A The Division első részének rajtja aligha fog a Ubisoft legsikeresebb indulásai közé bevonulni, az első problémák már a játék akkori bétájában is felötlöttek, amit aztán a tényleges megjelenés után csak továbbiak követtek. A Massive csapata azonban hallgatott a játékosok visszajelzéseire és idővel kellően gatyába rázták a produktumot, így a kérdés inkább az volt, ebből a tapasztalatból mennyit tudnak átmenteni a második részre. Meglesz-e a kellő lendület vagy ismét időre lesz szükség, hogy végleges formáját elnyerhesse a The Division 2?
Az a helyzet, hogy erre a kérdésre nem egyszerű megadni választ, még úgy sem, hogy a zárt béta kellő mennyiségű és főleg változatosságú tennivalót kínált a játékosoknak. Ez mindenképpen pozitívumként írandó fel a fejlesztők számlájára, hiszen így egy kicsivel átfogóbb képet kaptunk arról, mire is számíthatunk a márciusi megjelenés után. A történet szerint az amerikai gazdaság és élet összeomlása nem korlátozódott kizárólag Manhattanre, így a téli hadművelet után a Division ügynökök legújabb központja a főváros, Washnigton lett, ahol szintén rendet kell teremteni a káoszban.
Ez persze nem egyszerű, hiszen a fosztogatók mellett a renegát erők ezúttal is erősen képviseltetik magukat, a mi feladatunk tehát, hogy kerületről kerületre tisztítsuk meg az utcákat. Ezek mellett természetesen ezúttal sem hiányozhatnak a különböző mellékes megbízások és egyéb gyűjtögetnivalók, melyek ezúttal is az események átfogóbb megismerését teszik lehetővé.
A játékmenet alapjai nem változtak, ezúttal is egy viszonylag széles arzenállal rendelkező ügynököt terelgethetünk, aki a különböző bázisokon vállalhat el újabb és újabb megbízásokat, azonban a felszín alatt észrevehető bizonyos mennyiségű átdolgozás. Kezdésképp itt van például a tény, hogy a központi főhadiszállásunkon kívül az egyes kerületekben található biztonsági házakat is fejleszthetjük már, ezáltal nagyobb előnyhöz juttatva magunkat. Szintén átdolgozásra került a fejlesztési rendszer is, vagyis inkább kibővítésre. Jóval több kütyü áll majd a rendelkezésünkre melyek mindegyik több funkcióval és támadással fog rendelkezni, ezek között pedig természetesen azonnal válthatunk is. A karakterünk számára elérhető perkek számát is némileg megtoldották, ennek köszönhetően még több lehetőségünk nyílik, hogy már a játék kezdetétől úgy alakítsuk ügynökünket, ahogy leginkább akarjuk.
Itt azonban egy negatívumot is meg kell említeni, nevezetesen, hogy az egyes fejlesztések és eszközök megnyitásához minden egyes alkalommal vissza kell térnünk a központba. Nem tudtam rájönni, hogy amikor az egyik oldalról éppen a testreszabhatóság szabadságát növelik, akkor a másik oldalról miért kötik meg ennyire a kezünket. Többször megesett, hogy a küldetések közötti szabad bóklászás során léptem szintet, ilyenkor pedig mehettem vissza a bázisra, hogy egy új perket vagy képességet aktiváljak.
A Massive csapata a fejlesztés során az RPG elemek nagyobb térnyerését tűzte ki célul, ez pedig már a béta alatt is tetten érhető volt. Az új rendszerben már a legalacsonyabb szintű ruhákon és kiegészítőkön is találunk különböző passzív bónuszokat, mi több, már ezen a szinten is lehetőségünk lesz különféle szetteket összegyűjteni és általuk további extra módosítókat használni, nem kell megvárni, amíg az endgame kapujába érünk. Ez mindenképpen dicséretes, hiszen így már a játék első felében is nagyobb lehetőségünk nyílik a taktikázásara, amikor egy loadoutot összeállítunk.
Az összeállítások pedig csak a maximális 30-as szint közelében érnek csak igazán csúcsra. Ekkor nyílik meg ugyanis a specializálódás lehetősége, melyben egy újabb szintre emelhetjük karakterünk képességeit, ezen felül még egy különleges fegyvert is kapunk. A második részben ez hivatott a különböző "super" támadásokat helyettesíteni, ami mindenképpen jól egészíti ki a nálunk lévő kütyük kibővített funkcióit. A béta során lehetőség volt ezeknek a specializációknak a kipróbálásához is, így első kézből tapasztalhattuk meg, miként is kell ezt a gyakorlatban elképzelni, a végeredmény pedig meglehetősen hatékony összképet mutatott.
Talán a legnagyobb átalakítást a Dark Zone kapta, melyből a második részben már nemcsak, hogy több lesz, de azok lényegesen másképp is fognak viselkedni. A legtöbb zóna skálázza a nehézséget, így a játék bármely pontján nyugodt szívvel betérhetünk némi fertőzött lootolásra. Ráadásul a második részben már a begyűjtött tárgyak kimenekítésével sem kell mindig bajlódni, mivel a talált tárgyak egy része már azonnal használható lesz, így egy esetleges elhalálozás során sem bukjuk el őket. A rogue-létet is kibővítették, ezúttal már lehetünk egyszerű tolvajok is, ha pedig elég cuccot harácsolunk össze, a tolvajok bázisát is felkutathatjuk, ahol nem csak különleges árusokat találunk, de a körözési státuszunk is megszűnik.
Sajnos az alapvetően megnövelt karakterformálási lehetőségek mellett néhány negatív élménnyel is szolgált a The Division 2 bétája. A technikai oldalt nem kifejezetten ekézném, hiszen nem a végleges játékkal játszottunk, azonban a lassan betöltődő vagy rosszabb esetben hiányzó vagy eltűnő textúrák és karaktermodellek kicsit megkongatták a vészharangot a fejünkben, ahogy az első részből ismerős kisebb-nagyobb bugok és glitch-ek (karakterek fölött lebegő fegyverek, önmagába forduló végtagok) újbóli szereplése nem éppen örömteli déjà vu-t okozott. Jóval szembetűnőbb volt azonban a kontraszt, ami a játék világában uralkodott, hiszen dacára annak, hogy az évszakváltozás miatt az utcákon jóval több tárgy található, az összkép valamivel ingerszegényebb volt, mivel az ellenséges bandákon kívül legfeljebb néhány kóbor őz rohant a célkeresztem elé (már előre látom, hogy a fanatikus állatvédők készítik a transzparenseket).
A The Division 2 bátran épít az előd érdemeire és inkább apróbb változtatásokkal és finomhangolásokkal igyekszik ismét az ügynökök soraiba csábítani minket. Bár a béta tapasztalatai alapján egy alapvetően jól felépített és átgondolt folytatásra számíthatunk, azért nem árt óvatosan közelíteni felé, hiszen már ezen a próbakörön is látszott, hogy a Massive-nek ezúttal is lehet még munkája a megjelenés után. És nem csak az utólagos tartalmakra kell itt gondolni.