[Teszt] Monster Boy and the Cursed Kingdom
Kapcsold jtk: Monster Boy and the Cursed Kingdom (ps4)
Eddig 14 hozzszls
Gamer365
2018. december 14.
pntek 11:50
Vannak tesztek, amibe csak gy vakon beleugrik az ember. Mint most n a Monster Boy-ba. Nem tudtam rla semmit, csak ami az els szembejv videbl kiderlt. Elsre egy 2D-s platformjtknak tnt, csodaszp rajzolt grafikval. Persze tvedtem egy kicsit. A grafikval kapcsolatban nem, mert a Monster Boy tnyleg nagyon szp, igazi rajzfilmes hatst kelt, j rzs rajta legeltetni a szemnket. Itt nincs hiba, ellenben sz sincs klasszikus rtelemben vett platformjtkrl. Ha valaki ismeri a korbbi epizdokat, akkor tudja mirl beszlek. Az elzmnyekhez a ’80-as vekig kell visszamennnk. A Wonder Boy sorozatra gondolok, ami Sega MasterSystemen kezdte plyafutst, s meglt legalbb t rszt. A harmadik annyira npszer lett, hogy 2017-ben egy remake is kszlt belle Wonder Boy: The Dragon's Trap cmmel. Nem klasszikus platformjtkok ezek, hanem sokkal inkbb akci-kaland-platform anyagok, sok-sok RPG elemmel megspkelve. Kicsit olyanok, mint a klasszikus Zelda 2, de egyesek, a jtkmenet szempontjbl, a Metroidhoz is szoktk ket hasonltani.



A platforming nagy szerepet jtszik, de a puzzle-ok, s a harc sokkal hangslyosabbak bennk. s milyen rzs jtszani a Monster Boy-jal? Egyszerre kellemes s idegest. Kellemes mert j a jtkmenet. Minden szinten tallkozunk valamilyen rdekes feladattal, megoldand kihvssal. A grafika meseszp, mg gy is, hogy az emltett Wonder Boy remake stlusa – ami sokkal kevsb tnik egy tucat anime-nek – jobban bejtt. A zenk pedig kivl hangulatot teremtenek. Ez taln nem is csoda, hisz a JRPG flisten Motoi Sakuraba is dolgozott tbb trsval a projekten. Megjegyzem, van egy-kt szm, ami visszakszn a rgi s a remake Wonder Boy-bl is. A kihvssal sincs baj. A jtk szpen lassan nehezedik. Az elejn gyesen adagolja a kihvst, hogy aztn egyre kemnyebb s kemnyebb feladatok el lltson. Amikor elszr jtszottam vele feltnt, hogy milyen knny kzzel doblta a program a gygyt szvecskket s varzslatokat. Aztn ebbl lassan visszavett. Minden egyes kperny egy sajtos s egyedi, fokozd kihvst tartogat szmunkra.



Az elejn teljesen rossz jtkstlussal prblkoztam. Neki mentem a programnak s erbl prbltam lenyomni, ami a lehet legrosszabb stratgia. Gyorsan rjttem, hogy elremutatbb, s sokkal tbb sikerlmnnyel kecsegtet, ha sszel haladunk. Mrlegelni kell mit kell tennnk, s ehhez milyen eszkzk llnak a rendelkezsre. A jtkmenet kulcsa az tvltozsokban rejlik. A MB arra a kivl alaptletre van felhzva, hogy klnbz llatok brbe bjva, klnbz kpessgek segtsgvel tudjuk megoldani a puzzle-ket. Ez nagyszeren mkdik, mert tletes s gondolkodsra ksztet. Fantasztikus lmny, ahogy sszell fejben egy puzzle vagy gyessgi feladat megoldsa, ahogy rjvnk a titkokra s azok nyitjra. s persze mg nagyobb lmny, amikor sikeresen kivitelezzk a dolgot. Az RPG elemek pedig csak sznestik az egszet. Szpen fejleszthetjk embernket, egyre tbb kpessget s trgyat begyjtve. A jtkmenet nem sokat vltozott az eldkhz kpest, de ez nem is baj.



Nem hallgathat el azonban Monster Boy idegest rsze. Az ok przai, a platforming kifejezetten gyenge lett. Az els benyomsomtl nagyon nehz volt szabadulni. A karakterem mozgsa rendkvl suta, mintha megmaradt volna Master System szinten. Olyan rzs volt irnytani a jtkot, mintha egy 8 bites pixelngyzetet kellene clba juttatnom, nem pedig egy kezekkel s lbakkal megldott karaktert. Nehz volt megszoknom, mert – fleg az elejn – szmtalan elhallozst ennek ksznhettem. Radsul nemcsak a platform rszeknl kellemetlen, hanem a harcnl is. Egy kicsit nagyobb mozgsrepertor – lehet, hogy a Rayman Origins/Legends prosbl azrt illett volna merteni – s tbb lehetsg kifejezetten jt tett volna a programnak.



Ezeket a kellemetlensgeket leszmtva elgedetten tettem le a Monster Boy-t. Nem lesz belle mrfldk, de ha brod az akci-puzzle-kaland jtkokat, szereted a szp grafikt s a flbemsz dallamokat, akkor egy hangulatos s kellemes jtkkal leszel gazdagabb, ha adsz neki egy eslyt.

Veres Miki

[1] Lacek92
dec 17., htf 20:36 #14
Nekem nagyon tetszik, de amikor rnztem store-ban az rcdulra, azt hittem, rosszul ltok. 12k elkpeszt tlzs, rendes indie rszabsban (kb. 6 ezer) lenne a helye, fleg gy, hogy vannak neki hibi is bven.
[5] VM
dec 15., szombat 11:32 #13
Vlasz Beegabor (#11) zenetre
Van benne. De azrt nem egy liga a kett.
[32] backstab
dec 14., pntek 19:54 #12
Szerintem nagyon csnya a The Dragon's Trap-hez kpest.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[3] Beegabor
dec 14., pntek 18:51 #11
Mennyire j metroidvninak? Van benne backtracking j kpessgekkel?
dec 14., pntek 15:22 #10
Vlasz mcmacko (#3) zenetre
& Miki, kszi, lehet majd valami ton-mdon teszek vele egy prbt, mert a tbbi meg egsz jl hangzik.
let the sun never blind your eyes
[15] Kenny
dec 14., pntek 14:58 #9
Vlasz VM (#7) zenetre
Jaja, imdom. A retro visszaemlkezs beszdei a legjobbak. Nagyon jl emlkszik mindenre.
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
[10] n000rbi
dec 14., pntek 14:49 #8
Vlasz mcmacko (#3) zenetre
A Wonder Boy-jal jtszottl? Ahhoz kpest milyen a platforming? (azrt krdem, mert azt n mg kibrtam )
"-Mi ez? Hagyms bab? -Nem. Krumplis hal..."
[5] VM
dec 14., pntek 14:44 #7
Vlasz Kenny (#4) zenetre
Nem is tudtam, hogy kijtt dobozosan az amcsiknl. Kirly!

Johnny jl nyomja, Dragon Quest 11-es videja nagyon tetszett, igazi lelkes gamer, aki l-hal a jtkokrt.
[5] VM
dec 14., pntek 14:39 #6
Vlasz keviny (#1) zenetre
Tipikusan az a jtk, amit ki kell prblni. Kr hogy nincs demo.
[15] Kenny
dec 14., pntek 14:19 #5
Kedvencem Johnny imdta: KATT!
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
[15] Kenny
dec 14., pntek 14:16 #4
Nekem a Dragons Trap az egyik kedvenc cmem volt idn. Az Master System gameplay sem zavart. Ha vltoztattak volna azon, akkor nem lenne h. Ebbl dobozost szeretnk, gy amcsi import lesz.
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
dec 14., pntek 13:55 #3
Vlasz keviny (#1) zenetre
Taln nem dealbreaker szinten van elcseszve. Retr, darabos, nem szmszos. Attl mg a jtk lehet fogyaszthat.
"This is our time to medicate..."
[21] bandee23
dec 14., pntek 13:51 #2
Kpek\videk alapjn szebb, mint a tavalyi Wonder Boy. Ksz a tesztet Miki!
Este lesz idm elolvasni.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
dec 14., pntek 13:49 #1
Tk jl nz ki, de az elcseszett platforming... ht, az sajna szmomra dealbreaker...
let the sun never blind your eyes
Monster Boy and the Cursed Kingdom adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2018. dec 04.
Kategria: Akci/Kaland
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
- Hangulatos, kellemes s szp;
- jpofa tvltozsok;
Ami nem tetszett
- Suta platformer rszek
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

14 | [Teszt] Monster Boy and the Cursed Kingdom

A virgkor kells kzepn virulnak a retro jrafeldolgozsok s trtelmezsek. A Wonder Boy sorozat nem is olyan rg jult meg, most pedig friss utd rkezik Monster Boy and the Cursed Kingdom cmen. Veres Miki merlt el a kzzel rajzolt birodalom rejtelmeiben.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba