és sikerült mindezt úgy tető alá hozni, hogy a VR-ban fogyasztható maradjon a dolog.

Hogyan is néz ki a Blood & Truth játékmenete? Elsőre talán a Virtua Cop ugorhat be a félszegen közeledő játékosnak - vagy jobban mondva a Time Crisis, ha már a Playstation platform jellegzetes élményei között akarunk kotorászni. A játék érdemi része, a törzs, a velő a lépésről-lépésre előrehaladós céllövöldében rejlik. A maradék időben mit csinál a program? Próbálja az összes olyan VR-trükköt egy tető alá betenni, amit egy Getaway-sztori elbír a mocskos londoni alvilág díszletei között. Vannak kevéssé interaktív beszélgetős átvezetők, akadnak olyan szakaszok, ahol pusztán a felderítés, vagy a nyomozgatás kedvéért grasszálunk, lesznek járműves-lövöldözős momentumok, és a készítők lépten-nyomon próbálnak valami érdekes, VR-látványhoz és interakcióhoz mérten poénos dolgot beiktatni, hogy egy percet se unatkozzunk.

Uncsizásra amúgy a forgatókönyv sem ad túl sok okot, a Blood & Truth sztorija egy Guy Ritchie filmnek is elmenne. Ebben egy családi tragédia után ex-katonaként próbálunk visszaintegrálódni a gengszter famíliánk mindennapjaiba. Ám a családfő halála felborítja a környék status quo állapotát. Az egyik rivális banda azonnal szemet vet a javainkra, és ebből már körvonalazódik is a kemény pillanatokat sajátos humorral oldó gengsztermese, ami persze több unalomig ismert fordulatot tartalmaz, mint meglepő cselekményszálat, vagy egyedi karaktert. De ez így is van rendjén, ha már egyszer a fejlesztők ilyen erősen kötötték magukat a brit fővárosi alvilágot feldolgozó zsánerfilmek hangulatához.

És persze a Blood & Truth nem értékelhető másképpen, mint echte VR játékként. Az akció mechanikákat VR-ra szabták, a narráció szintén úgy van kitalálva, hogy belülről tátott szájjal tudjuk végigpislogni, vagy virtuláis kezünkkel végigmatatni a cselekmény főbb részeit. A lövöldözős részek Move irányítóval (azzal teszteltük a játékot) feszesen és élvezetesen működnek, bár hozzá kell tennünk, hogy időnként van némi pozíció-röcögés, és a távolabbi célpontok már a PSVR szemüveg felbontását is próbára teszik. A pisztolyok, és egyéb lőfegyverek más és más offenzív stílust igényelnek, jómagam ritkán éreztem (akkor is talán az ülő pozíció miatt), hogy túl sokfelé kell kapkodnom az akció hevében. A pályákon ezerféle titkot, rejtett interakciót, ahogy fentebb is írtam, fifikás poént helyeztek el a készítők, amitől élő, és tényleg mélységekkel bíró videojáték lesz a kalandból. Így van újrajátszási faktor, lehet variálni a pályák különböző fegyverekkel, egykezes-kétkezes-hongkongi pisztolyhős üzemmódban való abszolválásával, és a trófeák gyűjtögetésével. Bizony, egy csomó pályaelem mögött tényleges jutalmak lapulnak - magyarul, ha találsz négy papírgalacsint, és a szoba másik végében van egy játék kosárpalánk, akkor próbálj meg célba találni, mert jó eséllyel a játék értékelni fogja az erőfeszítéseidet. Vagy egy trófeával, vagy egy negyedik falakat döntögető beszólással.

A kaland során részünk lesz múzeumi látogatásban (működő, és VR-ban is varázslatos installációkkal), kifutópályán történő akciózásban, ablakokon, háztetőn és házak falán való menekülésben, és még csomó minden másban is, amit nem lövünk le - hadd legyen újszerű az élmény minden PSVR harcos számára. A játék hossza nagyjából megduplázza az átlagos PSVR címek szavatosságát. Ha nem rohansz, akkor kb. négy este, négyszeri ültő helyben kényelmesen végig lehet vinni a sztorit, ami 5-6 óra szórakozást simán jelent. (Én még úgy sem tudtam egyszerre nagyobb időket beiktatni, hogy amúgy a program ritkán űz gúnyt a VR-gubancolódásra hajlamos idegrendszerünkből.) A fenti játékidő persze még mindig nem ér fel egy nyitott világú akció-kalandjátékkal, de ahogy fentebb is írtam, a Blood & Truth-ot illik a helyén kezelni.

Mert a Blood & Truth egy VR játék, abból is az egyik legjobb, amit mostanában (vagy konzolon valaha) láthattunk. A porcikáin süt az igényesség; apró figyelmességek sorával emlékeztet minket arra, hogy miért is szeretünk videojátékokkal játszani, ami ritka tapasztalás egy VR szemüveg mögött. És valahol a korlátaiból fakadó koncentráltságában rejlik a kiemelt érdeme. Nem repetitív, nem késztet minket időhúzós feladványokra - amit csinál, azt fókuszáltan a szórakoztatásunk érdekében teszi, a vártnál okosabb megoldásokkal, rengeteg kikacsintással és a VR lehetőségeinek ünneplésével. PSVR tulajként kihagyhatatlan móka - és ezzel azt hiszem eljött az idő, hogy kimondjuk: ha valaki tényleg moderált áron szeretne a VR élmények cirkuszába jegyet váltani, a PSVR platform mára teljes mértékben megérett a bizalmunkra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

16 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==