[Teszt] Dragon's Quest XI
Kapcsold jtk: Dragon's Quest XI: Echoes of an Elusive Age (ps4)
Eddig 53 hozzszls
Gamer365
2018. oktber 09.
kedd 14:45
Az 1980-as vek elejn egy akkor mg szinte teljesen ismeretlen japn fejleszt, Yuji Horii kitallta, hogy egy klnleges RPG fog csinlni. A Dragon Ball-lal a npszersge cscsn ll Akira Toriyama felelt az dizjnrt, a zent pedig rbzta az addig csak filmzenirl ismert Koichi Sugiyama-ra. Horii taln nem sejtette, hogy sszehozott egy lomcsapatot. Ezutn kinzte a kor kt legnpszerbb jtkt, az Ultima-t s a Wizardry-t, majd hozzadott sajtsgos japn elemeket. Az eredmny? 1986. mjus 27-n, Famicomra (NES) megjelent a Dragon Quest, amely lerakta a modern JRPG mig ismert alapjait. Dragon Quest nlkl nincs pldul Final Fantasy. Az izgalmas trtnet, a mly s kihvsokkal teli harci rendszer, minden, amit szeretnk a JRPG-kben itt jelent meg elszr. Sugiyama zeni pedig j irnyt szabtak a JRPG-knek, hatsa a videojtk iparra olyan nevekhez mrhet mint Koji Kondo vagy Nobuo Uematsu. A Dragon Quest elkpeszt npszersgnek rvend Japnban, errl legends sztorik vannak. Sikert bizonytja, hogy 1992-ig t szmozott epizd jelent meg a jtkbl. Ezt kveten a szmozott rszek lassabban jttek, de spin-off-ok s remake-ek tucatjai rasztottk el a piacot.



Ok, ez a van Japnban, de mi a helyzet nyugaton? Az els ngy rsz 1989 s 1992 kztt megjelent az USA-ban, Dragon Warrior cmen. Eurpa nem volt ilyen szerencss, 2006-ig, a VIII. rszig egyetlen DQ jtk sem jelent meg nlunk. Japn npszersge mellett nyugaton a Dragon Quest sorozat soha nem volt annyira kzkedvelt, mint a Final Fantasy. A sorozat trtnete sorn egyik rsz sem rt el olyan tt sikert, mint annak idejn a FF sorozat letben a VII. rsz. (J plda, hogy a DQVII s VIII 3DS-es remakejnek buksa miatt nem lesz a XI-bl angol nyelv 3DS verzi.) rdemes egy pillanatra elgondolkodni a kt sorozat tjn. Amg a FF rszrl rszre folyamatosan jtott, progresszven lpett egyre elrbb s elrbb (vagy olykor inkbb htrbb), addig a Dragon Quest megmaradt mindvgig a gykereknl, s csak aprbb vltozsok jellemeztk. Mr az is nagy sz, hogy a XI. rszben kivettk a random harcokat, vagy, hogy vgre nem csak a templomokban lehet menteni. Hogy melyik t a jobb, annak eldntst inkbb rd bznm. Egy biztos, ha van egy kalapcsod, s annak kicserled elbb a fejt, majd a nyelt, az mr nem ugyanaz az eszkz lesz, mint amit vettl. Gondoljunk azonban brmit a FF-rl, s mai JRPG-krl egy dologban teljesen biztos vagyok. A klasszikus, rgi vgs, ha gy tetszik konzervatv JRPG-knek igenis van helye a Nap alatt. Hihetetlenl boldog vagyok, hogy ma, 2018-ban, PS4-re, csodaszp, modern grafikval, de mgis konzervatv jtkmenettel volt btorsga folytatni a sorozatot a SquareEnix-nek. Nagy dolog ez, mert otthoni konzolra az utols Dragon Quest jtk – a VIII – mg PS2-re jelent meg 2005/2006-ban. A IX. ugye DS-re jtt, a X. meg MMO lett, radsul hiba jelent meg Wii-re, Wii U-ra s 3DS-re (valamint PC-re s mobilra), azta sem hagyta el Japnt. Tizenhrom v pedig hossz id, de btran llthatom, megrte vrni. A DQXI mlt az eddigi sznvonalhoz, st taln az egyik legjobb rsz a sorozatban.



