[Teszt] Darksiders III

Darksiders III

ne5hVáradi Dániel2018.11.28. 14:00

Az utolsó rész óta eltelt 6 év alatt a Darksiders sorozatnak bőven volt ideje, hogy ismét megtalálja önmagát, vagy még inkább, továbbvíve a hagyományt ezúttal is valami teljesen újban megpróbáltatnia saját magát. A formálódás a játékot készítő egykori Vigil Games-re is kihatott, hiszen a csapat lecsökkent létszám mellett újjáalakulva hozta el nekünk az apokalipszis újabb eljövetelét. Az átszerveződés a játék teljes egészére hatással volt, azonban még nem rohanok ennyire előre.

A játék egyes területei és ezzel együtt a pályadizájn is egy jelentősen komolyabb szintet képvisel, talán a széria legtöbb rejtekhelyéhez és eldugott zugához lesz szerencsénk a Darksiders III-ban. Ezek az elsőre megközelíthetetlen pontok pedig nem csak értékes tárgyakat rejtenek, hanem komolyabb kihívást nyújtó ellenfeleket, sőt, még opcionális boss-t is tartogatnak számunkra. Ha ez nem lenne elég, a régiók egyes területei, de néha még a különböző zónák között is olyan mértékű összekapcsolás és egymásba fonódás van jelen, amit korábban csak a műfaj egyik legjobbjától láthattunk. Igen, a Dark Souls-ra gondolok, a párhuzam azonban esetünkben nem elcsépelt közhely, a Gunfire Games valóban méltó módon nyúlt a FromSoftware játékaira jellemző világépítéshez, mint inspirációs forrás. Ráadásul ez az újfajta megközelítés egy másik előnnyel is jár, nevezetesen a világ és a "küldetések" felépítése nem teljesen lineáris, így bizonyos pontokon csak rajtunk áll, merre megyünk tovább, illetve melyik ellenféllel küzdünk meg előbb. A helyszínek kapcsán pedig külön ki kell térnem egyre, ahol a fejlesztők olyan módon nyúlnak a terület alapjául szolgáló őselemhez, amihez foghatót nem mindennap látunk.

A hasonlóság azonban itt még nem ér véget, hiszen a harcrendszer alapjai is inkább a soulslike címekre jellemző taktikusabb, némileg visszafogottabb megközelítést helyezik előtérbe. Sokkal nagyobb jelentősége lesz az ellenfelekhez viszonyított helyzetünknek, illetve az összecsapások is leginkább egy táncra fognak hasonlítani, ahol a jól időzített kitérések és gyors ellentámadások adják majd a legnagyobb előnyt. Jól szemléltetik mindezt a megfelelő pillanatban kivitelezett elugrások után előhívható counter mozdulatok, melyek az egyik legerősebb csapást hivatottak bevinni. Ha pedig ennyi nem lenne elég, a harcok során két különböző támadást is feltölthetünk. Az első a Wrath attack, mellyel egy gyors, de nagy erejű támadást vihetünk be. A másik pedig a Havoc, mely Fury valódi alakját engedi szabadjára, mellyel átmenetileg sebezhetetlenné válunk, az életünk egy részét is visszatölthetjük, valamint nem utolsó sorban nem csekély mértékű pusztítást vihetünk végbe.

A lelkekkel történő fejlődést már említettem, azonban szerencsére nem pusztán ennyiben merül ki a Darksiders III fejlesztési lehetősége. A folyamatosan nálunk lévő ostor mellett a Hollow Formokkal elérhető fegyvereket is lesz lehetőségünk magasabb szintre tornászni, ezáltal növelve a velük kiosztható ütések erejét. Ebben a már ismerős kovács, Ulthane lesz a segítségünkre, aki az egyszerű kovácsolás mellett további szolgáltatásokkal is készül. Mint például a fegyverekbe tehető különböző erősítő rúnák fejlesztése, amik segítségével az egyszerűsített harcrendszerbe is csempészhetünk némi taktikázási és kombinálási lehetőséget. Minden rúna két passzív képességgel rendelkezik, fejlesztésük pedig két ágon futhat, mindegyik ág a rúna egy-egy bónuszát tornássza nagyobb értékre, a végső formát elérve pedig mindkét tulajdonság eléri a maximális értékét, ezáltal mindkét képesség teljes mértékben kihasználható lesz. Azt azonban észben kell tartanunk, hogy ha az egyik ágon elindulunk, a másik ág képessége csak az utolsó fejlesztést követően fog erősödni, valamint a két ág eltérő alapanyagot igényel. Jól meg kell tehát fontolnunk, melyik bónuszt is akarjuk hosszabb távon használni.

A lineárisabb pályadizájn egyik fájó pontja, hogy a korábbi részekkel ellentétben ezúttal nem lesz lehetőségünk vad vágtázásokba fogni hűséges paripánkkal, így Rampage, Fury hátasa pusztán csak statiszta szerepet tölt be a játék során. Szintén a kötöttebb felépítésnek köszönhetjük, hogy az előrehaladás tekintetében is némileg szigorúbb lesz velünk a játék, hiszen egy esetleges elhalálozáskor a legutolsó ellenőrző pontra dob vissza minket a játék (helló, bonfire). Hogy mik ezek a pontok? A kedvenc árusunk, Vulgrim által használt féreglyukak, melyek segítségével mi is utazhatunk a már felfedezett területek között. És hogy mi mást is kérhetnénk még ettől az alázatos kereskedőtől? A már említett lelkekkel való szintlépés mellett az Ulthane-nél történő fejlesztésekhez vásárolhatunk nála hozzávalókat, esetleg néhány új rúnával is kevesebbé tehetjük, a gyógyításunkért felelős amulettünkhöz szerezhetünk nála némi plusz töltetet vagy a bármikor bevethető különböző kristályokból tölthetjük fel a készleteinket.

Nem pusztán a kamerakezelés fogja a harcok során az egyedüli kihívást jelenteni, hiszen a játék bizonyos pontjainál érezhetően megugrik a nehézségi ív, a fejlesztőknek sajnos nem sikerült egy egyenletes emelkedést belőniük. Ez adódhat a már említett nem teljesen kötött felfedezésből és non-lineáris előrehaladásból, azonban ez nem változtat azon a tényen, hogy egyes helyszíneken bizony komoly nehézségi tüskékkel is szembesülhetünk (az ilyen helyzetek hangulatához tökéletesen passzol ez a kísérőzene).


Siklara és az apokalipszis napos oldala

Kisebb költségvetésből készült, mint az elődje, mégis teljesen skizofrénnek érzem magam, amiért sokakkal ellentétben felhőtlenül élveztem a Darksiders 3-at. A világ Dark Souls-éhoz hasonló szerteágazó felépítése lenyűgözött, a nehezebb harcokat és Fury formjainak használatát nagyon élveztem, a kamerát és a lock-ont pedig  - talán mert közvetlenül előtte a második résszel játszottam - nem különösebben éreztem problémásnak. A történet egész jó, a karakterdizájnt és a főbűn bossokat nagyon csíptem, a normal nehézségi szint meg nem tartogat túl sok szivatást, ezért a checkpointok megritkítását is élvezetes ráadás kihívásnak vettem. A helyszínek egyedi kinézete és a sok eldugott zegzug nagyon tetszett, a Darksiders 2 elnyújtottsága után pedig az üresjáratok hiánya is jól esett, még ha több RPG elemet is elbírt volna a játék. PC-n az egyetlen zavaróbb technikai gond az időnkénti váratlan 1-2 másodperces töltögetés, és néha a framerate is hullámzik, buggal viszont alig találkoztam, pedig az első pár órát a saját bénaságom miatt kétszer is végignyomtam. Örülök, hogy vannak még ilyen könnyed középvonalbeli címek is, és őszintén remélem, hogy el fog készülni a negyedik rész is!

Utolsó fájó pontként kell megemlékezni a játék zenei oldaláról is, ez ugyanis felettébb kettős képet mutat. A helyszínek közötti barangolás során sok esetben teljesen nélkülöznünk kell jelenlétüket, más alkalmakkor pedig tökéletesen egészítik ki a feszült harcokat. Olyan érzése lehet az embernek, mintha a felfedezés során szándékosan lettek volna mellőzve, helyüket a különböző ellenfelek fegyvercsörtetése és a világban elhelyezett tárgyak zajai veszik át csak azért, hogy egy nagyobb horderejű összecsapás alatt jobban kiélvezhessük őket.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

3 órája

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==