A napokban a hivatalos Xbox 360 magazin török kiadásának köszönhetően újabb részletek derültek ki az október közepén megjelenő Grand Theft Auto IV-ről. Az egyszerűség kedvéért lássuk őket pontokba szedve:
• Új sérülésmodellt kapnak a karakterek, a golyónyomok, és az egyéb sebesülések ezúttal már meglátszódnak, és kihatással lesznek a mozgásra is: egy jól irányzott láblövés esetén például sántikálásra bírhatjuk a ránk támadókat.
• Fontosabb szerephez jut az idő, és ezáltal maga a játék is egy fokkal életszerűbb lesz: ha például lekésünk egy vonatot egy küldetésen belül, akkor kapásból elbukjuk az adott missziót.
• Nem lesz HUD. Ha például golyóálló mellényt szerzel, akkor az jól láthatóan rongálódni fog az egyes lövésektől, így folyamatosan nyomon lehet követni annak állapotát. A kijelzők elhagyásával egyébként korábban a The Getaway is próbálkozott - nem is annyira rosszul.
• Ezúttal nem kell időt pazarolnunk az evésre, a barátnőkre és a konditeremre, igaz, karakterünk a játék előre haladtával így is folyamatosan fejlődni fog majd. Emellett a Rockstar kihajította a néha idegesítő elfáradást is: folyamatosan futhatunk majd, igaz, kompenzálásként némileg lassabban, mint ahogyan azt korábban megszokott.
Ez lett volna az új infóadag, és ne feledjétek: a jövő héten új Grand Theft Auto IV trailer várható.