A Dragon Quest egy biztos pont a JRPG-k kztt. A videojtkoknl gy vagyok, hogy nha jl esik kicsit megllni a rohansban, s sznetet tartani. A DQXI ezt nyjtja, de ennl jval tbbet. Kikapcsoldst ad, s segt feltltdni ebben a rohan vilgban. A Dragon Quest XI egy igazi mesterm, egy csodlatos utazs. Egyben gynyr sszefoglal, amely megmutatja, mirt lehet mg ma is szeretni a klasszikus JRPG-ket. Sokig kerestem a jtk titkt. Vgl arra jutottam, hogy varzsa csods meseszersgben rejlik. Megvan benne a mese minden bja, jtkossga, rzkenysge, naivitsa, igazsga. A let nagy s igaz trtneteit mesben kapjuk meg elszr gyermekkorunkban. A DQXI visszahoz egy darabot abbl az idbl, amikor ttott szjjal hallgattuk a mest, amikor mg tudtunk egyszeren rlni s rcsodlkozni az let nagy dolgaira. J. R. R. Tolkien rt egy nagyon j esszt a tndrmeskrl, ahol kifejti, hogy a meser ltre tudja hozni az gynevezett msodlagos hitet. Ennek segtsgvel egy profi r fel tudja fggeszteni a ktkedst az olvasban, amikor az belp a mesbe. Abban a pillanatban, hogy elkezdnk ktkedni a fiktv vilgban, kizkkennk, a varzslat megtrik, az illzi elszll. Yuji Horii nem tudom, hogy ismerte-e ezt az rst, de tkletesen alkalmazta. Amikor belpsz a DQXI vilgba elszllnak az let nehzsgei, gondjai. szre se veszed, hogy a jtkkal tlptl egy msik vilgba. Azrt fantasztikus a DQXI, mert szntiszta eszkpizmust nyjt, mindezt grcsk s lelkiismeret furdals nlkl. Horii fantzija szrnyal, de kzben nem akar oktatni, morlis s erklcsi igazsgokat sulykolni, vagy pp nevelni. A DQXI tisztn egyetlen clt fogalmaz meg, szrakoztatni akarja a jtkost, s teszi mindezt ennek a sznak a legnemesebb rtelmben.



A sztori els pillantsra bugyutnak tnhet, a kivlasztott gyermekrl, akinek meglik a szleit, egy vletlen folytn nevelszlkhz kerl, majd felnve elindul, csapatot gyjt, s lassan rdbben az erejre. Ezerszer lttuk mr ezt, mgis mkdik. Kliskkel – pld. j s gonosz harca – dolgozik a jtk, de ez egyltaln nem baj. Van az egsznek egy szimpatikus bja. Horiik nagyon figyeltek arra, hogy meglepjk a jtkost. A dramaturgia sokat fejldtt, st mg a drma eszkzeitl sem fltek, hogy ha a helyzet ezt kvnta. A msik pozitvum, hogy kivl szerepl grdt mozgat a jtk. A FFVII ta nem reztem azt, hogy ennyire a szvemhez nttek volna a karakterek. Igazn ts kis csapatot hoztak ssze. Brtam Erik lazasgt, Veronica szkimond pimaszsgt, Serena szernysgt, Sylvando stlust, Rab blcsessgt, Jade szexi kemnysgt. Szerencsre van szinkron, ami sokat hozztett a szereplk jellemnek kidombortshoz. Egy id utn azt reztem, hogy tnyleg ott vagyok kzttk a tz krl s rsze vagyok a mesnek, a vilgnak. A sztori nha komolyan meglepett, s azt reztem, hogy fj(!), ami trtnik. A trtnet akrmennyire is sablonosnak tnik, mgis hzott magval. Mentem elre, mert elkezdett rdekelni a szereplk sorsa, a vilg mitolgija s httere. A Dragon Quest XI vilgptse profizmusra vall. rdekessg, hogy kzel hsz v utn a DQXI az els DQ jtk, amely kapcsoldik a sorozat korbbi epizdjaihoz. Az els hrom rsz sszefgg trtnetet meslt el, ez volt az Erdrick- vagy Loto/Roto-trilgia. Ezt kvette a IV.-V.-VI. rsz, ami a Zenithia trilgia nevet kapta. A VII.-VIII.-IX. valamint a X-es nem kapcsoldott az elz rszekhez s egymshoz. A XI. szaktott ezzel. Nem spoilereznk, csak annyit rulnk el, hogy a jtk az Erdrick-trilgihoz ktdik, de hogy miknt, az maradjon titok.



