[Teszt] Devil May Cry 5
Kapcsold jtk: Devil May Cry 5 (ps4)
Eddig 27 hozzszls
drag
2019. mrcius 11.
htf 18:00
Br a 2013-as, Ninja Theory-fle jragondols ott volt, hogy felkavarja valamelyest az llvizet, sszessgben mgis azt mondhatjuk, hogy a Capcom rszrl tbb mint tz ve csend honol mr a Devil May Cry hza tjn. Egy vtized pedig hossz id, a videojtk-iparban meg aztn plne – msfl konzolgenerci eltelt mr azta, ami ha azt nzzk, hogy milyen gyorsan jnnek s mennek a trendek errefel, egyltaln nem kevs. De nzzk a dolgok j oldalt: legalbb volt id gondolkodni azon bsggel, hogy merre tovbb. Ha ehhez hozzvesszk azt, hogy a Capcom mostansg igencsak magra tallt, akkor joggal bizakodhattunk: kt ve a Resident Evil-szrit sikerlt egy kivl rgi-j mederbe terelni a hetedik rsszel, tavaly a Monster Hunter: World szlt risit, idn pedig szinte mindenki oda meg vissza volt a Resident Evil 2 remake-jtl. Most pedig mris itt a kvetkez nagy jvevny, a Devil May Cry 5 – de vajon mire volt szmukra elg a negyedik rsz ta eltelt tbb mint tz v?



…nos, ha nagyon-nagyon rosszindulat szeretnk lenni, akkor azt mondanm, hogy nem sokra. Ez azonban egyltaln nem lenne fair, ha ugyanis a nyers jtkmenetet nzzk, akkor egyrtelmen lejn, hogy a Devil May Cry 5 mg mindig egy kiemelked character action game, amely tkletes s teljes zeltt nyjt abbl, hogy mirt ppen ez a sorozat szmt a mfaj egyik megkerlhetetlen alapkvnek. A csatk tovbbra is prgsek, ltvnyosak s stlusosak, ez mindenkinek lejn els pillantsra, az igazi szrakoztat faktort azonban az egsznek a mlysge adja, a Devil May Cry 5 ugyanis ppen olyan gynyren rtegelt harcrendszerrel bszklkedhet, mint az eldjei - s amit a negyedik rsz sikerrel cscsra jratott 2008-ban. Dante ismt itt van, hogy bemutassa, mirt a legnagyobb dmonvadsz a ngyfajta, egyetlen gombnyomssal varilhat harci stlusval s fegyvereivel, ami hihetetlen rugalmassgot biztost szmunkra az sszecsapsok sorn. Mint ahogy az elz epizd jonca, Nero is visszatrt, s vele egytt az egszen zsenilis Exceed-rendszer is, amely fantasztikusan ers s ltvnyos tmadsokkal jutalmazza azokat, akik hajlandak elmerlni a harcrendszerben, megtanulva a perfekt idztseket. Nem vits: az S Rank hajszolsa a minl vltozatosabb s stlusosabb mozdulatokkal pont olyan szrakoztat, mint rgen.



Mg csak azt sem mondhatjuk, hogy a Capcom nem prblkozott jtsokkal. Dante pldul kapott nhny j fegyvert, mint az egszen eszement Cavaliere, amely egy dmoni ervel feltuningolt motorkerkpr (!) – mr-mr euforikus rzs odacsapni vele a szrnyetegek kz, megdolgozva egy kicsit az arcukat a hts gumival. De lecserltk Nero dmoni karjt is (vagyis ht… na mindegy, nem spoilereznk), helyette most mr klnbz specilis tmadssal br n. Devil Breakerek kzl vlogathatunk, melyek szintn visznek egy kis extra vltozatossgot a harcokba. s akkor mg nem is ejtettnk szt a totlisan ms harcstlust kpvisel harmadik jtszhat keretrl, a titokzatos V-rl (bvebben odalent)… Na de ha a harc pont olyan mly, vltozatos s szrakoztat, mint rgen, akkor mi itt a baj? ppen a „pont olyan” kifejezs. A Devil May Cry 5 mindent megtesz azrt, hogy kiszolglja a rajongkat, megtartva mindazt, ami miatt szeretni lehet a franchise-t, csak kzben elfeledkezett arrl, hogy valami igazn elremutatt villantson, ami j szintre emelhetn a szrit. Mert hiba j mg mindig – mit j, kiemelked, csak ppen a Devil May Cry 4 ta eltelt 11 v – mgsem rezzk gy, hogy maga az lmny rdemben vltozott volna. Amivel nmagban nzve nem is felttlenl lenne gond, ha ms elemeiben reznnk az elrelpst. De ppen ez a Devil May Cry 5 legnagyobb baja: ugyanazt a minsgi, els osztly hsszeletet teszi le eld, mint legutbb, csak ppen jval felejthetbb fszerezssel s egy kicsit llott krettel.

V, MINT VRSZEGNY
Nero s Dante mellett egy harmadik jtszhat karakter is szerepel a Devil May Cry 5-ben, aki nem ms, mint egy rejtlyes j szerepl, V. Az klnlegessge, hogy nem kzvetlenl szll szembe a dmoni hordkkal: kt familirisa, Shadow s Griffon (ismers?) segti t, akik lnyegben a lfegyveres s a kzelharci tmadsok megfeleli. Nekik is vannak Devil Trigger tmadsaik, illetve a DT aktivlskor egy harmadik, mg puszttbb szrnyeteg, Nightmare (igen, is a DMC1-bl jtt) is megidzhet.



Maga a mechanika nagyon rdekes, meg kell hagyni, hiszen V-vel kizrlag a j helyezkedsre kell fkuszlni, a tbbit elvgzik a kis hzillatok – persze magukat a kombkat neknk kell beadni. Az jdonsg varzsa azonban viszonylag hamar elillan - ahogy telik az id, gy vlnak egyre monotonabb a V-vel vvott sszecsapsok, hiszen hiba vannak megnyithat kpessgek, azrt mlysgt s vltozatossgt tekintve ez a harcrendszer a cipfzjt sem ktheti be Nero- s a Dante-flnek. Arrl nem is beszlve, hogy a kihvs is itt a legkisebb.

Na de flre a metaforkkal, kifejtem kicsit bvebben s rthetbben is. El kell ismerni, hogy a Devil May Cry 5 a fanservice, vagyis a rajongk kiszolglsa tekintetben els osztly produkci: annyi kikacsints, easter egg, illetve a korbbi rszekbl visszakszn elem tallhat benne, amennyit tnyleg nagyon ritkn tapasztalni csak. Igen m, ez azonban ktl fegyver, hiba mertettek ugyanis nagy kanllal pldul az ellenfldizjn tern az elz rszekbl, az j szrnyek (belertve az egyedi vonsukat s a movesetjket) ekzben egyrtelmen elmaradnak tlk, ami hagy egy kis hinyrzetet az emberben – fleg a bossharcok tern vrtunk volna tbbet. Hangulati tnyezknt azonban nem is felttlenl ez, sokkal inkbb a plyadizjn az, ami miatt igazn haragszom Itsunkra. A jtk els harmada a romos vrossal mg csak-csak elmegy – br a brutlis mennyisg lthatatlan fal itt is kemnyen keresztbe tesz az immerzinak. A Devil May Cry 5 nagyobbik rsze azonban tlzs nlkl egymstl alig megklnbztet helyszneken jtszdik egy dmoni fa belsejben, amely mind kialaktsban, mind pedig klsejt tekintve mentes azoktl az emlkezetes s maradand megoldsoktl, amikbl az eldkben azrt jcskn akadt. Amg az atmoszfra, s gy sszessgben a kreatv dizjn tekintetben a DMC1 a szria legkiemelkedbb darabja, addig a DMC5 legfeljebb a msodik rsszel versenyezhet ilyen tren, ami sajnos nem egy tl nagy dicssg. Ennl mg a DMC4 felhbortan lusta backtrackels megoldsa is jobb volt, nincs mit rajta szpteni.



