[Béta] Code Vein

Code Vein

ne5hVáradi Dániel2019.06.04. 12:00

A Bandai Namco látszólag nem akar lemondani a népszerűvé vált soulslike formuláról, ha pedig a FromSoftware nem ér rá, mert holmi Sekirot készített az Activision égisze alatt, akkor találnak más megoldást. A Code Veinről már a bejelentés óta üvöltött, hogy mi volt az inspirációs alap, ez pedig a béta alatt sem került kétségbe.

Oké, technikailag Network Test volt a kipróbálható verzió hivatalos neve, de amikor még ennek a címébe is beillesztik a görög ábécé ide illő betűjét, akkor azért mégiscsak egy bétának tekinthetjük a próbakört. Már csak azért is, mert sok mindent ki tudtam próbálni korlátozott időszak alatt, kivéve egy dolgot: a játék multiplayer funkcióját. Ugyanis többszöri nekifutás ellenére sem sikerült olyan időben játszanom, amikor más is éppen a bétát nyúzta és/vagy kedve lett volna egy kis co-ophoz.

Rá is térek tehát a Code Vein azon részeire, melyeket volt alkalmam megtapasztalni a béta során. Az első és leginkább az arcunkba tolt lehetőség, a karakterünk megalkotása. Amennyiben valakinek ez jelenti az RPG-k egyik sarkalatos pontját, örömmel veheti tudomásul, hogy a Shift csapata nem érte be kevéssel, még a főszereplő pupillájának formáját is beállíthatjuk, sőt, azt is megszabhatjuk, milyen formában csillanjon szemén a Nap fénye. Részletesség tekintetében tehát nem lesz hiány.

Ennek némileg ellentéte a karakterfejlesztés, ahol a készítők meglehetősen leegyszerűsítették a dolgainkat. Bár az általunk terelgetett főhős természetesen rendelkezik különféle értékekkel, mint életerő, stamina és hasonlók, a fejlesztés során ezeket nem tudjuk célirányosan fejleszteni. Helyette mindössze karakterünk szintjét tudjuk növelni, ezek az emelkedések pedig automatikusan módosítják az adott szinthez rendelt tulajdonságainkat. Magyarul hiába szeretnénk mi kevés élettel, de nagy támadóerővel rendelkező karaktert alkotni, ha a fejlesztés során kötelezően emelkedik az életünk is.

A harcrendszer esetében a leginkább szembetűnőbb dolog a nagyjából folyamatosan velünk lévő társak lesznek. Bizonyos pontokon azért van lehetőségünk magányosan nekivágni a harcoknak, azonban a béta során kipróbálható dungeon volt az, ahol igazán világossá vált, hogy mind a területek kialakítása, mind az ellenfelek száma és elhelyezése arra akar sarkalni minket, hogy igenis csapódjon mellénk valaki. Ez főleg az ebben a módban elérhető két komolyabb boss-nál ütközött ki, ahol az ellenfelek gyorsasága és támadásai ellen meglehetősen hatásosnak és némileg szükségesnek is tűnt, hogy valaki időnként elvonja a figyelmüket.

Érdekesség, hogy a játék némileg szokatlanul kezeli a karakterünkre aggatható ruhákat. Ezek bizonyos tekintetben egy helyi covenant rendszernek tekinthetők, hiszen az egyes gúnyák jelentősen képesek befolyásolni a tulajdonságainkat. Ha pedig ennyi nem lenne elég, mindegyik preferál egy fegyvertípust (esetünkben támadási kategória szerint), módosítja a parry támadásunkat, illetve arra is figyelnünk kell, hogy nem mindegyik Blood Code-dal kompatibilisek. Apropó Code-ok. Ezek a játék kasztrendszeréért felelnek, érdekességük pedig, hogy a közöttük való váltás bármikor lehetséges, tehát ha a frontális támadásra koncentráló Berserker esetleg hatástalan lenne, pillanatok alatt lényegülhetünk át távolsági "varázslatokat" szóró Casterré. Szokatlan elgondolás, mindenesetre kicsit ellensúlyozza a karakterfejlesztés egyszerűségét.

Az első órákban tapasztalt kicsit sutácska érzés folyamatosan hagyott alább, amíg rá nem éreztem a Code Vein rejtelmeire. Attól senkinek sem kell tartania, hogy letaszítja a trónról a műfaj legjobbjait, némileg más megközelítése és több hasznos kisegítő funkciója miatt azonban azok számára is megnyithatja a zsáner kapuit, akik korábban kerülték azt.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

7 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

19 órája
6

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

23 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==