A harci rendszer szerencsre maradt a klasszikus krkre osztott. A terepen a szrnyek ott mszklnak, egyedl a tengeri hajzsok alkalmval van random harc. rdekes megfigyelni, hogy sokan a krnknti harcot az egyszersggel azonostjk, holott ennek pont az ellenkezje az igaz. Valjban, ha jl van kidolgozva a krnknti harc, akkor van benne mlysg s egyensly. A legfontosabb kt jellemzje az id s a taktika. Amikor egy szereplmn a sor, megllhatok s neki llhatok mrlegelni. Van ugyanis idm a gondolkodsra. Mi lesz a kvetkez lps? Gygytsak? Mert ha nem, s a kvetkez krben pusztt varzslatot kapok be, elhull a gygyt emberem s vgem. Vagy kockztassak s tmadjak, htha kidl az ellenfl? Legyek vatos fontolva halad, vagy offenzven kzd? Egy-egy rossz lps krkre elre eldntheti a sorsunkat. A DQ harcait akkor rthetjk meg igazn, ha eltltnk vele pr rt. jdonsg az gynevezett Pep Power, ami a FF sorozat limit-jhez s Chrono szria karakterkombinlshoz hasonlt. Amikor elrjk a PP szintet harc kzben, sszevonhatjuk karaktereinket, akik egytt tmadnak r – sokszor egszen brutlis mdon – az ellenfelekre. Harc kzben szabadon lehet kameranzetet vltoztatni. Ltezik a klasszikus nzet, valamint a Free Mode, amikor mszklhatunk embernkkel a terepen. Ez csupn rdekessg, magnak a harcnak a lefolyst nem befolysolja.
A jtkban fontos a grind, hozzteszem taln nem annyira, mint korbban. A-bl B-be eljutva, ha nhny ktelez krt megvvunk, nagyjbl szinten tudjuk magunkat tartani. Ha elhanyagoljuk a fejlesztst, akkor nem ll azonnal bosszt a jtk, mint a korbbi rszekben, m egy-egy boss-nl rezhetjk, hogy alul fejlettek vagyunk. Egy darabig ezt j stratgival lehet kompenzlni, aztn mr azzal sem. Ilyenkor kell megllni s pr szinttel felfejleszteni az embereinket, bevsrolni, minden embernknek jobb fegyvereket s vdekez eszkzket venni stb. Ugyancsak megvan a tlfejleszts lehetsge. Ez a DQ-ban akkor jelentkezik, amikor annyira tltpoljuk a csapatunkat, hogy a legkemnyebb ellensgeket is knnyen leverhetjk. A fejlesztsi rendszer hasonlt a VIII. rszre, illetve a Final Fantasy X Sphere Grid rendszerre. Egyes fegyverekhez trstott tulajdonsgokat lehet pontokkal megtanulni. Nem tl bonyolult rendszer, de van benne lehetsg. Tallunk egy nagyon jpofa trgykszt minijtkot, amivel fegyvereket, ruhkat s egyb eszkzket lehet csinlni, ha a megfelel anyagokat sszegyjtjk hozz. Egybknt gy vettem szre, hogy a sorozat tbbi rszhez kpest kicsit knnyebb lett a jtk. rezhettk ezt a ksztk, mert az elejn tetszlegesen hangolhatunk a nehzsgen (Draconian Quest). Egszen elkpeszt neheztseket lehet belltani, gy mindenki maga lheti be a kihvst. Vannak knnytsek. Mindjrt az autosave, amit a legjobb tlet volt behozni a sorozatba. Ha fhsnk elhallozik, most mr nem kell templomokba menni a feltmasztshoz (a tbbi karakternl igen). Sokkal nehezebb elakadni a jtkban. A menben ugyanis mindig megnzhetjk hova kell mennnk. Aprsgok ezek, de aki jtszott mr DQ-val, az tudja milyen fontosak.



