[Béta] Tom Clancy's The Division 2
Eddig 25 hozzászólás
ne5h
2019. február 16.
szombat 10:45
A The Division első részének rajtja aligha fog a Ubisoft legsikeresebb indulásai közé bevonulni, az első problémák már a játék akkori bétájában is felötlöttek, amit aztán a tényleges megjelenés után csak továbbiak követtek. A Massive csapata azonban hallgatott a játékosok visszajelzéseire és idővel kellően gatyába rázták a produktumot, így a kérdés inkább az volt, ebből a tapasztalatból mennyit tudnak átmenteni a második részre. Meglesz-e a kellő lendület vagy ismét időre lesz szükség, hogy végleges formáját elnyerhesse a The Division 2?



Az a helyzet, hogy erre a kérdésre nem egyszerű megadni választ, még úgy sem, hogy a zárt béta kellő mennyiségű és főleg változatosságú tennivalót kínált a játékosoknak. Ez mindenképpen pozitívumként írandó fel a fejlesztők számlájára, hiszen így egy kicsivel átfogóbb képet kaptunk arról, mire is számíthatunk a márciusi megjelenés után. A történet szerint az amerikai gazdaság és élet összeomlása nem korlátozódott kizárólag Manhattanre, így a téli hadművelet után a Division ügynökök legújabb központja a főváros, Washnigton lett, ahol szintén rendet kell teremteni a káoszban.

Ez persze nem egyszerű, hiszen a fosztogatók mellett a renegát erők ezúttal is erősen képviseltetik magukat, a mi feladatunk tehát, hogy kerületről kerületre tisztítsuk meg az utcákat. Ezek mellett természetesen ezúttal sem hiányozhatnak a különböző mellékes megbízások és egyéb gyűjtögetnivalók, melyek ezúttal is az események átfogóbb megismerését teszik lehetővé.



A játékmenet alapjai nem változtak, ezúttal is egy viszonylag széles arzenállal rendelkező ügynököt terelgethetünk, aki a különböző bázisokon vállalhat el újabb és újabb megbízásokat, azonban a felszín alatt észrevehető bizonyos mennyiségű átdolgozás. Kezdésképp itt van például a tény, hogy a központi főhadiszállásunkon kívül az egyes kerületekben található biztonsági házakat is fejleszthetjük már, ezáltal nagyobb előnyhöz juttatva magunkat. Szintén átdolgozásra került a fejlesztési rendszer is, vagyis inkább kibővítésre. Jóval több kütyü áll majd a rendelkezésünkre melyek mindegyik több funkcióval és támadással fog rendelkezni, ezek között pedig természetesen azonnal válthatunk is. A karakterünk számára elérhető perkek számát is némileg megtoldották, ennek köszönhetően még több lehetőségünk nyílik, hogy már a játék kezdetétől úgy alakítsuk ügynökünket, ahogy leginkább akarjuk.

Itt azonban egy negatívumot is meg kell említeni, nevezetesen, hogy az egyes fejlesztések és eszközök megnyitásához minden egyes alkalommal vissza kell térnünk a központba. Nem tudtam rájönni, hogy amikor az egyik oldalról éppen a testreszabhatóság szabadságát növelik, akkor a másik oldalról miért kötik meg ennyire a kezünket. Többször megesett, hogy a küldetések közötti szabad bóklászás során léptem szintet, ilyenkor pedig mehettem vissza a bázisra, hogy egy új perket vagy képességet aktiváljak.



A Massive csapata a fejlesztés során az RPG elemek nagyobb térnyerését tűzte ki célul, ez pedig már a béta alatt is tetten érhető volt. Az új rendszerben már a legalacsonyabb szintű ruhákon és kiegészítőkön is találunk különböző passzív bónuszokat, mi több, már ezen a szinten is lehetőségünk lesz különféle szetteket összegyűjteni és általuk további extra módosítókat használni, nem kell megvárni, amíg az endgame kapujába érünk. Ez mindenképpen dicséretes, hiszen így már a játék első felében is nagyobb lehetőségünk nyílik a taktikázásara, amikor egy loadoutot összeállítunk.

Az összeállítások pedig csak a maximális 30-as szint közelében érnek csak igazán csúcsra. Ekkor nyílik meg ugyanis a specializálódás lehetősége, melyben egy újabb szintre emelhetjük karakterünk képességeit, ezen felül még egy különleges fegyvert is kapunk. A második részben ez hivatott a különböző "super" támadásokat helyettesíteni, ami mindenképpen jól egészíti ki a nálunk lévő kütyük kibővített funkcióit. A béta során lehetőség volt ezeknek a specializációknak a kipróbálásához is, így első kézből tapasztalhattuk meg, miként is kell ezt a gyakorlatban elképzelni, a végeredmény pedig meglehetősen hatékony összképet mutatott.



Talán a legnagyobb átalakítást a Dark Zone kapta, melyből a második részben már nemcsak, hogy több lesz, de azok lényegesen másképp is fognak viselkedni. A legtöbb zóna skálázza a nehézséget, így a játék bármely pontján nyugodt szívvel betérhetünk némi fertőzött lootolásra. Ráadásul a második részben már a begyűjtött tárgyak kimenekítésével sem kell mindig bajlódni, mivel a talált tárgyak egy része már azonnal használható lesz, így egy esetleges elhalálozás során sem bukjuk el őket. A rogue-létet is kibővítették, ezúttal már lehetünk egyszerű tolvajok is, ha pedig elég cuccot harácsolunk össze, a tolvajok bázisát is felkutathatjuk, ahol nem csak különleges árusokat találunk, de a körözési státuszunk is megszűnik.

Sajnos az alapvetően megnövelt karakterformálási lehetőségek mellett néhány negatív élménnyel is szolgált a The Division 2 bétája. A technikai oldalt nem kifejezetten ekézném, hiszen nem a végleges játékkal játszottunk, azonban a lassan betöltődő vagy rosszabb esetben hiányzó vagy eltűnő textúrák és karaktermodellek kicsit megkongatták a vészharangot a fejünkben, ahogy az első részből ismerős kisebb-nagyobb bugok és glitch-ek (karakterek fölött lebegő fegyverek, önmagába forduló végtagok) újbóli szereplése nem éppen örömteli déjà vu-t okozott. Jóval szembetűnőbb volt azonban a kontraszt, ami a játék világában uralkodott, hiszen dacára annak, hogy az évszakváltozás miatt az utcákon jóval több tárgy található, az összkép valamivel ingerszegényebb volt, mivel az ellenséges bandákon kívül legfeljebb néhány kóbor őz rohant a célkeresztem elé (már előre látom, hogy a fanatikus állatvédők készítik a transzparenseket).



A The Division 2 bátran épít az előd érdemeire és inkább apróbb változtatásokkal és finomhangolásokkal igyekszik ismét az ügynökök soraiba csábítani minket. Bár a béta tapasztalatai alapján egy alapvetően jól felépített és átgondolt folytatásra számíthatunk, azért nem árt óvatosan közelíteni felé, hiszen már ezen a próbakörön is látszott, hogy a Massive-nek ezúttal is lehet még munkája a megjelenés után. És nem csak az utólagos tartalmakra kell itt gondolni.

[17] Tomtom
febr 18., hétfő 13:26 #25
Válasz soliduss (#18) üzenetére
Quake, Unreal, Diablo, stb...Egyiket sem a story miatt toltuk, hanem a meccsek miatt, sőt...A Halo 3. szériája után szinte senkit nem érdekelt a story (tisztelet a kivételnek és magamnak) és lám, a mai napig évek óta most is ezt tolják azok a fanatikus arcok, akik anno letették a voksukat. A unique cuccok farmolása, a csapatban való játék, a maga összes mérgével, bájával és egy-egy szett maxolása az ami ott tartja a műfajt kedvelő gémereket. Nekem a DIABLO 2 évembe került, mire kimaxoltam. A TC/TD ugyan nem rég fut nálam (már amihez képest az 1 év nem sok) de a szettek kalibrálásával még mindig elbíbelődök órákat...na meg szidom a DZ manhuntokat Mivel a 2. résszel nem szeretnék úgy elmaradni mint az elsővel, előrendeltem....mert így döntöttem.
...attól, mert egy majom cilindert húz, még majom marad, télen mikor minden fehér, mindegy mi van a hó alatt, a szemétdomb szemétdomb marad...
[41] Kuresz
febr 17., vasárnap 21:54 #24
Válasz soliduss (#18) üzenetére
Most ezt a kijelentest en sem ertem. Egy alapbol multiorientalt jateknak rohadtul nem a sztori, ami fontos. Legyen normalis mennyisegu endgame content. A sztorin vegigfutok, utana johet a farmolas az igazi kihivasra...
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[30] gabi1818
febr 17., vasárnap 18:09 #23
Válasz soliduss (#18) üzenetére
Ha nem jön be a looter-shooter zsáner akkor nem kell vele játszani oszt' jónapot

Pl Borderlands - Destiny - Division. ugyan arra építenek, azért farmolsz órákat hogy egy szaros szám nagyobb legyen a képernyődön. és valakinek ez bejön hidd el, én például szeretem (összességében ezer órákat öltem bele ezekbe a játékokba az évek során).
Ezek a játékok nem a storyra, hanem az endgame-re építenek.
De nem kötelező vele játszani, én sem játszok yoshi's woolly world-öt, mert amugy aranyos játék, de nem kötne le. és ennyi
That's How I Roll!
[16] JeonAran
febr 17., vasárnap 14:21 #22
Válasz soliduss (#18) üzenetére
Neked.
Nekem meg marad a gunplay, gameplay, fejlődési rendszer, fejlesztés, gear készítés, lootolás, felfedezés, online coop, pvp, hangulat , zenék, grafika.
Gamer PC + Switch
[34] Laza
febr 17., vasárnap 13:13 #21
Válasz theSickness (#20) üzenetére
Főleg aki unta az első részt, amit egy idő után szintén unalom önismétlés volt, max a Survival hozott bele pár óra újdonságot.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
febr 17., vasárnap 11:15 #20
Válasz AlcohollicA_Hun (#17) üzenetére
A felépítéshez, alapvető mechanikákhoz nem nyúlnak, szóval ha valakinek unalmas a béta, akkor ugyanezt fogja érezni a teljesben is.
[47] soliduss
febr 17., vasárnap 10:56 #19
Válasz AlcohollicA_Hun (#17) üzenetére
Hány bétát toltál??? Tisztelet a kivételnek, de 99%-ban ugyan azok a bugok benne lesznek a teljesben, hisz már rég a nyomdában vannak a lemezek.

Az itt feltát hibákat ubisofték jó ha +1-2 hónap múlva fogják orvosolni.

A division 1 béta is 99%-ban megegyezett a day 1 kópiával.
[47] soliduss
febr 17., vasárnap 10:54 #18
Válasz JeonAran (#15) üzenetére
Ne haragudj de pont ,hogy lényeg a story. Az ad célt az egésznek... ha függetlenited akkor mi marad??? csak egy nagy dara...
febr 17., vasárnap 10:27 #17
Emberek ez egy BETA teszt volt! Mi nem volt ezen érthető?
Leszögezték előre hibákat akarnak ezzel felfedezni a játékosok észrevételei alapján.
Open betaban ezeknek a nagy része javítva lesz.
Teljes játékban lesznek ilyen hibák, akkor lehet savazni az Ubifost.
XBL Gamertag: AlcohollicA Hun
[7] ETX
febr 17., vasárnap 8:26 #16
kb. másfél óra után elég nagy csalódás - az előző részbe haverokkal beletettünk pár száz órát.... ez néhány dologtól eltekintve nagyrészt ugyan az, sőt, inkább rontottak rajta - ami nagyon szembetűnt:
1. a setting nem adta. nincs igazán hangulata az előzőhöz képest, ráadásul taszít a túltolt amerikai nacionalista/faszagyerek propaganda.
2. a storyt úgy ajnározták, hogy mennyi odafigyelést kapott - később lehet jobb lesz, az eleje szar, unalmas, sokszor lerágott érdektelen.
3.hihetetlenül ostoba ai. elég megállni egy nem átlőhetőfedezék mellett és onnan kényelmesen leölsz mindenkit. taktika, értelmes manőverek, stb sehol nincs, nyomokban sem.
4. bugok - még az előző részből ismertek is.

reméltem jó lesz, de csak meghalt az a fránya remény.
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[16] JeonAran
febr 16., szombat 19:37 #15
Nekem teljesen lényegtelen ebben a játékban a sztori, ahogy minden játékban.
Viszont az első részben így is van több mint 3000 órám, és a mai napig tolom a Túlélő módot.

