Nincs megállás, folytatódik a visszaszámlálás: itt van szokásos év végi olvasói szavazásunk eredményhirdetésének második felvonása, melyben újabb tíz játékról hull le a lepel a 2018-as kínálat legjobbjai közül. Jöjjenek a 20-11. helyezettek - és mindaz, amit Ti írtatok róluk.
*Darksiders III | Gunfire Games |*Szerintünk: 7 pont
"Elég polarizáló játék, de nekem nagyon bejött. A harmadik részre is stílust váltottak, és a számomra legkedvesebb Soulsborne mechanikákhoz nyúltak a fejlesztők. Vannak hülyeségei, de annyira tetszett, hogy egymás után kétszer is végigvittem, ami nem túl gyakori mostanában." (shearer)
"Régóta az első Day1 játék, amit vettem, és pont egy olyan, ami nagyon megosztó lett az olvasgatott tesztek alapján. Szerencsére nem gondoltam meg magam a vásárlást illetően. Az első óra alapján már akartam is továbbadni, de levettem a nehézségi fokot és máris élveztem a játékot. Technikai oldala krumpli, ez tény, viszont minden más annyira vitt magával, hogy alig vettem észre és pár nap alatt be is fejeztem." (eandre)
Celeste | Matt Makes Games
"Nem csupán egy pixelre átgondolt, kihívásokkal teli és tartalmas platformjáték, de egy játékmeneti szinten is beágyazott tanulságos, fontos és mély üzenet. Így alkot klasszikust egy maréknyi ember. Talán a Super Meat Boy óta nem volt ennyire fair, feszes és reszponzív egy karaktert irányítani." (sQr)
"Kérdés nélkül az egyik legjobb platformer, amivel valaha játszottam. Nagyszerű játékmenet és irányítás, remek pályadizájn és egyenletesen nehezedő feladványok/puzzle részek jellemzik. Remek plusz dolog az Assist Mode, amivel bárki megtapasztalhatja, milyen jó is ez a játék, legyen bármennyire is fiatal, béna platformer játékokban, vagy csak szeret csalni. Kötelező darab mindenkinek." (gabi1818)
*Crash Bandicoot N. Sane Trilogy | Vicarious Visions |*Szerintünk: nincs pont
"Sosem gondoltam volna, hogy valaha megérem azt a napot, mikor újra átélhetem gyerekkorom egyik meghatározó kalandját új köntösben. Igaz, cseppet nehezebbre csinálták, mint ahogyan emlékeimbe megmaradt, de óriási élmény volt az egészet újra átélni. Nagyszerű munkát végeztek a felújítással." (Dark T)
"Korábban nem játszottam még ezzel a sorozattal, mert nem volt régebben konzolom, viszont amikor megjelent PC-re, kipróbáltam és alig bírtam letenni. Először azt gondoltam, hogy mi ebben a nagy szám, csak ugrálni kell, de amikor tízedjére kezdtem újra egy pályát, akkor megéreztem, mi a Crash hangulat. Nem mellesleg nagyon szépen felújították a grafikát, összehasonlítottam az eredetivel, ég és föld a különbség." (totyak)
*Divinity: Original Sin II - Definitive Edition | Larian |*Szerintünk: nincs pont
"Még soha nem játszottam ilyen mélységű és ennyire összetett szerepjátékkal. Emellett imádnivaló zenéi vannak, amiket szivesen hallgatok, mert sokkal hangulatosabbá varázsolják az amúgyis rendkívüli aprólékossággal összerakott játékot. Ez az az RPG, amit minden szerepjáték kedvelőnek ki kell próbálnia, a veteránok pedig a Honour módban is megmérettethetik tapasztalataikat és képességeiket." ( frg_dnl)
"Álmomban sem gondoltam volna, hogy a kezdeti szerelem után akkora imádat alakul ki bennem a játék iránt, hogy legszívesebben csatlakoznék siklarához, amikor egy development diary-t nézve éppen imába foglalja a Lariannál dolgozók neveit. (Mind tudjuk, hogy ezt teszi.) Viccet félretéve, a Divinity: OS 2 számomra nem hogy az év, de a generáció legjobb szerepjátéka. A fejlesztők minden téren a nagybetűs Minőséget rakták le az asztalra, mindamellett, hogy az összes létező RPG-s igényt kielégítették. Súllyal rendelkező döntések? Pipa. Komplex harcrendszer, szerteágazó történet, szerethető karakterek? Pipa. Az ismerőssel folytatott coop kampányunk kb. a 120. óránál tart, és a játéknak még mindig csak a 2/3-ánál (!) járhatunk, itt tényleg minden sarkon találni valamilyen tartalmat vagy felfedeznivalót. Ha pedig valakinek nem jönnek be a pályák vagy a sztori, a GM mód segítségével saját kalandokat hozhat létre, a mod támogatás pedig még több lehetőséget ad a játék bővítésére. Az egyetlen meglepő dolog számomra csak az, hogy nem lett akkora név a köztudatban, mint a GoW vagy RDR 2, de annyi baj legyen." (torppapa5)
*Astro Bot Rescue Mission | SIE Japan Studio |*Szerintünk: 8 pont
"Tömény gyermeki lelkesedés, mosoly és rácsodálkozás minden pillanata. Iszonyúan bájos, piszkosul kreatív, végtelenül szórakoztató. A következő úttörően innovatív platformer élmény - ezúttal bajusz nélkül. Minden pálya után azt hiszed, hogy ennél jobb már nem lehet. De mégis újra meglep és elvarázsol. Néhány kósza pillanatomban azt mondanám, ez egy Mario 64-hez hasonló élmény és forradalom a műfajon belül. Hát. Ez pont egy ilyen kósza pillanat." (sQr)
"Egyben az év meglepetése is. Nem gondoltam, hogy ilyen változatos és élvezetes lesz. Ha valakinek van VR, akkor ennek neki kell esnie." (thrill)
*Dark Souls Remastered | QLOC |*Szerintünk: nincs pont
"A nosztalgia miatt 6,5 év elteltével újra elő kellett vennem a játékot, de ezúttal már a remekre sikerült remastered kiadást. A lengyelek jó munkát végeztek, a távoli dolgok most már valóban tisztán láthatóak, a tűzeffekt pedig szebb és erőteljesebb lett, mint valaha, a 60 fps is szinte mindig megvolt, kivéve, amikor Siffel szembetalálkoztam a köd előtt, de az csak 1-2 mp-ig volt észrevehető belassulás. Annak ellenére, hogy a "vákuum backstab" még mindig nem lett javítva a játékban, az eddigi legjobb konzolos port, ami létezik a Dark Souls első részéből." (frg_dnl)
"Csodálatos dolog, hogy bárhová magammal vihetem minden idők egyik legjobb játékát." (Laeck92)
*Far Cry 5 | Ubisoft Montreal, Ubisoft Toronto |*Szerintünk: 7 pont
*Dead Cells | Motion Twin |*Szerintünk: 9 pont
"A 2D platformer és a roguelike tökéletes keveréke. Harcrendszere és irányítása tökéletesen eltalált. Nehézsége kiemelkedő, még a legkönnyebb fokozaton is, de mégis visszavágyik az ember, csak még egy nekifutásra." (AdamMcKraken)
"Az év legnagyobb meglepetése. Bár egy Castlevania klónnak jobban örültem volna, de ez a randomizált platform-akció-roguelite hibrid is megvett kilóra. Bármennyire is béna vagyok benne, mégis van benne valami, amiért minden halál után újra meg újra visszatérek hozzá." (backstab)
Battlefield V | EA DICE
"Nem vettem day1, mert bíztam benne, hogy az ünnepek alatt olcsóbb lesz. Nos, lényegesen hamarabb lett olcsóbb, úgyhogy ezt kihasználtam. A második világháborús hangulatot nem feltétlenül adja át 100%-ig nekem, de nagyon élvezem. Mindig vissza-visszaülök egy-egy meccsre, jól érzem magam vele. A BF1 nekem nagy csalódás volt, az 5. rész számomra betalált." (Hendrix)
"Van benne néhány jó ötlet, a multi szórakoztató, a támogatás folyamatos. Jócskán nem tökéletes, de luftot sem lőni vele." (multishoot)
*Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age | SquareEnix |*Szerintünk: 9 pont
"Visszakaptam gyerekkorom JRPG élményét/érzését. Ez az utóbbi 20 évben nem nagyon jött össze egy játéknak sem, aminek a dobozára nem Final Fantasy VII/VIII/IX vagy Chrono Cross volt írva." (Fieldtom)
"Egy igazi klasszikus hardcore JRPG, és mégis olyan frissen hat, hogy egyszerűen üdítő vele játszani. Imádtam a karaktereket és azok történeteit, de ami elvarázsolt, az a világ. Annyira jó volt belefeledkezni, egyszerűen nyugtató hatású ez a játék a gyönyörű képi világa által. A Dragon Quest XI bebizonyítja, hogy nagyon is megállja a helyét egy klasszikus JRPG 2018-ban, ha igényesen van elkészítve." (TidusFamous)
"Nagy JRPG rajongó vagyok, de a Final Fantasy volt mindig a kedvenc, a DQ mindig is taszított (jesszusom, ez is). De itt végrer azt éreztem, hogy megint jó JÁTSZANI, mint ahogyan ezt egy Zelda játéknál kell érteni. A midi zene nekem nagy fájdalom, de folyton azt éreztem, hogy csak még egy kicsit kalandozok, csak még egy harcot lenyomok..." (Gergő)
Folytatás holnap a Top 10-zel!