A DQXI vizualitsa j szintre emelte a szrit. A jtk szemet gynyrkdteten szp. A vzessek, erdk termszeti szpsgeit percekig el tudtam nzni (a jtkban van trkp, de nem open world jelleg). A vrosok teli vannak lettel, a siktorok, tornyok, vrfalak gynyrek. Bemegynk egy hzba s minden aprlkosan berendezett, lettele teli. Toriyama munkja pedig mg mindig kivl. Lehet, hogy technikailag van a DQXI-nl jobb grafikj jtk PS4-en, de az sszhatst nzve a legszebbek kztt van a gpen. Akad ugyan egy-kt grafikai hiba, s nha tlthetne kevesebbet, de ezek csak apr kellemetlensgek. A mess trtnet, s a gynyr grafika mellett knyes tma a zene. No nem azrt mert rossz lenne, st a szmok egytl egyig kivlak. Koichi Sugiyama a kortrs japn videojtk zeneszerzk kztt az egyik legtehetsgesebb. A 87 ves mester dallamai fantasztikusak. Sugiyama stlusa nagyon rdekes. Els hallsra nem tnnek olyan hatsosnak a zeni, st ha valaki ismeri a jellegzetessgeit, akkor egyenesen repetitvnek hatnak. De aztn eltelik nhny ra, s rrznk az egsz karakterre. Majd ezt kveten, ahogy egy j videojtk zenhez illik, a dallamok befszkelik magukat az ember fejbe. Elszr a sorozat trtnetben, a track list egyfajta best of vlogats, mert megidzi az elz tz rsz legszebb szmait. Megdobbant a szvem, amikor meghallottam a bajnoksgon a DQIV harci zenjt, vagy amikor felismertem a VIII-bl a Conversation c. szmot, esetleg a III. rszbl dalokat. Zeneileg teht a jtk hozta azt a sznvonalat, amit elvrtam. A minsg azonban problms. Japnban a DQXI, az ottani jtkosok nosztalgia ignyeit kielgtend midi hangzssal jelent meg. A feketeleves, hogy ez sajnos maradt a nyugati verziban. Ez a dnts nem fjt egszen addig, amg bele nem hallgattam a szimfonikus feldolgozsba, ahol a Tokyo Metropolitan Orchestra eladsban csendlnek fel a szmok. Elkpedtem s megrtettem mit vesztett a jtk hangulata a midihez val ragaszkodssal. A midi miatt srlt az a meseszer jtkossg, ami tszvi a trtnetet s a szimfonikusban megvan. Hallgasstok meg a harc alatt szl zent, elszr a jtk alatti vltozatot, majd a szimfonikus feldolgozst, mindjrt megrtitek mire gondolok. Nem beszlve arrl az ambivalens hatsrl, amit a csodaszp grafika s a midi zene kontrasztja hoz ltre. Nem rtem ezt a dntst, s majdnem levontam miatta egy pontot. Akit nagyon zavar nyugodtan tegye meg. Remlem a jvben DLC-knt vagy akr az rkez Switch vltozatban megkapjuk a nagyzenekari szmokat.



Krds, hogy hol ll a Dragon Quest jtkok rangsorban a XI. rsz. Meg vagyok gyzdve rla, hogy a VII-es szlt a hardcore rajongknak, a VIII-as pedig a belpszint, a DS-es remake-ek (IV-V-VI.), illetve a IX. pedig a kett kztt vannak. A XI., rsz inkbb a VIII.-ra hasonlt. Ha mg soha nem prbltad a szrit, akkor most itt a nagy lehetsg! ppen annyira fogja a jtkos kezt amennyire kell, s szp lassan szoktat hozz a DQ szria sajtossgaihoz. Mindekzben vgig rezni a 32 vnyi tapasztalatot a jtk mgtt. A DQXI-bl rad egyfajta nemes nyugalom s szpsg. A harci rendszer, a fejleszts, a felfedezs, a trtnet minden patikamrlegen kimrt, csiszolt. A tartalomra pedig egy szavunk sem lehet. Egy j 60 rs szrakozs garantlt, a mellkszlakkal lehet tbb is. Soha nem reztem azt, hogy idegestene, hogy fillerekkel lenne tele. Mindig gondosan etette magt, mert pihentet volt vele jtszani. lveztem a sztori fordulatait, felfedezsek rejtelmessgt, a felkszls s fejleszts rmt, a harcok stratgijt, a boss-ok kihvst s a karakterek szellemessgt. Kellenek azok a jtkok, amelyeket igazi szvvel s llekkel ksztenek, s amik megidznek valamit abbl az rzsbl, amirt j videojtkkal mint hobbival foglalkozni. A Dragon Quest XI egy ilyen jtk. Elismerem, nem mindenkinek val. Aki jdonsgokat vr, forradalmi harci rendszert, prg akcit s „cinematic experience-t”, az neki se kezdjen. De ha 16-32 bites idket idz klasszikus meseszer JRPG-re vgysz, de modern klsvel, akkor szmodra a Dragon Quest XI az v legjobb JRPG-je lesz.

Veres Miki

sszesen: 53 [1-50]
1 | 2
[3] hun_logi
okt 13., szombat 19:09 #53
Vlasz VM (#45) zenetre
Kellett neked feltenni a kpeket a gyjtirl.... Annyira megtetszett, hogy mg is rendeltem. Gratula a nagyszer teszthez!
[5] VM
okt 13., szombat 12:00 #52
Vlasz Frumoz (#49) zenetre
Az 1-2-3 is sszefggtt ugyangy. Ehhez a trilgihoz kapcsoldik most a XI. De ennek ellenre nem kell ismerni ket.
[5] VM
okt 13., szombat 11:59 #51
Vlasz Frumoz (#50) zenetre
Inkbb csak jtszhatbb lett. Az meg nem olyan nagy baj. Ha meg hardcore kihvsra vgysz, akkor egyrszt a menben nem nzed meg mit rnak, hogy hova kell menni, msrszt az elejn bekapcsolod az Draconian Questbl a szuper ers ellenfeleket, s kedvedre szvhatsz s grindelhetsz mint a rgi rszekben. Hogy az egyb lehetsges neheztsek bekapcsolsrl (nincs bolt hasznlat, nincs armor hasznlat, kevesebb exp jr a gyengbb ellenfelekrt, nincs menekls a csatkbl stb.) ne is beszljek. s ez tk j, mert egyni zls szerint sklzhat, nem rul zskbamacskt, s nem ijeszti el a Dragon Quest szzeket.
[48] Frumoz
okt 13., szombat 11:39 #50
Vlasz VM (#44) zenetre
A te teszted, meg amiket eddig olvastam, s a kommentek is azt emelik ki, milyen pihentet vele jtszani, hogy nem igazn lehet elakadni, s milyen mess.
Nem volt ez erre a cmre jellemz, emlkszem, a 8-ban mr az els helysznen szarr kellett tpolni magam a barlangos boss-hoz, aki kt pofonbl elintzett.
Vltozik a vilg.
MEDIOCRE
[48] Frumoz
okt 13., szombat 11:37 #49
Vlasz Trishtan (#47) zenetre
Egyedl a 4-5-6-nak volt egy lazn sszefgg vilga, de mg ott sem kellett.
MEDIOCRE
[5] VM
okt 13., szombat 11:34 #48
Vlasz Trishtan (#47) zenetre
Semennyire. Btran neki lehet vgni.
[7] Trishtan
okt 13., szombat 11:22 #47
Mennyire ktelez a sztori megrtshez a rgi epizdok ismerete? Csak a 7-8-9-es rszeket vittem eddig vgig.
okt 13., szombat 9:03 #46
Vlasz VM (#45) zenetre
Hmmm, szp darab!
let the sun never blind your eyes
[5] VM
okt 13., szombat 7:46 #45
Nem brtam ellenllni, s tegnap gy dntttem megveszem a gyjti kiadst. Sikerlt kifognom egy 20%-os akcit. Nem bntam meg, st: KATT!
KATT!
[5] VM
okt 12., pntek 22:42 #44
Vlasz Frumoz (#43) zenetre
Szerintem pont az a 11. rsz, ami eddig is: hardcore, definitv JRPG.
[48] Frumoz
okt 12., pntek 21:40 #43
Azrt valahol kemny, hogy az egykori hardcore, definitv JRPG franchise a 11. rszre ott tart, hogy bjos, cuki kis timesinkerknt rnak rla.
MEDIOCRE
okt 12., pntek 19:27 #42
Vlasz axl (#40) zenetre
(Persze, hogy kamuprofil volt. Ettl fggetlenl kirlyul meg lett komponlva, akrki is csinlta, profi volt)
let the sun never blind your eyes
[28] katsazoli
okt 12., pntek 18:43 #41
Vlasz axl (#40) zenetre
Ezek nem Lien blogjai voltak?
Xbox live ID: Zolika21 Psn ID: Zolika31
[55] axl
okt 12., pntek 17:21 #40
Vlasz keviny (#39) zenetre
Nem, a szentfazk volt s mg mindig kitartok az akkori vlemnyem mellett, hogy kamuprofil. Az elbbi aranykpsek gearsofmark klaviatrjbl szrmaznak (az els legalbbis egsz biztosan).

Ezeken kvl tisztn l mg az emlkezetemben a kk Wink-zacsks PS3 trtnete is (wortoo valamelyik alteregja mvelte), de inkbb nem off-olom tovbb a topikot.


Hogy valamennyire azrt a tmhoz is hozzszljak: a cikk kellen lelkest volt ahhoz, hogy sajnljam, gy ltalnossgban vve nincs trelmem a jRPG-khez. Ennek ellenre lvezet volt olvasni, felidzte bennem azt az rzst, milyen igazn elveszni egy videojtkban. Amikor a klvilg teljesen megsznik ltezni szmodra arra a pr rra, amg lelsz el, hogy aztn a nap fennmarad rszben is ksrtse a gondolataidat.
Good games never get old
okt 12., pntek 10:58 #39
Vlasz axl (#36) zenetre
Kalmr Laci?
let the sun never blind your eyes
[5] VM
okt 12., pntek 9:59 #38
Vlasz Fieldtom (#37) zenetre
Ugye! A 8 is kivl volt ilyen szempontbl, de a 11 tl tesz ezen is. Remek kis csapatot hoztak ssze.
[37] Fieldtom
okt 12., pntek 8:55 #37
Vlasz theSickness (#9) zenetre
Pedig a karakterek nagyon jk! Nincs tapasztalatom a 8. rszt illeten, de ebben pards a grda. Mondjuk mg csak ngyen vagyunk, de mr szuperek.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[55] axl
okt 11., cstrtk 14:35 #36
Vlasz VM (#34) zenetre
Ez mekkora klasszikus mr! Mint a "ne vsrolj a Media Markt-ban nha" vagy a "Tom Clancy forog a srjban" (msik szerztl, de emlkeim szerint mindkt idzet ugyanattl szrmazik).
Good games never get old
[37] Fieldtom
okt 10., szerda 10:47 #35
Vlasz VM (#34) zenetre
s kzben leplezzk a katarzist.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[5] VM
okt 10., szerda 10:02 #34
Vlasz Fieldtom (#33) zenetre
Mglyn fogunk elgedni.
[37] Fieldtom
okt 10., szerda 9:56 #33
Vlasz Delta squad (#29) zenetre
lenni tged akr rteni is, prblni adni eslyt neki vagy csak vlemnyt bele mondani gy?
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[53] KiswechPS3
okt 10., szerda 9:44 #32
Vlasz VM (#30) zenetre
De mondom, van mr olyan mod is hol igazitva van a harchoz, jelenthez egy egy song. Csak mivel kevs van, gy nha ugyanaz szl egy egy harcnl. Legalbbis amiket olvastam. n mindenesetre majd megprblom a legjob mod-al ami szmomra szimpi aztn megltjuk
Once, there was an explosion...
[35] kis
okt 10., szerda 9:30 #31
Vlasz VM (#30) zenetre
Pedig milyen frank lenne, ha a Final Fantasy 7-ben Aeris hallnl a One winged angel szlna.
[5] VM
okt 10., szerda 9:15 #30
Vlasz KiswechPS3 (#27) zenetre
Ez viszont gy gz. Mert vannak rszek, mint amikor a DQIV harci zenje szlal meg a harc alatt, vagy amikor III.-bl jn dallam, amelyek nem csupn nclan vannak ott, hanem funkcijuk van, akr rzelmi, akr trtneti szinten, mert utalni akarnak valami fontosra.

A random zenk meg mg rosszabb, teljesen tnkre teszi a hangulatot, ha az rzelmileg fontos rszeknl nem az a dal szlal meg, aminek jnnie kell. Akkor inkbb tnyleg midi, amihez n elg jl hozzszoktam, st a boss zene jobban is tetszett gy.
okt 10., szerda 9:10 #29
valahol nem szeretni valamiert nem ez jatekokat igy.
[35] kis
okt 10., szerda 8:49 #28
Vlasz KiswechPS3 (#27) zenetre
Akkor mr inkbb legyen ez a retek midi, ha mr gy elcsesztk.
[53] KiswechPS3
okt 10., szerda 8:41 #27
Vlasz VM (#16) zenetre
Csak a szimfi szol, az van loopolva random sorrendbe. De mar van masik mod is, ahol igazitva van, stb. Ki lehet teljesen iktatnk a midit, csak igy ugye szembefog jonni egy dal 4-5-szor is majd.
Once, there was an explosion...
[35] kis
okt 10., szerda 8:20 #26
Vlasz VM (#16) zenetre
Az sokkal fjdalmasabb lenne, ha menet kzben ugrlna midi-rl nagyzenekarra. A maradk hajam is kihullana minden gond nlkl tle.
[35] kis
okt 10., szerda 8:17 #25
Vlasz herooftime (#22) zenetre
Szmomra az, amit a japn kiadk platformvlaszts cmsz alatt lemvelnek teljesen rtelmezhetetlen.
Az ltalad emltett DQB msodik rsze, ami csontra ugyanaz mint az elz, nem jn Vita-ra, mg Japnban sem. De emlthetnm a World of Final Fantasy bvtett kiadst, amit szerintem eredetileg is Vita-ra szntak, nem jn r, viszont X-re kijn, amibl taln eladnak szzat Japnban mr, ha egyltaln kiadjk, nyugaton meg taln tzezret ha. Ezeket a szmokat a PSV tbbszrsen hozn, de nem, arra nem toljk ki.
Vagy a msik agyrm, a God Eater. Egy totl kzikonzolra tervezett jtk harmadik rsze mire jn ki? PS4-re s pc-re. Szval nemhogy Vita, de mg Switch-sem. Ugat kutya legyek ha rtem. Lehetne sorolni a pldkat rkig.
Alig vrom hogy bejelentsk, hogy a kvetkez mmo Final Fantasy Android exkluzv lesz. Eskszm nem lepdnk meg.
[22] friedmannt
okt 10., szerda 7:49 #24
Vlasz lokolbasz (#23) zenetre
latjatok gamertarsaim, igy kell kommentet irni.
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
[3] lokolbasz
okt 10., szerda 5:54 #23
Ltod keviny, gy kell tesztet rni egy tbb tz ves jtk 11. rszrl, ami alapjaiban nem vltozott.

