[Béta] Tom Clancy's The Division 2

Tom Clancy's The Division 2

ne5hVáradi Dániel2019.02.16. 11:45

A The Division első részének rajtja aligha fog a Ubisoft legsikeresebb indulásai közé bevonulni, az első problémák már a játék akkori bétájában is felötlöttek, amit aztán a tényleges megjelenés után csak továbbiak követtek. A Massive csapata azonban hallgatott a játékosok visszajelzéseire és idővel kellően gatyába rázták a produktumot, így a kérdés inkább az volt, ebből a tapasztalatból mennyit tudnak átmenteni a második részre. Meglesz-e a kellő lendület vagy ismét időre lesz szükség, hogy végleges formáját elnyerhesse a The Division 2?

Az a helyzet, hogy erre a kérdésre nem egyszerű megadni választ, még úgy sem, hogy a zárt béta kellő mennyiségű és főleg változatosságú tennivalót kínált a játékosoknak. Ez mindenképpen pozitívumként írandó fel a fejlesztők számlájára, hiszen így egy kicsivel átfogóbb képet kaptunk arról, mire is számíthatunk a márciusi megjelenés után. A történet szerint az amerikai gazdaság és élet összeomlása nem korlátozódott kizárólag Manhattanre, így a téli hadművelet után a Division ügynökök legújabb központja a főváros, Washnigton lett, ahol szintén rendet kell teremteni a káoszban.

Ez persze nem egyszerű, hiszen a fosztogatók mellett a renegát erők ezúttal is erősen képviseltetik magukat, a mi feladatunk tehát, hogy kerületről kerületre tisztítsuk meg az utcákat. Ezek mellett természetesen ezúttal sem hiányozhatnak a különböző mellékes megbízások és egyéb gyűjtögetnivalók, melyek ezúttal is az események átfogóbb megismerését teszik lehetővé.

A játékmenet alapjai nem változtak, ezúttal is egy viszonylag széles arzenállal rendelkező ügynököt terelgethetünk, aki a különböző bázisokon vállalhat el újabb és újabb megbízásokat, azonban a felszín alatt észrevehető bizonyos mennyiségű átdolgozás. Kezdésképp itt van például a tény, hogy a központi főhadiszállásunkon kívül az egyes kerületekben található biztonsági házakat is fejleszthetjük már, ezáltal nagyobb előnyhöz juttatva magunkat. Szintén átdolgozásra került a fejlesztési rendszer is, vagyis inkább kibővítésre. Jóval több kütyü áll majd a rendelkezésünkre melyek mindegyik több funkcióval és támadással fog rendelkezni, ezek között pedig természetesen azonnal válthatunk is. A karakterünk számára elérhető perkek számát is némileg megtoldották, ennek köszönhetően még több lehetőségünk nyílik, hogy már a játék kezdetétől úgy alakítsuk ügynökünket, ahogy leginkább akarjuk.

Itt azonban egy negatívumot is meg kell említeni, nevezetesen, hogy az egyes fejlesztések és eszközök megnyitásához minden egyes alkalommal vissza kell térnünk a központba. Nem tudtam rájönni, hogy amikor az egyik oldalról éppen a testreszabhatóság szabadságát növelik, akkor a másik oldalról miért kötik meg ennyire a kezünket. Többször megesett, hogy a küldetések közötti szabad bóklászás során léptem szintet, ilyenkor pedig mehettem vissza a bázisra, hogy egy új perket vagy képességet aktiváljak.

A Massive csapata a fejlesztés során az RPG elemek nagyobb térnyerését tűzte ki célul, ez pedig már a béta alatt is tetten érhető volt. Az új rendszerben már a legalacsonyabb szintű ruhákon és kiegészítőkön is találunk különböző passzív bónuszokat, mi több, már ezen a szinten is lehetőségünk lesz különféle szetteket összegyűjteni és általuk további extra módosítókat használni, nem kell megvárni, amíg az endgame kapujába érünk. Ez mindenképpen dicséretes, hiszen így már a játék első felében is nagyobb lehetőségünk nyílik a taktikázásara, amikor egy loadoutot összeállítunk.

Az összeállítások pedig csak a maximális 30-as szint közelében érnek csak igazán csúcsra. Ekkor nyílik meg ugyanis a specializálódás lehetősége, melyben egy újabb szintre emelhetjük karakterünk képességeit, ezen felül még egy különleges fegyvert is kapunk. A második részben ez hivatott a különböző "super" támadásokat helyettesíteni, ami mindenképpen jól egészíti ki a nálunk lévő kütyük kibővített funkcióit. A béta során lehetőség volt ezeknek a specializációknak a kipróbálásához is, így első kézből tapasztalhattuk meg, miként is kell ezt a gyakorlatban elképzelni, a végeredmény pedig meglehetősen hatékony összképet mutatott.

Talán a legnagyobb átalakítást a Dark Zone kapta, melyből a második részben már nemcsak, hogy több lesz, de azok lényegesen másképp is fognak viselkedni. A legtöbb zóna skálázza a nehézséget, így a játék bármely pontján nyugodt szívvel betérhetünk némi fertőzött lootolásra. Ráadásul a második részben már a begyűjtött tárgyak kimenekítésével sem kell mindig bajlódni, mivel a talált tárgyak egy része már azonnal használható lesz, így egy esetleges elhalálozás során sem bukjuk el őket. A rogue-létet is kibővítették, ezúttal már lehetünk egyszerű tolvajok is, ha pedig elég cuccot harácsolunk össze, a tolvajok bázisát is felkutathatjuk, ahol nem csak különleges árusokat találunk, de a körözési státuszunk is megszűnik.

Sajnos az alapvetően megnövelt karakterformálási lehetőségek mellett néhány negatív élménnyel is szolgált a The Division 2 bétája. A technikai oldalt nem kifejezetten ekézném, hiszen nem a végleges játékkal játszottunk, azonban a lassan betöltődő vagy rosszabb esetben hiányzó vagy eltűnő textúrák és karaktermodellek kicsit megkongatták a vészharangot a fejünkben, ahogy az első részből ismerős kisebb-nagyobb bugok és glitch-ek (karakterek fölött lebegő fegyverek, önmagába forduló végtagok) újbóli szereplése nem éppen örömteli déjà vu-t okozott. Jóval szembetűnőbb volt azonban a kontraszt, ami a játék világában uralkodott, hiszen dacára annak, hogy az évszakváltozás miatt az utcákon jóval több tárgy található, az összkép valamivel ingerszegényebb volt, mivel az ellenséges bandákon kívül legfeljebb néhány kóbor őz rohant a célkeresztem elé (már előre látom, hogy a fanatikus állatvédők készítik a transzparenseket).

A The Division 2 bátran épít az előd érdemeire és inkább apróbb változtatásokkal és finomhangolásokkal igyekszik ismét az ügynökök soraiba csábítani minket. Bár a béta tapasztalatai alapján egy alapvetően jól felépített és átgondolt folytatásra számíthatunk, azért nem árt óvatosan közelíteni felé, hiszen már ezen a próbakörön is látszott, hogy a Massive-nek ezúttal is lehet még munkája a megjelenés után. És nem csak az utólagos tartalmakra kell itt gondolni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

6 órája
4

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

2 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==