[Teszt] Project Warlock
Kapcsold jtk: Project Warlock (pc)
Eddig 8 hozzszls
Lothar
2018. november 12.
htf 15:30
A Project Warlock els ltsra nem tnik kompliklt esetnek: egy stt hangvtel, rgi iskolbl rkez FPS, ami termszetbl fakadan rtegjtk, cserbe a clkznsgnl j esllyel betall. Elg megnzni egy rvid trailert rla, s az egyszeri jtkos knnyedn eldntheti, hogy kell-e, vagy sem. Vagy mgsem?



Az olcs gondolatvezetsi hzsrt elnzst, de a Project Warlock zskjban ott mocorog az a bizonyos macska. Vagy legalbbis valami. A kiszabadtshoz t kell verekednnk magunkat szmos ptelemen, gyhogy nem is hzom a drga idt, s kezdem a megkerlhetetlennel, a fegyverarzenllal. Egytl kilencig minden szm alatt egybl kt klnbz cleszkz tallhat, s ha ez nem lenne elg, fejlesztssel mindegyik tovbbi kt irnyba mdosthat, ami nem ritkn drasztikusan belenyl a mkdskbe. Szmszerleg teht nem lehet ok a panaszra, vltozatossg tern sincs problma, azonban az egyensly egyrtelmen megsnylette a bkezsget. Nhny jformn hasznlhatatlan, mg nmelyik indokolatlanul ers szinte minden szituciban. A mr emltett fejlesztsek lersai nem adnak teljes kpet a vrhat pluszokrl, ami mr csak azrt is bosszant, mert az ezt biztost pontokat elg szkmarkan mri a jtk. s akkor valamirt egyetlen egy, lszer helyett mant hasznl darab is kerlt a repertorba, ami vgkpp rthetetlen koncepci, ugyanis erre az erforrsra kln mgiarendszer plt, ami ismt egy vegyes felvgott.



Az tlet maga ugyan szuper, egy boszorknymester kizrlag lfegyverekkel amgy is elg nagy kpzavar lenne, de a rendszer beillesztse hagy nmi kvnnivalt maga utn. Prgs, rgi vgs lvldeknt nincs pontosabb, benagyts clzsra lehetsg, ehelyett nyolc varzslat valamelyikt lehet a jobb egrgombbal elstni. Az els egy szimpla, mant nem ignyl fnyforrs, ami nem csak az amgy szmtalan titkos helysg feltrsra szolgl, de nhny plyn egyenesen ltszksglet. s ez sejteti is az els problmt a dologgal, ami mr a fegyverek tern is elkerlt: a balansz. Kifejezetten sok gyakorlst ignyel mr maga a metodika elsajttsa, hogy a drga pontokrt megvsrolt mgikus trkkket jl rotljuk, amihez mg hozzaddik a kaotikusan adagolt mana utnptls is. Mivel a fnyforrs gyakran ignyelt, a jtkmenet pedig gyors tempj, a nagy kapkodsban knnyedn el lehet verni a ritka erforrst nem kvnt varzslatokra. Mindezt megfejeltk egy attribtum fejleszts rendszerrel, ami pedig a jtk rougelike mivoltbl, illetve a mr sokat emlegetett egyensly hinybl fakadan az leter s a munci kapacits tuningolsa fel tereli a jtkost. Httrbe szortva ezzel pl. a meglehetsen felesleges fizikai ert, ami csupn a kt kzelharci fegyver esetben tnyez, vagy pp az ominzus mana kapacitst. Az ezekhez kttt perkek tovbb mlytik a szakadkot, s a siker rdekben szinte mindenkit ugyanabba a mederbe terelnek. Ksbb persze, egy vgigjtszs utn pldul rdekes ksrletezsre adhat okot a perk rendszer, de els nekifutsra abszolt nem sztnz a szokatlanabb karakterfejlesztsre.



s ez rszben a roguelike jelleg sara, amivel mr a trailerben is riogatja a potencilis vsrlkat. Itt azonban (ismt) muszj belemenni a rszletekbe, miutn sokaknl a puszta sz hallatn sszeszorul a pnztrca. Ami br rthet, de nem biztos, hogy a Project Warlock esetben indokolt. A hrom fokozat legknnyebbikn ugyanis vgtelen darabszm lettel rendelkeznk. Manulisan ugyan itt sem lehet menteni, de a 60 plya mindegyike olyan rvid (kb 5 perc), hogyha ne adj isten menet kzben vagyunk knytelenek felhagyni a mszrlssal, az adott plya elejrl brmikor folytathatjuk. A kzepes szint sem fogja igazn megizzasztani az tlagnl gyesebb boszorknymestereket (sajnos), gy a vges let s roguelike letvitel valjban csak a legnehezebb fokozaton gyakorol rdemi hatst. Ami zlstl fggen lehet j, vagy ppen rossz hr, de a lnyeg, hogy nem olyan hangslyos elem, mint amilyennek elsre hallatszik.



