[Teszt] Druidstone: The Secret of the Menhir Forest
Kapcsold jtk: Druidstone: The druids of the Menhir Forest (pc)
Eddig 3 hozzszls
Vega
2019. mjus 24.
pntek 09:00
Vgignzve a finn jtkfejlesztk illusztris listjn, nem semmi cgeket s termkeket ksznhetnk az szaki orszgnak. A Max Payne, a Trine, a Trials, az Angry Birds vagy a Clash Royale mellett (s helyett) nekem taln a legnagyobb kedvencem mgis a Legend of Grimrock kt darabja volt. Az ezeket kszt Almost Human sajnos kt ve tetszhalott llapotban van (nem sznt meg, csak szneteltetik a mkdsket), ugyanakkor tbb fejlesztjk is komoly szerepet vllalt egy msik cg, a Ctrl Alt Ninja els jtknak, a Druidstone: The Secret of the Menhir Forestnek az elkszlsben. Lett is persze kisebb felhrdls, hogy hol a Grimrock 3, pedig a Druidstone-nak az gvilgon semmi szgyenkezni valja nincs, hangulatos s kimondottan j jtszhatsggal megldott taktikai RPG lett, ami egyszerre tpllkozik a mfaj nyugati s japn gykereibl, mgis kpes friss tletekkel egyedl is megllni a lbn.



A Druidstone sszesen harminchat, egymstl ltalban rvid tvezet jelenetekkel elvlasztott kldetsbl ll, ezek mindegyikn egyedi feladatokat kell megoldani a tovbbhaladshoz. Az aprlkos kidolgozottsg plykon ugyan fleg a mellkkldetsek hajlamosak tbbszr ismtldni, mgis mindegyikrl azt rezzk, hogy amilyen feladatokat meg lehet valstani ebben a zsnerben, azt a ksztk bele is tettk. Nem minden plya szl arrl, hogy gyzzk le azt, aki l s mozog (vagy pp egy specilis) ellenfelet, visznont ha egy adott pontra el kell jutni, abban is rendre van valamilyen csavar. Amikor a plyatervezs sorn valahol nagyon elkezdtek dominlni a puzzle-elemek, inkbb levlasztottk ezeket a szakaszokat, gy harcok nlkl, kizrlag a feladvnyra koncentrlva kell rajtuk vgigmenni, gyesen megtrve ezzel nhny szintenknt a jtk jellegbl add repetitivitst.



A hangsly termszetesen a harcokon s az ezzel szervesen sszefgg fejlesztsi rendszeren van, taln tlsgosan is. Maga a trtnet, ahogy a jtk cme is sugallja, egy erdei druida kzssget r tmads kr pl, s sajnos nem a legrdekesebb. A viszonylag statikus egy-kt perces beszlgetsek tulajdonkppen lehetnnek azok, de sajnos maguk a fontosabb szereplk nem tudnak annyira izgalmasak lenni, hogy elvigyk a htukon a helyenknt sablonos sztorit. A ngy fszerepl fix (az utols nagyjbl a jtk felnl csatlakozik, illetve van egy megidzhet figura is, de ennyi), ami azt jelenti, hogy nem rkeznek friss emberek a csapatba, s nem lehet a tagokat cserlgetni. Ha rdekesek lennnek vagy lenne valami kmia kzttk, mkdhetne a dolog, de ezen a tren alapveten rosszul teljest a Druidstone fleg. Pldul egy Fire Emblemhez kpest, amiben hsz percen keresztl tud gy beszlgetni kt statikus fej egymssal, hogy az rdekfeszt maradjon. Ennek a hinyban azonban maradnak az egymssal hol ersebb, hol gyengbb kapcsolatban ll kldetsek.



A jtk harcrendszere az, ami lthatan mr nhny nap utn nagyon megosztotta a kznsget. Egyrszt ugye a kttt karakterek miatt a kombincis lehetsgek szma ha nem is alacsony, de viszonylag korltozott, ehhez prosul az a fejleszti dnts, hogy a randomot teljes egszben kihagytk a teljes rendszerbl. A kpessgek gy pontosan s kiszmthatan annyit sebeznek, gygytanak s buffolnak minden alkalommal, ami azt eredmnyezi, hogy a plyk nha inkbb hasonltanak egy rejtvnyre, mint egy megszokott taktikai jtkra. Ebbl a szempontbl egybknt az Into the Breachre sokkal inkbb emlkeztet a Druidstone, mint brmi msra, de persze teljesen ms a lptke, ez nem egy nhny lpses sakkfeladvny, sokkal inkbb egy tlagosnl jobban tervezhet jtk, ahol nem kt krt kell elre lejtszanunk fejben, hanem inkbb tt. Ez van akinek fekszik, msok inkbb a kombincis lehetsgekben szerettk volna ltni a vltozatossgot. Ami persze megvan gy is, hiszen a karakterek folyamatosan j kpessgeket tanulnak meg, ltztethetk, mint brmely szerepjtkban, de a jtkmenetre a legnagyobb hatst mgis a socketels gyakorolja. Ez azt jelenti, hogy ha foglalkozunk a mellkkldetsekkel is, kapunk olyan kveket, amiket bele lehet tenni a trgyakba s a kpessgekbe, amelyek ezltal ersebbek vagy sszetettebbek lesznek. s ezzel hossz perceket el lehet tlteni, akr minden kldets eltt, ugyanis a megszerzett kvecskk szabadon pakolhatk, gy ssze-vissza lehet ksrletezni velk. A jtk vgre hiba lesz nagyjbl ugyanaz kt jtkos skillkszlete, ezek valjban teljesen mst fognak tudni, radsul egszen mshogy kombznak egymssal. Friss, rdekes, a jtkot minden mozzanatban befolysol fejlesztsi rendszer ez, imdtam!



A puzzleszer plyatervezs egybknt tbb dolgot is magval hozott, amelyek szintn szemldkrncolsra ksztettek sokakat. Egyrszt kldetsek kztt nincsen mentsi lehetsg, aki a negyed-fl rs plykat bukja, annak ellrl kell kezdenie. Innen is szeretnk ksznetet mondani a fejlesztknek, amirt ezt be mertk vllalni, ugyanis a krkre osztott taktikai jtkok abban a pillanatban sznnek meg taktikai jtkok lenni, amint vadul elkezdi mindenki visszatltgetni az sszes problms szitucit. Itt nem lehet hibztatni a randomot sem, mert nincs. Vannak viszont jratermeld ellenfelek, a legtbb plyn viszonylag gyakran rkezik az utnptls, ami nem csak plusz nehzsget visz bele a trtnetbe, de bizony egy pici frusztrcit is. Nem tudsz krbenzni s megtervezni mindent, mert nem mindig tudhatod, hogy a htad mgl kt kr mlva rkezik-e hrom j ellenfl vagy sem. Az elbb kiemeltem, hogy milyen jl tervezhet tbb krre elre a jtk, ez azonban pont ezt nehezti. Az jratermeld ellenfelek miatt egybknt sokan lepattantak mr az els nhny plyrl is, normal s hard fokozaton ugyanis ezek elg nehezek,mert mg nem tudjuk, mire szmtsunk. Nem vletlenl tartja szmon a Druidstone a mobilos jtkokhoz hasonlan, hogy melyik plyt milyen nehzsgi szinten hny csillagra teljestettk, mert lthatan pt arra, hogy elszr knny vagy kzepes fokozaton megynk neki, majd ksbb ersebb csapattal visszatrve pipljuk ki hardon. Mivel nagy a ksrts, hogy minden ltez opcionlis feladatot teljestsnk, gyis egy raks plynak neki fogunk futni tbbszr is.



Krkre osztott rendszere ellenre a Druidstone egybknt annyira dinamikus s gyors, mint taln egy hasonl jtk sem. Ha tudjuk mit akarunk csinlni, a mozgs s kpessghasznlat nagyon grdlkeny, az animcikat egy pillanatig sem rezzk lassnak s minden annyira gyorsan - de ttekintheten - trtnik, hogy nha nem is rezzk a krkre osztott rendszerek darabossgt. A tizent rs jtkmenet s a vgig stabil sznvonalon mozg plyadesign nmagban taln nem feledtetn a kzepes karakterekben s a trtnetben rejl hinyossgokat, de a fejlesztsi rendszer s a prgs csatk igen. Lehet, hogy itt-ott felsznesnek tnik, msutt kicsit igazsgtalan eszkzkhz nyl a nehzsg fenntartsa rdekben, de sszessgben mgis tkletesen mkdkpes. Csak s kizrlag a krkre osztott taktikai rpg-k rajonginak ajnlhat. k viszont nem biztos, hogy sok jobb jtkot fognak kapni idn, plne nem ezen az ron. Nyoms megvenni!

mj 25., szombat 14:03 #3
Vlasz Tommy_Angelo (#2) zenetre
Jogos, megcsinltam jl.
mj 24., pntek 22:35 #2
A jtk nagyon tetszik, soha nem lesz ennyi szabadidm, pedig kne...

(Viszont borzasztak ezek a miniatr kpek gy, hogy nem nagythatak kattintsra... )
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
mj 24., pntek 17:20 #1
"A jtk vgre hiba lesz nagyjbl ugyanaz kt jtkos skillkszlete, ezek valjban teljesen mst fognak tudni, radsul egszen mshogy kombznak egymssal." - F ez de jl hangzik!

Nagyon vrtam s nagyon nekem valnak tnik, ezrt legksbb v vgn majd erre (is) lecsapok.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
Druidstone: The druids of the Menhir Forest adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2019. mj 16.
Kategria: Taktikai
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Tartalmas s kihvsokkal teli kampny
+ tletes, egyedi fejlesztsi rendszer
+ Krkre osztottsga ellenre meglepen prgs
+ Stabilan j plyadesign
Ami nem tetszett
- Sablonos trtnet s felejthet karakterek
- Itt-ott tlzottan kttt s lineris
Olvasi rtkels: 8 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

3 | [Teszt] Druidstone: The Secret of the Menhir Forest

Nyugati s keleti jtkokban megszokott elemekkel egyarnt operl taktikai RPG rkezett szak-Eurpbl: a Druidstone egy kivlan tgondolt s megvalstott jtk lett, gy nem maradhatott ki a mjusi indie szrsunkbl. Tesztlaborba mentnk a druidkkal.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba