Nagyon szeretem a Mortal Kombat sorozatot, mivel nekem is (mint sokaknak) a gyerekkorom meghatározó élménye volt. Megszámlálhatatlanúl sok órát öltem bele a különböző verziókba és még mindig kiráz a hideg ha meglátom a jól ismert logót. Ezért is ünnep minden alkalom amikor egy új rész jelenik meg. Főleg úgy, hogy remélhetőleg a 11 lesz az amivel végre szintet ugrik a játék, hiszen az Unreal 4-es motorjának a használata masszív előrelépést jelent. A közelmúltbéli zárt béta alkalmával pedig az is kiderült, hogy nem csak a megjelenésen csiszoltak egy alaposat, hanem a sokat szidott animációkon is: MK játék még soha sem tűnt ennyire folyamatosnak.
A bétában két játékmód és 5 karakter volt elérhető. Egy sima egyszemélyes old school torony, ami igazából csak gyakorlásra jó és a jó kis versus mód. A játszható karakterek pedig, Skarlet, Jade, Kabal, Baraka és Skorpion. Azt már jó előre beharangozták, hogy nagy hangsúlyt fektetnek majd a karakterek egyedivé tételére, amiből kaptunk egy kis izelítőt a bétában is. Az már biztos, hogy nem túloztak amikor azt mondták, hogy nem nagyon fog két egyforma harcos szembe találkozni egymással az online csatatéren. Elsőre egy kicsit kuszának tűnt a rendszer, de kis odafigyeléssel egész hamar kismerhető és biztos vagyok benne, hogy a végleges verzióban majd sokat fogunk itt szöszmötölni.
Pár meccs után viszont örömmel konstatáltam, hogy nem csak a vizuális megjelenés változott egy derekasat, hanem maga a harcrendszer is kapott egy alapos ráncfelvarrást. Személy szerint mindig is az volt a bajom a Mortalok kompetitív részeivel, hogy nem szólt másról, mint a juggle rendszerről. Azaz a tökéletesen betanult kombóknak köszönhetően akár hosszú másodpercekig is a levegőben tudtuk tartani az ellenfelünket, ami bár látványosnak látványos volt, szórakoztatónak hosszú távon semmiképpen sem volt nevezhető. Na most úgy tűnik, hogy ezen változtattak, és sokkal fontosabb az ellenfél kismerése és a megfelelő távolságok megtartása illetve kiismerése. Szerintem egy nagyobbat lépett az általam sokkal inkább preferált SF rendszerhez képest a mechanika, de ez majd csak a végleges verzió agyonnyomkodása után tudom biztosra mondani. Maga a “szuper csík” rendszere is átalakult, most már nem egyetlen csíkunk van amit tölteni kell hanem kettő, egyik a támadásaink erősebbé tételére a másik pedig extra védekező mechanizmusok el lövésére szolgál. A X-ray rendszert felváltotta a Final Blow, ami annyiban lett más, hogy csak akkor tudjuk elhasználni ha nagyon kevés a hp-nk. Ha mellémegy, kis idő múlva megint lehet próbálkozni, viszont egy meccs során csak egyetlen egyszer lehet használni.
A megjelenítés és a hangulat pontosan annyira brutális mint a mozdulatok és kivégzések. A szokásos Story móddal, kriptával, kusztomizációval és egyébb nyalánkságokkal megspékelve (hehehe) biztosak lehetünk benne, hogy a MK olyan svunggal tér vissza, hogy szó szerint az állunkat szedjük majd össze a földről. Teszt jövő héten!