[Teszt] Timespinner

Timespinner

ne5hVáradi Dániel2018.10.17. 11:00

Napjaink trendjei között előkelő helyen szerepel a játékok különböző retro-köntösbe csomagolása, legyen az szimplán csak a látványt érintő vagy esetleg a játékmenetre is kiható. Utóbbi kategóriába sorolhatjuk a Timespinnert is, ami nem csak a felszínen tűnik ígéretesnek, de a vele eltöltött órák alatt is.

Az időmanipulálás nem idegen témakör a játékokban, az egyik legismertebb képviselője talán a Prince of Persia sorozat. A platforming és harcok során használható képesség sarkalatos pontja volt a játéknak és nincs ez másként a Timespinner esetében sem. Lunais, a winderiai névtelen törzs tagja a legújabb kiválasztott, akinek feladata a névadó eszköz védelme. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, pont a beiktatási ceremónia során éri támadás a falut, Lunais pedig egy főleg időn átívelő kalandba kerül.

A játékmenet alapja a különböző gömbökkel való harc, melyet jól egészít ki főhősünk időmegállító képessége. Ez kezdteben nagyon limitált, mindössze néhány másodpercig törhetjük meg az idő vasfogát, a későbbiekben, megfelelő fejlesztéssel már jóval hosszabb ideig élvezhetjük az időtállóságot, ami egyúttal nagyobb taktikázási lehetőséget is biztosít.

A homokórával való játék a közlekedés során is hasznos képesség lesz, az időzítésen pedig igen nagy hangsúly lesz, mivel az első órákban mozgástárunk meglehetősen korlátozott, így bizonyos kiszögelléseket és párkányokat csak ellenfeleinkről és más tereptárgyakról érhetünk el, ezek azonban az esetek többségében nem várják meg tétlenül, amíg mi a dolgunkkal végzünk.

A harcok során a már említett gömböket tudjuk különféle változatokkal, valamint eltérő passzív képességekkel felruházni, a játék egy bizonyos pontjától pedig különböző leosztásokat is összeállíthatunk, amik között gyorsan válthatunk, akár harc közben is, hogy a lehető leghatékonyabbak legyünk. Az egyszerű támadások mellett lehetőségünk lesz még egy erősebb, rövid feltöltést kívánó csapást is elereszteni, az esetek döntő többségében azonban előbb rontanak nekünk, mint hogy legyen időnk aktiválni, ezért inkább csak felvágásra jó egyszerűbb ellenfelek ellen, a komoly harcoknál nem igazán tudjuk hasznát venni. Ezek mellé fog jól jönni a velünk lévő familiáris is, aki a távolsági harcban lesz nagy segítségünkre, illetve mindegyikük rendelkezik egy-egy egyedi képességgel is, ami lehet akár a mi gyógyításunk, akár az ellenfelek mérgezése.

A Timespinner jó érzékkel hozza be az újabb mechanikáit, a kezdeti platformerkedéshez használandó időmanipulálást a későbbiekben a duplaugrás helyettesíti, az így felszabaduló lehetőségeket pedig a komolyabb harcok során használhatjuk fel. Szintén örömmel fogjuk venni, amikor a szegényes mentési pontok mellé megjelenik a térkép adott pontjaira való gyorsutazás, amivel sok backtracking rövidíthető le.

Ha már a backtrackinget szóba hoztam, a játék erősen épít a metroidvania játékokból ismerős felfedezősdire, ahol is a térkép bizonyos területeire csak később lesz lehetőségünk visszatérni, megfelelő felszerelés vagy képesség birtokában. A kezdeti korlátozott mentési lehetőség (ez később sem lesz több, csak a teleportálással lesz könnyebb a haladás), valamint az egyes területi zónákba folyamatosan visszatérő ellenfelek gondoskodnak róla, hogy soha ne akarjunk könnyelműek lenni.

Bár maga a pályadizájn viszonylag egyszerű alapokból dolgozik, az egyes helyszínek jól elkülönülnek egymástól, köszönhetően nem pusztán az egyszerű megvalósításnak a látvány terén, hanem a zenének is, amik biztosan tudatják velünk, ha új területre érkezünk. Ezzel kapcsolatban sajnos fájó pont, hogy az egyes betétek között néha egyik pillanatról a másikra vált a játék, ahogy egy-egy zónából ki-be lépkedünk, ez pedig képes sokszor kizökkenteni és végső soron inkább negatívumként felvonulni. Hasonlóan problémát jelenthet, hogy a történeti szál mellett teljesíthető különböző mellékküldetések néha meglehetősen homályosan írják körül, merre is kéne mennünk, így előfordulhat, hogy a teljes térképet keresztül-kasul bejárjuk, mire ráakadunk, pontosan hova is kellett volna már a legelejétől fogva tartanunk.

A harcokról már ejtettem néhány szót, a bossfightok azonban még érdemelnek néhány sort. Bár ezek mindegyike ugyan kevés számú támadási sémát tartalmaz, ennek ellenére is jól sikerült belőni az általuk kínált nehézségi ívet. Ezek azok a pillanatok, amikor a korábban begyűjtött különböző támadással rendelkező gömböket, a hűséges familiárist és az időmegállítást a lehető legjobban kell kombinálnunk annak érdekében, hogy győzedelmeskedjünk. A harcok egyike sem kíván emberfeletti reflexeket, azonban ha kiismerjük a boss-ok sémáit, egyszerűen tudunk ellentámadást intézni ellenük.

A Timespinner amolyan időzített bombaként robbant be, hiszen első ránézésre nem feltétlenül látszik rajta mindazon remek megvalósítás, amik egy kétség kívül kellemes játékká teszik. Az ügyesen adagolt játékelemek, a metroidvania alapok, a jól felépített és saját kedvünkre formálható harcok egytől-egyig pozitív irányba billentik a mérleget. Ha nem lennének ott azok a fránya apróságok a küldetésekkel és a csapongó zenékkel, alighanem még inkább kimagaslóan beszélhetnénk róla.

8/10

***Timespinner | Platform: PC, PS4 (tesztelt), PS Vita

Kiadó: Chucklefish | Fejlesztő: Lunar Ray Games

Megjelenés: szeptember 25. | Ár: €20***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szünetel a PSVR 2 gyártása, összefog a GOG és a Luna – ez történt hétfőn

Továbbá: Hi-Fi Rush, Sand Land, Lies of P, Mutsumi Inomata, Balatro, Fatal Fury: City of the Wolves, Animal Well, Rusted Moss.

1 órája
1

Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

Nagyot gurít az Exit Plan, a Bang-On Balls egy támogató és elégedett közönséget tudhat maga mögött. A memejátékból lett platformer jópofasága előtt mi is meghajoltunk, most hogy kijöttek a konzolos verziók. Teszt.

23 órája
1

Heti megjelenések

1 napja
15

Unicorn Overlord - a Vanillaware ismét megcsinálta

A cég, ami egy lapra tett mindent - a Vanillaware következő játéka a stratégiai JRPG-k következő generációját hozza el. Kérdés, hogy minőségében azt kapjuk-e amit vártunk. Azaz kérdés ez? Hiszen mégiscsak a Vanillaware-ről van szó. Teszt!

1 napja
3

Üdvözöl a Dragon's Dogma II, jön a The Smurfs: Village Party – ez történt pénteken

Továbbá: Selfloss, Phantom Fury, Planet of Lana, Into the Dead: Our Darkest Days, Wild Bastards, Until Then, Phantom Spark, Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons, Squirrell with a Gun, Sacre Bleu, Surmount.

3 napja
8

Bemutatkozott a MotoGP 24, új Dungeons & Dragons a láthatáron – ez történt csütörtökön

Továbbá: Empire of the Ants, Shadows of the Damned: Hella Remastered, The Devil Within: Satgat, Crow Country, Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, Saviorless, Moonglow Bay, OTXO, Gigantic: Rampage Edition.

4 napja
2

PlayStation Game Catalog: a márciusi felhozatal

Marvel’s Midnight Suns. NBA 2K24. Resident Evil 3. Izgalmas friss címekkel és klasszikusokkal bővül az előfizetés katalógusa.

4 napja
12

Visszatér a Summer Game Fest, kivált a Saber Interactive – ez történt szerdán

Továbbá: Prince of Persia: The Lost Crown, PS5 rendszerfrissítés, V Rising, Resident Evil 4, Ereban: Shadow Legacy, Deceit 2, Paper Trail, Reggie, His Cousin, Two Scientists and Most Likely the End of the World, Sea of Stars, Venture to the Vile, Terra Memoria, Crypt of the NecroDancer.

5 napja
1

Slave Zero X - pixelszeletelő

A Slave Zero X őse egy PC/Dreamcast mecha TPS, ami szinte mára teljesen feledésbe merült. A mostani cím pedig egy japán stílusjegyekkel megáldott, scrollozós hack and slash, ami mintha csak Saturnról maradt volna rajtunk. Hogy kerültünk ilyen messzire a forrástól? Teszt!

6 napja
6

Stig Asmussen új stúdiója, noir nyomozás a jövőből - ez történt kedden

Továbbá: Emptyvessel, The Last Case of Benedict Fox Definitive Edition, TopSpin 2K25, Street Fighter 6, F1 Manager 2024, Children of the Sun, Grandia HD Collection.

6 napja
9

MultiVersus megjelenés, Capcom Highlights bejelentések - ez történt hétfőn

Továbbá: Destiny 2, Final Fantasy XVI, Forza Motorsport.

7 napja
8

Snufkin: Melody of Moominvalley - Múmintavasz

Múminék ritka szereplők a videójátékok világában. Most egy norvég csapat gondolta, hogy itt az idő kicsit előtérbe hozni az északi mesevilágot. És milyen jól gondolták! Teszt!

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
3

Hivatalos az új Mario animációs film - MAR10 Day hírcsokor

Ha március 10., akkor MAR10 Day - a Nintendo készült is néhány említésre méltó bejelentéssel.

8 napja
6

Geometry Survivor

A Geometry Survivor címe rögtön két játékot is megidéz – de jutott-e saját elképzelés is vajon az inspirációs források mellé? Tesztlaborban a vibrálóan színes auto-shooter.

9 napja
5

Alakul a Watch Dogs mozifilm, bezár a Deviation Games – ez történt pénteken

Továbbá: Epic Games vs. Apple, Activision Publishing, The Night Wanderer, Thorgal, Outcast – A New Beginning, Ikonei Island, Reigns: Beyond, Dave the Diver.

2024.03.09.

Lysfanga: The Time Shift Warrior – Az idő nem játék

A Quantic Dream csapata 2019 óta már nemcsak fejlesztőként, hanem kiadóként is jelen van a piacon, és bár eddig mindössze néhány külsős játékkal rukkoltak elő, a mostani címüket is érdemes górcső alá venni.

2024.03.08.
3

Nosztalgiázik az EA, még mindig ígéretesnek tűnik a Fallout sorozat - ez történt csütörtökön

Továbbá: Overwatch 2, Rise of the Ronin, Marvel's Spider-Man 2, Helldivers 2, Snufkin: Melody of Moominvalley.

2024.03.08.
12

Elhunyt Akira Toriyama

A Dragon Ball alkotója 68 éves volt, munkássága komoly nyomot hagyott a populáris kultúrában.

2024.03.08.
17

Új bejelentések az Xbox Partner Preview-n, megint balhézik az Apple és az Epic- ez történt szerdán

Továbbá: Ghost of Tsushima Director's Cut, Valiant Hearts: Coming Home, Princess Peach: Showtime!, ABYSS X ZERO.

2024.03.07.
15

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==