[Teszt] The Council - a teljes évad
Eddig 4 hozzászólás
drag
2019. január 06.
vasárnap 11:00
A legelső epizódot bemutató írásunkban az első benyomásainkról már olvashattatok a The Council kapcsán, amely különleges RPG-játékelemekkel, egy történelmi személyiségeket egyesítő titkos társasággal és hangulatos XVIII. századi miliővel igyekezett felhívni magára a figyelmet. A nyitórész után abszolút bizakodóak voltunk a Big Bad Wolf sajátos kalandjátéka kapcsán. Hogy mi lett végül az egészből az ötfelvonásos évad végére? Most ez is kiderül - spoilermentesen.



Ami mindenképpen a The Council erősségei közé tartozik, hogy a játékmenet mindvégig szórakoztató marad. Már maga a játékmenet szó létjogosultsága is dicséretre méltó egy narratív kalandjáték esetében, a legkülönfélébb szituációkban előjövő "mesterségek", illetve az ezekhez kapcsolódó erőforrásmenedzsment abszolút feldobja a beszélgetéseket. Sőt, magába a döntéshozatalba is egy állandó plusz réteget visz, hiszen folyamatosan szembetaláljuk magunkat azzal a dilemmával, hogy egy "ingyenes", de a reakciót tekintve jóval bizonytalanabb válaszra bökjünk, vagy inkább egy több Effort pontba (ez a fő erőforrásunk) kerülőre, ami több sikerrel kecsegtet. A The Council párbeszédeinek (különösen a kiemelt Confrontationöknek) ugyanis abszolút van tétje: ha túl sokat hibázunk, rossz választ adva vagy belefutva egy-egy karakter immunitásába, akkor komplett történetszálaktól eshetünk el a későbbiekben, hiszen a többi szereplő sorsát nagyban befolyásolják tetteink és mondandóink.



Ami nagyon tetszett a The Councilban, hogy szorgosan jutalmazza a felfedezést és a kutakodást. A végig állandó játéktér nem túl nagy, ugyanakkor időről-időre megnyílnak új szobák, amiket érdemes feltérképezni, hiszen nemcsak új tárgyakra lelhetünk (amik a legváratlanabb szituációkban jöhetnek jól), de a karakterek erősségeiről és gyengeségeiről is szerezhetünk információkat, amik kulcsfontosságúak lehetnek a beszélgetések során. (A naplónkkal szerencsére bármikor konzultálhatunk, így nem kell fejben tartani, hogy kivel szemben milyen megközelítést érdemes - vagy nem érdemes - alkalmazni.) Szintén dicséretre méltóak a fejtörők, melyek között egy-két igazán erőltetett darab volt csupán, a többségük valóban elgondolkodtató. Arról nem is beszélve, hogy ez általában a párbeszédeken belül is megjelenik: simán előfordulhat, hogy kellő háttérismeret híján nem tudjuk valamire a helyes választ (vagy pusztán már elfelejtettük), a négy-öt válaszlehetőségből azonban így is ki tudjuk következtetni a jó választást. Egy-egy fejezet végén ráadásul mindig láthatjuk, hogy mit csináltunk jól és rosszul, illetve milyen opcionális dolgokat hagytunk ki, így a maximalisták később vissza is térhetnek akár a korábbi epizódokhoz.



Az a nagy helyzet a The Council esetében, hogy játékként abszolút figyelemre méltó alkotás - pont azért, mert az említett elemekkel mer kilépni a megszokott narratív kalandjátékos mederből, ráadásul sikerrel teszi mindezt. Érdekes mód azonban pont a sztori kapcsán maradt bennem jókora hiányérzet, ami mégiscsak a legfontosabb eleme kéne hogy legyen a játéknak. A történet közepén meglépett "cápaugrás" egyeseknél már önmagában is kiverheti a biztosítékot, nekem azonban mégsem magával a fordulattal volt bajom, hanem az egész megvalósításával. Sajnos itt érződik leginkább, hogy egy erősen limitált költségvetésű játékról van szó. Az izgalom nagy része odavész azáltal, hogy a prezentáció határozottan bénácska: a The Council egész egyszerűen képtelen emlékezetes jeleneteket produkálni, hiába ugyanis a fordulatok, ha a játék nem képes ezeket kellően (szigorúan jó értelemben véve) hatásvadász módon elénk tárni. Pedig a vizuális dizájn kifejezetten jellegzetes, maga a rendezés, a párbeszédek és a színészi teljesítmény azonban jócskán hagy kívánnivalót maga után. Nem is beszélve a technikai problémákról, amik szintén alaposan levesznek az élményből, legyen szó kamera- vagy animációs hibákról vagy éppen az állandó zavaró tényezőként jelenlévő hosszú töltési időkről.

