[Teszt] Starlink - Battle for Atlas

Starlink - Battle for Atlas

kevinyCsángó Kornél2018.10.29. 17:00

Az, hogy miért pont azután akarja kihasítani a maga kis szeletét a Ubisoft a saját úgynevezett Toy-to-Life játékával, miután az Activision, a Disney és a Nintendo már konkrétan megették a tortát, érdekes kérdés. Lehet úgy gondolják, most hogy a piac konkrétan kiürült, most kell megágyazni a Következő Nagy Impozáns Cukrászterméknek, és minderre a legalkalmasabb szetting egy open world… nem is, legyen inkább open space felfedezős, kalandozós és persze grandiózus űr és földfelszíni csatákkal megtámogatott repülős anyag? Még ha egy marketing-mumus sikítva is menekülne a kihívás elől, azért az általunk csak No Man's Skylanders-ként emlegetett Starlink igencsak igyekszik hozni az elvárásoknak megfelelő élmény-csomagot.

Mivel egy teljesen új IP-ről van szó, ildomos egy erős sztoriszállal és szimpatikus karakterekkel megágyazni az eseményeknek és ez többnyire meg is történik: a közeljövőben járunk ahol egy St. Grand nevű kutató és kellően diverz csapata (van itt kérem a csendes-morcos szamurájtól kezdve az infantilis lájkvadászig minden) kijutnak az Atlas csillagrendszerbe, ahol in medias res a galaxist épp jól leigázni készülő Elfelejtett Légió karjaiba csöppennek. Akik persze nem restek kirobbantani a Nagy Galibát és jól eltulajdonítják St. Grand-et - ugyanis világpusztító tervükhöz az ő fejében levő tudás az utolsó puzzle darabka. Mi pedig jótékonyan a legközelebb eső bolygó felszínére pottyanunk, így aztán se kapitány, se működőképes űrhajó… innen szép nyerni, na.

De mivel hogy a kesergéstől még egyetlen galaxis sem menekült még meg, ezért szépen kapjuk elő a dobozból a kontroller foglalatunkat, erre lesznek ugyanis felhelyezhetőek a pilóták, a hajók és ezek díszes köcölléi. Ezek egyébként igazán szépen kidolgozott darabok, gyermeknek is bátran odaadhatóak egy kis röptetésre, stapabíróak és helyt állnak a konkrét játék-játékok mellett is minőségüket tekintve. No, szóval ha a gyerek kiröpködte az űrhajóval magát, akkor helyezzük fel foglalatra kapitányostól, ugyanis ők lesznek a játék főhősei. Ennek megfelelően: ők zsebelik be a megszerzett tapasztalati pontokat, ők fognak fejlődni, őket lehet majd felruházni mindenféle stat-növelő addonnal - ezeket a rendszer szépen tárolja is, szóval akárhogy variáljuk az arzenálunkat, semmilyen beállítás nem fog elveszni. Ha már a variálás szóba került, egy tipp: figyeljünk arra, hogy ne tegyük fel fordítva az ágyúkat, mert bizony a játékban is úgy jelennek meg.

A Starlink kétféle helyszínen játszódik: vagy valamelyik bolygó felszínén siklóként ténykedünk vagy kint a világűrt túrjuk fel/próbálunk eljutni másik planétára/harcolunk a különféle űrkalózokkal. A váltás a két “színpad” között egészen bámulatos, talán még egyetlen játékban se láttam ilyen folyékonyan, természetesen megoldani ezt. A felszínek tényleg minden bolygón eltérőek, saját flórával és faunával, a világűr pedig csendes, rideg és monumentális: tényleg aprócska porszemeknek érezzük magunkat benne. A kissé generikus karakterábrázolás ellenére a játék néhol igencsak impozáns látványt produkál - no, nem a Red Dead 2-höz, inkább csak úgy önmagához képest. És még valami, amit nagyon jól csinál a Starlink: a Switch exkluzív Starfox tartalmak olyan nagyszerűen integrálódnak az egészbe, hogy egyszerűen el se nagyon tudom képzelni, hogy miként működhet ez enélkül, a többi gépen.

Eddig úgy minden már-már bántóan szép és jó, de természetesen semmi sem lehet tökéletes: a Starlink sajnos sok helyen gázol bele a klasszikus Ubisoft: a Videojáték milliőbe, méghozzá többször térdig. Először akkor rántjuk fel a szemöldököt, amikor egy laza bolygóközi hiperűr utazást negyedszerre szakítanak félbe ugyanazok a looter-ek. Oké, az űrcsaták tök jók, de amikor negyedszerre állnak neki konkrétan az időt rabolni a semmiért, az nem annyira mókás. Pláne ha még el is találnánk halálozni: ekkor a program könyörtelenül visszadob minket az utolsó bázisra. Ha ez 40000 kilóméterrel az elhalálozási pont előtt volt, akkor 40000 kilóméterről indulhatunk ismét útnak.

A nagyobb gond az, hogy amikor a játék kiteríti a lapjait, onnantól már csak önmagát ismétli, és ez sajnos mindenre igaz, a százezerszer újrahasznosított asset-ektől kezdve a küldetésekre és a harcokra is. A legproblémásabbak a mellékküldetések, amikkel egész addig nincs gond, amíg nem kényszerülsz bele… ám van az a pont, ahol minden kétséget kizáróan belekényszerülsz, és akkor bizony nincs más hátra, mint nagy nyelések közepette repetitív feladatokat végrehajtani. Persze vannak jópofa feladványok is, meg vannak kifejezetten hihetetlenek is. Például platforming. Igen, nem te ittál eggyel többet, kedves olvasó, vannak a játékban platforming szekciók, mégpedig sikló üzemmódban, amikor éppenhogy a föld felett lebegteted a hajót és valamit fel kell juttatnod egy magasabb szintre, akkor az energianyalábon tartott súlynak köszönhetően nem tudsz repülő módba váltani - ilyenkor lehet nagyokat “ugrálni”, ami a maga kínos módján még vicces is.

A látványról már meséltem: az összkép egészen rendben van és a különféle bugok sem képviseltetik magukat túl gyakran, a kiadó játékaihoz megszokott mennyiségben. A Switch verzió mondjuk szereti látványosan popup-oltatni a környezet bizonyos elemeit, és egyes renderelt video-k eléggé alacsony mintavétellel vannak tömörítve. Amúgy technikailag ezt leszámítva teljesen rendben van a játék, nem lassul be, nem omlik össze a Snowdrop még hordozható Switch módban sem. Zeneileg viszont sajnos semmilyen téren nem hoz emlékezeteset: inkább egy space effektgyűjteményből kiollózgatott atmoszféra-tuningnak nevezném a játék alá felsorakoztatott hangokat, semmint gondosan megalkotott melódiáknak.


Az Xbox One X változat

Volt szerencsém Xbox One X-en tesztelni a játékot, és mindent egybevetve csak pozitívat tudunk mondani a játék portjával kapcsolatban. A Snowdrop által hajtott látvány igencsak szájtátós tud lenni, már ami a vizuális megoldások részletgazdagságát és az effektek minőségét illeti. És ami a legjobb, hogy állítólag a Switch verzió a képi tisztaságot és a felbontást illetően van csak lemaradva. A program atomstabilan fut, röccenéseket nem lehet tapasztalni, de ez azt is jelenti, hogy 30 FPS mutatónál érezhetően nem mászik feljebb a képfrissítés értéke. Egyesek elmosott képről számoltak be az X változatban, ezt csak cáfolni tudjuk. 55 inch átmérőjű 4K kijelzőn kicsit sem tűnt fakónak vagy otrombának a képminőség.

A számomra nem túl izgalmas design stílus nyilvánvalóan más tészta, de a Spore-ból exportált állatkák és a No Man's Sky randomgenerált növényzetére hajazó flóra+fauna “izgalmatlan” mivolta maradjon az én hasfájásom...

*mcmacko*

Nincs könnyű helyzetben az egyszeri teszter, amikor értékelnie kell a Starlink-et, ugyanis a témaválasztás remek, a stílust igazán kevesen képviselik manapság és egyes elemek nagyszerűen működnek - kár, hogy egészében nem tudja hozni azt a színvonalat, amit az első harmadában felemel. Valahol reménykedem benne, hogy siker lesz és azt mondják a Ubi fejesek, hogy legyen második rész, ami - csak úgy mint mondjuk az Assassin's Creed esetében - elébe megy a felmerülő problémáknak. És valahol nagyon remélem, hogy tágabb értelembe vett “házon belül” is levonják a tanulságokat és a Beyond Good and Evil 2-vel már nem mennek bele azokba a (zsák)utcákba, amikbe a Starlink-et akarva vagy akaratlanul beküldték.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

9 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

20 órája
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==