A Gearbox látványosan igyekszik felfevezetni a Borderlands 3-at, hiszen nem pusztán a Handsome Collection és a nemrég kiadott Borderlands 2 VR kap ilyen-olyan extrákat, de a régóta pedzegetett és várt első rész is újra berobbant a köztudatba. Ezzel pedig a csapat egyúttal be is mutatja, azt a közel 10 évvel ezelőtti ötletet, ami nem pusztán a stúdió egyik legnagyobb dobása lett, de olyan címeknek ágyazott meg, mint a Destiny, a Division vagy épp az Anthem.
Meglehetősen szokatlan élmény ennyi idő után ismét visszatérni Pandora egysíkú, sivatagos tájaihoz. Dacára annak, hogy az első rész sok tekintetben a sorozat leggyengébb darabja, bőven tartogat olyan elemeket, amik már könnyen a feledés homályába vesztek, ráadásul ezek mellé megannyi mechanika társul a későbbi epizódokból. Ennek köszönhetően a Borderlands GOTY kiadása egy ismerős ismeretlen, aminek hála még azokat is képes meglepni, akik kivülről tudták az összes trükkjét.
Az első és szó szerint legszembetűnőbb változás a 4K-s és UHD textúrákkal felvértezett látvány, azonban a csapat nem érte be némi grafikai tuninggal, ennél jóval tovább mentek. A sorozat összképének egységesítése érdekében például teljesen lecserélték Angel karaktermodelljét, aki így már sokkal jobban emlékeztet a második részben megismert alakjára. Hasonló átdolgozáson estek át a boltok, és a táskánk egyes elemei, ahogy a lőszerek is teljesen átdolgozott modelleket kaptak. A koronát az egészre pedig az állítható látótávolság (Field of View) teszi fel, mely funkció szerencsére a konzolos portokból sem maradt ki.
Ezzel együtt pedig a Borderlands 2 sok, kényelmi szempontból nem elhanyagolható eleme vándorolt át az első részbe. Ilyen például a földön található cuccok automatikus begyűjtése (régebben ezt manuálisan kellett megtennünk minden egyes alkalommal), valamint a könnyebb tárgymenedzselést elősegítő kijelölő rendszer implementálása, mellyel lezárhatjuk azokat a cuccokat, amiket semmiképpen sem szeretnénk eladni vagy kidobni, illetve egy gombnyomással eladhatjuk az összes nálunk lévő "szemetet," már amennyiben előtte ebbe a kategóriába pakoltuk őket.
Ennyi nem elég? Oké, mert van még itt más is. Például az első rész egyik sokat kritizált problémájának, az iránytűnek a kibővítése, hiszen az újrakiadásban már lehetőségünk van a 2-ből ismerős minitérképet is használni, ezáltal lényegesen könnyebb az egyes helyszíneken való tájékozódás. A közlekedés kapcsán is kaptunk egy újdonságot, amennyiben egyedül pattanunk volán mögé, lehetőségünk van az ellenfelek kijelölésére, így hatékonyabban irthatjuk őket a járgányokra pakolt fegyverekkel.
A lista pedig még mindig nem véges, hiszen az egyik legnagyobb újdonságként bekerült a játékba a Shift támogatás, vagyis mostantól az első rész esetében is vadászhatjuk az aranykulcsokat adó kódokat, melyekkel aztán a speciális aranyládát nyithatjuk ki jobbnál jobb loot reményében. Ha pedig szerencsénk van, a kódok nem pusztán jobb arzenálhoz juttatnak minket, hanem a szintén újdonságként behozott, a karaktereket egyedivé tevő headek számát is növelni tudjuk a kezdésként elérhető 6 változat mellett.
Ezek után csak érintőlegesen kell szót ejteni azokról az elemekről, amik csak azoknak lesznek újdonságok, akiknek a Borderlands eredeti verziója kimaradt. Ilyenek a fegyvertípusok használatával megnyíló passzív bónuszok (amiket a mai napig visszasírok, a későbbi részek is megkaphatták volna), a csak boltokból vásárolható lőszernövelés, illetve a kizárólag sérült Claptrap robotok javításával elérhető táskabővítés.
A Borderlands: Game Of The Year Editionje azon ritka újrakiadások egyike, amit bárkinek lehet ajánlani. Ha az eredeti változat kimaradt, a későbbi részek áramvonalasításainak köszönhetően ugyanazt az élményt kapod, mint a Handsome Collection részeinél. Ha pedig már 2009-ben is nagyban lootoltál, a már említett átdolgozások szintén üdítően hathatnak. Ráadásul ne felejtsük el azokat a mechanikákat, amik a folytatásokra kikoptak és amik újra megismerése szintén újdonságként hathat.