[Teszt] Trials Rising
Kapcsold jtk: Trials Rising (pc)
Eddig 14 hozzszls
Vega
2019. mrcius 13.
szerda 07:00
A vilg egyik legknnyebb jtkfejleszti kihvsa lehet j Trials jtkot kszteni. Na persze. Adott hozz a nyolcvanas vek ta betonstabil jtkmechanika, idelis esetben kell hozz kt stick s kt triggergomb, precz fizikai modellezs, s mr csak vasvillval kell hnyni bele a tartalmat. Egyszeren nem lehet rossz a vgeredmny, mintha egy sportjtk sokadik itercijrl lenne sz. s pont ezrt a vilg egyik legmasszvabb kihvsa is egy j, az elznl valamiben jobb Trials jtkot letenni az asztalra. A Ubisoft szerencsre nem feji szikkadtra ezt a tehenet, ha a Blood Dragont nem szmtjuk (ne tegyk), t teljes vet kellett vrnunk erre a folytatsra. Meg is rte, meg nem is. A Trials Risingbl a Switch verzit kaptuk tesztelsre, s br akadt egy-kt szemldkrncols pillanat, most mr legalbb Nintendo konzolon is elrhet ez a pratlan sorozat.



Ami termszetesen vltozatlan maradt, az… szinte minden. Adott egy (tbb) motor, aminek a nyergben kell maradni a teljesen extrm krnyezet legyzsvel a kijellt szakaszokon. s kzben minl gyorsabban menni. Az els plykon (“beginner”) nyomjuk neki, ahogy tudjuk, aztn hamar megkapjuk az arcunkba az els megoldhatatlannak tn szakaszt, ekkor a very easy besorolssal rhg a kpnkbe a jtk, innen mg nagyjbl hat-nyolc nehzsgi szint van a vgig, s nagyjbl szz plya. A Trials meglehetsen nehz, de csodsan tanulhat (s aki mr jtszott valamely korbbi rszvel, az hossz kihagys utn is hozni fogja magval a korbban megszerzett tudst, mert "trjelszezni" pont gy nem lehet elfelejteni, ahogy biciklizni sem). Mindig bedob egy-egy olyan kombincit, aminl hromszor-ngyszer tutira rontunk s el sem tudjuk kpzelni, hogy lehet tkletesen vgigmenni azon a plyn. Aztn rkkal - s nhny j sz hajszllal, meg nmi tapasztalattal - ksbb gy megynk vissza ezekre, hogy szinte csukott szemmel szguldunk keresztl a legnehezebb akadlyokon is. Egyszeren meg kell rteni a fizikai mkdseket s ki kell tudni vitelezni a trkkket (mg ha a cikkr borzaszt hunglish nyelvtani szerkezeteket is grdt az utadba) - ez kt kln dolog, akinek csak az egyik megy, az nagyjbl kzptjkon azrt fog majd nhny alaposabb pofont is kapni.



Ha ki kell emelnem valamit, amit a Rising jobban csinl, mint brmelyik eldje, kt dolgot tudnk mondani. Az els a plyadesign vizulis oldala, a msodik pedig ugyanennek az sszetevnek a dinamikja. Ha azt mondom, hogy a Trials Rising szp, nem mondtam semmit. Szp sok minden lehet. Viszont olyan aprlkos kidolgozottsg minden plya, hogy ilyen gyors s odafigyels jtkmenet mellett ez mr-mr tkozlsnak hat. A tematikt ezttal a vilg rdekes ltnivali, helysznei adjk, gy megfordulunk minden kontinensen, a legtbbszr (j rtelemben) agyament helyszneken. A napsttte utckrl egy pillanat alatt Bukarest csatornahlzatba hajtunk, a Szibrin keresztlhalad vonaton is berendeztek neknk egy teljes szakaszt, fel tudunk ugratni egy replgp csomagterbe, de a pldk tnyleg szinte vg nlkl sorolhatk. Olyan szinten egyedi minden msodik helyszn, hogy nem is nagyon emlkszem olyan jtkra, legyen sz brmilyen zsnerrl, ami ilyen nagy szmban vonultatott volna fel ennyi rdekes ltnivalt. Az abszolt kedvencem, amikor a toszkn borvidken egy gigantikus borerjeszt hordban landolunk, majd a plafont tszaktva a pincerendszerben folytatjuk. Vicces, hogy egy ilyen motoros jtk nyjt olyan felejthetetlen lmnyeket, amiket sehol mshol nem kapnnk meg. s akkor a dinamika. A korbbi rszekben mr prblkoztak azzal, hogy a statikus, kiszmthat plyaszakaszokat minl tbb mozg trtns tegye mg kiszmthatatlanabb. Ez mostanra rte el azt a szintet, amikor mg rdekes a dolog, de ennl tbb mr nem kellene, mert mr-mr tervezhetetlenn tesz egy-egy szakaszt, hogy pl. a billendeszknak melyik centimterre rkeznk r fellrl, ugyanis egy pixelnyi tveds jelenthet t msodperces jrakezdst is. De alapveten tnyleg j ezeknek a plyelemeknek az arnya, a nehezebb plykon rtelemszeren gyakrabban elfordulnak, hiszen sokkal tbb skill kell a tllskhz.



A Trials Rising tkletes mechanikjt majdnem sikerlt ugyanakkor tnkreverni az annyira, de annyira 2019-es metagame-mel. Hiba vagy a legjobb, hiba hozod aranyra a plykat, a jtk csak akkor enged tovbb, ha elrtl egy adott szintet. Van tz vagy tizenegy plyacsomag, az els tben gy rohanhatsz elre, ahogy csak tudsz, akr bronzokkal is. Aztn rzed, hogy az egszsges halads mr nem elg, neki kell llni tapasztalati pontot farmolni a tovbbjutshoz. Egy motoros jtkban, rted? A trkpek persze tele vannak gynevezett “contractokkal”, amelyek ilyen-olyan feladatok teljestst (csinlj hat htraszaltt, kettnl tbbszr ne essl el, nyerd meg a futamot stb.) jutalmazza, de a kapott djazs s a szintlps grbje teljesen ms temben tr a magasba, gyhogy egy id utn azt veszed szre, hogy csak farmolsz s farmolsz, hogy lthass nhny j plyt. Egy F2P mobiljtkban mg gy-ahogy megrten s elfogadn ezt az ember, itt mr kevsb. Csodlkoznk, ha egy jvbeli patchben nem lltannak ezen valamit. Aztn itt van a szintn modern lootbox rendszer, ami ugyan tnyleg csak kozmetikai dolgokat tartalmaz (s nagyjbl ugyanaz a mkdse, mint az Onrushban, szerintem van egy Ubisoftos prezi errl, amit ktelez jelleggel megkap az sszes stdi), de teljesen rdektelenn vlik az els nhny kinyitsa utn. Vannak ugyan jpofa dolgok benne (tltkpernys bellsok, sisakok), de amikor a hatvanadik matricmat nyitottam ki, vagy amikor ugyanazt a cipt tdszrre adtam el, akkor rjttem, hogy a nyitogats kevesebb rmt nyjt, mintha azt a nhny msodpercet a szoba sarknak bmulsval tltenm, szval elhagytam. Azta boldogabb jtkos lettem.



A jtkhoz jr egy plyaeditor is, ezt Switchen prblgatva mr-mr hasznlhatatlannak reztem, s valsznleg inkbb PC-n van esly arra, hogy kialakuljon valamilyen komoly modder-kzssg, mert kontrollerrel szerintem kzel kezelhetetlen az egsz. Ha mr a Switch verzinl tartunk, igazn rmmel tlttt el, hogy a leaderboardok teljesen cross-platformok s orszgra szrhetk, szval ha a haver pp egy msik konzolon tolja, akkor is ssze tudjtok vetni az eredmnyeiteket. Valahol ez a Trials egyik fontos clja: menni egy tkletes krt, izgatottan rnyomni a “hnyadik vagyok” gombra, majd srva fakadni, hogy a tkletes kr valjban mennyire tkletlen volt. A rossz hrem a Switch- s a billentyzettel jtsz PC-tulajoknak, hogy j esllyel sosem lesznek csals nlkl a ranglistk ln. Az analg gzads s -elvtel hinya ugyanis kezdetben csak zavar, ksbb azonban szinte ms ligba sorolja a jtkost. A multiplayerrl is csak Switchen tudok nyilatkozni, sajnos mr a megjelens hetn is nehz volt ellenfeleket tallni (ltalban kt-hrom perc alatt jtt ssze egy ngyes csapat a maximlis nyolc helyett), s az a ritkbb, hogy vgig is megy a hrom plybl ll kbcenti-mregets, mert vagy kilp az, akinek rosszabbul megy, vagy simn kidob a program egy-egy menet vgn. Mivel a szellemszer ellenfelek ott vannak az egyjtkos tartalomban is, igazbl a szinkron multinak gyis csak akkor van rtelme, ha ismerskkel jtszod, valsznleg ennek is betudhat a viszonylagos rdektelensg.



A Trials Rising a fenti klns design dntsek ellenre is fantasztikusan j jtk, br mondjuk ezzel a mechanikval nem is nagyon lehetett volna elszrni. Hatalmas rm minden teljestett akadly, plya s megszerzett arany, nem vletlenl szerepel a tltkpernyn a leggyakrabban az a mondat, hogy mg jjel kettkor is akarsz majd mg egy utols menetet menni, mert tnyleg. Ha az elrehalads egy picivel bartibb formban trtnne (ki gondolta volna, hogy ez frusztrlbb lesz, mint nyolcadszorra is elrontani egy ugratst), simn lehetne az j etalon a sorozat trtnetben - a plyadesignt tekintve persze mr most is az. Aki a mindenfle jelmezre pnzt ad, az tegye csak, szerencsre a karnevli bohckods nlkl is teljes rtk lmnyt biztost a Trials Rising.

[9] Saya
mrc 17., vasrnap 21:54 #14
Vlasz gabi1818 (#12) zenetre
Kszi!
[16] eandre
mrc 16., szombat 13:18 #13
Nlam is 8/10 viszont en a hosszu tlts a bugok a ksn betlt textrk s az akadsok miatt vontam le pontot. Ezek viszont mind javithatak szval 8.5 ha kijn egy jofajta patch.
[29] gabi1818
mrc 15., pntek 21:45 #12
Vlasz Saya (#8) zenetre
Nem olyan nehz mint a rgi jtkok.

van benne 122 track, az els ~90 kb meg se fog kottyanni, fleg ha van pici tapasztalatod
That's How I Roll!
[9] Saya
mrc 14., cstrtk 20:52 #11
Vlasz Vega (#10) zenetre
Akkor beprblom. Gondoltam vrok egy kicsit, htha bekerl GamePassba, de annl jobban szerettem az elzeket, hogy tudjak vrni.
mrc 14., cstrtk 18:47 #10
Vlasz Saya (#8) zenetre
Nyilvn embere vlogatja, de nlam pont ez a helyzet most, a mediumok mennek aranyra, afltt nem nagyon.
[40] oma
mrc 14., cstrtk 17:42 #9
Vlasz backstab (#6) zenetre
Na igen, nekem is ez volt a bajom az elozo reszeknel, sokszor elvezhetetlenul nehezek voltak a palyak, es hat kinek hianyzik egy agyverzes
[9] Saya
mrc 14., cstrtk 17:14 #8
Vlasz backstab (#6) zenetre
Mennyire nehz az elzekhez kpest? Gondolkodom a vtelen, de ez el tud riasztani. Az els Trialsban a medium plyk mg mentek aranyra, de a hard plyk mr nem nekem valk voltak, egy prat tudtam csak bronzra megcsinlni.
[27] lacapaca
mrc 14., cstrtk 9:28 #7
n az elsõ rsze ta jtszom a sorozattal, de a btja teljesen elvette tõle a kedvem. Hiba a j plyk, ha egyszeren a jtk felptstõl, lootbox-ostl, mindenestl felll a htamon a szõr.
Hmmm...Bugattit sem azrt vesz az ember, hogy azon morfondrozgasson, hogy egy Trabant jobban megrn-e. 4 Velorex utn meg amgy is jr.
[32] backstab
mrc 14., cstrtk 0:31 #6
Nekem mr 3-4 ra utn is teljesthetetlenl nehezek lettek a plyk, pedig nagyon szeretnm szeretni.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
mrc 13., szerda 15:05 #5
A Cross-Platform leaderboard irdatlan j tlet (vgre!).
"This is our time to medicate..."
[37] Fieldtom
mrc 13., szerda 12:52 #4
Vlasz Vega (#3) zenetre
Ebben igazad van, nem is gondoltam r, hogy a jtk kizrhatja ennek a lehetsgt.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
mrc 13., szerda 11:38 #3
Vlasz Fieldtom (#2) zenetre
Taln a Gamecube kontroller volt az utols, ettl fggetlenl nem vagyok benne biztos, hogy magt a feature-t beletettk a Switch verziba arra gondolva, hogy majd lesz, aki elveszi ezt az irnytt.
[37] Fieldtom
mrc 13., szerda 11:31 #2
Az analg ravaszok hinya miatt sajnos nem jtszik nlam a switch verzi, pedig a tkletes platform az lehetne a jtkhoz.
Egy pillanat.
A gamecube controllerek (Smash Bros ultimate) ravaszai analgok?
Mert akkor lehet mgis ez lesz a megfejts.
A teszt nagyon meghozta a kedvemet.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[20] ubul86
mrc 13., szerda 10:20 #1
Evolution utn szmomra a Fusion visszalps volt, plyk vltozatossga tern, hinyzott is mr az Evolution rszletgazdag plyi, s nem is rtem, hogy az mirt nem jtt mg Backward comp-ba...de az evolution ilyen tren krptol most, closed beta-val jtszottam anno, nagyon bejtt
Inkbb a tudat hasadjon,mint az atommag.
Trials Rising adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Ubi Soft
Fejleszt: Ubi Soft
Megjelens: 2019. febr 26.
Kategria: Szimulator
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Tklyre fejlesztett mechanikk
+ Valsznleg a legjobb helysznek, amiket ma videojtkban lthatsz
+ Kifogstalanul sklzott nehzsg
+ Hossz tvon is hajt elre valami cl
+ Multiplatform leaderboard
Ami nem tetszett
- Felesleges, frusztrl korltozsok az egyjtkos mdban
- A multiplayer nem tallja a helyt
Olvasi rtkels: 10 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

14 | [Teszt] Trials Rising

Csernobil, Eiffel-torony, Hollywood, Transzszibriai Expressz: ezek nem egy akcijtk helysznei, hanem tetszlegesen kiemelt plyk a Trials Risingbl, amely minden eddiginl rltebb utazsra invitl a Fld krl. Az biztos, hogy nincs ki mind a kt kereke.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba