A Sacred 2-vel való ismerkedés kezdetén az ilyenkor szokásos “mi történt az első részben” kérdéskör nyugodtan átugorható, az Ascaron jó érzékkel nem folytatást, hanem előzményt gyártott a 2004-ben megjelent germán Diablo-utánérzéshez.
Az előzmény pedig nagyon előzmény, a Fallen Angel alcímre hallgató második rész erős két ezer évvel tekeri vissza az idő kerekét. A világ ettől függetlenül nem változott, Ancaria klasszikus, a high-fantasy hagyományokból bőségesen táplálkozó univerzum, ahol a kard és a mágia mellett a technológia is tisztességes szerepet kap. A második rész sztorija is a klasszikus vonalat követi, a jóságos Seraphim faj jóságosan uralja a (meglepetés!) szintén jóságos T-energiát, ami olyan, mint a kőolaj, csak nem fúrják, hanem mindentől függetlenül létezik,és minden élet forrása. Még a mágiáé is. Az ilyesmivel mindig érdemes óvatosan bánni, a Seraphimok azonban ráunnak az őrködésre, és a T-energiát megosztják az elfekkel. A hegyes fülű népség nem bánik jól a rábízott kinccsel, egymásnak esnek, jön a belháború, a testvérviszály, és még a lekváros palacsinta ára is az egekbe szökken. A nagy háborúskodás eredményeképpen a T-energia elszabadul, városok pusztulnak el, a zöldellő vidék jó része pedig sötétbe fordul. Itt indul a játék, a Te áldásos (vagy kevésbé áldásos) tevékenységednek köszönhetően köszönt majd be a Jóságos Fény, vagy a Sötét Káosz uralma
.
A Sacred 2 egyik egyedi húzása, hogy a kampányt két oldalról (Fény és Sötétség) is végigjátszhatod. A játék elején választható hat karakterosztályból kettő kötött (a Seraphim csak jó lehet, az Inquisitor pedig csak gonosz), a többi állhat ide vagy oda, attól függően, milyen lábbal keltél fel aznap reggel. Mi vidámak voltunk, így a screenshotokon is előszeretettel mutogatott Seraphim-ra esett a választásunk. Mert ők az ősi faj, és mert dús keblei voltak a kishölgynek, meg minimális ruházata. Lássuk a kínálatot:
Seraphim: a fent már tárgyalt kishölgy, nagy pengékkel. Alapvetően kardot és pajzsot használó karakter, csinos kombókkal és speciális támadásokkal. Az egyetlen olyan karakterosztály, ami már az első részben is választható volt.
Shadow Warrior: egyszer már elhunyt, de akarata ellenére visszarángatták. Most dühös. Harcos karakter.
High Elf: minden varázslatok tudója, friss mágus-doktori diplomával a zsebében.
Dryad: tulajdonképpen druida, csak összekeverték a nevében a betűket. Imádja a természetet, leginkább távolról harcol, de a naturális mágiát is szívesen használja. Sejtésünk szerint vegetariánus, és legalizáció-párti.
Temple Guardian: a bedrótozott karakter, cyborg felhangokkal. A mechanikus támadásokban jó.
Inquisitor: a seraphim gonosz ellenpárja, harcol és varázsol is.
A karakterválasztáson túljutva vár minket a nagyvilág, ami a Sacred 2 esetében szó szerint értendő. A játéktér abszolút nyitott, és meglehetősen masszív - huszonkét négyzetkilométer járható be látható töltés nélkül. A kettes számú Sacred ilyen tekintetben inkább egy MMO-ra emlékeztet, a Seraphim küldetéssorozatának elején igen homályos cél (meg kell büntetni az inkvizítorokat jól) kerül a quest-naplóba, aztán hajrá, uccu neki, csinálj amit akarsz. Tennivaló lesz bőven, a sztorivonalhoz közvetlenül kapcsolódik 100+ misszió, és többször ennyi vehető fel az út mentén, a városokban, vagy a rengetegben bóklászó NPC-ktől. A kvesztek között sok a klasszikus, “menj el, öld meg, vedd el tőle, és add nekem” darab, szerencsére ügyesen variálva - a kedvencünk az a jóember volt, aki a farkasok által elragadott kedvencét (mint kiderült: egy tehenet) akart megbosszultatni velünk. Megtettük neki, mi is kedveljük a teheneket, különösen a bordák környéki részt. Kipucolásra váró dungeon-ök is akadnak, nem is kevés, a földfelszín és belső terek közti átmenet kvázi észrevétlen - itt sincs töltés.
Prezentációs szempontból a Sacred 2 csinos darab, és (PC-n) rendkívül jól skálázható. A fejlesztők elmondása szerint megfelelő mértékben butítva akár egy Intel grafikus alrendszerrel szerelt laptopon is elfut (ezt azért megnéznénk), és kétségtelen tény, hogy a csere előtt álló öregecske tesztgépünkön (Athlon 3500, Geforce 7900, két giga ram) medium beállítások mellett teljesen korrektül futott, belassulást csak a masszívabb harcoknál és a nagyobb városokban tapasztaltunk. Az izmosabb vasak tulajdonosaira külön is gondolt az Ascaron, a játék három DVD-jéből egyet teljes egészében egy nyolc gigás nagyfelbontású textúra-pakk foglal el - a telepítése opcionális, combos gép kell neki, de cserébe jelentősen megdobja az amúgy is tetszetős összképet.
A játék dicséretesen robosztus multiplayer komponenssel bír. A számok nyelvén ez azt jelenti, hogy a novemberben debütáló konzolos verziókban egyszerre négyen (online, offline meg ketten), míg PC-n nem kevesebb mint tizenhatan kalandozhatunk ugyanabban a világban. A multi “drop in, drop out” rendszerű, vagyis bármikor csatlakozhatsz a cimborád játékához, és tetszés szerint el is hagyhatod azt.
Meddig kell rá várni? Ha PC-n játszol, akkor nagyon keveset: a Sacred 2: Fallen Angel gondosan magyarított verziója holnaptól várja az érdeklődőket a boltok polcain.