Pure - teszt

Pure - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2008.10.03. 16:20

Megmondom őszintén, egészen a Games Convetion-ös próbakörig rendkívül a radaromon kívül volt a Pure. Pedig szeretem az ilyen offroad mókákat, máig örömmel emlékszem vissza a hihetetlen 1nsane lazulásokra egy-egy LAN-partyn, azóta viszont nem igazán találkoztam olyan hasonló stílusú játékkal, mely magával ragadott volna, így szépen lassan dobtam is ezt a játéktípust a kedvencek közül. Aztán Lipcsében megtörtént a szerelem első látásra pillanat, a kiállított demóváltozat elől nagyon nem akartam elmenni, majd ezt a szerelmet a rövid, de kellemes sajtóprezentáció mélyítette igazán el.

Mi fogott meg? Hosszan sorolhatnám - fogom is - azonban egy kellemes, angol kifejezésben össze lehet foglalni: pick up & play. Ez a játék az, ami instant örömöt fog okozni mindenkinek, aki meglátja, vagy kipróbálja. Nem feltétlen sikerélményt, de örömöt, vidámságot mindenképp. Nem a grafika az, ami miatt ez van, nem a játékélmény, nem az irányítás, hanem az, hogy egy nagyon összerakott, nagyon a játékost kiszolgálni akaró játékot sikerült kikalapálni a fejlesztősrácoknak. Tapasztalatuk egyébként van benne, mert bár a Black Rock Studio név sokat mond - vagy legalábbis mondott, eddig - a srácok nemrég nevezték át a stúdiót, Climax néven dobtak közénk néhány MotoGP epizódot, sőt, ATV országban is tettek kiruccanást.

Most azonban azt az utat választották, ami nem feltétlen a biztos siker felé vezet, hiszen manapság a motorsport játékokban a csavarig menő szimuláció a menő, arcade vidámságot maximum akkor fogadunk el, ha a játék címe úgy kezdődik, hogy Burnout. A Pure viszont 100% arcade móka, vadregényes pályák, hatalmas ugrások, és rendkívül sok adrenalin ígéretével csábítja a tisztelt játékost. Nem véletlen, hogy fentebb említettem a Burnoutot, a Pure legmélyén ugyanis ugyanazt kínálja, mint az említett patinás sorozat egyik-másik középső része. Versenyezz őrült gyorsasággal, ugrass hatalmasokat, mutass be őrült trükköket, esetenként bucskázz hatalmasokat, mindezeket pedig tedd rendkívül stílusosan. Sőt, ugyanúgy megtalálható a játékban egy nitro kijelző, melyet meglepő módon a bámulatos mutatványainkkal tudunk feltölteni.

Kezdjük az elején, a World Tour módnál, mely a helyi karrier mód, mellette a szokásos gyors versenyfajtákat, és természetesen a multiplayer üzemmódot találjuk. A World Tour több versenycsoportból áll, melyek 4-6 futamot foglalnak magukba, összesen több, mint ötven versenyen vehetünk részt. Ezek a versenyek három fajtába sorolhatóak: A Race a szokásos verseny, hatalmas pályákon, temérdek lehetséges útvonallal, ugratókkal, és egyéb nyalánkságokkal. A Sprint szintén verseny, azonban lényegesen rövidebb, legtöbbször 2-3 kanyart tartalmazó pályákon, kevés ugratóval, több körrel, de ezek általában 30-40 másodperces körök. A Freestyle teljesen más, itt az számít, hogy mennyi és milyen trükköket hajtunk végre, kombókat építhetünk belőlük, melyekért pontokat kapunk. Eközben folyamatosan fogy az üzemanyagunk, majd a verseny végén a pontszámok alapján alakul ki a végleges sorrend. Mindegy, melyik játékmódban versenyzünk, a győzelem mindig két kulcs dologtól függ: turbó és trükkök.


A magyar kapcsolat

A Pure magyar mesteremberek keze munkáját is dícséri, a játékon a **3D Brigade** dolgozott. Ők készítették a "Mount Garda" pálya összes rögzített tereptárgyát (a házakat, hajót, a hatalmas várat, a start utáni boltivet, a szobrokat...), és a versenyzők felszerelése - több, mint hatvan féle cucc - is nekik köszönhető.