Mindezt leszmtva azonban egy kifejezetten szrakoztat jtkrl van sz, ami az alapokat magabiztosan hozza, s amirl eddig nem sok sz esett. Mert mit is lehet mondani egy j oldschool FPS-rl? lvezet benne halomra lni a szmtalan rosszarct, sok-sok plyn, nagyjbl 5-7 rn keresztl. Kisebb keversi bakiktl eltekintve a zenei httr is kivlan passzol, a Unity motorral meghajtott, 90-es veket idz, 2,5 dimenzis, a korszakot fmjelz billboardos (rtsd: minden objektum feld nz, mint pl. anno Duke Nukemben) ltvnyvilg pedig pazar. Br lltlag indokolatlanul erforrs ignyes, de ezt nem tudom megersteni az i5-s, GTX 1060-as tesztgppel (mg j). A plyadizjn nem rzza fel a szakmt, viszont sima aszfaltknt terl el a mr emlegetett gyors jtkmenet alatt (ami egybknt mg gyorsabb az autorun bekapcsolsval, amit valamirt kis tlzssal titkol a jtk). A hibi ellenre egy puritn, de annl kifejezbb „j” jelz illik r a leginkbb, amit a zsner kedveli – hozzm hasonlan – j esllyel lvezni fognak.

[25] Hwopapa
nov 13., kedd 16:44 #8
Tetszik,switchre mg vennm is
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
nov 13., kedd 10:21 #7
Vlasz Feco88 (#6) zenetre
Szmba adsz valamit, amit nem mondtam. Ngy statbl kett (life s capacity) adja magt, egy (spirit) ersen jtkstlus fgg, amihez radsul tapasztalat is kell, vagyis csak msodik nekifutsra lehet rdemben szmolni vele, a negyedik (strength) pedig vegytisztn hasztalan. Prbltam ms buildeket is, de egsz egyszeren most mg rossz a balansz. Ettl mg nem "szar", de igenis negatvum.
Fraggen und fraggen lassen.
[1] Feco88
nov 13., kedd 10:05 #6
"Minmaxer vagyok, csak letre meg lszerre pakolok"
A jtk szar, mert gy dntttem, hogy nem pakolok ms statra.
"insert shocked pikachu picture"

Uram teremtm, legkzelebb azzal jn, hogy "szar a darkszulsz, mert piromancerrel ezmodo"
[10] frg_dnl
nov 13., kedd 7:54 #5
Mindenkpp beszerzem, mert nekem nagyon tetszik ez az old-school prgs jtkmenet.
De majd csak akkor ha jn konzolokra vagy ha ptettem egy ersebb pc-t.
nov 12., htf 23:20 #4
Nagyon rdekesnek tnt elsre, de minl tbbet olvasok rla (a fenti pozitv kicsengs anyag ellenre is), annl inkbb lemorzsoldik a kedvem a jtkrl.
"This is our time to medicate..."
nov 12., htf 21:47 #3
Vlasz Lothar (#2) zenetre
Ma ltalban kt kritriumnak kell egy jtknak megfelelnie ahhoz, hogy r lehessen stni a roguelike jelzt: vletlen generlt helysznek s permadeath. A krts s a stlus azonban lehet sokfle.
"l gondolkod lny vagyok, aki az informci tengerbl szletett!"
nov 12., htf 19:21 #2
Vlasz lde93 (#1) zenetre
Szerintem nem az, csak olyan jelleg. Permanens hall, dungeon crawl, karakterfejleszts. A mr gy is sokszor jrartelmezett almfaj kplkeny kritriumainak kb. a felnek felel meg, ezrt mertem ilyen - ismtlem - jelleg jtknak nevezni. De persze, a roguelike-like kifejezs pl. pontosabb lett volna. s pont ennyivel idtlenebb.
Fraggen und fraggen lassen.
[2] lde93
nov 12., htf 18:32 #1
Ha szerinted ez rougelike akkor nem ugyanazzal a jtkkal jtszottunk..
Project Warlock adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 0000-00-00
Kategria: FPS
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
- feszes temp, ami mlt a mfajhoz
- korrekt felhozatal dszletbl, fegyverekbl
- ts zenk
- j mechanikai elemek…
Ami nem tetszett
- ...melyek begyazsa felemsra sikerlt
- kisebb-nagyobb balansz problmk
- olykor tl egyszer plyk s fellensgek
- hinyosan kifejtett tudnivalk
- programhibk
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

8 | [Teszt] Project Warlock

Furcsa illatok ksznak ki a boszorknymester konyhjbl: testes oldschool lvlde aroma, des-savany RPG, kiskanlnyi mgia s felesleges (?) rougelike utz. Ezzel a Project Warlock cmre keresztelt fogssal debtl a Buckshot Software.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba