Az idei COD egyik kétségkívül legnagyobb dobása a teljes egyszemélyes kampány kukázása volt. A másik pedig a Battle Royale műfaj Epic és indie fejlesztők által uralt csataterének a lerohanása, aminek a hírét pont annyira vegyes érzelmekkel fogadták a rajongók, mint azt, hogy csak multi lesz. Anyagilag nyilván még nem tudni, hogy megérte-e a dolog, viszont az egyértelműen látszik, hogy a többjátékos mód megkapta azt a kitüntetett figyelmet és törődést, amire nem biztos, hogy lett volna ideje a fejlesztőknek egy több órás egyszemélyes kampány mellett. Lássuk, mit tud a Black Ops 4!
A játék felépítése ismerős lesz a BO rajongóknak, van 10 darab specialistánk, akik mind egy, illetve inkább két speciális képességgel rendelkeznek. Érdemes a különböző karakterek tutoriáljával kezdeni, mivel a képességek beható ismerete nélkül elég nehéz dolgunk lesz játék közben. Ez a mód amúgy egy ilyen cukormentes light egyszemélyes kampánynak is betudható, mivel minden lejátszott tutorial után (és előtt) kapunk egy hosszabb-rövidebb CGI videót amiknek a segítségével meséli el nekünk a játék valószínűleg azt, amit eredetileg végigjátszhattunk volna. Nem mondom, hogy teljesen felesleges volt ezekre a videókra időt és pénzt költeni, viszont az egész inkább tűnik egy “gyorsan pakoljunk bele valamit” ötletnek, mint egy jól átgondolt történetek. Maguk a tutorialok még azt a célt is szolgálják, hogy az adott karakter mellett szépen elmutogatják a játék szinte összes multipalyer módját. Mindegyiken nyomhatunk egy kört botok ellen. Nem lenne ez egy rossz ötlet, viszont a mesterséges intelligencia azért a közelében sincs az emberi ellenfeleknek, így többször tűnt ez egy kötelező nyűgnek mintsem egy szórakoztató feladatnak.
Ha már megismerkedtünk a játszható kasztokkal, nincs is más dolgunk mint belevetni magunkat a 12 évesek visító tengerébe és kipróbálni kedvenc fegyvereinket a pvp hirigben. Módokból pedig aztán van itt minden, a mindenki-mindenki ellentől kezdve a jó is területfoglalós Control-on át egészen az izgalmas Heist-ig. A Heist amúgy a CS-ből maradt ránk, egy pisztollyal kezdjük a bulit és minden kör után X mennyiségű pénzt kapunk, attól függően, hogy sikerült e a nagy zsák pénzt megszerezni. A körök között pedig jól bevásárolhatunk fegyverekből és páncélból, hogy nagyobb eséllyel futhassunk neki a kövekező etapnak.
Alapból, ahogy azt már megszokhattuk az utolsó tölténytár is "kusztomizálható" így tényleg olyanra formáljuk kedvenc katonánkat amilyenre csak akarjuk. Alapvetően nekem nagy problémám volt, hogy egy kicsit nehezebbnek tűnt a tanulási görbe az elején mint más játékoknál. Ezen mondjuk nem segített a kritikán aluli matchmaking, amiből úgy látszik, hogy teljesen kihagyták a szintek figyelését. Konkrétan nem volt olyan meccsem ahol egyes-kettes szinten ne kizárólag 40+ feletti veterán ellenfeleket kapjak. Valószínűleg én vagyok a nagyon béna (bár több ezer órát töltöttem online shooterekkel az évek során) de itt egyszerűen annyira brutálisan gyors a játék és annyira de annyira sokat számít akár már csak egy holografikus célkereszt egy fegyveren, hogy kb a sarokban lett volna kedvem magzatpózban ringatózva zokogni, az ilyen 2-42-es meccsek után. Egész egyszerűen olyannyira nem ad sikerélményt a játék egy kezdő COD-osnak, hogy egyáltalán nem csodálkozom azokon a netes videókon amik a sok rage quit-ről és lehetetlen meghalásokról szólnak.
A másik dolog pedig, ami igazából nem is feltétlenül negatívum, csak nem árt tisztában lenni vele, hogy a különböző képességek úgy lettek megalkotva, hogy kombinálhatóak legyenek. Ennek köszönhetően egész egyszerűen az együtt játszó csapatok akkora előnyben vannak a meccsek során, hogy kis túlzással nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani ezt a játékot azoknak, akiknek nincs legalább még 2 haverjuk akikkel tudják rendszeresen esténként tolni a meccseket. Ez a megállapítás aztán meg pláne igaz a sokak által szeretett Zombie módra. Ami amúgy valami elképesztő lett idén, itt is látszik, hogy sokkal több idejük és erőforrások volt rá mint az előző években. Külön karaktereket tudunk megnyitni, mindenünk pimpelhető, van rengeteg pálya, különböző artifactok, pályán belül upgradelhető felszerelések, mini challenge-ek, változó kialakítású pályák és brutális ellenfelek. Ha a Zombie mód nagy kedvenc volt, akkor az a jó hírem, hogy ennél jobbat szerintem csinálni sem lehet. Túlzás nélkül csak ebbe a módba több száz órát bele lehet tolni.
Mert amúgy a játék remekül fest, szuper jók a képességek, jók a hangok, látványos az akció, teljesen tisztességesen néznek ki a pályák, és itt is beton stabil a 60 FPS mutató.
Ami aztán leginkább a Blackout módban számít. Ez ugyanis a COD Battle Royal-ja, ami ha valakinek nem lenne ismerős, arról szól, hogy ledobnak minket egy “szigetre/pályára/területre”, ahova rajtunk kívül még 99 játékos érkezett meg szó szerint fegyvertelenül. Itt nincs más dolgunk, mint elkezdeni kilootolni a körülöttünk lévő sufnikat, garázsokat, épületeket, hogy minél előbb a lehető legtöbb fegyverre, felszerelésre tegyünk szert. A terület közben folyamatosan zsugorodik, így rá vagyunk kényszerítve a folyamatos haladásra a térkép középpontja felé, ami ugye azért egy veszélyes business, mivel az összes többi játékos is pont ugyanezt teszi. A Blackout térképe talán a legkisebb a konkurenciával összevetve, viszont ennek köszönhetően soha sincs azaz érzésünk, hogy gyalogolunk a semmibe hosszú percekig mire találkozunk valakivel. Nagyon gyorsan utolér minket a háború, és mivel itt az építkezéssel nem kell bajlódni, az akció gyors és folyamatos. Újdonság még a többiekhez képest, hogy a térkép egy adott részén belefuthatunk jó pár hordányi zombiba, akik hullámokba támadnak ránk. Ha sikeresen elimináljuk őket, akkor egy nagyobb loot lesz a jutalmunk, ami sokat segít majd a végjátékban.
Lehetőségünk van egyedül, ketten vagy négyes squadban játszani, attól függően, hogy ki mit preferál. Őszintén szólva nem mondhatnám, hogy rengeteget játszottam a két konkurenciával (Fortnite és PUBG) viszont összehasonlítva mindhármat, nekem messze a COD iterációja jött be a legjobban, köszönhetően annak, hogy itt csak a gyilkolással kell foglalkozni, vannak jól használható (!) járművek, jobban bejönnek a fegyverek, és sokkal gyorsabb az akció. Sajnos ez a mód kimondottan szépnek nem nevezhető, hiszen itt a látványt azért fel kellett áldozni a fix 60 fps és a hatalmas terület oltárán, de így sincs szégyenkezni valója, a célnak tökéletesen megfelel.
Tény, hogy szomorú év ez azoknak akik a COD-okat az egyszemélyes kampány miatt szerették és vették meg, mivel nekik idén nem sok minden jutott. Viszont abban biztos vagyok, hogy az ős rajongóknak ez egy igazi többjátékos mennyország lesz. Nagyon jó volt, hogy végre nem lehet ide-oda röpködni a pályán, hanem jó kis futós, fedezékes old school harc van, kifejezetten tetszett a heal mechanika, hogy cooldown-hoz kötötten tudjuk magunkat egy injekciós tű segítségével felgyógyítani. Rengeteg mód közül választhatunk és attól függetlenül, hogy többedmagunkkal a legnagyobb a buli, azért egyedül sem fogunk unatkozni.