Prince of Persia - próbakör

Prince of Persia - próbakör

dragCsető Zsolt2008.09.01. 17:50

A méltán híres Prince of Persia sorozat immáron másodszorra kapja meg a maga tabula rasa-ját: az új generációba lépve a Ubisoft az előző trilógiától független, és néhány szempontból teljesen újszerű epizódott álmodott meg. A Games Convention-ön zárt ajtók mögött ismerkedtünk a játékkal.

Új Herceg, új világ, új külső: a Prince of Persia szakít a Sands of Time trilógiával, és egy teljesen új főhőst mutat be számunkra, akinek a sötétség ősi istene, Ahriman által megcsúfított világot kell megtisztítania a gonosztól, mindez pedig rendkívül egyedi módon lesz illusztrálva, hiszen a játék a cel-shading renderelés egy sajátos formáját használja, rajzolt, ámde részletgazdag külsőt imitálva ezzel.

A Games Convention-re a Ubisoft nagy örömünkre nem a korábban bemutatott E3-as build-et, hanem annak egy új változatát hozta el, így kapásból egy új útvonallal ismerkedhettünk meg. Ez rögtön alá is támasztotta azt, hogy a totális linearitásnak mindenképpen búcsút mondhatunk: egy-egy helyszínt több módon is megközelíthetünk, és ez lett szemléltetve ezúttal is. Már csak azért is, mert a Herceg az előzmények jellegzetes akrobatamutatványai mellett néhány újjal is gazdagodott, mint például a roof-run-nal, amit ezen az új pályarészen láthattunk először: az út egy vízszintes sziklafalon át vezetett, melyből kampók álltak ki, és egy-egy megkapaszkodás között ezen látványos mozdulat segítségével juthattunk tovább, alkalmazásával ugyanis hősünk néhány lépés erejéig képes a plafonon futni.

A Herceg terelgetése egyébként akárcsak az előzményekben, most is pofon egyszerű, és rendkívül pontos: nincsenek bonyolult gombkombinációk, minden könnyedén kivitelezhető, hősünk pedig mindig oda ugrik, ahova mi szeretnénk, és a komplexebb akadályoknál sem akad probléma. Mindez tehát azt jelenti, hogy a gyakorlottabbak és az ügyesebbek akárcsak korábban, most is gyönyörűen "végigfolyhatnak" az akadályokon, a falon futva, megkapaszkodva, arról elrugaszkodva, vagy éppen éles karmokkal felszerelt kesztyűnket használva lecsúszva azon, hiszen ezúttal már a vertikális dimenziót szemlélve is komoly kihívások várnak ránk.

Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha hibázunk - mégis csak veszedelmes csapdákon és szakadékokon át vezet az utunk. Az előzményekben (legalábbis az előző háromban) erre a kérdésre az Időhomok volt a válasz, amely lehetővé tette az idő visszapörgetését egy bizonyos tartományban, így egy-egy végzetes hibánál még nem kényszerültünk arra, hogy végignézzük Hercegünk elhalálozását, most azonban nem holmi porszemek, hanem egy másik személy, a gyönyörű Elika lesz fő segítségünk. Elika mágikus erővel bír: a duplaugrás látványos alternatívájaként átlendíti a Herceget a nagyobb szakadékok felett, a világító rúnákról elrugaszkodva hatalmas távolságokat szelhetünk át, ám ami a legfontosabb, hogy ha hibázunk, és a mélybe zuhannánk, akkor a lány elkap bennünket, és így újból nekilódulhatunk a kritikus akadálysorozatnak a legelső platformról, kihajítva ezzel az ablakon az idézőjeles game over képernyő frusztrációját és a játékos büntetését.

A Herceg és Elika karöltve haladtak a kitűzött cél felé, ám valaki már várta őket: a Vadász volt az, Ahriman egyik gonosz szolgája, aki ránk is támadott, így bepillantást nyerhettünk a Prince of Persia következő nagy újdonságába, a harcba, az új rész ugyanis kizárólag párviadalokkal operál majd. Ha pedig valamiféle negatív előítéletünk lett volna ezzel kapcsolatban (szerencsére nem volt), akkor ez hamar semmissé vált volna: videójátékban korábban nem sűrűn tapasztalt intenzitású, látványú és változatosságú kűzdelmet láthattunk, elképesztő dinamizmussal, a remekül váltakozó, filmszerű kameraállásoknak köszönhetően pedig még ugyanazon mozdulatsorok lejátszódásakor is azt hihettük, hogy egy kicsit mégis valami más történik - sok játék túlzás nélkül elfogadta volna ezt az összecsapást valamelyik átvezetőjeként. A látványfaktort emellett az is növeli, hogy egy gombnyomással segítségül hívhatjuk Elika-t, akivel ilyenkor egy-egy pazar páros támadást indíthatunk, és itt is a lány fog minket segíteni a halál elkerülésében: néhány találat bekapásakor a Herceg kimerültebb lesz, és ha ilyenkor nem vigyázunk eléggé, akkor a földre kerülhetünk, ami lehetőséget ad ellenfelünknek arra, hogy ránk mérje a végzetes csapást - Elika meg is mentett minket egyszer az utolsó pillanatban, ám cserébe a Vadász életerőcsíkja is maximálisra töltődött, kompenzálva a "halhatatlanságot".

A percekig tartó pengeváltás végén ellenfelünk végül megfutamodott, így eljuthattunk úticélunkhoz, ahol is Elika varázserejének köszönhetően kiűzhettük a romlást a világ ezen részéből: a helyszín kivirágzott, szó szerint, hiszen az ég kitisztult, a földből fű zöldellt elő, a háttérben tornyosuló baljós tornyok pedig gyönyörű szélmalmokká változtak - szívmelengető érzés volt a megtisztult tájon merengeni. És ez csupán egy rövid szelet volt a teljes játékból, hiszen a sztori folyamán számos helyszínt kell majd ilyen módon bejárnunk és megtisztítanunk, ráadásul kihívás ilyenkor is marad még, miután az ekkor felbukkanó fehér gömbök gyűjtögetésével Elika-nak új képességeket szerezhetünk - és bizonyos helyszínek eléréséhez erre rá is leszünk kényszerülve -, lényegében tehát két alternatív dimenzióval operál a játék.

A kissé rövidke, ám annál sűrűbb és meggyőzőbb ismerkedés itt ért véget, a Ubisoft Montreal pedig komoly bátorságról adott tanúbizonyságot: egy sikeres, jól menő sorozaton volt merszük lényeges változtatásokat eszközölni, és negyven évnyi videójátékozás során természetessé vált, ám alapvetően idejétmúlt elképzeléseken voltak képesek túltenni magukat. Jutalmuk könnyen Év Játéka díjak sora lehet majd néhány hónap múlva.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 órája

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==