Mr csak azrt is bosszant a Devil May Cry 5 egyhangsga, mert amgy maga a jtk valami elkpeszten nz ki. A mr nem egyszer bizonyt RE Engine ezttal is mulatba ejtett bennnket: a karaktermodellek tekintetben mg mindig ersen aranyremgyans maga a technolgia, de termszetesen minden ms tren is cscssznvonal a ltvny, ami a prgs csatk hevben sem hagy el szrevehet frame-eket a 60 fps-es mmorbl. Ami okozhat nmi zavart, az sokkal inkbb a kamera, az operatr ugyanis nincs mindig a helyzet magaslatn, gy nha erre is kell fkuszlnunk nmi energit a nagy bunyk kzepette. De ez valamelyest a mfaj egyik lland „sajtossga” – a korbbi, sok helyen fix kamers belltsokkal dolgoz megolds sem volt hibtlan, mint ahogy az j, teljesen szabad third-person nzetnek is vannak gyermekbetegsgei. Hossz tvon megszokhat, sz nlkl viszont azrt nem mehettnk el mellette.



A ltvnyra visszatrve: az tvezetk sorn bsgesen lesz alkalmunk lvezni a DMC5 mess grafikjt, hiszen nagyjbl hromrnyi cutscene-t tartogat a jtk, ami jl mutatja, hogy a sztorit ezttal is komolyan vettk a ksztk. Na nem a sz legszorosabb rtelmben, hiszen a Devil May Cry tovbbra is gtlstalanul kpes nmaga teljesen hiteles s mkdkpes pardijv vlni egyik pillanatrl a msikra. Persze ha kell, akkor a drmai s az rzelmes oldalt is megvillantja, akrcsak az eld, s br mly mondanivalra s kiszmthatatlan csavarokra azrt nem rdemes szmtani, sszessgben tbb mint szrakoztat lett a trtnet – tbbek kztt annak is ksznheten, hogy nem teljesen lineris a felptse a hrom klnbz szemszg miatt. Ami kicsit fura, hogy bizonyos gameplay elemeket sztori okokbl egszen ksn hoz csak be a jtk, amiket gy els nekifutsra nem is lesz idnk teljes egszben kiismerni s feltrkpezni. Szerencsre azonban rszben emiatt, rszben pedig a szoksos extra nehzsgi fokozatoknak s titkoknak ksznheten bven marad endgame tartalom, gy biztos lehetsz abban, hogy nem egyszer fogsz csak vgigsuhanni a Devil May Cry 5 hullmvastjn. s ht mirt is tennd: minl tbb a lehetsg, annl szrakoztatbb maga a harc is.

CSAPATOS CSAPATS
rdekes apr jts az tdik rszben a Cameo System, ahol tulajdonkppen ms jtkosok (illetve ms jtkosok ghostjai) is becsatlakoznak mellnk a sztori azon rszeiben, ahol a hsk tja keresztezi egymst. Az esetek tbbsgben csak a httrben vagy egy elzrt plyarszen fogjuk ltni, ahogy valaki ms henteli a dmonokat, egy-kt kivteles esetben azonban tnyleg kzs arnba hajt bennnket a jtk, ami egszen jpofa tud lenni.



Summa summarum, nem egyszer eset a Devil May Cry 5. Ha egyszer hinyptlknt tekintnk r, akkor tnyleg egy rossz szavunk nem lehet, hiszen csiszoltsgval s els osztly harcrendszervel a mfaj cscst kpviseli – st, ilyen szempontbl alighanem a sorozat eddigi legjobbja. Magra a zsnerre azonban nem mondhatjuk, hogy egy helyben llt volna az elmlt vtizedben (st, ppen a DMC szlatyja, Kamiya-san grdtette leginkbb elre a Bayonettval), ennek tkrben pedig joggal vrhattuk a Devil May Cry 5-tl, hogy is a kvetkez szintre lpjen – ahogy ezt a harmadik s a negyedik rsz esetben is egyarnt megtette a szria. Ez azonban mg a nyers gameplay-t tekintve sem igazn jelenthet ki – plne nem sszessgben.

