[Teszt] Timespinner

Timespinner

ne5hVáradi Dániel2018.10.17. 11:00

Napjaink trendjei között előkelő helyen szerepel a játékok különböző retro-köntösbe csomagolása, legyen az szimplán csak a látványt érintő vagy esetleg a játékmenetre is kiható. Utóbbi kategóriába sorolhatjuk a Timespinnert is, ami nem csak a felszínen tűnik ígéretesnek, de a vele eltöltött órák alatt is.

Az időmanipulálás nem idegen témakör a játékokban, az egyik legismertebb képviselője talán a Prince of Persia sorozat. A platforming és harcok során használható képesség sarkalatos pontja volt a játéknak és nincs ez másként a Timespinner esetében sem. Lunais, a winderiai névtelen törzs tagja a legújabb kiválasztott, akinek feladata a névadó eszköz védelme. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, pont a beiktatási ceremónia során éri támadás a falut, Lunais pedig egy főleg időn átívelő kalandba kerül.

A játékmenet alapja a különböző gömbökkel való harc, melyet jól egészít ki főhősünk időmegállító képessége. Ez kezdteben nagyon limitált, mindössze néhány másodpercig törhetjük meg az idő vasfogát, a későbbiekben, megfelelő fejlesztéssel már jóval hosszabb ideig élvezhetjük az időtállóságot, ami egyúttal nagyobb taktikázási lehetőséget is biztosít.

A homokórával való játék a közlekedés során is hasznos képesség lesz, az időzítésen pedig igen nagy hangsúly lesz, mivel az első órákban mozgástárunk meglehetősen korlátozott, így bizonyos kiszögelléseket és párkányokat csak ellenfeleinkről és más tereptárgyakról érhetünk el, ezek azonban az esetek többségében nem várják meg tétlenül, amíg mi a dolgunkkal végzünk.

A harcok során a már említett gömböket tudjuk különféle változatokkal, valamint eltérő passzív képességekkel felruházni, a játék egy bizonyos pontjától pedig különböző leosztásokat is összeállíthatunk, amik között gyorsan válthatunk, akár harc közben is, hogy a lehető leghatékonyabbak legyünk. Az egyszerű támadások mellett lehetőségünk lesz még egy erősebb, rövid feltöltést kívánó csapást is elereszteni, az esetek döntő többségében azonban előbb rontanak nekünk, mint hogy legyen időnk aktiválni, ezért inkább csak felvágásra jó egyszerűbb ellenfelek ellen, a komoly harcoknál nem igazán tudjuk hasznát venni. Ezek mellé fog jól jönni a velünk lévő familiáris is, aki a távolsági harcban lesz nagy segítségünkre, illetve mindegyikük rendelkezik egy-egy egyedi képességgel is, ami lehet akár a mi gyógyításunk, akár az ellenfelek mérgezése.

A Timespinner jó érzékkel hozza be az újabb mechanikáit, a kezdeti platformerkedéshez használandó időmanipulálást a későbbiekben a duplaugrás helyettesíti, az így felszabaduló lehetőségeket pedig a komolyabb harcok során használhatjuk fel. Szintén örömmel fogjuk venni, amikor a szegényes mentési pontok mellé megjelenik a térkép adott pontjaira való gyorsutazás, amivel sok backtracking rövidíthető le.

Ha már a backtrackinget szóba hoztam, a játék erősen épít a metroidvania játékokból ismerős felfedezősdire, ahol is a térkép bizonyos területeire csak később lesz lehetőségünk visszatérni, megfelelő felszerelés vagy képesség birtokában. A kezdeti korlátozott mentési lehetőség (ez később sem lesz több, csak a teleportálással lesz könnyebb a haladás), valamint az egyes területi zónákba folyamatosan visszatérő ellenfelek gondoskodnak róla, hogy soha ne akarjunk könnyelműek lenni.

Bár maga a pályadizájn viszonylag egyszerű alapokból dolgozik, az egyes helyszínek jól elkülönülnek egymástól, köszönhetően nem pusztán az egyszerű megvalósításnak a látvány terén, hanem a zenének is, amik biztosan tudatják velünk, ha új területre érkezünk. Ezzel kapcsolatban sajnos fájó pont, hogy az egyes betétek között néha egyik pillanatról a másikra vált a játék, ahogy egy-egy zónából ki-be lépkedünk, ez pedig képes sokszor kizökkenteni és végső soron inkább negatívumként felvonulni. Hasonlóan problémát jelenthet, hogy a történeti szál mellett teljesíthető különböző mellékküldetések néha meglehetősen homályosan írják körül, merre is kéne mennünk, így előfordulhat, hogy a teljes térképet keresztül-kasul bejárjuk, mire ráakadunk, pontosan hova is kellett volna már a legelejétől fogva tartanunk.

A harcokról már ejtettem néhány szót, a bossfightok azonban még érdemelnek néhány sort. Bár ezek mindegyike ugyan kevés számú támadási sémát tartalmaz, ennek ellenére is jól sikerült belőni az általuk kínált nehézségi ívet. Ezek azok a pillanatok, amikor a korábban begyűjtött különböző támadással rendelkező gömböket, a hűséges familiárist és az időmegállítást a lehető legjobban kell kombinálnunk annak érdekében, hogy győzedelmeskedjünk. A harcok egyike sem kíván emberfeletti reflexeket, azonban ha kiismerjük a boss-ok sémáit, egyszerűen tudunk ellentámadást intézni ellenük.

A Timespinner amolyan időzített bombaként robbant be, hiszen első ránézésre nem feltétlenül látszik rajta mindazon remek megvalósítás, amik egy kétség kívül kellemes játékká teszik. Az ügyesen adagolt játékelemek, a metroidvania alapok, a jól felépített és saját kedvünkre formálható harcok egytől-egyig pozitív irányba billentik a mérleget. Ha nem lennének ott azok a fránya apróságok a küldetésekkel és a csapongó zenékkel, alighanem még inkább kimagaslóan beszélhetnénk róla.

8/10

***Timespinner | Platform: PC, PS4 (tesztelt), PS Vita

Kiadó: Chucklefish | Fejlesztő: Lunar Ray Games

Megjelenés: szeptember 25. | Ár: €20***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

17 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==