Ez a két fogalom pedig szorosan összefügg. Adva van ugyanis egy boost bar, mely a verseny kezdetén teljesen üres. Mindez egészen az első ugratóig tart, ahol egy sikeres trükk után kapunk egy adag turbót. Kicsit eltérve a gondolatmenettől, gyorsan két szó az irányításról. A dolog teljesen egyszerű, a megszokott ravasz-gáz-fék mellett egy gomb jut a turbóra, 3+2 a trükkökre. Szóval trükk -> turbó. Első körben csak a nagyon egyszerű ugratásokat tudjuk végrehajtani, majd néhány ilyen után elérjük a következő “kört”, bonyolultabb mutatványokat tudunk előhozni egy másik gombot megnyomva, még néhány bemutatása után pedig az igazán komplexeket. Ezek után már csak egy lépcső van, a speciális trükkök, melyeket nem a 3 “trükk-gombbal”, hanem a két ravasz feletti gomb együttes lenyomásával tudunk előhozni. Aztán lehet még a trükköket bonyolítani, de ezekbe a részletekbe nem akarok belemenni, a játék nagyon kellemesen tanít meg ezekre az apróbb finomságokra. A dolog érdekes része akkor jön, ha összerakjuk az információkat, azaz: minden trükk ad egy kis turbót. Megfelelő mennyiségű turbó begyűjtése után újabb trükköket kapunk, mellyel több nitró szerezhető. Azonban minél többet használunk a nitróból, úgy veszik el a lehetőségünk a komolyabb trükkök előhozására. Plusz ugye elesnünk sem igazán kellene, mert bár a játék pillanat alatt visszadob a pályára, elvesztünk egy adag nitrót. Ez a rendszer az, mely kívülről egyszerűnek tűnik, de élesben komoly taktikai lehetőségeket kínál. Ugrassak most, és trükközzek, vagy inkább nyomjam neki a gázt? Ne feledjétek, a cél mindig a győzelem, nem az, hogy menők legyünk!

Bár hamisítatlan arcade játékról beszélünk, a Black Rocknál nem akartak lemondani a tuningmágus közönségről se, ezért járműveinket igencsak sokrétűen alakítgathatjuk. Mit jelent ez? Nos, összesen olyan 100.000 különböző kombinációt ígérnek a fejlesztők, mely nagyotmondásnak tűnik, azonban rögtön kiderül, hogy nem az, ha megnézzük, az utolsó bokavédőig, festésig alakíthatjuk quadunkat a saját szájízünkre. Van olyan egység, melynek cseréje konkrét teljesítménynövekedést, jobb irányíthatóságot vagy egyéb előnyt jelent (ilyen a váz, motor, vagy a fékek, stb.), illetve olyan is van, melytől szimplán csak jobban néz ki járművünk. Szerencsére ha valaki nem akar órákat válogatni (legalábbis a későbbiekben, hiszen a különböző versenyek nyereménye egy-egy komolyabb kiegészítő), annak a gép egy gomb lenyomásával összerak egy ATV-t (lehet választani, hogy gyorsaság, vagy trükközhetőség irányában fejlessze), de ez a rengeteg tárgy garantálja azt, hogy ne lássunk két ugyanolyan versenygépet.

Nem csak a gép ellen, hanem az online játékban, hiszen a PURE nagyon támogatja a multiplayer mókákat. Összesen 16 játékos mérheti össze a tudását, ha nincsenek ennyien, akkor a gép is beszáll saját versenyzőkkel. Az őrült sebességet itt is garantálja a játék, egyszer sem vettem észre lassulást, vagy ugrálást. Minden játékmód a rendelkezésünkre áll, sőt még több is, például a Freeride, melyben a pályákon bármerre mehetünk, szabadon trükközhetünk. Itt látszik csak igazán, hogy mekkora és milyen részletes helyszíneket kapunk a kerekeink alá.

A részletekkel pedig nincs gond. Nem szeretek nagyokat mondani, de bátran kijelenthetem, hogy a PURE a jelenleg egyik, ha nem a legjobban kinéző versenyjáték. A járművek minden egyes alkatrésze mesterien kidolgozott, azonban ami még ennél is megdöbbentőbb az a helyszínek nagysága és kinézete. Komolyan hatalmas pályákról beszélek, olyan látótávolsággal, ami elszédíti elsőre a játékost. Rengeteg útvonalat, és olyan aprólékosan kidolgozott kiegészítőket rajtuk, hogy az ember teljesen elveszik benne. Mindez pedig szaggatásmentesen, őrületes sebességgel fut, mit fut, rohan! Nincs rá jobb szó: kitűnő lett.

Természetesen az ilyen adrenalin dús játék mellé dübörgő rockzene dukál, melyet meg is kapunk, néhány igencsak tempós szám lett licenszelve talpalávalónak. Mindez persze a motorok bömbölésétől és a versenyzők kurjongatásától ritkán hallatszik, de valahol ott mélyen ez is hozzátesz ahhoz a nagyon menő életérzéshez, melyet a játék ad.

Látszólag a PURE tökéletes, és megmondom őszintén, stílusán belül tényleg nagyon közel áll ehhez a státuszhoz. Két dologba tudtam csak belekötni, egyrészt hiányzott a versenyző testre szabása, ha már a motorunkkal így eltökölhetünk. A másik már fájóbb probléma és már a GC-n is megemlítettem, a játékban nincs mód a futamokról visszajátszást megnézni, elmenteni. Ez rendkívül hiányzik, mint ahogy a mostanában már-már kötelező fényképezési lehetőség is, hihetetlen hangulatos fotókat, videókat lehetne készíteni.

Ezeket leszámítva azonban a játék közel tökéletes. Nagyon egyedi, nagyon lenyűgöző hangulata van, gyorsan megtanulható, de nehezen unható meg, mindez mellé pedig olyan grafikai orgazmus társul, melyet ritkán tapasztal meg az ember. A játék demója már az összes platformon elérhető, amennyiben a fenti ömlengés nem elég, úgy saját magatok is kipróbálhatjátok, de figyelmeztetek mindenkit: leszokni nehéz lesz róla!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

11 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==