Az izgalmas alaphelyzet valami egészen váratlan felé fordul a The Council történetének előrehaladtával, az ebben rejlő potenciált azonban sajnos nem sikerült kellőképpen kiaknázni. Játékként kifejezetten jó ötletei vannak a Big Bad Wolf alkotásának, maga a cselekmény azonban ennél jóval minőségibb és hatásosabb tálalást érdemelt volna, ebben a minőségben ugyanis sajnos a sztorit és a karaktereket sem lehet kellőképpen komolyan venni. A műfaj kedvelőinek így is ajánlott, hiszen egy abszolút egyedi kalandjátékot kaptunk a The Councillal!

6 / 10

The Council | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One
Kiadó: Focus Home Interactive | Fejlesztő: Big Bad Wolf

[7] WiZZaRD
jan 10., csütörtök 12:15 #4
Az első epizód nagyon tetszett, a második full eltántorított, nyilván szánok majd rá időt, de az ötödik epizódból látott pár kép a twin peaks-t juttatja eszembe, ami (nekem) egyáltalán nem jó ajánló
jan 07., hétfő 10:54 #3
Válasz Feco88 (#2) üzenetére
Azt azért megkérdezném, hogy hogy hívod, ha nem "egyedi kalandjátéknak"? A point and click persze az origó, de speciel egyszer sem láttam leírva fenn, hogy "a Council point and click kalandjáték".

A Life is Strange micsoda? A Detroit milyen műfajú? A Dear Esthert vagy a Tacoma-t hogy skatulyázod? Akciójátéknak? Adventure játékok ezek, de melyik hogy. Narratív kaland, sétaszimulátor, mystery-detektív kalandjáték, FMV kalandjátékok, belső nézetű kalandjátékok, puzzle kalandjátékok, epizodikus kalandjátékok. Nem csak a Lucasarts logo van a tágabb műfajon belül.
"This is our time to medicate..."
[2] Feco88
jan 07., hétfő 9:10 #2
=(

Kéne itten egy ilyen teszt, hogy ha valaki kimondja erről a cuccról meg a társairól hogy "kalandjáték", azt be kéne zárni egy szobába a feje felett egy bazinagy lengedező, lucastars logóval, meg egy kúttal, aminek az alján egy grue van.

Oszt megnézni, hogy jobbam meggondolja hogy mit mond következő életében.
jan 06., vasárnap 13:35 #1
Megvettem az első epizódot, ha lenyomtam a Rime-ot, ez jön a backlog listán.
"This is our time to medicate..."
Friss hírek

411 | [Nyerd meg!] Játékeső - Sniper Elite V2 Re (XO)

Jön a nyár, a játékos kedv csak fokozódik - mi pedig segítünk, hogy legyen mit nyomkodni a meleg nappaliban. Tedd félre a gondokat, és játssz velünk hétről-hétre az értékes, teljes verziós videojátékokért. Bújj a távcső mögé, és 4K-ban eregesd a skulókat a Sniper Elite V2 remastered kiadásában.

6 | Ilyen volt a Budapest Game Dev Day

Mi is az a BGDD? Ahogy a neve is mutatja, egyfajta fejlesztői találkozó, ahol hazai és (kisebb mértékben) külföldi játékfejlesztők osztják meg egymással a tapasztalataikat előadások és workshopok formájában. Ott voltuk, és elmondjuk, hogy milyen volt.

19 | Gamer365 [E3] podcast 2019 június

Az elmúlt másfél hét az E3-ról szólt, a videojátékok nyárkezdő ünnepe pedig tartogatott mélypontokat, és a régi idők emlékét idéző szárnyalásokat. Podcastben járjuk körül, hogy milyen volt az általános szerkesztőségi vélekedés magáról a showról és a játékokról is.

22 | Újraéled a Commodore 64

A külső régi, a belső új, és hatvannégy játék jár hozzá - decemberben.

0 | Monster Jam Steel Titans: begurul a négykerekű

Megjelent a méretes kerekek játéka.

2 | Blazing Chrome: két hét még a megjelenésig

Hamarosan itt van a brutális Contra utángondolás.

0 | Alder's Blood: vadnyugati szörnyvadászat

Képregényes stílusban.

11 | Cyberpunk 2077: New Game+ ???

Ha van kedved és időd egy jövőre megjelenő játék harmadlagos attribútumairól spekulálni, ez a te híred.