Fantasztikus harcrendszervel, stlusosan pimasz karaktereivel s over-the-top megoldsaival a Devil May Cry 5-ben minden megvan, ami miatt a sorozatot imdni lehet, st, nhny kisebb jtssal mg tovbb fszerezi az eddigi receptet. Hiba azonban a minden eddiginl szrakoztatbb sszecsapsok s az irdatlan mennyisg kikacsints, mi azrt tbbet vrtunk b tz v utn: a gyengusz kreatv munci s a visszafogott ambcik miatt ez mindssze a korbbi lmnyek - ktsg kvl tsre sikeredett – jrzsa lett. Az ers alapoknak hla ez mg gy is cscsminsg, legkzelebb azonban ennl mr sokkal tbb fog kelleni…

Devil May Cry 5 | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One
Kiad: Capcom | Fejleszt: Capcom | Megjelens: mrcius 8.

[35] wodbear
pr 01., htf 21:10 #27
Vlasz Fre (#25) zenetre
Nem sokat raktam mg bele a jtkba de V karaktere nekem is messze jobban tetszik eddig mint Nero az amatr kis egyszer hasznlatos kezvel. Nagyon men V ahogyan szp komtosan stl, kzben meg apritanak a jszgok.
"Az interneten tallhat idzetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitl szrmaznak" - Jzsef Attila
[72] zaz
mrc 14., cstrtk 9:47 #26
Vlasz Fre (#25) zenetre
+1
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[27] Fre
mrc 13., szerda 21:08 #25
Gyerekek , nem tetszett V? Akkora vrfrissts a pali ,hogy besz@rs. A game 10/10-es . h rgen lveztem jtkot ennyire mint ezt s a RE2-t.
PC : I7 4790K + MSI Gaming5 Z97 +Asus Geforce Strix GTX 1080 + 16 gb Kingston 2400Mhz ram
[26] arpi0912
mrc 13., szerda 8:46 #24
Vlasz wodbear (#21) zenetre
Csak vicceltem. n is azok kz tartozom akiknek bejtt a 2013-as rsz is a sok krogs ellenre is. Mondjuk n nem tennk klnbsget, hogy melyik a jobb Devil May Cry. n mindegyikkel ugyan olyan jl elszrakoztam.
Ha a ps4 pro 115k, s a One X 159k, akkor megri nekem az a hangyafasznyi klnbsg 44k-t? Hmmmm.
[15] xboxfreak
mrc 13., szerda 7:13 #23
Kibaszott j jtk devil breaker fokozaton ... nekem a DMC4 a kedvencem, mert tbb benne a mell de ettl mg ez is baromi j lett ... 10/10, mert vgre nem egy open world szar ...
[34] Laza
mrc 12., kedd 21:49 #22
Vlasz zaz (#8) zenetre
nmagban maga Dante brzolsa a maga 'regedsvel', hangjval visz mindent + a tncols jelenet
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[35] wodbear
mrc 12., kedd 21:15 #21
Vlasz arpi0912 (#18) zenetre
Nem gy van mert pp most nyomom a 2013-as verzit s mg mindig lvezetes s pofsak is mondhat
"Az interneten tallhat idzetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitl szrmaznak" - Jzsef Attila
[15] Joel1970
mrc 12., kedd 20:20 #20
A vilg legjobb jtka!10 pont.
.
mrc 12., kedd 20:03 #19
Vlasz zaz (#15) zenetre
Kajak kereszteshbort vvtam a jtkrt, de mindig csak ezt a demagg "ez nem az a Dante, ez egy fos" szveget nyomtk sokan, termszetesen a jtk valdi kiprblsa nlkl.
[26] arpi0912
mrc 12., kedd 15:42 #18
Vlasz zaz (#15) zenetre
Az id mindent IS megszpt.
Ha a ps4 pro 115k, s a One X 159k, akkor megri nekem az a hangyafasznyi klnbsg 44k-t? Hmmmm.
[37] fr4231
mrc 12., kedd 14:14 #17
Vlasz zaz (#15) zenetre
Gyulunk mint az 56-os szabadsag harcosok.
PSN: fr4231_jp
[21] Shifty Fox
mrc 12., kedd 14:14 #16
Vlasz fr4231 (#14) zenetre
Ez engem is meglep. Anno emlkszem milyen hiszti volt krltte, pedig simn verte a 4-et. Ez a rsz egyelre kimarad, kvncsi vagyok milyen lett, de gy rzem, hogy ha az old school sorozat fel kanyarodott vissza akkor csaldott leszek. n jobban rltem volna ha a Ninja Theory fle vonalat viszik tovbb.
PSN ID: Shifty_The_Fox | Switch friend code: SW-6856-1226-1116 "One sword keeps another in the sheath."
[72] zaz
mrc 12., kedd 13:40 #15
Vlasz fr4231 (#14) zenetre
Ja! Anno csak pran toltuk,hogy mennyire fasza is a DmC! Akkor mindenki rinylt!
Most meg....
Ehhh...
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[37] fr4231
mrc 12., kedd 12:42 #14
Durva hogy olvasva a kommenteket szintem mindenkinek jobban bejott a DMC (nyilvan magamat is beleertve) pedig emlekszem hogy annak idejen mennyi savazast kapott szegeny.
PSN: fr4231_jp
[36] kis
mrc 12., kedd 10:04 #13
Dante-val kategrikkal lvezetesebb a jtk. Elkpeszt nha miket le tud mvelni a skac. Sajnos a msik kett, fleg V, lnyegesen gyengbb.
A jtk, hihetetlenl knny. A rgebbi rszekkel sokszor meg kellett szenvedni, de itt olyan, mintha becsukott szemmel nyomnm. Kihvs, szinte zr, sajnos.
J jtk, ez tny, de nekem a harmadik rsz az rk kedvencem.
[32] backstab
mrc 12., kedd 9:25 #12
Ht, engem korntsem nygztt le. Nemrg jtszottam jra a DmC-t, s szerintem az szinte mindenben jobb volt ennl.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[37] fr4231
mrc 12., kedd 6:39 #11
Igy a vege fele tartva, szinte mindenben egy velemenyen vagyok. Sajnos a helyszinek baromi unalmasak, nagyjabol a jatek feleben egy belben tocsogo voros faba vagyok kenyszeritve, minimalis valtozatossaggal, melle V szenvedos kuldetesei neha mar-mar lelombozoak. Ettol fuggetlenul megis elvezetes es szep jatek, szamomra kevesbbe fontos de nyilvan ertekelendoen mely es elvezetes harcrendszerrel. Az viszont azert kisse tulzas, hogy minjart vegzek vele es meg konkretan egyszer se haltam meg, mindezt a gombok majdhogynem teljesen ossze-vissza nyomkodasaval, pedig nem tartom magamat valami nagy tehetsegnek a temaban. Szoval kihivas azert valamicske lehetne benne elso alkalommal is mert engem sem az S rank, se a nehezebb fokozaton valo ujra jatszas nem mozgat meg egy kicsit sem.

Mindent osszevetve szerintem a DMC egy sokkal lazabb, fiatalosabb, frisebb es eloremutatobb alkotas volt mint ez, ami szimplan csak egy ujabb Devil May Cry. Annak mondjuk ketsegtelenul kellemes.
PSN: fr4231_jp
mrc 11., htf 23:21 #10
Az a furcsa, hogy tetszett a dem, a teljes elejn egybl elkapott a "j, ez kurvajl nz ki s teljesen tjr a klasszikus japn jtkvarzs" rzs, meg tetszik az egsz atmoszfra most is, aztn... nem tudom, szveszten sokat nem haladtam, nem kapott el tlsgosan.

Eretneksg, tudom: a DmC nekem jobban adta. Tudom, casual, nem olyan mly, meg nem marcona-cheesy Dantt kaptunk, hanem egy elkeflt klykt, s mgis.

Nyilvn adok mg neki idt, ha nem is szippant be, becsletbl biztos letudom majd. Meg nem kiablom el, mg nem kaptam kzhez Dante irnytst.
[8] Ra1D3n
mrc 11., htf 22:53 #9
n mission 9-nl jrok, de nagyon nem fogtam tle padlt. A helysznek piszkosul unalmasak, nem tl vltozatosak. Jelenleg gy vagyok vele, hogy visszasrom a rebootolt dmc-t, ahol mg a harc is kurva fasza volt, a fegyverek is faszk voltak. Igaz, mg nem jtszottam Danteval, mert az kombi valahogy jobban kzrellnak.
Take me into your heart! Accept me as your savior! Nail me to the fucking cross, and let me be REBORN!
[72] zaz
mrc 11., htf 22:49 #8
Nlam ez nagyon knnyedn kilences! A legjobb,leggizdbb Dmc!!! A plyk tnyleg nem tl vltozatosak,viszont SOHA nem vol ennyire lvezetes a harc Danteval! Itt tnyleg kijn ,hogy a legjobb! A csajok fantasztikusak,Nico egyenesen zsenilis, s n a V -s rszeket is nagyon lveztem!
9
De ne rugzzunk a pontokon
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
mrc 11., htf 21:16 #7
Vlasz oma (#6) zenetre
Kln szvegboxot kapott, annyira nem nehz kibogarszni.
[41] oma
mrc 11., htf 20:47 #6
A nem tetszettnel mi az a V ?
[11] frg_dnl
mrc 11., htf 20:24 #5
Nekem gy tnik, hogy jobb jtk mint a reboot.
[4] Paleblood
mrc 11., htf 20:21 #4
gy nz ki megvrom akkor vele ameddig 10k krl lesz. Nem baj, van bven mit tolni s gyis jn a Sekiro is.
Arrl a V gyerekrl meg hallottam hogy elg hlye stlusa van, a gyenge krnyezet is elg rosszul hangzik de biztos korrekt kis cucc azrt akkor is ha nem ide vele azonnal.
PSN: TAttila84
[26] Orichalcos
mrc 11., htf 19:45 #3
Vlasz drag (#2) zenetre
Igen-igen arra.
http://www.twitch.tv/orichalco
mrc 11., htf 19:27 #2
Vlasz Orichalcos (#1) zenetre
Ha a seggkitakars lens flare-re gondolsz, akkor igen.
Found.
[26] Orichalcos
mrc 11., htf 19:23 #1
PS4-en tesztelttek ahogy ltom. Cenzra volt ebben? (A Trish-es jelenetben)
http://www.twitch.tv/orichalco
Devil May Cry 5 adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Capcom
Fejleszt: Capcom
Megjelens: 2019. mrc 08.
Kategria: Akci/Kaland
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Hibtlan, mly s szrakoztat harcrendszer
+ A sztori felptse
+ Bsges endgame tartalom
+ ts ltvny s animcik
+ Brutlis mennyisg fanservice
Ami nem tetszett
- A rengeteg tiszteletkr mellett nem kpes j szintre emelni a franchise-t
- Iszonyatosan egysk s fantzitlan plyadizjn
- V
- A kamera nincs mindig a helyzet magaslatn
Olvasi rtkels: 7 (6 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

27 | [Teszt] Devil May Cry 5

2008 ta elg sok vz lefolyt mr a Dunn, s br a Ninja Theory-nak hla azta mr volt egy kerltja a Devil May Cry franchise-nak, az igazi folytatsra tbb mint tz vet kellett vrnunk. Sebaj, legalbb volt ideje tletelni a Capcomnak - nzzk, mit knl a Devil May Cry 5. Teszt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba