A szerda reggel megtartott sajtóreggelivel és beszélgetéssel (melynek szereplői Rácz László producer, Kapor Gábor pszichilógus, valamint a produkció nagykövete, Majka voltak) megnyitotta kapuit a Nightmare Shop, amely alapvetően egy 3D-s filmélménynek készült, mi mégis arra voltunk kíváncsiak, hogy videojátékos szemmel milyen megállapításokat tehetünk a kiállítás kapcsán.
Hogy jönnek ide a videojátékok? Természetesen úgy, hogy egyre inkább közelít az iparág felé a Következő Nagy Dobás, vagyis a VR, az Oculus Rift és a Morpheus ugyanis jó eséllyel forradalmasítani fogják kedvenc szórakozásunkat, ténylegesen virtuális (micsoda művészi paradoxon!) közegbe helyezve azt. A Nightmare Shop és a VR között a fejünkre húzható 3D-s szerkezet jelenti a közös pontot (a kiállítás esetében Sony HMZ-T3W típusú szemüvegek biztosítják az élményt), és bár az interaktivitás az előbbi esetben nyilvánvalóan nincs meg, mindenképpen érdekelt bennünket, hogy az egyszeri érdeklődő számára vajon mennyire bizonyulhat a jövőre való "felkészülésnek" a szóban forgó rendezvény.
Gyorsan bele is vetettük magunkat a rémálmokba, a Nightmare Shop ugyanis - nevéhez híven - éppen ezekről szól: a legtipikusabb éjszakai epizódokat élhetjük át a fejünkre szerelt kütyü segítségével. Akad itt élve eltemetés, arachnofóbia, tériszony és kórházi kaland is, a leghatásosabbnak azonban mégis a "cselekmény-jellegű" rémálmokat találtuk: amikor egy betörőt keresünk telefonunkkal egy sötét lakásban, vagy amikor egy ijesztő hangokat suttogó erdő mélyéről keressük a kiutat.
A "belső nézetű, horrorszerű 3D-s élmény" önmagában nyilván olyasvalami, ami villant egy kicsit abból, hogy a majdani Oculus Rift-alkotásoknak mi lehet majd a fő erőssége: nevezetesen az, hogy minden eddiginél jobb beleélést és közvetlenebb atmoszférát érhetünk el velük. Az azonban, hogy mitől lesz IGAZÁN jó az Oculus Rift... na az pont nem derül ki, hiszen miután csak egy 3D-s filmet nézünk (ráadásul maga a készülék is más jellegű), itt nincs meg az Oculus-élmény legütősebb része, vagyis az, hogy fejünk mozgatásával ténylegesen is körülnézhetünk a virtuális térben, melyet így valóban magunk körül érzünk. Már csak azért is, mert ott a teljes látóterünk a játéké - itt fekete kendőkkel igyekeznek kiszűrni az alulról érkező fényt.
Természetesen nem szeretnénk felróni a Nightmare Shop számára, hogy "nem olyan, mint az Oculus Rift", mert nem is ez volna a rendezvény célja. Sőt, ha valaki érdeklődik az efféle 3D-s kütyük iránt, vagy egyszerűen csak egy jópofa ingyenes programra vágyik, az látogasson el a Pólus Centerbe, ahol november 16-ig bárki kipróbálhatja a népszerű Murder - A gyilkos tárlat alkotóinak legújabb agymenését - feltéve, ha elmúlt 16 éves.
Helyszín: Pólus Center (1152 Budapest, Szentmihályi út 131.), a jégpályánál
Nyitva tartás: október 15. és november 16. között, 11-től 20 óráig
Ingyenes belépés 16 éven felülieknek, saját felelősségre