[Teszt] Sekiro: Shadows Die Twice
Kapcsold jtk: Sekiro: Shadows Die Twice (pc)
Eddig 145 hozzszls
siklara
2019. prilis 07.
vasrnap 09:00
Megjelent a hrhedten nehz Dark Souls sorozattal berobbant FromSoftware els japn tmj akcijtka, a nindzss-lopakods Sekiro: Shadows Die Twice, amelynek rnyknt oson flkar farkasa – legynk szintk – most is jval tbbszr hal meg kettnl. Teszteltk a csapat eddigi taln legnehezebb, mgis leghozzfrhetbb jtkt.



Nem tagadom, menthetetlen FromSoftware rajong vagyok a Demon’s Souls ta, s br nlam mr ellttk az adusz krnyezetet a viktorinus s lovecrafti horror Bloodborne-nal, a msik nagy gyengm a folklrral nyakon nttt Japn s a hadakoz fejedelemsgek kora (igen, a Nioh nagy szerelem volt). A Sekiroban a nevelapja ltal Farkas nvre keresztelt shinobit alaktjuk, akinek feladata egy si dinasztia utols l leszrmazottjnak a vdelme, m a fi vrben klnleges er lakozik, ezrt elraboljk, ezt megakadlyozni prbl embernk pedig egy prbajban kis hjn odaveszik, m vgl csak egy karral lesz kevesebb.



Bizony, most elszr fix a fhs, radsul fixen hinyzik a fl karja is, amelyet hamar ptol egy legkevsb sem bizalomgerjeszt szobrsz egy tuningolhat mkarral, gy aztn ksbb a bossoknl szerencstlenkedve btran hangoztathatjuk, hogy fakezek vagyunk. A mechanikus karnak jtkmenet szempontjbl kzponti jelentsge van, ugyanis segtsgvel nem csak pkemberknt lengedezhetnk megcsklyzva az arra alkalmas krnyezeti pontokat, de a vilgban eldugott bvtseket is beleszereltethetnk megmentnkkel. Ez utbbi azrt is fontos, mert a Sekiroban nem hordunk pnclt s vgig ugyanazt a katant lbljuk, a spci karunkba rejtett megfelel fegyver vagy ms eszkz taktikus hasznlata azonban sok bossnl szinte elengedhetetlen. A karbl kilhet dobcsillag mg magtl rtetd, de van diszkrten beptett balta, lngszr, petrda, golyll eserny, s mg egy raks trkk, amit mondhatni elhzhatunk az ingujjunkbl, iz, mkarunkbl. Kicsit olyan ez, mintha Adam Jensen minden augmentcija az egyik karjba kerlt volna, vagy mint a DMC5-s Nero sokfle felcsatolhat mkar Devil Breakerje, csak mi kedvnkre vltogatunk kztk, hasznlatuk azonban n. spirit emblemekhez van ktve.



Az jdonsgok itt nem rnek vget: a Sekiroban a klasszikus rtelemben nem lpnk szintet s nincsenek olyan pontszmban mrhet tulajdonsgaink, mint er vagy gyessg (mindenki ktelezen dexfag!), hanem bizonyos mennyisg tapasztalati pont utn skillpontot kapunk, amelyet a jtk sorn megnyithat kpessgfkon tudunk aktv s passzv kpessgekre vltani. Kt tnyez is nagyon izgalmass teszi flkar farkasunk testreszabst: a fellenfelek legyzshez ktd kpessgek s a meghals kvetkezmnye. Elbbi mindssze annyit tesz, hogy bizonyos kpessgeket csak bossok legyzsvel kapunk meg, az utbbi azonban nmileg sszetettebb.

A Sekiro alcme nem rul zskbamacskt, mert ha bizonyos felttelek adottak, lehetsgnk van a hallbl visszatrni, m ha msodjra is fbe harapunk, a legtbb esetben felezdik a nlunk lv pnz s a kvetkez skillpontig szksges XP, radsul ha sokat hasznljuk klnleges kpessgnket, abba a krnyezetnk belebetegszik. Az ezttal meglepen vilgos mondatokban kommunikl s csak nha eszelsen nevet NPC-k nmelyike a Dragonrot nev betegsg tneteit kezdi produklni, amely a trtnet szerint a halhatatlansgunk egyik kros mellkhatsa. Mindez brutlisan hangzik, de valjban annyira nem az, mert XP-t s pnzt farmolni knny, a Dragonrotba pedig nem fog senki belehalni, csak nem tudunk haladni a tbbnyire meglepen csekly jutalmat ad mellkkldetsekkel, amg meg nem gygytjuk az rintetteket, illetve hall esetn nagyobb esllyel bukunk pnzt s XP-t. Cserbe lehetnk sunyi rohadkok s pajzs helyett bjhatunk a lopakods mg, amelynek hla alaposan kilhetjk backstab-ftisnket, s sok terletet taktikusan-metikulzusan megtisztthatunk az ellenfelektl, mieltt a komolyabb problmt okoz egyedekkel szembenznnk.



Nem kerlgetem tovbb a forr kst: a Sekiro is nehz, st, baromi nehz, s bizonyos szempontbl nehezebb a From korbbi jtkainl. A sokat ltott Soulsborne veternokra kifejezetten rhztk a vizes lepedt az jragondolt harcrendszerrel, eleinte ugyanis az izommemria a legdzabb ellensgk, s n is azzal knldtam, hogy a rgi beidegzdseket lekzdjem, mikzben tbbszr felmerlt bennem, hogy ide mr sem a kpessgeim, sem az idegzetem nem elg. Itt nincs pajzsod, ksznj el szpen a gurulstl is, a gyakran halllal vgzd kitrs s flreugrs helyett pedig sokszor egyenesen llj bele az tsekbe, blokkold s hrtsd azokat, s kzben tmadj agresszvan, amg nem sikerl az ellenfeledet kibillenteni az egyenslybl! Felejtsd el a stamint is, mert a Sekiroban az letcskod mellett csak egy harcok sorn megjelen posture (pz, testtarts) csk jelenik meg mind fltted, mind az ellenfl fltt, s ha ez a blokkolt s hrtott tsek hatsra megtelik, akkor az adott fl rvid idre vdtelenn vlik, s ilyenkor lehet bevinni HP-tl fggetlenl a hallos dfst. Bossoknak s minibossoknak termszetesen tbb kegyelemdfs is kell, valamint nekik vannak kivdhetetlen tmadsaik is, amelyek rkezst felvillan kandzsi jelzi.



A Sekiro prgs s lgies harcai sokszor inkbb hallos tncra emlkeztetnek, ahol ha nem jl idzted a lpsed vagy vgsod, pillanatok alatt menthetetlenn vlik a helyzet. Erre j plda a viszonylag korn elrhetv vl Mikiri counter kpessg, s hogy a jtk sorra dobja elnk a baromi ers, de tbbnyire opcionlis minibossokat, akiket ennek a kpessgnek az elsajttsa nlkl nem sok remnynk van legyzni. A Mikiri counter lnyege, hogy azt a bizonyos felvillan kandzsit figyelve pp a hallos tmads eltti utols pillanatban nyomjuk meg a gombot, amelynek hatsra Farkas hrtja a fel suhan fegyvert, ellenfelnk pedig alaposan megtorpan. Az els igazn kemny trtneti boss legyzsnl is kulcsszerepe van a Mikiri counternek, ugyanakkor meg bven addnak olyan helyzetek, ahol jformn semmi hasznt nem vesszk. Cserbe ezttal a trgylersok nem rbuszok, a mechanikk vilgosan el vannak magyarzva, s srn vannak tbortznek megfeleltethet szobrok, ahol a minibossoktl elvett imagyngykbl letert nvel buddhista imafzrt kszthetnk, vagy bossok legyzse utn nvelhetjk a sebzsnket (ez kvzi a szintlps a jtkban).



NESH(INOBI) VLEMNYE

"Mi ez a lopakods? Hogy vettek szre? Komoly ez a hitbox? Megint a kamera miatt halok meg?" Ezek a krdsek jellemzek lehetnek a jtkkal eltlttt rk alatt. A Sekiro gy marad h a From alapokhoz, hogy kzben a lehet legtbb ponton fel is rgja azokat. A hagyomnyos karakterfejleszts hinya miatt taln sosem volt ennyire ers a "Git Gud" letrzs, amit a jtk "megkvetel." A vertikalits eltrbe helyezsvel az egyes terletek s plyarszek sokkal kisebbek, ezzel nmileg linerisabbak lettek, ugyanakkor az j megkzeltsbl addan mskpp nylnak meg s kapcsoldnak ssze a terletek. Ennek ksznheten a felfedezs nagyobb s hangslyosabb szerepet kap, m pp emiatt sokkal knnyebb elsiklani bizonyos rszletek fltt. A harcrendszer jrartelmezsvel a csapat erfeszts nlkl mozdt ki minket a komfortznbl, hiszen a mr bevlt taktikk s mozdulatok majdhogynem hasznlhatatlanok.
Minden korbbinl tbb odafigyelst s eltkltsget ignyel, ha viszont megvan a szikra s kattannak azok a bizonyos dolgok, pont azt kapjuk, amit a stditl megszokhattunk. A krds csupn az, hogy gyzzk-e idegekkel addig.




Mindazonltal a Sekiro rknyszert, hogy a szablyai szerint jtssz s villmgyorsan alkalmazkodj az adott helyzethez, fellenfeleknl pedig minden korbbinl kemnyebben bevasalja rajtad a mozdulataik s tmadsaik betanulst. Nha rk hosszat kell kitartan gyakorolni ugyanannl a delikvensnl, ami rthet mdon sokak trelmt prbra fogja tenni, a jtk cmbl kiindulva meg nha tnyleg jl jnne valaki, aki nmelyik bossnl szekroz, hogy „Prbld meg mg egyszer, htha most!”. Az igazi fejfjst az olyan bossok okozzk, akiknek gykeresen eltrek az egymst kvet fzisaik (AZ A SZ@ROS MAJOM!!), hisz a msodik fzist csak akkor tudod gyakorolni, ha elbb mindig jracsinlod s tlled az elst, s ezttal a jolly cooperation s egy segt bart behvsa sem opci. De ha egyszer vgre sikerl..!


Megbeszltk Sekirs megprbltatsainkat egy kollgmmal (kszi, travis18!), aki rvilgtott, hogy a nehezen kivvott gyzelem okn rzett eufrinak alaposan alvg, hogy amikor vgre megnylik egy j terlet, ismt hamar minibossok lljk az utunkat, akik minduntalan megtorpantjk a haladst. Tbbszr n is talltam magam olyan helyzetben, hogy legalbb hromfel mehettem, de egy ponton mindig llt valaki, akivel szemben nem volt kedvem megint alaposan sszeszedni magam, mert az elz komoly prbattelt kiheverve inkbb csak felfedeztem s mobokat ltem volna egy darabig. Jobban belegondolva ez a boss boss htn helyzet leginkbb a Sekiro vilgptsbl kvetkezik: villmgyors s lengedez shinobinkkal akr gyorsutazs nlkl is pillanatok alatt eljutunk egyik terletrl a msikra, amelyek ettl kisebbnek s abban az rtelemben zsfoltabbnak is hatnak, hogy rzetre tnyleg egymst rik a hzs helyzetek. Rszemrl ezen sikerlt tllendlnm, mert valami kis siker mindig rt, ami megadta a lendletet a prblkozshoz, azt viszont, hogy nmelyik korai bossba ksbb mg kt-hrom alkalommal belefutok, elg lusta megoldsnak rzem.



Na nem mintha nem lenne elg vltozatos a felhozatal! From jtkrl beszlnk, gyhogy jkori Japn ide, Sengoku peridus oda, emberi ellenfelek mell kapunk az arcunkba kutyt, riscsirkt, riskgyt, majmokat klnbz sznben s mretben, repl, mminak ltztt, fejetlen s lhalott humanoidokat, meg szellemeket is. A kzkatonk, generlisok s nindzsk hamar kisebbsgbe kerlnek, s ugyanez a soksznsg elmondhat az egymst kvet, szokatlanul sznpomps terletekrl is. A havas hegyek erdein tl eljutunk elfeledett fldalatti barlangrendszerekbe, dszes pagodk tetejre, kdben sz erdbe, eltkozott faluba, tarka szi falevelek bortotta szentlybe, tlvilgi illziba, s jobb napokat is ltott palotba virgba borult cseresznyefval, csak hogy pr jellegzeteset emltsek. A Sekiro szpsges keleti vilga szokatlan vertikalitsval felfedezsre hv, szoks szerint rengeteg titkot rejt, vizulisan tbb mint kielgt, s hla gnek PC-n az regecske GTX-960-as krtymon is hast, mint ks a vajban. Hazai vonatkozsa is van, ugyanis az intrt a Digic Pictures jegyzi.



Azrt lssuk be, hogy a Fromnl is csak emberek dolgoznak, s gy Miyazakik jabb mestermve sem hibtlan: a mr emltett ellenfl jrahasznosts nha elg bosszant, a lopakods s ennek kapcsn a mestersges (un)intelligencia mkdse pedig hol frusztrl, hol egszen rhejes helyzeteket eredmnyez. Nha egyetlen bakit kveten egykilomteres krzetben mindenki tudja, melyik bokorban guggolok, mskor meg jformn sorba llva tartjk a htukat a pupkok, s flk botjt sem mozdtjk a kzvetlenl mellettk kardlre hnyt pajti hallhrgsre. Ha mr hnys, van egy iszkos boss, akinek az egyik tmadsa, hogy toxikusat rkzik (egy msik meg a gigszi raks feklijval doblzik), a jtkban fellelhet sakk mellkszereplknek knlgatsa kapcsn meg az jutott eszembe, hogy most is vannak dolgok, amikre tlag haland magtl gysem jn r. Hiba lett befogadhatbb minden, a lore-ban most is el lehet merlni, ami az egyik kedvenc szrakozsom ezeknl a jtkoknl, s ha valaki netn azon aggdna, hogy az j kiad miatt ez mr egy ramvonalasabb lmny a korbbiaknl, megnyugodhat, hogy itt is megkapja a szoksos adag morbiditst a „git gud” letrzssel egyetemben.



A Sekiro egy hatrozott oldalra lps a Dark Souls sorozathoz kpest, amelyben vgre gynyr japn krnyezetben bontakoztathatjuk ki szadomazochista hajlamainkat az ismers, mgis alaposan jragondolt felfedezs, fejlds s harc keretein bell. Nehzsg tern nha tlfeszti a hrt, s a hozzfrhetbb tlals ellenre taln ez lesz a japn fejlesztcsapat legtbb jtkost idejekorn elveszt alkotsa, mert feszlt koncentrcit, rengeteg trelmet, gyakorlst s ktlidegeket kvn. Mindazonltal a mmort sikerlmny ezttal sem marad el, az alkalmi idegsszeomlst s a mestersges intelligencia kvetkezetlensgeit pedig bven krptolja egy-egy j terlet felfedezse, egy rgtn kiprblhat j kpessg vagy kty megszerzse, s persze a semmivel sem sszetveszthet lmny, amelyet a From jtkaitl annyi ve kapunk.

Sekiro: Shadows Die Twice | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One
Kiad: Activison | Fejleszt: FromSoftware | Megjelens: mrcius 22.

sszesen: 145 [1-50]
1 | 2 | 3
[26] shearer
pr 09., kedd 17:36 #145
Vlasz ne5h (#144) zenetre
Kszi az inft, valban nem tervezek ennyit sszeszedni. Max plusz pr szintet, mg a bagolyfater eltt.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
pr 09., kedd 14:25 #144
Vlasz shearer (#142) zenetre
Annyi plusz inft adnk, hogy az attack power maximlis szintje 99, de a maszkkal csak 98-ig tudsz menni, az utolshoz mindenkppen memory kell. Br nem valszn, hogy ez lenne a terved, de j ha tudod, hogy technikailag majdnem maxolni lehet az attackot kizrlag skill pontokbl is.
I am such a B.A.
[32] sQr
pr 09., kedd 12:10 #143
Vlasz shearer (#142) zenetre
Igen. A pnzbl [ sen ] meg rdemes mindig Coin Purse fajtkat venni - akkor az sem felezdik hall esetn. n ilyen elvigyzatosan jtszottam s folyton kitudtam rteni a boltokat.
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[26] shearer
pr 09., kedd 12:06 #142
Vlasz sQr (#137) zenetre
Aha, kszi. Ht n tulajdonkppen tl sok skillt nem akarok unlockolni, szval pakolgatok valamennyit az ATK-ra, aztn kiderl. Az elg szimpatikus, hogy a megszerzett pontok mr nem vesznek el hallkor.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[32] sQr
pr 09., kedd 11:35 #141
Vlasz Paleblood (#138) zenetre
Ez most kicsit olyan, mint a klasszikus Pistike vicc.

Tanrn: Gyerekek! Mondjatok egy megszemlyestst!
Pistike: Megb@sz az ram...
Tanrn: Vglis... nyelvtanilag helyes.
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[54] KiswechPS3
pr 09., kedd 11:15 #140
Vlasz Paleblood (#138) zenetre


Egyebkent en eddig sokszor "elelveztem" mar, pedig meg messze a vege
TOMORROW IS IN YOUR HANDS #2019.11.08
pr 09., kedd 10:56 #139
Vlasz Paleblood (#138) zenetre
Neked mi bajod ember
"You know I'm right, Morty, because I'm *burp* smarter than you."
[4] Paleblood
pr 09., kedd 10:32 #138
Na lnyegben a Sekiro arrl szl hogy Miyazaki megerszakol s szidod meg fj, de a vgn akkort lvezel hogy a ribanca leszel s ha csak elkapja a kis japn futykoset is csorog a nylad s magad al hugyozol mert gy mg nem elgtett ki senki.
gy ltem meg a dolgot kb a vgs harc utn.
PSN: TAttila84
[32] sQr
pr 09., kedd 10:26 #137
Vlasz shearer (#136) zenetre
szintn nem tudom. Nekem ugye minden skill megnyitsa volt a cl, gy irrelis mennyisg XP kell mr egy szinthez. Hiba van meg a Mask, ha 5 szint egy fejleszts - n a bossok utn sem rzem, hogy sokkal tbbet sebeznk.

Az viszont biztos, hogy NG+-ban tbb letk van a moboknak. Akik eddig egy csapsbl meghaltak, azoknak most mindig marad idegesten egy kis letk. : ]
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[26] shearer
pr 09., kedd 0:00 #136
A Dragon Mask-kal mennyire rdemes fejlesztgetni az ATK powert? Van amgy valami softcap ezen? Dobtam r 10 skill pontot (teht +2ATK), de nem tudnm megmondani, hogy mennyivel sebzek tbbet.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[1] SentryD
pr 08., htf 22:51 #135
A Hirata Estate Owl szmomra krlbell egy szinten volt kihvsban a Demon of Hatreddel, szval azrt fel kell ktni a gatyt, de verhet, csak t is ki kell ismerni.
[32] sQr
pr 08., htf 22:48 #134
Vlasz Paleblood (#133) zenetre
Spoiler!?

Igen. Egy vgigjtszs alatt 6 lapis lazuli a maximum s 10 kell a teljes fejlesztshez. A skill pontokhoz meg grind nlkl ez kevs lesz. NG+ vgigjtszs alatt nagyjbl 5 szintet szedtem ssze - nekem mr ki volt minden skill nyitva s ott mr majdnem 80-100.000 XP kell egy szinthez...

J tlet! Szerintem n is valami Spyroval folytatom vagy ilyesmi a Days Gone-ig. : ]
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[4] Paleblood
pr 08., htf 22:23 #133
Vlasz sQr (#132) zenetre
Igen, mr jrtam nla korbban s mondtam ksznm, n mra mr nem vagyok hes. Azt meg tudom hogy lapis lazuli kevs minden fejlesztshez NG, meg gondolom NG+ jobban adja a skill pontokat is amikbl iszonyat sokat kell farmolni ahogy nzem mennyi skill kell mg.
De levezetsnek vr a Journey, aztn Gravity Rush 1-2.
PSN: TAttila84
[32] sQr
pr 08., htf 22:20 #132
Vlasz Paleblood (#131) zenetre
Pendrive? Ments hatalma? : O
Mgis milyen gonosz llek tenne ilyet. : P

Msnak SPOILER?

A platinum trfehoz kell majd egybknt egy NG+ vgigjtszs is - igazbl egy Shura s ments utn egy flig, a Divine Dragonig. Persze csak akkor, ha megvoltak elsre bizonyos dolgok. Megoldhat. Itt vagyok r l plda. : ]

Owl hrom vvel ezeltti verzija viszont nekem legalbb olyan nehezen ment, mint a fboss...
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[4] Paleblood
pr 08., htf 22:08 #131
Vlasz sQr (#130) zenetre
Shura s Purification mg htra vannak. A pendrive save hatalmval megvan a ments a dnts eltt, meg az is mikor befejezst kell vlasztani.
Csak ahhoz elbb Owl 2.0-t le kne verni, meg a Demon of hatred is szabadon garzdlkodik de ha nem is sikerlnek se fog sztvetni az ideg mert a lnyeget megcsinltam.
Ilyen adrenalin rusht mr rg reztem mikor meglett Isshin, megrte szenvedni vele.
Felrt egy j orgazmussal.
PSN: TAttila84
[32] sQr
pr 08., htf 22:05 #130
Vlasz Paleblood (#128) zenetre
Az-az. ; ]

Szerintem is azzal lehetne folytatni. Mondjuk n szeretem a negatv vgkifejletteket, gy nekem a Sura [ bad ending ] is tetszett. : D
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[4] Paleblood
pr 08., htf 21:58 #129
Vlasz siklara (#126) zenetre
Kszi ^^
PSN: TAttila84
[4] Paleblood
pr 08., htf 21:57 #128
Vlasz sQr (#127) zenetre
Amihez a frozen tears kell.
PSN: TAttila84
[32] sQr
pr 08., htf 21:52 #127
Vlasz Paleblood (#125) zenetre
Itt is grat! ^^, Secret ending lett? Az nekem tetszett. : ]
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
pr 08., htf 21:47 #126
Vlasz Paleblood (#125) zenetre
Grat!!
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[4] Paleblood
pr 08., htf 21:42 #125
Vlasz ne5h (#123) zenetre
Megcsinltam, levgtam ezt a mocskot, el se hiszem. De nem sikerlt volna Kuro des onigirje nlkl, az adta meg a vgs HP-t hogy tlljem.
A legjobb befejezs pedig meggyaz egy folytatsnak is.
PSN: TAttila84
[4] Paleblood
pr 08., htf 21:03 #124
Kszi, hrom rja szopok vele csak ma este s egyszer eljutottam 4th phasebe de ms Genichiro is levg megint nha.
PSN: TAttila84
pr 08., htf 20:04 #123
Vlasz Paleblood (#121) zenetre
Firecrackert szerintem hanyagold. Mivel az elmondsod szerint nem tudod megllaptani, mikor fog sweepelni s mikor thrustolni, ezrt mire a kanji utn reaglnl a crackerrel, mr biztosan elkstl. A msodik krtl viszont csak thrustot tol, azt meg simn lehet mikirizni.
Ami az n megfigyelsem a kanjis mozdulataira (nyilvn csak az els krnl szmt):
- ha a kezben a katanval stl s gy tmad, akkor thrust jn
- ha elteszi a kardot s kivr (mintha charge-oln), akkor utna kt gyors keresztvgs jn (mint a szamurj miniboss-oknl), amit lehet parryz-ni de knnyebb elugrani elle
- ha elteszi a katant s egybl quickdrawt tol, akkor egy fggleges vgs utn sweep jn, ennl ne azonnal trj ki az els csapsa utn, mert akkor biztosan el fog kapni

A fentiek egyike sem szentrs, de ha ezekre tudsz figyelni, taln knnyebb lehet a dolog. n tovbbra is azt mondom, az els fzisa a nehz, mert ott tbb varicija van a kanjis tmadsnak, a msodik krtl viszont ezek fixen thrustok, azokra meg mehet a mikiri.

Good luck.
I am such a B.A.
[26] shearer
pr 08., htf 19:58 #122
Vlasz Paleblood (#112) zenetre
Nekem speciel kimondottan tetszik a zenje. Feldls az t krusos DS/BB soundtrack utn. Mondjuk amgy is kedvelem a tvol-keleti dallamokat.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[4] Paleblood
pr 08., htf 19:48 #121
Vlasz ne5h (#120) zenetre
Firecracker, s lltlag az eserny hatsos nhny vdhetetlen ellen mert mindig elnzem szrs vagy suhints jn azt kiprblom.
PSN: TAttila84
pr 08., htf 19:34 #120
Vlasz Paleblood (#118) zenetre
Mit hasznlsz ellene, amihez kell a spirit emblem?
I am such a B.A.
[12] p.jay
pr 08., htf 19:27 #119
Vlasz ne5h (#115) zenetre
Nem lltottam, hogy ez a Sekiro ismertetjegye lenne.
" A gyakorlat teszi a mestert " szlon futva, mondhatni minden egyes jtkra igaz lehet. Csak el kellene jutni a gm vgig, hogy aztn az els vgigjtszs sorn beszajkzott anyagot, jult ervel, kitertse az asztalra az ember.
[4] Paleblood
pr 08., htf 19:26 #118
Vlasz DVM (#117) zenetre
Balzsamos wellness knyeztets lesz ezutn egy SL1 Dark souls trilogy run. Csak Nem brok a vgs bossal, elfogyott a spirit emblem is mehetek farmolni, gy kellene tltdnie mint a weebestusnak.
PSN: TAttila84
[3] DVM
pr 08., htf 19:20 #117
Azert kemeny, hogy a Sekiro fanoknak.mar a Soulsborne-osok is casualek
[4] Paleblood
pr 08., htf 19:15 #116
My Sekiro experience (NSFW) KATT!
PSN: TAttila84
pr 08., htf 18:53 #115
Vlasz p.jay (#107) zenetre
Mondjuk nlam tk ugyanez volt egy Bloodborne-nl, DS3-nl (amikor msodszor nekifutottam a jtknak) s a Nioh-nl is. Nem hiszem, hogy ez a Sekiro sajtossga lenne.
I am such a B.A.
pr 08., htf 18:46 #114
Vlasz p.jay (#107) zenetre
Ennyi, en most vagyok a bossnal, 3 ora try volt tegnap es a 3. phase-ig elvittem, hetvegeig faradtan es ugy h tudom h egybefuggoen nem tudok vele tolni min 2 orat, le sem ulok hozza, de majd hetvegen adok neki! Lassuk be, ez a jatek nem mindenkinek valo, de akinek igen az tok jol el van vele.
There is only room for one Boss and one Snake... /// Xbox One GT: Durden LV426117 /// PS4 iD: Durden91
[12] p.jay
pr 08., htf 18:33 #113
Vlasz Paleblood (#112) zenetre
Dett. A leggyengbb Soulsborne soundtrack.
Nlam csak az Emma, The Gentle Blade ragadt bent.
[4] Paleblood
pr 08., htf 17:38 #112
Amgy csak n rzem gy vagy tnyleg semmi emlkezetes nincs a zeni kztt?
PSN: TAttila84
pr 08., htf 14:22 #111
Vlasz ne5h (#108) zenetre
De mondhatok adott tesztelket is, akik szinte folyamatosan nyolcpontoznak, ami... irrelis? Passz, mi a j kifejezs.

Egybknt rengeteg jsgnak ment s nem ment ez a dolog, de ne lltsuk be gy, mintha ktltncols kzben kne zsonglrkdni S kzben cikket rni, na.

Vegyk gy, hogy nem mondtam semmit, mert a konstruktv beszlgets helyett az jn ki, hogy egy fasz vagyok (ami valahol igaz is, de nem ebben az esetben). Meg nyilvn nagyobb v krds, radsul OFF, mert nem a Sekiro-rl szl.
[32] sQr
pr 08., htf 14:11 #110
Vlasz ne5h (#108) zenetre
Egy ember esetben van rtelme a pontozsnak - br ott sem elengedhetetlen. ezzel tud a sajt rtkrendje szerint egy index szmot adni s nagyjbl elhelyezni az adott jtkokat. Szubjektven, esetleg objektv szrn ttuszkolva: "br nem az n zsnerem, de ltom a stlusban elfoglalt helyt stb".

Minden nagyobb magazinnl n elvetettem volna mr rgen. : /
Twitter: sequeeer | PSN / XBL: Krdezd!
[41] Gulandro
pr 08., htf 13:51 #109
n nagyon megrltem neki s nagy kedvvel vetettem bele magamat a jtkba. Sajnlom azokat a From Software rajongkat, akik csak a Dark Souls kapcsn ismertk meg a cg munkit, mert valban zskutca csak azalapjn hozzllni s megtlni ezt a munkjukat.

Hinyolom is mind eHUN mind klfldn az rtkelsekbl a logikus kvetkeztetseket, miszerint ez egy korbbi projektekbl sszeollzott Souls alaprendszerbe "erltetett" Tenchu jtk ... pedig az. Mert olyat is csinltak pldul. gy akinek rll a keze arra, hogy egy terletet megltva (fleg az ismers plyaelemeket), hogy rgtn feldert utakat tesz s be-belopakodik egy-egy helyre szerintem sokkal eredmnyesebben halad, mint aki "szlszosan" prbl kalandozni.

A cikken ltszik, hogy egy vetern (cikkr s jtkos egyarnt) keze munkja, de a "sok" bizonytalan kikacsints s krbekrdezs alapjn csak az identitsvlsg domborodott ki szmra a jtkbl. Ami van benne bven, ktsgtelen. Messze nem 8 pontos jtk. Hogyha a grafika-ftist flre lehetne tenni vgre (PS4, legyen ilyen szp minden s ne 8 bites mcsingok) s csak a jtkmenetre-trtnetre koncentrlunk a prezentci MELLETT (s nem helyett) akkor ez egy nagyon remek s kurrens 6 pontos jtk, ami nem mindenkinek akar szlni, de akit elr annak telitallat.
Ahogy nap szik el letnk horizontja felett, Ahogyan a fny tnik el a messzesgben. Hajsok, tengerek vndorai szletnek s halnak meg Otthonuktl tvol, idegen vizeken, Uram add, hogy vndor lehessek egyszer.
pr 08., htf 13:16 #108
Vlasz theSickness (#106) zenetre
De mirt fontos az, hogy a Gamer365 zlst kapd a tesztektl, mirt nem j az ha az adott tesztelt kapod?
Akkor hagynm a francba ezt az egszet, ha a sajt vlemnyemet egy olyan rendszerben kne pontban (vagy plecsniben, brmiben) kifejeznem, ami nem az n rtkrendemet tkrzi, hanem egy msokval sszekevert halmazt.

Arra mondjuk tovbbra is vrom a konstruktv szrevtelt, hogyan lehetnnk kvetkezetesebbek. Mert (s ez most megint nem baszogats vagy brmi ilyesmi) jl hangzik, hogy ezt szeretnd tlnk, de amg nem mondasz valami konkrtabbat, hogy ez a te fejedben mgis hogy nzne ki, addig flslegesen futjuk ezeket a krket.
I am such a B.A.
[12] p.jay
pr 08., htf 13:05 #107
Vlasz MRenton1985 (#104) zenetre
Tk rdekes, hogy az, aki nem adja fel, az a msodik vgigjtszsra ( az is olvasmnyos, hogyha befejezi, akkor lesz msodik menet is ) gy fut t a jtkon, mint ks a vajon.
Nem kell ide skill, csak trelem s nmi alzat s elfogadni, hogy a tanulsi grbe, bizony meredek. Van akit 15-20 prblkozs mr kikszt, van aki 2-3 napig ti az ellent s akkor sem gurul el neki a gygyszer.
pr 08., htf 13:04 #106
Vlasz ne5h (#102) zenetre
Tnyleg a segt szndk vezrel a krdsben. rtem s tudom, mennyire nem egyszer sszefslni ezeket a pontokat, viszont ha csak gy visszanzem, egymshoz kpest hogyan viszonyulnak a tesztelt jtkok, halvny lila gzm sem lesz, most akkor milyen az zlsetek, rtkrendetek, mint Gamer365 (!). Ennyi igazbl.

A plecsniknek valban ugyangy semmi rtelme, ha ugyangy nem tudjtok kvetkezetes keretrendszerben hasznlni.
pr 08., htf 13:00 #105
Vlasz DVM (#103) zenetre
... mg egyszer:
"Nem ezt keveslem vagy sokallom"
pr 08., htf 12:54 #104
2 ht idegbaj s 60 belepakolt ra utn sikerlt eljutnom a normal endinghez s igen bszke voltam magamra, elkpeszt lmny volt minden perce. persze, sokszor szidtam, de inkbb csak olynakor amikor 1-1 bossnl sz szerint napok teltek el, a 60 rnak a fele simn csak bossfight retry-vel ment el. Napok teltvel is velem van a jtk,bekszik a br al, titkoknak olvasok utna, nzem folyamatason hogy miket hagytam el, stb. Soha nem esek neki egybl From jtknak (msnak meg fleg nem), de itt hajtott a kvncsisg, hogy mennyit is rt a napok hossz rja alatt sszegyjttt exp (van itt szintlps bven, csak nem a jtkon bell, hanem a jtkos agyban) s nekiestem a ng+nak tegnap. Kb 5-6 ra utn mr bven tl vagyok a feln, mint ks a vajon, gy hastok t az eddig legyzhetetlennek tn bossokon.....NA EZ felemel. 10 pontos lmny egy 9 pontos jtkban.
[3] DVM
pr 08., htf 12:53 #103
Vlasz theSickness (#101) zenetre
A Sekiro amgy tnyleg kb ennyit r, most rossz fronton nyitsz...
pr 08., htf 12:51 #102
Vlasz theSickness (#101) zenetre
Eleve nehz az egyni zlseinket egysgesteni s egy ltalnos sklt formlni bellk, ehhez kpest meg egy Vedd/ Ne vedd (ok, most sarktok) szerintem elg szles merts. Mert ilyen alapon brmilyen 6 pontnl jobb jtk lehet Recommended. Azzal mennyivel lennl elbbre?

Valamint gy sem egyszer kvetkezetesnek lenni, ha egy adott zsner egyik darabjt n tesztelem, a msikat meg ms.

Szerintem ha gy is olvasod a cikkeket, abbl azrt csak be tudod magadnak kategorizlni az adott jtkot, ha pedig nem, azon szerintem egy kvetkezetesebb (br tovbbra sem tudom, ez miben nyilvnulhatna meg) pontozs sem segtene.
I am such a B.A.
pr 08., htf 12:37 #101
Vlasz ne5h (#99) zenetre
Nem ezt keveslem vagy sokallom, a nyolcpontos rtkelsekbl nem tudok mit viszonytani. Flrerts ne essk, olvasom a cikkeiteket, amik rdekelnek, csak... tudom, az lland pontozzunk / ne pontozzunk dilemma, de azt ltom, hogy nem tlsgosan vagytok kvetkezetesek a tmban, akkor meg tnyleg nem sok rtelme van. Vagy n tvedek s ez a generci a 90%-ban nyolcpontos jtkok genercija.

Titulld ktekedsnek, pedig nem az: tk jk a cikkek, szerintem az ezekben tetten rhet precizitst kellene valahogy jl pontostani, kvetkezetes rendszerbe foglalni. Vagy ha nagy falat (alrom, kurvakemny ezt tbb rval s elvrsokkal meglpni), akkor ott az Eurogamer csak szveg + Recommended / Essential plecsnis rendszere vagy valami hasonl. A magam rszrl mindkettt kedvelem, ha az adott weboldalon bell jl mkdik mrceknt.
[36] kis
pr 08., htf 12:25 #100
Vlasz ne5h (#99) zenetre
Semennyit. Ott van minden a cikkben akit rdekel. A pontot meg a jtkos adja, ms nem tud helyette rtkelni. Azt hiszem ezt mr kitrgyaltuk kb. tzszer.
pr 08., htf 12:20 #99
Vlasz theSickness (#98) zenetre
Szerinted hny pontot kellett volna kapnia a Sekironak, hogy knyebben be tudd hatrolni? (Nem ktekeds komolyan krdezem.)
I am such a B.A.
pr 08., htf 12:14 #98
Nem ktekedsbl, de ez a szinte minden 8 pont dolog elgg elrte a cljt s mr nem nagyon tudom, mi az igazn j s mi a szimpln j jtk szerintetek.
(amgy nem ma kezddtt, 2-3 ve vicceldtnk mr ezen egyet-kettt)
[32] backstab
pr 08., htf 12:03 #97
Nekem eddig az v csaldsa. Szinte mindenben visszalps az elz From cmekhez kpest, a nehzsge pedig jtszhatatlann teszi szmomra. A Souls jtkokban lveztem a nehzsget, itt mr idegest. Mg sikerlmnyt sem rzek egy-egy boss legyzsekor, csak megknnyebblst, hogy tl vagyok rajta.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
pr 08., htf 10:49 #96
Vlasz DVM (#93) zenetre
n is megnyitottam egy csom feleslegeset, de mint mondtam, msik skillek unlockolshoz muszj volt, szval n ezrt nem bnom, hogy nincs respec.
I am such a B.A.
sszesen: 145 [1-50]
1 | 2 | 3
Sekiro: Shadows Die Twice adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: Activision
Megjelens: 2019. mrc 22.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Sznes, gynyr s elkpeszten hangulatos vilg
+ Vertikalits a helysznek felptsben
+ Jl elhelyezett „checkpointok” s knyelmi funckik
+ Merben jszer, lgies harcrendszer
+ Sokoldal mkar
+ Kpessgalap karakterfejlds
+ Kvethet trtnet a szoksos abszurditssal
+ Tbbfle befejezs
+ Elkpeszt fellenfelek tbb fzissal...
Ami nem tetszett
- ...m nmelyikk tll a clon
- jrahasznostott ellenfelek
- Suta lopakods s inkonzisztens A.I.
Olvasi rtkels: 12,9 (7 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

145 | [Teszt] Sekiro: Shadows Die Twice

Megjelent a hrhedten nehz Dark Souls sorozattal berobbant FromSoftware els japn tmj akcijtka, a nindzss-lopakods Sekiro: Shadows Die Twice, amelynek rnyknt oson flkar farkasa most is jval tbbszr hal meg kettnl. Teszteltk a csapat eddigi taln legnehezebb, mgis leghozzfrhetbb jtkt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba