Brothers in Arms: Hell's Highway - teszt

Brothers in Arms: Hell's Highway - teszt

dragCsető Zsolt2008.09.26. 16:50

A jó öreg második világháború - mondaná a magát valamire is tartó játékos elégedetten. De persze csak valamilyen alternatív univerzumban, a dolgok jelenlegi, 2008-as állása szerint ugyanis az előző évszázad közepének meghatározó történelmi eseménye által kínált alapanyagot jócskán kiszipolyozta a játékipar - legalábbis egy időre -, éppen ezért már nem is igazán erőltetik a témát a fejlesztők. Próbálkozások persze mindig akadnak, mint például a Gearbox legfrissebbje, a viszonylag régóta készülő Brothers in Arms: Hell's Highway, amely a három éve gyors egymásutánban megjelent első két epizód végére kívánja letenni a pontot.

És bár a téma az, ami, a Hell's Highway mindenképpen megérdemli, hogy ne a fentebb tárgyalt skatulyába helyezve vizsgálgassuk, hiszen a játék alapjában véve mást nyújt, mint egy hagyományos belső, esetleg külső nézetű lövölde, de akik játszottak az elődökkel, azok vélhetően ezzel tisztában is vannak. Mint ahogy nagy valószínűséggel azzal is, hogy az új rész direkt folytatás, így ezúttal is Matt Baker őrmester és társai kerülnek a kamera középpontjába: a harmadik felvonás a Market Garden hadművelet köré épül, a Gearbox pedig gondolt azokra is, akik csupán most ismerkednek a sorozattal, a játék ugyanis egy igényes, sorozatjellegű összefoglalóval indít, amely elmeséli számunkra a korábban történteket. Aki pedig szereti a filmszerű játékokat, az már dörzsölheti is a tenyerét, a Hell's Highway átvezetői között ugyanis akad néhány egészen komoly darab, de az ügyesen alkalmazott script-eknek köszönhetően a konkrét játékmenet közben is megmarad ez a jelleg. Nem is akarom sokáig ecsetelni ezen tulajdonságát: azt hiszem elég, ha csak annyit mondok, hogy a játék első fejezetéhez hasonló, szájtátós nyitányt jó ideje nem láttam - hát még ahogy kihasználták azt a későbbiekben. Okos.

Ahogy tehát az már fentebb is elhangzott, a tesztalany csavar egy picit a megszokott FPS játékmeneten, és nyakonönti azt egy kisebb adag stratégiázással, a Brothers in Arms fő eleme ugyanis a minket segítő csapatok kommandírozása a harctéren. A hagyományos recept, a jól bevált egyszemélyes Rambo taktika itt valóban nem működik: ha meggondolatlanul cselekszünk, akkor igen hamar csatlakozni fogunk az elesettek táborához. A nagy riadalmak elkerülése végett: ez természetesen még nem jelenti azt, hogy egy nehéz, a vér és a verejték ipari mennyiségű kombinációját igénylő játékkal állunk szemben, csupán arról van szó, hogy alkalmazkodnunk kell az új szabályokhoz. Ez utóbbi pedig a Gearbox-nak hála nem lesz túlságosan nagy megterhelés, a fejlesztők ugyanis könnyen tanulható, egyszerű rendszert építettek a feladat ellátásához.

Nézzük is, miként működik. Csapattársaink normál esetben szorgalmasan tapossák árnyékunkat, ám amint harcra kerül a sor, érdemes működésbe hozni a mágikus bal ravaszt, ezzel ugyanis tetszés szerinti pozícióba terelhetjük embereinket. Értelemszerűen valamilyen fedezéket érdemes célul választani, amiből szerencsére lesz bőségesen, hiszen fontos elemét képezik a játéknak, ráadásul a végletekig menő precízségre sem leszünk rászorulva, hiszen katonáink automatikusan bevetik magukat a legközelebbi biztonságos fedél mögé. Amint bevédtük magunkat golyózápor ellen, érdemes egy gyors pillantást vetni taktikai térképünkre, amin a terep rajzolata mellett az aktuális objektíva, valamint a saját és az ellenséges csapatok pozíciói is jelölve vannak, így részletes információink lesznek a siker elérésének mikéntjéhez. Mert hogy az esetek többségében bizony taktikázásra leszünk kényszerülve, hiszen az ellenfél hozzánk hasonlóan fedezék mögül fog támadni, így az AI által vezérelt két fél legfeljebb csak elvétve fog elbánni egymással - nincs mese, a munka oroszlánrésze megmarad nekünk. Ám továbbra sem indulhatunk meg fegyvert lóbálva a torkolattűz felé, mielőtt mozognánk, esetleg egy csapatunkat szeretnénk átterelni máshova, érdemes zárótüzet kérni a legközelebbi veszélyforrásra (csupán rábökünk a jobb ravasszal): minden egyes ellenséges osztag felett látható egy kör, ami kezdetben piros, ám szorgalmas tüzeléssel szürkére telítődik, ekkor pedig viszonylag biztonságosan közlekedhetünk a terepen. A legegyszerűbb, és a játék által is ajánlott technika egyéb iránt az szokott lenni, hogy amíg embereink szépen lefoglalják az ellenfelet, addig mi a fedezékeket kihasználva oldalba támadjuk őket (flank) - a terep szerencsére erre szinte kivétel nélkül mindig lehetőséget nyújt.

A fedezékek használata tehát kulcsfontosságú momentum lesz a harcok során, ám nem szabad azt hinnünk, hogy minden esetben biztonságban érezhetjük magunkat, ügyelnünk kell ugyanis arra, hogy minek vetjük a hátunkat: a környezet rombolható. Nem valami soha nem látott mértékben, de rombolható, pont annyira, hogy rendre szembesüljünk vele a harc hevében. A fakerítések, szalmabálák, és egyéb lebontható tereptárgyak tehát nem alkalmazhatóak túlságosan sokáig fedezékként, ám erről szerencsére néha a német erők is megfeledkeznek, amit érdemes mihamarabb kihasználnunk, hiszen az AI veszély esetén előszeretettel fogja változtatni pozícióját. Destruktív élményeinket szaporítandó, a Gearbox egy igencsak brutális sérülésmodellt is implementált a játékba, ami után abszolút jogosan került az M, illetve 18+ jelzés a játék borítójára: a lassítva loccsanó fejlövések és a robbanásokban leszakadó végtagok kőkemény és hatásvadász villanásokkal erősítik a filmszerű élményt.

Amennyire kellemes és élvezetes azonban a játékmenet, annyira hamar válik egyben repetitívvé is: sajnos azt kell mondani, hogy ha teljesítettük az első néhány fejezetet, akkor lényegében átéltünk mindent. Hiába a nagy általánosságban remek, és rendkívül változatos helyszínek, maga a harc egy idő után képes unalomba fulladni - akár olyan mértékben is, hogy egy-egy elhalálozást követően nem feltétlenül fogunk minden esetben a continue-ra bökni. A minket segítő csapatok általában ugyanazok (MG, Assault), csak elvétve leszünk támogatva például a Bazooka Team által, így hiába más mindig a körítés, ha nekünk rendre ugyanazt kell csinálnunk - már csak azért is, mert elleneleink passzív harcot vívnak, azaz csak a fedezék mögül lőnek, támadni nem támadnak. Emellett a speciális szekvenciákkal sem bántak bőkezűen a Gearbox-nál, ami alapjában véve nem lenne nagy probléma, de mivel egyik sem túl kiemelkedő - legyen az a mesterlövészes, vagy épp a tankos mellékszál -, így a változatosságot sem szolgálják igazán nagy mértékben.

Minden esetre nem kell pánikba esniük azoknak, akik már gondosan félretették a pénzt a játékra: ha az elején kialakul a kellő szimpátia, akkor a kínált élmény minden bizonnyal feledtetni fogja a kisebb hibákat, a hangulatra ugyanis valóban nem lehet panasz, és rendre olyan jelenetekkel fogunk találkozni - legyen az ingame vagy átvezető -, amik újból és újból maximumra tornásszák lelkesedésünket.

Nagy hibát követ el tehát az, aki csak és kizárólag a témája miatt ignorálja a játékot, hiszen ezáltal egy érdekes játékmenet-koncepcióról, egy drámai, karaktercentrikus történetről, és jó néhány emlékezetes momentumról fog lemaradni. Ha keresel valamit, amivel eltöltheted az időt az AAA címek nagy év végi áradatának kezdetéig, akkor a Hell's Highway-nél jobb választást nem sokat találsz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

23 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==