Egyébként köszi az összefoglalót! Próbáltam a Bétát, elsőre nem volt túl meggyőző, de valamennyire kiismertem, megszerettem az újdonságokkal együtt. Már várom. Nekem ez az év legfontosabb játék megjelenése.
Gamer PC + Switch
[17] Tomtom
febr 16., szombat 17:42 #14
Sajnos lemaradtam a bétáról, pedig immáron majdnem napi szinten nyüstölöm a játék első részét. Későn akadtam rá -sajnos, szerencsére- de a maga összetettségével engem azonnal megfogott. Tök mindegy, hogy minden nap ua helyszíneken kell barangolnom, mert rengeteg benne a karakterem variálhatósága. a világfokozatokkal való pofon egyszerű átszabhatóság, a DLC-k (túlélés nem vonz) az eltérő farmolási stratégiák végtelen tárháza, class.set-ek gyűjtögetése, stb..baromi hosszú szavatosságot biztosít a játéknak. Egyetlen roppant idegesítő dolog van, amire kitalálhatnának valamit...Gyomorforgató a cheaterek renegátokként való jelenléte. Ha már valaki kihasználja a "kiskapukat", és már nem tud többet maxolni, mert mindene megvan, mi a f@szért jó neki, hogy lootokat rabol? Mostanában egyre többször találkozok 5-6 fős csoportokkal, akik csak heccből végig rabolják a DZ-t, és semmit sem tusaz tenni ellenük. Többször volt olyan, hogy 99-es DZ szinttel rendelkező csapatban voltunk 4-en, és a 291-es D3, és Reclaimer szettet 2mp alatt leszedték...pedig 8,7-es, 10,1-es tűzerővel toltuk mi is.... Mindegy, ez egy apró rossz a rengeteg jó mellett, úgyhogy a DIABLO mellett a helye.
...attól, mert egy majom cilindert húz, még majom marad, télen mikor minden fehér, mindegy mi van a hó alatt, a szemétdomb szemétdomb marad...
[38] Hunk2
febr 16., szombat 15:56 #13
Sima XBOX One , grafika nem volt sok bajom, egyszer fordult el egy textúrát sem töltötte be, újraindítás helyre hozta. Volt valami grafikai beálitás amit 70 levetem 60 ig.
Volt egy kis hátérzet is mert a játék eleje, kijelölt sztori és DZ semmi gond nem volt grafikával, olyan helyre akartam menni ahova nem szabad árnyékok előttem kerültek fel.
"Élni és élni hagyni"
febr 16., szombat 15:37 #12
Válasz Kuresz (#5) üzenetére
Tudom, hogy van fast travel, engem az zavar, hogy szintlépés miatt nem feltétlenül akarnék mindig a bázisra rohangálni. Játékok évek óta meg tudják csinálni, hogy ahol éppen állsz, megnyitod a megfelelő menüt és megnyitsz egy új perket/skillt vagy fejlesztesz egy meglévőt. Itt ezt hiányoltam.
I am such a B.A.
[47] soliduss
febr 16., szombat 15:37 #11
Válasz Hunk2 (#9) üzenetére
XboxX-en végre tényleg szebbé tették a játékot??

Mert sima ps4-en... és pro-n is elég kifogásolható volt néha a látvány.

De majd digitális Foudry-ék megszakértik majd .
[47] soliduss
febr 16., szombat 15:35 #10
Válasz theSickness (#7) üzenetére
... mikor javított ki ubi bugokat kb 1-2 év múlva is benne vannak.

Textúra bug meg a division 1-ben is volt már .
[38] Hunk2
febr 16., szombat 15:30 #9
Nekem tetszett amit láttam s csak 3 alkalommal dobott ki.
Kt dolog nem tetszett itt a videó bemutató hozzájuk.:

1.Következő chekointig nem volt hang.

KATT!

Amúgy játék közben is elment nem egy alkalommal.

A társam úszott és lebegett a levegőben.:

KATT!

A fotó mód oda vagyok, grafika meg szebb mint az első részben sokall.
"Élni és élni hagyni"
febr 16., szombat 15:29 #8
Válasz Kuresz (#5) üzenetére
Igen, van fast travel, aminek szerintem viszont szól a kritika, hogy ezzel ott kell hagynod az épp felfedezendő helyszínt.

Mondjuk szerintem nem dráma, ki lehet 10-20 percet bírni a következő pihenőig és csak aztán kikérni az új képességeket. Bár gondolom van, akit ez frusztrál.
febr 16., szombat 15:27 #7
Válasz soliduss (#6) üzenetére
Kölcsönkérted Lavitz jövendőmondó jósgömbjét?
[47] soliduss
febr 16., szombat 15:20 #6
Válasz Kuresz (#5) üzenetére
mondjuk legalabb a textura bugot javitjak hát ezen jót mosolyogtam... dehogy fogják.
[41] Kuresz
febr 16., szombat 14:47 #5
Nekem nagyon bejott a zart beta. Elso nap ki is maxoltam. A nyilt betat is megnezrm majd. Ha az is tetszeni fog es mondjuk legalabb a textura bugot javitjak, en elorendelem. Egyebkent van fast travel, igy szintlepesnrl a bazisra visszateressel nekem nem volt gondom.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
febr 16., szombat 14:08 #4
Engem nem szórakoztat, hogy ugyanazokon az egyforma helyszíneken, ugyanazokat az ellenfeleket legyőzve, ugyanazokat a köröket fussam úgy, hogy a játék settingje miatt nincs is esély arra, hogy ez megváltozzon.
[47] soliduss
febr 16., szombat 14:07 #3
Én kb 1,5 óra után bealudtam rajta. A story... a kezdés nagyon nagyon gyenge volt.

A szép hőföldte ny volt hangulata... ez a mocsaras Washington d.c-t valahogy nem vette be a gyomrom.

Egyszer olcsón kategória. Pedig tényleg fejlődött előnyére is.... csak nekem valahogy nem adta. Amolyan budget kategórás story-t kaptunk.... és bakker nem lennék meglepődve ,ha a 3. rész teljesen átmenne last of usba.... szerintem túltolták story-t....
[54] KiswechPS3
febr 16., szombat 13:57 #2
A privat beta alapjan nagyon semmilyen, egyaltalan nem fogott meg, majd joarasitva fel ev mulva raer, pont azert is amit irtal a legvegen.
Once, there was an explosion...
[34] Laza
febr 16., szombat 12:45 #1
Open béta márc 01-04
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
Friss hírek

20 | Gamer365 Podcast 2019 május - Botránykeszt!

Májusban nem csak az esőből érik arany, de a podcast sorozatunk is folytatódik, amelyben többféle témát érintünk, egyfajta új irányt felvéve. Kasztoljuk a skandallumot (sic!), osztjuk az észt, ti pedig nyomassátok a bentebb hallgatható botrányos podcast adást!

47 | Star Citizen: a pénz elfogyott, játék nincs

Na de mi a helyzet a Star Citizen-nel? – kérdezheti az érdeklődő játékos, és joggal kérdezi: a játék hét éve készül, és még nem látszik a vége. A Forbes cikke ennél sötétebb képet fest: a stúdió annyi pénzt költött el, mint játékfejlesztő tán még soha, a játék pedig messze van a befejezéstől.

52 | Gamer365 podcast: Endgame

Nem, ez még nem a májusi "rendes" podcastünk, hanem egy különepizód, melyben kivételesen nem játékról beszélgetünk - hanem egy filmről, amit popkultúrális szempontból éreztünk annyira különlegesnek, hogy megérdemeljen egy podcast-epizódot.

1 | Friss videón a Wolfenstein farkasai

A Young Blood egy gameplay trailerrel erősíti a várakozást.

1 | Csúszik a Sonic mozifilm

Nem meglepő módon eltolják a megjelenést.

2 | Bloodstained: infók a megjelenés előtt

DLC-tervek, Iga hátizsákja és első napos frissítések.

2 | Marvel Ultimate Allience 3: itt az X-csapat

Az X-Men banda is felfedi magát a friss trailerben.

0 | Final Fantasy XIV: új DLC a masszív tábornak

Rengetegen regisztráltak az MMO szervereire.