[Béta] Code Vein
Eddig 13 hozzászólás
ne5h
2019. június 04.
kedd 10:00
A Bandai Namco látszólag nem akar lemondani a népszerűvé vált soulslike formuláról, ha pedig a FromSoftware nem ér rá, mert holmi Sekirot készített az Activision égisze alatt, akkor találnak más megoldást. A Code Veinről már a bejelentés óta üvöltött, hogy mi volt az inspirációs alap, ez pedig a béta alatt sem került kétségbe.

Oké, technikailag Network Test volt a kipróbálható verzió hivatalos neve, de amikor még ennek a címébe is beillesztik a görög ábécé ide illő betűjét, akkor azért mégiscsak egy bétának tekinthetjük a próbakört. Már csak azért is, mert sok mindent ki tudtam próbálni korlátozott időszak alatt, kivéve egy dolgot: a játék multiplayer funkcióját. Ugyanis többszöri nekifutás ellenére sem sikerült olyan időben játszanom, amikor más is éppen a bétát nyúzta és/vagy kedve lett volna egy kis co-ophoz.



Rá is térek tehát a Code Vein azon részeire, melyeket volt alkalmam megtapasztalni a béta során. Az első és leginkább az arcunkba tolt lehetőség, a karakterünk megalkotása. Amennyiben valakinek ez jelenti az RPG-k egyik sarkalatos pontját, örömmel veheti tudomásul, hogy a Shift csapata nem érte be kevéssel, még a főszereplő pupillájának formáját is beállíthatjuk, sőt, azt is megszabhatjuk, milyen formában csillanjon szemén a Nap fénye. Részletesség tekintetében tehát nem lesz hiány.

Ennek némileg ellentéte a karakterfejlesztés, ahol a készítők meglehetősen leegyszerűsítették a dolgainkat. Bár az általunk terelgetett főhős természetesen rendelkezik különféle értékekkel, mint életerő, stamina és hasonlók, a fejlesztés során ezeket nem tudjuk célirányosan fejleszteni. Helyette mindössze karakterünk szintjét tudjuk növelni, ezek az emelkedések pedig automatikusan módosítják az adott szinthez rendelt tulajdonságainkat. Magyarul hiába szeretnénk mi kevés élettel, de nagy támadóerővel rendelkező karaktert alkotni, ha a fejlesztés során kötelezően emelkedik az életünk is.



A harcrendszer esetében a leginkább szembetűnőbb dolog a nagyjából folyamatosan velünk lévő társak lesznek. Bizonyos pontokon azért van lehetőségünk magányosan nekivágni a harcoknak, azonban a béta során kipróbálható dungeon volt az, ahol igazán világossá vált, hogy mind a területek kialakítása, mind az ellenfelek száma és elhelyezése arra akar sarkalni minket, hogy igenis csapódjon mellénk valaki. Ez főleg az ebben a módban elérhető két komolyabb boss-nál ütközött ki, ahol az ellenfelek gyorsasága és támadásai ellen meglehetősen hatásosnak és némileg szükségesnek is tűnt, hogy valaki időnként elvonja a figyelmüket.

Érdekesség, hogy a játék némileg szokatlanul kezeli a karakterünkre aggatható ruhákat. Ezek bizonyos tekintetben egy helyi covenant rendszernek tekinthetők, hiszen az egyes gúnyák jelentősen képesek befolyásolni a tulajdonságainkat. Ha pedig ennyi nem lenne elég, mindegyik preferál egy fegyvertípust (esetünkben támadási kategória szerint), módosítja a parry támadásunkat, illetve arra is figyelnünk kell, hogy nem mindegyik Blood Code-dal kompatibilisek. Apropó Code-ok. Ezek a játék kasztrendszeréért felelnek, érdekességük pedig, hogy a közöttük való váltás bármikor lehetséges, tehát ha a frontális támadásra koncentráló Berserker esetleg hatástalan lenne, pillanatok alatt lényegülhetünk át távolsági "varázslatokat" szóró Casterré. Szokatlan elgondolás, mindenesetre kicsit ellensúlyozza a karakterfejlesztés egyszerűségét.



Az első órákban tapasztalt kicsit sutácska érzés folyamatosan hagyott alább, amíg rá nem éreztem a Code Vein rejtelmeire. Attól senkinek sem kell tartania, hogy letaszítja a trónról a műfaj legjobbjait, némileg más megközelítése és több hasznos kisegítő funkciója miatt azonban azok számára is megnyithatja a zsáner kapuit, akik korábban kerülték azt.

[15] igni
jún 08., szombat 10:25 #13
10-12 órát toltam bele a bétába. Nagyon tetszik, hogy a statisztikánkat nem a szokásos módon kell fejleszteni, hanem több mindent kell figyelembe venni(Blode Code,Ruha,fegyver stb.) Nem bántam meg amikor tavaly júniusban előrendeltem a gyűjtői kiadást.
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[41] Renatto
jún 06., csütörtök 22:14 #12
Már a tutorialt sem fejeztem be. Vagyis már ott befejeztem.
DOLBY ATMOS 5.2.4 - Yamaha RX-A2080 - Klipsch RP-280F - RP-450C - RP-250S - RP-140SA - R-112SW - LG OLED55B7 - HiMediaQ30 - XboxOneX SE
[28] lacapaca
jún 06., csütörtök 12:43 #11
Nálam ez az a játék, ami tök mindegy milyen, egyszerüen már a design-jától feláll a hátamon a szõr. Mikor megláttam elõször a "hangyászsünt" az már annyíra kínos volt, hogy majdnem sírtam a röhögéstõl. Nem nekem készül, az tuti.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[32] sQr
jún 06., csütörtök 11:02 #10
Köszönöm a kis kedvcsinálót. Ez határozottan pozitívabb képet festett azért, mint az eddig olvasott vélemények. Sajnálom, hogy végül én nem tudtam kipróbálni...
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Kérdezd!
[38] Hunk2
jún 04., kedd 20:17 #9
Előrendelve gyűjtői verzió.
"Élni és élni hagyni"
jún 04., kedd 17:37 #8
Válasz frg_dnl (#7) üzenetére
Én a Zweihandert túl lassúnak találtam, nagyjából az összes fegyvert végigpróbáltam és a Queenslayer Blade-del volt valamennyi esélyem ellene, de nekem se sikerült leverni. Mondjuk a Knight is elmehet a búsba a teleportálgatásával együtt.
I am such a B.A.
[11] frg_dnl
jún 04., kedd 17:25 #7
Az utolsó Boss-al kínlódtam egy darabig, a Blade Bearer-el de éreztem, hogy valamit nem jól csinálok mert Prometheus Blood Code-al és Zweihander-el nem sikerült legyőznöm pedig mindhárom társat cserélgettem.
Egyébként elég érdekes színt hoz az akció-RPG-k világába már pusztán azért mert a J-RPG és az Anime párosítás volt a megszokott és nem az ARPG-Anime.
A pályaszerkesztője viszont nagyon tetszett, részletes és jól odafigyeltek sok apró dologra viszont a játékmeneten még van mit dolgozni.
jún 04., kedd 16:46 #6
Válasz Lacek92 (#5) üzenetére
Megnyugodhatsz, közelebb áll a Souls-hoz, mint a Sekirohoz. Már csak azért is, mert van staminarendszer.
I am such a B.A.
[2] Lacek92
jún 04., kedd 15:56 #5
Remélem a Dark Souls harcrendszere az inspirációs forrás, és nem a Sekiroé.
[26] shearer
jún 04., kedd 13:28 #4
Válasz ne5h (#3) üzenetére
Köszi az infót!
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
jún 04., kedd 13:21 #3
Válasz shearer (#2) üzenetére
Mint írtam, vannak esetek, amikor mehetsz egyedül is (például a bétában lévő dungeon teljes egészében), de nagyon érződik, hogy az esetek döntő többségében a 2 fős felállásra vannak szabva a harcok.

A társ AI-ja teljesen jó, sokszor szedett föl, ha olyan partnert viszel, aki castolni szokott, akkor rendre váltogatja a támadásokat. Egyedül akkor volt gond, amikor én a boss-hoz akartam futni, a társ meg leállt a mobokkal harcolni. Mert ugyan képes bizonyos távolságból rám spawnolni, de ez nem működik, ha már bementem a boss-hoz.
I am such a B.A.
[26] shearer
jún 04., kedd 13:07 #2
Szóval, ha jól értem, mindig van mellettünk egy AI társ (vagy más játékos)? Mi volt a benyomásod, mennyire életképes a partner mesterséges intelligenciája? Tényleg segítség, vagy csak golyófogó?
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
[38] Fieldtom
jún 04., kedd 12:31 #1
Vizuál dizájn nagyon nem jön be.
Tegnap is ma feküdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom