[Teszt] Left Alive

Left Alive

GhzSzabó Ákos2019.04.03. 23:00

Végig azon gondolkodtam a Left Alive nyomkodása közben, hogy vajon mi volt a készítők elgondolása, így 2019 elejére célozva a megjelenést. Próbáltam arra fókuszálni, hogy mik azok az elemek amik minimálisan is megkülönböztetik a játékot bármelyik 10+ éve megjelent lopakodós játéktól. Értem én, hogy a Mechás téma vonzó dolog és a Front Mission univerzum elég tartalommal tud szolgálni (mondom ezt úgy, hogy a részeit csak láttam mintsem aktívan toltam volna) de ennek a stílusnak egy minimum egy forradalomra lenne szüksége, hogy újra a “mainstreambe” tudjon kerülni. Mert jelen esetben senkinek se legyen kétsége afelől, hogy a Left Alive-ot bármelyik MGS vagy Splinter Cell rész úgy eszi meg reggelire, hogy még éhes is marad.

Két kelet-európai inspirációval rendelkező ország harcáról szól a móka, ahol az egyik galád módon megtámadja a másikat, mi meg pont a csetepaté közepében találjuk magunkat. Egy fiatal Wanzer (Mecha) pilóta bőrében kezdjük a sztorit, aki egy a három játszható karakter közül. A másik kettő egy veterán zsaru és egy évek óta halottnak hitt zsoldos. A három karakter története különböző szálakon fut és csak néha érnek össze, hogy teljesebb képet kapjunk a történésekről. A játékmenet egy ilyen “ál-openworld” szerűség, ahol a relatíve nagyobb nyílt tereken kell átjutnunk, lehetőleg észrevétlenül. A mászkálás során minden sarkon találunk valami “nyersanyagot” amit fel tudunk használni újabb és általában hasznos eszközök le gyártására. A rendszer elég egyszerű és átlátható, a hasznossága pedig egyéni ízlés kérdése.

A játékban minden esetben törekedni kell arra, hogy ne nagyon vegyenek észre minket, mert különben szinte biztos, hogy meghalunk. Na nem csak azért mert általában masszív túlerővel kell szembenéznünk, hanem mert egyszerűen annyira rossz és suta a harcrendszer, hogy nem is nagyon hittem el. A fegyverekkel igazi pokol célozni és cserébe annyi hatásuk van mintha paintballal lövöldöznek. Több headshot sem terít le egy mezei katonát és még az első lövésnél sem sikerül az esetek 80%-ban eltalálni az ellent. Cserébe vannak közelharci fegyverek, amik talán még kevésbé használhatóak mint a lőfegyverek. Egyszerűen annyira nehézkes eltalálni bárkit, hogy mire akár addig eljutunk, hogy suhintsunk egyet, valószínűleg halottak leszünk. Ha nagy nehezen sikerül valaki mögé oda lopakodni nincsen semmilyen instant kill vagy előnyszerzésre lehetőség, ami talán a legnagyobb WTF rész egy lopakodós játékban.

Adott helyeken lehet csak menteni, amik környékén nyilván sokkal több ellenfél van. A legnagyobb baj az, hogy folyamatosan harcba fogunk keveredni, hiszen erről szól a játék. Viszont mivel egészen pontosan nulla móka van bármilyen összecsapásban, így a játék egyik fő mechanikája inkább tűnik büntetésnek, amit mindenáron szeretnénk elkerülni. Az egyetlen jó dolog a Wanzerek jelenléte. Ezek a hatalmas mechák végig ott vannak a pályák szélén és folyamatosan pásztázzák a környezetet behatolók után. Az esetek nagy százalékában ha észrevesznek, az instant kill, esélyünk sem lesz. Vannak viszont olyan alkalmak amikor rakétavetővel vagy messziről mesterlövész puskával kivégezhetjük őket, ami nagyon jó móka. Sőt, pár alkalommal még az irányításukat is átvehetjük, ami vitathatatlanul a játék csúcspontja.

Grafikailag a játék hoz egy kellemes 2013-as szintet, amikor még tanulgatták, hogy ezek a gépek pontosan mire is valók, cserébe stílusban köszönő viszonyban sincs egy MGS-el. Visszatérve az eredeti kérdésemhez, még mindig nem tudom, hogy mit akartak ezzel a készítők. Sajnos úgy tűnik, hogy ők maguk sem…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

17 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==