[Teszt] Rival MegaGun

Rival MegaGun

StingerCsere Krisztián Gábor2018.12.09. 19:00

Tény, hogy kompetitív shooterből nem lehet manapság Dunát rekeszteni, de ennek az oka vajmi egyszerű: a klasszikus árkád lövöldözős játékok (legalábbis a 2D zsáner gyermekei) alapvetően egy, vagy két fős kooperatív játékok és csak néhány kísérletező jellegű aspiráns merészkedett a face-to-face küzdelem ingoványos talajára. Azok is inkább a pontvadászat köré épített gameplay mechanikákkal játszadoznak, így egy-két példától eltekintve nyugodtan kijelenthetjük, hogy a lánc-kombókkal tarkított bullet-hell stílusra bizony néha ráfér egy kis vérfrissítés.

Ezért is érdekesek azok a próbálkozások, mint amilyen az 1989-es árkád Quarth, vagy a kilencvenes évek közepén NeoGeo-ra készült Twinkle Star Sprites, amely pl. a puzzle-ötleteinek köszönhetően az ellenfelünk kicsinálására helyezte a hangsúlyt. Valahol a Rival MegaGun is ilyen: a pixelart stílusban felépített bullet-hell lövölde egyszerre scrolling- és battle shooter, mely a TSS-hez hasonló játékmechanikára épül, de emellett sejtjeiben hordozza a zsáner klasszikus mivoltát is.

A Rival MegaGunban - ahogy az elnevezés is arra utal - rivális pilóták csapnak össze egy függőleges osztott képernyős játéktérben, ahol a legfőbb cél a sorsolt ellenfelünk elpusztítása lesz. A szabályszerűségek egyenlőek és egységesek: minden űrhajó eltérő és másképp hatékony fegyverarzenállal bír, felveheti a kipotyogó power-upokat és a megfelelő eszköz felvételével akár még önjavításra is képes. Győzedelmeskedni viszont csak oly' módon lehet, ha szinte tökéletes ütemben ún. lánc-kombóban aprítjuk szét a fentről aláhulló biomechanikus űrhajókat. Ha mindezeket még össze is fűzzük (combo-chain), akkor az ellenfelek martaléka támadásra képes drónokká áll össze, amelyek automatikusan az ellenfelünk térfelére vándorolnak. A csata hevében akár tucatnyit is átpasszolhatunk belőlük (és kaphatunk vica-versa), ám aktiválódni csak akkor fognak, ha a láncban hibát vétünk, vagy az űrhajónk találatot kap.

Az átküldött drónok a meglévő monszták mellett egyébként jó eséllyel bullet-hell kavalkáddá varázsolják az ellenfél térfelét, amely ellen csak a bombák, vagy a kitérő manőverezés igazán hatásos. Ahhoz, hogy ez elkerülhető legyen, érdemes az ellenfelünket nyomás alatt tartani, amelyhez az aprítás során töltődő tűzerő-jelző hatására vihetünk be különböző ravasz technikai cseleket. Ezek lehetnek a válaszfalon átrepülő aknák, rakéták és egyéb szerkezetek, ám ha a killer-támadásra hajtunk, muszáj lesz kitartani addig, amíg a sárga csík el nem éri a maximális töltöttségi szintet. Ekkor aktiválódik ugyanis a MegaGun funkció, amellyel az űrhajónk egy brutális döggé alakulva átrepül az ellenfél térfelére és agresszív golyózáporral illetve speciális támadásokkal szinte pillanatok alatt le tudja darálni az ellenfelet (feltéve, hogy jól használja a hajó képességeit).

Az árkád játékmód leginkább egy kampányszerű megoldáshoz hasonlítható, amely egy aprócska történeten keresztül vezet el az utolsó nagy küzdelemig, ahol fordulóról-fordulóra kell bizonyítani a random dudék ellen. Nagyjából arról szól, hogy egy invazív faj kordában tartva a Földet, versenyt hirdet a legjobb pilóta címéért, amely a párbeszédek és a tradicionális pálya-pályát követ elv mentén küldi a játékost újabb és újabb versenyző ellen. A történet csattanóját nem áruljuk el, de sejthető, hogy itt azért nincs minden rendben, ez egyébként jól látszik a narratív felvezetések és a párbeszédek láttán is. Pozitív, hogy a Spacewave Software srácai gondoltak a PvP, PvC és Online kompetitív bajnokságra is, sőt: a teljesítményünk függvényében ún. harci kártyákat is gyűjtögethetünk, hogy a végigjátszásban legyen valami nyomás a kiváló teljesítmény elérésére is.

A Rival MegaGun tartalma a rendkívül barátságos ár mellett abszolút kielégítő: a stílus picit kimozdít a shooterek standard komfortzónájából, bár a drónokkal telített pályán azért ki kell tapasztalni, hogy mit bírnak a reflexeink. A túlzott taktikázás, vagy a gyors objektumok kerülgetése könnyen az életünkbe kerülhet, így az sem mindegy, hogy mennyire bánunk majd jól a rendelkezésre álló arzenál mennyiségével. Az mindenesetre szintén a mérleg pozitív nyelve felé billenti az eredményt, hogy nincs teljesen reménytelen helyzet, megfelelő gyakorlással akár még a MegaGun etapokat is túl lehet / és kell is élni.

A bullet-pattern néhol túl generikus, a háttér grafikai elemei kicsit lehetnének változatosabbak, de a kitekintő mivolta és a megcélzott közönség miatt ezt nyugodtan meg lehet neki bocsátani. A Rival MegaGun meglehet, nem tűnik akkora tartalmú és mélységű játéknak, mint a zsáner nagyjai, ellenben a kedvező árszabásával és stíluspótló mivoltával bőven van benne annyi, hogy érdemes legyen elgondolkodni rajta.

*7/10

Stinger*

Rival MegaGun | Megjelenés: 2018. november 26. | Platform: XO / PS4 / Switch / Steam | Stílus: kompetitív shooter | Ár: 2990 Ft (XO Store) | Tesztplatform: Xbox One

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

14 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==