Le a kalappal Miki, ez profi munka volt, pont, mint rgen

Ha nem lenne akkora lemaradsom jrpg fronton, akkor ennek hatsra biztos elkezdenm, de gy mg vrhat. Mindenesetre rlk, hogy ez legalbb h maradt a gykereihez s a manapsg ktelez knnyts is csak opcionlis.
[19] herooftime
okt 10., szerda 3:49 #22
A 3DSen mellesleg csodlkozom, azt mg lehet kapni itt, mgsem tmogatjk a third party kiadk (lsd mg monster hunter XX)

Csak azrt mert a PS vitt 2016 vgn sem lehetett mr jonnan kapni itt, de 2017ben mg minden third party kiad tmogatta angolostssal, gy rtem mirt rte meg gy msfl ve vitra kiadni a Dragon quest builderst -amikor a Sony szerint rg halott volt nyugaton- most mirt nem ri meg 3DSre kiadni a frszt -amikor a Nintendo szerint az mg megy- ?
cenzormentes anime tartalmat japn kzpont forrsbl pl pixiv, dlsite vagy pp nintendo kell venni avagy "cipt a cipboltbl"
[36] fr4231
okt 10., szerda 2:18 #21
A szinkron miatt lehet megveszem ujra PC-re, Japan valtozatban elkepesztoen kiabrandito volt szamomra a hianya.
PSN: fr4231_jp
[10] Wallace
okt 10., szerda 2:04 #20
Elkepesztoen jo volt ezt a tesztet olvasni, hamisitatlan Veres Miki. Olyan hangulatot vagy kepes teremteni egy adott jatekhoz hogy arra csak kevesen kepesek ma. Jo lenne a neved tobb tesztnel is latni Miki.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain.
[19] herooftime
okt 10., szerda 0:52 #19
Vlasz VM (#18) zenetre
Szerintem az extra tartalmakat s japn szinkron a switch verziba fog kerlni (taln hogy legyen ok mgegyszer megvenni) , n megvrnm azt, de ... mg az se biztos hogy a switch verzi jn nyugatra, addig meg lehet a pc verzinak llok neki...
cenzormentes anime tartalmat japn kzpont forrsbl pl pixiv, dlsite vagy pp nintendo kell venni avagy "cipt a cipboltbl"
[5] VM
okt 09., kedd 22:49 #18
Vlasz bandee23 (#17) zenetre
Nekem mg mindig fj a 3DS verzi nyugati hinya. Fleg az extra, a PS4 verzibl hinyz conentek miatt: volt 2d md, retro helysznek az els tz rszbl, stb: KATT!

St lltlag mg cross save is volt a PS4 s 3DS verzi kztt.
[21] bandee23
okt 09., kedd 22:30 #17
Vlasz VM (#2) zenetre
Az a baj, mint a legtbb ksi Switch jtkkal. Megveszem PS4-re nyomott (nyomottabb) ron mire megjelenik. Persze akinek csak Switch van annak ms tszta.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[5] VM
okt 09., kedd 22:26 #16
Vlasz KiswechPS3 (#14) zenetre
Ez azrt fura lesz, mert ahogy rtam nincs meg a teljes zenei anyag szimfonikusan, gy hol midi hol szimfonikus fog szlni jtk kzben, pld. amikor az elz rszekbl szlnak szmok. Persze azokbl is lehet tallni szimfonikus feldolgozst, teht mg lehet vele dolgozni rendesen:
[5] VM
okt 09., kedd 22:15 #15
Vlasz theSickness (#11) zenetre
A PS2-es VIII-nl a nyugati verzi teljesen szimfonikus volt, a japn nem. A VII s VIII 3DS remake-jnel a japn verzi nagyzenekari, a nyugati megint midi lett.

Ahogy mack mondja, a jtk mell ksztett kt CD, csak egy msfl rs best of vlogats, az egsz OST (6 teljes ra!) nem kerlt megzenstsre.
Hogy mirt nem csinltk meg a jtkhoz? Nem tudom. Azt mondjk gy akartk retrstani hatst, meg pletyklnak arrl is, hogy Sugiyama valamirt nem engedte, de utbbira nincs hiteles forrs.
[53] KiswechPS3
okt 09., kedd 22:07 #14
s tessk, ht mr ksz is van, el is felejtettem a napokban figyelni s lm mi fogad

KATT!

Persze aki PC-n nyomja nyilvn. Na mr csak a vga-ra kell vrnom
Once, there was an explosion...
[53] KiswechPS3
okt 09., kedd 22:04 #13
Vlasz theSickness (#11) zenetre
Mondom, vrni kell a modderekre hogy PC-n behzzk a szimfonikus ost-t
Once, there was an explosion...
okt 09., kedd 22:00 #12
Vlasz theSickness (#11) zenetre
Valszn a jtk 4-5 rnyi zenje nem lett meg szimfonikusan...
"This is our time to medicate..."
okt 09., kedd 21:26 #11
Vlasz VM (#10) zenetre
Szval: tnyleg kapjk be. Nem rtem: elkszl a jtk, aminek a gyjti kiadsban szimfonikus OST tallhat, de a jtkba ezeket nem raktk be?

Ha jl emlkszem, a VIII esetben mr csak a PAL (s taln az amerikai?) verzikhoz kerlt be a szimfonikus zene, mert addigra elkszlt (taln ezzel kszltek a mg tesztelend eurpai piacra?). Ez ok, de most mi a kifogs?
[5] VM
okt 09., kedd 20:52 #10
Vlasz theSickness (#9) zenetre
Ott van benne: KATT!
Azt hiszem ez az: KATT!
okt 09., kedd 20:45 #9
Flek tle, ha megveszem, akkor vgem van s eltnk hnapokra. Eddig sikeresen beszltem le magam, "szerencsre" ebben segtett az is, hogy az ltalam leginkbb jtszott VIII grdjhoz szimptiban sehol sincs a XI karakterknlata s ugye a midi zenei oldal hre is enyhe csaldsknt rt (fleg, hogy az egy vtizedes VIII-ban meg ez is megvolt).

Ha addig nem kattanok el, akkor kivrom a Switch verzit. Addigra taln elkszl a szimfonikus soundtrack.

Amgy meg, ha jl tudom, a gyjti kiadsban OST korong is van szimfonikus zenkkel, szval... kapjk be? Mr ha tnyleg gy van.
[37] Fieldtom
okt 09., kedd 19:54 #8
Kszi a tesztet Miki! 🙂
Egyetrtek minden szval. Kb 7 rnl jrok, imdom.
A zenk nagyon fjnak nekem is. Gyakorlatilag az egyetlen pont, amibe bele tudok ktni.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[2] Wakka
okt 09., kedd 19:47 #7
elgg meglep fordulat szmomra hogy van belle pc verzi is, radsul nem 2-10 vvel a konzol megjelens utn.
[35] kis
okt 09., kedd 19:33 #6
Teljesen egyetrtek az rssal. Tnyleg olyan jtszani vele, mint ha bevettem volna eltte egy nyugtatt. Ellazit, totl nyugisan, mosolyogva (nha picit azrt kromkodva, ha egy fellensg lealz) nyomkodom az irnytt. Az v legjobb lmnye, kz a kzben a Gow-val, nlam. Kr, hogy csak ritkn jnnek ilyen mestermvek.
A zene minsge nagy csalds, fleg a csodlatos nyolcadik rsz utn. Ja, a grafika valami pazar. rk hla a PS4-es verzirt.
[53] KiswechPS3
okt 09., kedd 19:26 #5
Jo volt olvasni, mar ott figyel a gepen, amint meglesz az uj vga mar neki is ugrok. Addig hatha a szorgos modderek megoldjak, hogy szoljon a szinfonikus muzsika a midi helyett
Once, there was an explosion...
[9] Gergo89
okt 09., kedd 18:51 #4
Ez lesz a karcsonyi jtkom.
sszesen: 53 [1-50]
1 | 2
Dragon's Quest XI: Echoes of an Elusive Age adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Square Enix
Fejleszt: Square Enix
Megjelens: 2018. szept 04.
Kategria: Szerepjtk
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
9
Ami tetszett
- klasszikus Dragon Quest;
- gynyr;
- kivl hangulat;
- nagyon szerethet fszereplk;
Ami nem tetszett
- midi zene;
- tlthetne nha kevesebbet is;
Olvasi rtkels: 10 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

53 | [Teszt] Dragon's Quest XI

Epikus JRPG-hez epikus teszt dukl! Veres Miki belevetette magt a Dragon Quest sorozat legjabb epizdjba, hogy kifejtse nektek, mennyire fontos 2018-ban a retro megkzeltsben is csods Echoes of an Elusive Age. Csendljenek a fanfrok, jhet az jabb Srknykaland!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba