[Teszt] Phoenix Wright Trilogy

Phoenix Wright Trilogy

VegaNagy-Sz. Ferenc2019.04.15. 22:15

Az emberből általában visszás érzéseket vált ki, ha valamit ezredjére is közel ugyanolyan formában adnak ki, de a Phoenix Wright széria első három részének mostani megjelenése ennek ellenére is örömteli, mert most vált végre elérhetővé mindenki számára a patinás sorozat.

Phoenix Wrightot a legtöbben talán Nintendo DS-ről ismerjük, de elsőként Game Boy Advance-re jelent meg, és még annál is régebben, Game Boy Colorra tervezték eredetileg - a kötődés a Nintendo konzolokhoz pedig csak a néhány évvel ezelőtti telefontos megjelenéssel szakadt meg.

Ha valaki szeretne képbe kerülni a sorozattal kapcsolatban, akkor érdemes tudni, hogy bár a világ nagy részén sikeres volt a legtöbb része, természetesen Japánban övezi a legnagyobb kultusz. A tizenegy játék mellett (oké, ebből öt spin-off, egy kört még a jó öreg Layton professzorral is futott Phoenix) az alapötletből készült regény, manga, anime, élőszereplős film (!) és musical (!!) is. Igazából semmi meglepő nincs a népszerűségében, hiszen a kalandjáték - visual novel keverék olyan erős karakterábrázolásban és -építésben, valamint párbeszédekben, mint talán semmilyen más széria. A kivétel nélkül beszédes névvel bíró szereplők mindegyike olyan emlékezetes egyéniség, akiket évekkel később is fel lehet idézni. Ez annak ellenére is kijelenthető, hogy valójában végtelenül egyszerű, már-már kétdimenziós a legtöbb figura, a történetmesélők igazából egy-két személyiségjegyet domborítanak ki, nagyítanak fel és visznek túlzásba, de a szereplők olyan gyorsan cserélődnek, hogy ennyi pontosan elég is belőlük. A főszereplőknél egészen más a helyzet, nem csak a személyiségük alakul a velük eltöltött hosszú órák alatt, de a hátterükről és múltjukról is több részen átívelő történetszálak árulnak el egyre többet és többet.

A Phoenix Wright játékok felépítése pontosan annyira telitalálat, mint az elmesélt történetek. Minden egyes epizód tartalmaz több, egymástól független bűnügyet, amelyek megoldása során válik egyértelművé, hogy van egy átívelő szál is, ezzel foglalkozik a záró ügy. Egymást váltogatja a nyomozás és a tárgyalótermi dráma, természetesen irdatlan mennyiségű beszélgetéssel (aki nem szeret olvasni, aligha fogja megkedvelni a sorozatot), némi tárgyhasználattal és a megfelelő szituációkban a logikailag helyes(nek gondolt) döntések meghozatalával. A játék ügyesen egyensúlyoz a visual novelek gazdag, de alapvetően passzív történetmesélése és a kalandjátékok gondolkodtató feladványai között, semmivel össze nem téveszthető eredménnyel. Sajátos megoldásain persze epizódról epizódra igyekeznek csavarni egy kicsit, egy-két új mechanika mindig megjelenik, de a lényeg tulajdonképpen sokadszorra is változatlan, ugyanazt a nagyszerű élményt kapjuk más és más csomagolásban. És persze pontosan ez a hátránya is, egyszer megpróbáltam egymás után három teljes játékot végigvinni, és az utolsó elején besokalltam: a sokszor tizenöt órás menetek között érdemes szünetet tartani, egy-két hónapot mindenképpen ajánlok.

A Phoenix Wright Trilogy ahogy a neve is sugallja, az első három részt takarja, ami tökéletes beszállási pont a sorozatba. Mondanám, hogy csillog-villog minden, hiszen nem csak a karaktereket, de az alapvetően statikus háttereket is teljesen újrarajzolták, csakhogy ez nem most történt meg, hanem néhány évvel ezelőtt az iOS verzió elkészítésekor. Ami most minden platformra megjelent, az valójában a mobilos verzió, csak épp a Switchet kivéve az érintőképernyős támogatás nélkül. Sok mindent nem is lehet elmondani róla, a nagyfelbontású állóképektől eltekintve ez teljesen ugyanaz a játék, amit egy-másfél évtizede imádtunk. Hogy vesztett-e a fényéből? Igen, vannak benne olyan megoldások, amelyek ma már avíttnak stámítanak (sokaknak eleve az furának hathat, hogy órákon keresztül olvasni kell, de ezt hagyjuk). Ilyen az, hogy minden helyszín csak a szomszédos területről közelíthető meg, ha tehát valahol teljesen máshol van dolgunk, akkor végig kell ugrálnunk egy csomó menün és képernyőn feleslegesen, ezt minimális munkával optimalizálhatták volna. Nekem nagyon idegen volt a stickes kutatás is, persze nyilván csak azért, mert érintőképernyőn ez sokkal jobban működött a DS óta. Nézzük a jó oldalát: még mindig jobb, mintha automatikusan ugrálgatnánk azok között a tereptárgyak-pontok között, amiket meg kell vizsgálni. Végül szerintem hatalmas ziccert hagytak ki azzal, hogy a rendkívül stílusos és szeretni való karakterekhez nem kerestek világbajnok szinkronhangokat. Nem azért, mert nem szeretek olvasni, hanem azért, mert ez lehetett volna a hab a tortán, az az apró kis plusz, amivel még teljesebbé tehették volna Detective Gumshoe bénázásait, Franziska von Karma kegyetlenségét vagy a főbíró dörmögését.

A Phoenix Wright Trilogy persze így is nagyszerű, ahogy van, külön üdvözlendő, hogy minden platformon elérhető és a kémia pont olyan erős a karakterei között, mint bármikor korábban. Mivel mobilokra szépen szivárogtak a későbbi részek is az elmúlt évek során, így valószínűleg a trilógia után hamarosan a többi epizód is érkezik majd, és mivel a sorozat színvonala soha nem vált vállalhatatlanná (maximum önismétlővé), azokat is várjuk szeretettel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

1 órája

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==