[Teszt] GRIP
Kapcsold jtk: GRIP: Combat Racing (xbox1)
Eddig 14 hozzszls
Stinger
2018. november 16.
pntek 09:00
Spritulis utdok, rimkek, remaszterek, jragondolsok, s jrakiadsok. Bvs szavak, melyeket folyamatosan habzsol, nyel s tm magba a jtkipar, mintha nem lenne ms alternatva. Nem elcspelt frzis, hogy nincs j a nap alatt fleg azok szmra, akik mr bven tllptek a 20+ szintjelzn. Tudjtok az a korosztly, akiket hnaprl-hnapra nehezebb elkprztatni, vagy megrengetni az elfakult jvkp torzult valsgban. Lttuk mr, rgenmindenjobbvolt s egybknt is: az AAA nem jtk, csak valamifle konzolra tvedt mobilos sz@r.



Hagyd rjuk, tvednek. Egy elfeledett spiritulis utd lttn is felhzhatod a szemldkdet mondvn, hogy: „ejha, ez nem semmi”, vagy twittelhetitek azonnal valamelyik social csatornn a mondst, hogy „OMG, ltttok mr ezt ?” Vannak ilyen csodk, nem is egy. Nos, a GRIP pontosan ilyen jtk. Az ezredfordul digitlis lenyomata 2018-ban, amely az 1999-es futurisztikus combat racer, a Rollcage spiritulis „jrakiadsa”, mely a Wipeout anti-gravitcis vnjra replve, Mario Kart-szer felvehet powerupokkal, Star Wars Racer vilg krnyezetbe kalauzolva igyekszik a mgikus 700 km/h fel hajszolni.



A GRIP: Combat Racing szletse pp oly meglep, mint a produklt eredmnye: Robert Baker, az eredeti csapat programozja pp azzal mlatta szabadidejt egy Steam csoportban, hogy az 1999-es Rollcage jtkukat mkdsre brja a mai PC konfigurcikon, Ekkor futott ssze egy vrbeli rajongval Chris Mallinsonnal, akivel pr hten bell megalaptottk a Caged Element csapatot s egy raks tehetsges brit srccal karltve nekilltak sszekovcsolni a GRIP-et, amely jllehet egy 2018-as jtk hatst kelti, jtklmnyben valjban a ’90-es veket idzi. rlt szguldozs, gyors versenyek, egy raks felvehet powerup, nyakatekert s szveszt plykon, ahol a kocsi a mgneses gravitcis meznek ksznheten szinte mindenhova odatapad – legyen az flcs, drthl, fggleges sziklahasadk, vagy brmi ms. Mi ez, ha nem nem nagyszer tlet ?



s valban, a GRIP-nek pontosan ez a lnyege: gyesen jtszik a folyamatosan vltoz krnyezeti hatsokkal, gy vgre szabadjra engedheted a kpzeleted, mr ami az autvezetst illeti. Teszem azt jn egy bukkan s a kocsi ahelyett, hogy bukdcsolna, a mennyezethez vagy az oldalfalhoz tapadva ugyangy halad tovbb, ahogy eltte. A flkrvek, csszer jratok, s kvl-bell nyakatekert plyk szinte vgyjk az extrm szguldozst, melyhez radsul iszonyatos sebessg s a felvehet powerupok is remek kiegsztl szolglnak. Nem nehz rkapni az zre, ha elengeded a fldhz ragadt versenyzsi beidegzdseidet, sikongatva s vistva nyomatod majd 650-nl az extrm turbt, vagy a lasst szingularitst, hogy a trsaidat az rletbe kergesd. Az olyan aprsgok, mint a gpgy, a hkvet raktk, az EMP, a csklyzs, a turb, vagy a hacking csak hab a tortn ugyangy, ahogy kocsik teljes testreszabhatsga. Rcsks gumi? Check. Egyedi festsek, unlockolhat extrk a kocsikhoz? Varilhat plyk, arnk s kihvsok ? Check. MINDEN itt van, aminek itt kell lennie. Egy kicsit mg tbb is.



Merthogy a jtk nem csak a versenyzsrl, hanem egyms szrakoztatsrl is szl. ppen ezrt az akr NGY fs lokl osztott kpernys versenyek, az risi arnkban s futurisztikus helyszneken mvelhet csatrozsok, az elimination, a Bombing Run, vagy pp a Carkour (ez a jtk pontszerzs Gymkana-ja) is ugyangy a felhozatal rszt kpezik mg akkor is, ha nmelyik nem igazn illeszkedik a jtk alapvet koncepcijba. Ez pedig nem res vdaskods, csak a motorban alkalmazott fizikai modell, a verseny koncepcija s a sebessgmmorhoz illesztett autk viselkedse nem mindig llja meg a helyt a tbbi variciban.
Vd rheti a jtkot amiatt is, hogy a felvehet powerupok kzl nmelyik kifejezetten ers, msok pedig jelentktelenebbek s hogy a mechanikbl fakadan nmi csiszolatlansgot is rezni jrgnyok kzti balansz rovsra. Van benne nmi igazsg, de hozzteszem az ilyen „kaotikus” stigmt visel versenyjtkok pont azrt npszerek, hogy kiszmthatatlanok s egy szemvillans alatt a feje tetejre llthatjk a ltszlag stabil sorrendet. Taln pp emiatt valsznsthet, hogy a kampnyt legtbben csak a kocsik s az extrk megnyitsa miatt jtsszk majd vgig, mert a jtk alapveten a multiplayer vgadalomra lett kitallva – akr offline split-screen, akr Live-os mkzsrl is legyen sz.



Ettl fggetlenl a ltszlag puritnabb felpts, kategrijban (indie produkci, AAA betssel) azonban elegend tartalmat biztost jtkkal nincsenek klnsebb problmk. Nem vrtunk fancy krtst, de ettl fggetlenl a ltvny s az elektro-drum’n bass audiofil rszleg lazn kirdemli a tisztessges iparosmunka plecsnit. A tartalom abszolt elegend, a koncepci pedig ebben a formban kzel tkletes lmnyfaktort generl – mr akinek tetszik ez a fajta szguldozs stlus.



A Caged Element s els jtkuk, a GRIP legfbb ernye a gyors, gyakran kiszmthatatlan szguldozs, amely a sajtos Rollcage szellem jegyben a Wipeout a Hi-octane s a Megarace tri becses emlkeit juttatta esznkbe. Nem tkletes, ellenben nagyszer s hinyptl alkots, amely a gravitcival s a fizikai trvnyek kifigurzsval jelenleg j esllyel plyzik a kompetitv harci versenyjtk bajnoki cmre.

A jtkot Xbox One platformon teszteltk.

nov 18., vasrnap 19:06 #14
Vlasz Lavitz (#12) zenetre
sszehozhatjuk, n szvesen csatlakozom.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[25] Shark
nov 18., vasrnap 13:53 #13
n nagyon vrtam de csaldtam.A grafika szerintem kritikn aluli,a fizika borzalmas,az irnyts megint csak rossz.Tudom igen egy ilyen jtknl ahol a sebessg szmt ezek elnzhetek s az a lnyeg hogy szrakoztasson,de nem tud.Nem tud mert a plyk felptse nagyon rossz,mindenben csak elakadunk,az ton egyenessen haladva is megdob valami s borulunk is .Tl kaotikus,szerintem nagyon rossz a plyazervezs.Ingyen pass-ban j volt kicsit nosztalgizni,de nem tbb.
Xbl: Shark hun
[66] Lavitz
nov 18., vasrnap 8:58 #12
Amgy tnyleg hinyptl a jtk. Jtszank is vele tovbb, de a single kicsit runtam kicsit taln tl hossz...s ht ismerskkel lenne j multizni. Stinger ha nyomod mg s persze akit rdekel sszehozhatnnk egy 8 fs itteni arcokkal. Nem tudom lenne r annyi jelentkez hogy teljesen feltltsnk egy multi lobby-t.

Mert idegenekkel jtszhatatlan a jtk abbl a hibbl kifolylag, hogy addig nem indul el a multi jtk amig MINDENKI nem nyom hogy ready. Na ezt a baromsgot is rgen lttam. Ott vagyunk fullba a lobby s 1-2 majom nem nyom a ready-re s vrunk 10-20 perceket. Majd inkbb kilpkednek az rtelmesebbek. gy nagyon nehz multizni.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[66] Lavitz
nov 18., vasrnap 8:53 #11
Carkour-t sikerlt megcsinlnod? Mert nekem az els hard plyn elvgtk, az addig rdekes mkt.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[25] Hwopapa
nov 17., szombat 21:08 #10
Vlasz Stinger (#5) zenetre
Kszi szpen, gy akkor ez kimarad, majd jn psre
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[3] Fronter
nov 17., szombat 7:43 #9
Nem mellesleg Game Pass-os a jtk!
nov 16., pntek 17:21 #8
Vlasz axl (#6) zenetre
gy van, kszi szpen a rszleteket!
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[55] axl
nov 16., pntek 16:25 #7
A GRIP-nek pedig mg a logja is zsenilis, ha lesz al megfelel vasam mindenkppen meg fogom venni.
Good games never get old
[55] axl
nov 16., pntek 16:23 #6
"...az 1999-es Rollcage jtkukat mkdsre brja a mai PC konfigurcikon..."

Sikerlt is neki, mindkt rsz teleptje ingyenesen letlthet a honlapjrl (nem kell hozzjuk az eredeti jtk, csak a jogi herce-hurckat megelzend rta ki, hogy lehetsg szerint olyanok tltsk le, akik mr megvettk):

Rollcage Redux (Rollcage): KATT!
Rollcage Extreme (Rollcage Stage II): KATT!

Az els rszt teszteltem, tkletesen fut egy ('99-hez kpest) modern konfigurcin s oprendszeren, ezen fell tmogatja a szlesvszn felbontsokat s az X360-as kontrollert (azzal az aprcska kompromisszummal, hogy nem lehet egyszerre analg a gz s a fk is).
Szerintem sokkal ignyesebben van megcsinlva, mint sok olyan remaster, amikrt mg pnzt is krnek. s ne feledkezznk meg rla, hogy mindez egyetlen ember keze munkjt dicsri, aki az update log tansga szerint majd' 1 ven kereszl napi-, de legalbbis heti szinten dolgozott rajta. Kudos!
Good games never get old
nov 16., pntek 15:34 #5
Vlasz Hwopapa (#4) zenetre
Nyilvn nem, ezrt is van feltntetve fentebb, hogy mi volt a tesztplatform. A Switch-es verzirl msodflbl tudok nyilatkozni - beszltem ismerskkel, akik megvsroltk a Nintendo verzit. Az elmondsuk alapjn a port nem sikerlt jl, jl rezheten gyenguszabb a ltvnyvilg, framerate problmk vannak a jtkkal s be-be akad. A nemzetkzi frumokat tolvasva hasonlak a vlemnyek a switch verzirl - br grtek hozz valami javtst, de nem tudom, hogy ez vgl elkszlt-e, vagy mennyit javt az eredeti llapoton. XO(X)-PC-PS4 viszont hast, ahogy kell.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[25] Hwopapa
nov 16., pntek 14:19 #4
s a szviccs verzit tesztelttek-? Azon is ilyen jl mutat?
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[47] soliduss
nov 16., pntek 13:16 #3
rollgace is reborn...
[1] Feco88
nov 16., pntek 11:01 #2
Offline split screen.

Kilra megvettek.
nov 16., pntek 10:30 #1
Wawumm Stingie, ksznjk a cikket!
"This is our time to medicate..."
GRIP: Combat Racing adatlap
7 v felettieknek Tindzsereknek
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2018. nov 06.
Kategria: Verseny
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
- hinyptl, szveszt szgulds
- egyedi, mkd koncepci
- elegend tartalom
- gyors, stabil framerate
- lokl 4-fs koop
- tbbfle jtkmd
- customizlhat jrmvek
Ami nem tetszett
- nha kaotikus
- nem mindegyik jtkmd ll neki jl
- aprbb bugok, pici beakadsok
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

14 | [Teszt] GRIP

jra felzgnak a gravitcis hajtmvek a rajtrcson: majd' hsz vet kveten jra a WipeOut s a Hi-Octane nyomdokain lpkedve tapossuk 700 km/h krnykre a gzpedlt, hogy rlt mozdulatokkal rjnk elsknt clba. Hi-tech Arnk, tvoli bolygk letnt tjain szguldoztunk, tesztlaborban a GRIP!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba