[Teszt] Hitman 2
Kapcsold jtk: Hitman 2 (pc)
Eddig 6 hozzszls
Gamer365
2018. november 24.
szombat 10:16
Kt vvel ezeltt jelent meg a Hitman franchise jragondolsa. Ha visszemlksznk, a program azt az eddig szokatlan tartalmi progresszit kvette, ami havi rendszeressggel szlltott egy-egy j plyt s friss kihvsokat a kihezett brgyilkos tanoncok rszre. Nos, a dn szkhely IO Interactive a msodik rszhez elkaszlta ezt a felptst, helyette pedig a megjelens pillanattl fogva hat vadij plyt knl, hogy piszkos kzzel bnhassunk a kijellt clpontokkal.



A jtkmenet jellege s clja az eldhz kpest a korbban bevlt eszkztrat hasznlja fel. A sztori ltal kijellt clpontokat ltalunk szabadon vlasztott mdon kell likvidlni, mikzben dntseink nmelyest befolysoljk a plyk tovbbi rszt s esemnyeit.
Fejest ugorva a legels plya helysznre, az els vadban megismert Shadow Client nyomra bukkanunk egy ausztrl villban. Ez a szint egy mini-tutorialknt emlkeztetl, az joncoknak viszont beavatsknt szolgl, gy beleszokhatunk az alapvet irnytsba s a krnyezettel trtn interakcira. Csakugyan az elz rszhez hasonlan vltozatos – st, mg hangslyosabb – a krnyezeti brzols. Br korbban sem volt panasz a grafikra, ezen a tren aprbb finomtsok figyelhetk meg a textrzs s megvilgts tern, amik a rszletek brzolsnl tkznek ki. A ksztk kontrasztos mr-mr mvszi jtka a fnyekkel tbb plyaterv szerves elemeknt megfigyelhet, mikzben a hangok is nagyon a helyn vannak s javtanak a teljes lvezeti faktoron.




Ami vltozatlan az eldhz kpest, az a homokoz jelleg plyafelpts. A helysznekre rkezve filmekbe ill mdon s videvgsokkal tart eligaztst Diana – 47-es „kezese” – a clpontokrl, illetve a kldets fontossgrl. A clszemlyek kilte tisztzott, m a meggyilkolsuk mdjhoz szabad kezet kapunk. Pisztoly ltali hall, mreg, vagy robbans ldozataknt vgezze a clpont, esetleg a szoksainak alapos megfigyelse utn balesetnek ltsz gyilkossgot tervelnk ki ellene? Ez az a dntshozatali lehetsg, amiben a Hitman szria mindig is ers volt s most is az maradt. Ellenben azt is reztk, hogy ezen a ponton kevs elrelps trtnt az eldhz kpest. A plyk mrete vltoz, de a mini-tutorial helyszntl eltekintve btran kijelenthetjk, hogy a maradk t szint mindegyike nagy jtkteret nyjt, amiknek rszleteiben knnyen elmerl az ember. Egyjtkos mdban els nekifutsra a plykon knyelmes tempban is egyenknt bven tbb, mint egy rn keresztl tart egy adott vonal bejrsa. s persze a kldets els teljestse utn mg nem trul elnk a kibontakoz trtnet sszes szla, emellett plynknt 50-nl is tbb achievement-szer kihvst tartogat szmunkra a jtk, ebbl kifolylag a Hitman remekel az jrajtszhatsg tern. Itt megemltennk az els rszbl is ismert mastery pontokat, amikre ezttal nagyobb hangslyt fektettek a ksztk. Mivel a sandbox jtktr jrajtszhatsga azon alapszik, hogy minden befejezett plya utn egyre nagyobb mesterv vlunk a helysznnek, ezrt mastery pontokat gyjtve j lehetseink nylnak ezeken a lokcikon. Szeretnnk ms kezdhelyen betoppanni a plyra, vagy kapra jnne egy kukba rejtett pisztoly, esetleg egyb kis segtsg egy beptett cinkostl, aki tk vletlenl textilrus nhny utcval arrbb? Bing!




Meglepetsknt rt, hogy a Hitman els vadnak plyai is jtszhatv vlnak a Legacy nev DLC megvsrlsval, amiken mastery pontok is gyjthetk, gy a ksbbi jrajtszsokkor tesztreszabhatbb vlnak a kldetsek. A ksztk grete szerint a ksbbiekben tovbbi fizets letlthet tartalommal is bvlni fog a jtk, m arrl nem esett sz, hogy mekkora mret tartalomra szmthatunk majd.
Evezznk ht a Hitman 2 online tartalmnak vizre, ahol kt teljesen jkelet jtkmdot ismerhetnk meg. A ghost mode nvre keresztelt jtkmd egy 1v1 prbaj, ahol ellenfelnk gyszintn a 47-es gynk brbe bjik, de szmunkra thatolhatatlan szellemknt szlelhet. A plyn (egyelre egy trkpen) vletlenszeren kap mindkt jtkos azonos clpontot, akinek a meggyilkolst gy kell vgrehajtani, hogy ne legyenek szemtani. Minden tisztn vgzett piszkos mel egy pontot r a jtkosnak, a jtszma pedig t pontig zajlik. Mivel a kt jtkos kt prhuzamos dimenziban mozog, ezrt nem lehet egymst akadlyozni a kldetsben, viszont egyms szmra jl lthat, hogy pp mivel foglalatoskodik a „szellemtrs”.




A msik j jtkmd a sniper assassin, aminek helyszne egy bazinagy kastlyi eskv, esemnyeit pedig a szemkzti dombrl szemllhetjk egy mesterlvsz puska tvcsvn keresztl. A feladat a nsznp likvidlsa. Ebben a jtkmdban is vannak kitntetett kihvsok, amik sznestik s neheztik a kldets vgrehajtst, illetve kooperatv opci is. Fantasztikus az tlet, kihvsokkal teli a megvalsts, s tetszett, ahogy a puska lvedknek tjhoz szksges idvel is szmolni kell a lvsek leadsakor.
Hogy sz essen a tovbbiakrl is: az elz rszben megismert contracts jtkmd ezttal arra is lehetsget ad, hogy az ltalunk ltrehozott kldetseket nyilvnosan s bartok kztt is megoszthassuk, vgl pedig megemltennk az elusive target mdot is, ami egy kt htig tart jtkbli esemny, ahol neheztett krlmnyek kztt kell eltenni az aktulis gazfickt lb all.




Mindeddig csak az rme pozitv oldalt mutattuk be, gy ht vegyk el a nagytnkat, ami mgtt a szemldknket is sszeborzolhatjuk. Sajnos a jtk kttt interakciit a Hitman sorozat sarkalatos pontjnak tljk, hiszen a 47-es gynk csak ott, s csak gy tud bizonyos mozdulatokat elvgezni, ahol s ahogyan azt a ksztk meglmodtk. Gondolntok, hogy ha egy vasti tehervagonon fel lehet mszni az egyik oldaln, akkor fel lehet mszni a msik oldaln is, nem? Ht, nem! Kertseken ott lehet tmszni, ahol azt a dn fejlesztk elre kijelltk, s leugrani sem lehet m akrhol.
Hagy nmi kvnnivalt az NPC-k mestersges intelligencija is. Hihetetlenl sok idbe telik, mire egy minket kvet ellenfl kpes minket kivgezni, mikzben az orra eltt huppantunk be egy ruhsszekrnybe. Szemlyes kedvencem a liftaknban lgs volt: az NPC-k nyilvnvalan lttak, tzeltek is rnk, de a lvs nem rt testet, kzben pedig szorgos rohanglsok kzepette prbltak ms irnybl megkzelteni. Na de vazze, mirt nem jttk szimpln kzelebb? Ellenben tallkoztunk olyan karakterrel is, akinek a ruhjt kellett volna elcsenni a sztori kiteljesedshez, de egy korbbi tmegrobbants miatt az MI beragadt egy rvid stls ciklus ismtlsbe.

A jtk optimalizlsa egszen jra sikeredett, br azon plyarszeken, ahol sok fst, vagy embertmegek renderelsre van szksg, rezheten kevesebb kpkockt produkl, mint mshol. Igaz, a cikkr PC-n tesztelte a jtkot, ezrt a konzolos kiadsok teljestmnyrl nem tudunk beszmolni, de egyes rteslseink szerint ms platformokon is elfordul frame-veszts.




A Hitman 1-bl ismert online jtkments rendszere is frusztrlan hibs fogaskereke tud lenni a jtknak. Amennyiben a jtk nem tud csatlakozni a szerverekhez, akkor bizony addig nincs ments, ameddig a kapcsolat helyre nem ll. Ez egy nhny rnyi jtszadozs utn kellemetlen gyomrosknt rhet bennnket.

sszessgben azt kell hogy mondjuk, hogy a Hitman 2 egy korrektl sikerlt epizdja lett az jraindult szrinak, az rtkelsnl azonban muszj mrlegelni, hogy egy mr eddig is ers elzmnyre pt vastagon a folytats. Ebbl a szemszgbl nzve gy tnik, hogy a fejlesztk leginkbb a tartalom bvtsre fektettek hangslyt, emiatt pedig hinyoznak a btrabb, j megoldsok, amiktl igazn leeshetett volna az llunk.

Chio

[11] frg_dnl
dec 27., cstrtk 17:14 #6
Egyszer ki fogom majd prblni, mert Hitman jtkkal mg sohasem jtszottam.
[2] Malleus
nov 24., szombat 22:54 #5
Kr, hogy az els plya olyan kicsi (br nagyon hangulatos s jl sszerakott), gy gyakorlatilag t nagy helyszn van csak. Br ami van azok nagyon jk lettek.

Annyit mg hozztennk, hogy szerintem a sztori rdekesebb lett mint az egyben. Ktsgtelen, hogy az vezeti fel ezt, de az egyben mgis tk rdektelenek voltak szmomra a plyk kztti tvezetk, itt meg (br tovbbra sem durrantja el az ember agyt, de) mr rdekelt a sztori vgig.
[4] peti9
nov 24., szombat 17:40 #4
Black Friday alatt vgig figyeltem hogy lesz e akci r, mert az alap 20e s a limitlt 30-e-es rt kicsit nevetsgesnek tartom egy kb. mretes DLC-rt. A jtk maradt a rgi csak j plyk s kldetsek kerltek bele... Mindenkpp megveszem, mert nagy lmny alapbl a jtk, de majd csak ha jl beakcizzk.
nov 24., szombat 12:19 #3
Vlasz mcmacko (#2) zenetre
Ja abszolt nem, a teszt kifejezetten jl sikerlt, a hozzlls meg becslend!
nov 24., szombat 11:59 #2
Vlasz theSickness (#1) zenetre
Igyeksznk erre kicsit jobban rfekdni. n is szrevettem, hogy ezen van mit kalaplni. Viszont ez mit sem von le a fenti anyag s a jtk rdemeibl.
"This is our time to medicate..."
nov 24., szombat 11:56 #1
A 7 pont teljesen relisnak tnik, csak a hibk mennyisgt / milyensgt nzem, inkbb az bukik ki, hogy nincs szinkron a G365 tesztelk slyozsa, rtkrendje szempontjbl.
Hitman 2 adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Square Enix
Fejleszt: IO Interactive
Megjelens: 2018. nov 13.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
- elkpeszten rszletes plyk;
- bsges tartalom, amennyiben szeretjk a plykat sok szemszgbl vgrehajtani;
- szrakoztat j online jtkmdok;
Ami nem tetszett
- esetenknt buta MI;
- egyjtkos mdbeli jtsok hinya;
- Online ments problmi;
Olvasi rtkels: 6 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

6 | [Teszt] Hitman 2

A 47-es gynk brbe (s kopasz brja al) bjva ismt izgalmas bevetseket lhetnk t a legjabb brgyilkos-szimultorban, ami a szria hetedik (jraszmozva msodik) rszeknt igyekszik tlmutatni az eldk sikerein. Lssuk a tesztnkben, hogy sikerl-e neki!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba