[Teszt] The Gardens Between
Kapcsold jtk: The Gardens Between (ps4)
Eddig 5 hozzszls
Vega
2018. oktber 08.
htf 14:00
A gyerekkor csodlatos, titkokkal s lmnyekkel teli vilga elevenedik meg a The Gardens Between sajtos hangulat plyin, ami egy szomszdos hzban l fi s lny kzs lett jelenti meg teljesen szrrelis formban, puzzle elemekkel fszerezve. A vizulis narratva s a hangulatos krts azonban itt tnyleg csak keretbe foglalja a trtnseket, a jtk ugyanis egy elsre egyszernek tn tletre pt relaxcis puzzle, nem is akrmilyen. Ha hasonl cmet kellene mondanom, egyrtelmen a mobilos Monument Valley jutna az eszembe, pedig szinte semmiben sem hasonltanak egymsra. A kzs pont a kettben az, hogy egyikk sem gytri az agyat a vgletekig, pp ellenkezleg. Az audiovizulis krtssel megprblja ellaztani azt s ebbe csempszi bele a puzzle elemeket. Amik gy vannak kitallva, hogy folyamatosan fenntartsk a kihvs ltszatt, de igazbl ne lehessen komolyan elakadni bennk, mert sokkal inkbb ptenek az tletessgre, mintsem a nehzsgre. Mikzben jtszunk velk, egy pillanatra sem lesznk kilkve a komfortznnkbl, vgig jles rzssel tesszk tl magunkat a nem tl gyakori elakadsokon.



A The Gardens Between alaptlete s irnytsa pofonegyszer. Adott egy tbb-kevsb lineris plya, amiben spirlisan, felfel haladva kell elrni a vgpontot s aktivlni azt egy klnleges lmpssal. Viszont nem a kt karaktert irnytjuk, hanem az idt. Jobbra hzva a kart elrehaladunk, balra pedig visszatekerjk az id kerekt. Mr ha tovbb tudunk jutni, mert termszetesen mindenfle akadlyok neheztik az elrejutst. Itt kap szerepet a kt szerepl elr kpessge: a fi kapcsolkat tud lltgatni mg a lny a lmpsval tud egyszerbb dolgokat vgrehajtani. Az id pedig klnfle mdszerekkel machinlhat. Van, amikor a plya egy rszn telik csak, mskor meg kell valahogy vltoztatnunk a trtnseket, hogy aztn visszatekerve mr egy talaktott plyn tudjunk naviglni.



Olvasva nem vagyok benne biztos, hogy minden rthet, jtk kzben viszont szinte mindig tudni fogjuk, hogy milyen lehetsgeink vannak. Izgalmas tlethez termszetesen legalbb ennyire kreatv plyadizjn dukl s ezt nagyrszt meg is kapjuk. Nemcsak a grafikai elemek jpofk, de a felhasznlsi mdjuk is, legyen sz egy felbortott tlrl, amibl szanaszjjel szllnak a kukoricadarabkk vagy mondjuk a villmokrl, amelyeket j pillanatban meglltva egszen msba csapathatunk bele, mint ami az eredeti clpont lett volna. Minden plyn szmthatunk valami vratlanra, mg olyan is lesz, amikor egy retro videojtkba kell nhny msodpercre belebjni s onnan irnytani a klvilg trtnseit.




Kt nagyobb - na j, kzepesebb - gond van a jtkkal, ezek radsul sszefggenek. Az egyik, hogy hiba a kreatv plyk s az tletes feladvnyok, a rendelkezsnkre ll eszkzk ersen korltozottak, gy a sokadik plyn mr rutinszeren vgezzk el a visszatr feladatokat. Annyi friss tletet vonultatnak fel a ksztk, hogy igazsgtalansg lenne jabb s jabb feladvnytpusokat krni, gy viszont ahelyett, hogy hagytk volna a repetitivitsba belefulladni az egszet, inkbb a kevs tartalom mellett tettk le a voksukat. Tizenkilenc plyt s j esetben hrom rs jtkidt - na meg emlkezetes lmnyeket - kapunk a pnznkrt.



Vannak olyan visszajelzsek, hogy nem igazn sikerlt kiaknzni a kt szereplben rejl lehetsgeket, a szemlyisgkrl nem sok mindent tudunk meg, gy igazn a szvnkhz sem tudnak nni. Amellett, hogy ez valban gy van, n dvzltem, hogy inkbb a feladvnyokra helyeztk a hangslyt, az egyszerbb letkpek s maga a teljes vizulis vilg tkletesen elegend ahhoz, hogy bele tudjuk kpzelni magunkat kt gyerekkori bart szerepbe, akiknek a f clja annyi, hogy jl rezzk magukat. Ide nem illet volna tbb drma annl,amit a vgn zrsknt amgy is megkapunk.



A The Gardens Between legnagyobb ernye nem is felttlenl az, hogy szinte mindenki szmra lvezhet puzzlkat tud prezentlni (a hardcore Talos Principle/Witness rajongk sem fogjk knosan rezni magukat, igaz, elakadni sem fognak egyszer sem), hanem az a hihetetlen harmnia, amit raszt. A zene, a vizualits, a feladvnyok, a plyk mind tkletes sszhangban vannak, egy eleme sem lg ki a sorbl s tnyleg csak azrt mrgeldhetnk, mert hromszoros-ngyszeres mennyisgben mg ersebb anyaghoz juthattunk volna. Persze krds, hogy az ilyen ers tletekbl belefrt-e volna mg tbb, vagy felismertk a ksztk, hogy ebben a tmban pontosan ennyi tartalom van. Rvidsge ellenre is emlkezetes, minsgi darab.

okt 08., htf 21:54 #5
Ma este ki is platinztam, elg knny kr volt.
okt 08., htf 20:26 #4
A hibk ellenre is r fogom vetni magam.
"This is our time to medicate..."
okt 08., htf 16:26 #3
H, ez nagyon nekem val kis lelazuls cuccnak tnik, kszi a tesztet!
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[30] sQr
okt 08., htf 16:25 #2
Biztos vtel nlam is, de majd csak egy nyugodtabb hnapban. Ksznm a megerstst benne Vega. : ]
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
[9] Gergo89
okt 08., htf 16:04 #1
Mondanm, hogy megveszem, de szerintem a Red Dead Redemption 2-ig n nem nagyon nylok a konzolhoz. Tuti befogom szerezni, nagyon tetszik, taln majd decemberben.
The Gardens Between adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2018. szept 20.
Kategria: Puzzle
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
+ Vgtelenl nyugtat, minden frusztrcit nlklz feladvnyok
+ tletes, nhol sziporkz puzzle- s plyadesign
+ Nincs erltetett narrci, fleg vizulis eszkzkkel mesl
+ Teljes harmonikusan illeszked audiovizulis- s puzzle-elemek
+ Vgtelenl egyszer tletbl prblja kihozni a legtbbet
Ami nem tetszett
- Tizenkilenc plyjval extrm rvid
- Viszonylag kevs puzzle elemmel dolgozik, gy a feladvnyok repetitvv vnak
- A szereplk nem mutatnak sokat magukbl, gy nem nnek a szvnkhz
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

5 | [Teszt] The Gardens Between

Hangulatos indie jtkbl lttunk mr nhnyat, a jpofa fggetlen puzzle pecstet is r lehet nyomni nhny cmre, elsre gy tnhet teht, hogy nincs itt semmi ltnival. A The Gardens Between igyekszik valami egyedit nyjtani s rcfolni az eltletekre.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba