[DLC] Pillars of Eternity II: Deadfire - Seeker, Slayer, Survivor
Eddig 2 hozzszls
Lothar
2018. oktber 06.
szombat 20:00
A kezds szpen megti az alaphangot: a Kazuwari szigetre szl meghv mell egy levgott fejet is csomagolt a rejtlyes felad. Dresg lenne erre nemet mondani, irny teht a nyugati hatron fekv sziget, aminek szvben mris szemet szr a Crucible, vagyis az arna, ami nem titkoltan a vadszat istennek, Galawainnek fldi trzshelye. A feladat adja magt: minden kihvt szmzni a msvilgra. Azt viszont a spoilerre gyelve is el merem rulni, hogy a dolgok elrehaladtval ennl kicsit tbbrl lesz sz... miutn ismt egy Pillars of Eternity deits szennyest vagyunk hivatottak kiteregetni.



Ahogy arrl mr korbban beszmoltunk, a Seeker, Slayer, Survivor fkusza a csatkon van. A hrom jelz hrom arcot takar, egsz pontosan a pkt, a szteroidokon nevelt farkast (?), valamint a vaddisznt. A hrom lny hrom klnbz letstlust kpvisel, amit szinkronban kvetnek a hozzjuk tartoz kihvsok. Ami remek elkpzels, azonban a gyakorlatban a nyers er – pr kivteltl eltekintve - szinte minden esetben adusz. Ennek oka a(z ismt) flrecsszott balanszban keresend, amit amgy az alapjtkban azta mr helyrekalapltak. A DLC 16-os karakterszinttl ajnlott, azonban mg Classic fokozaton is tl nehezen indul, mg a vgre (18-19-es szint) stagalopp lesz. Tovbbi furcsasg, hogy a sorrend ellenre olykor meglepen nagy eltrs van egy-egy feladat kztt, ami ismt a csiszolatlan balansz szmljra rand. A j hr, hogy a nehzsg szabadon varilhat, teht a valdi megmrettetst keres jtkosok maguk is orvosolni tudjk, de ez akkor sem szerencss, s ami biztos, hogy nem szndkos a fejlesztk rszrl. A hrom aspektus fejenknt 3+1 sszecsapst rejt, ami elsre nem tnhet soknak, m egyfell ezek a csatk rendszerint nagyobbak s hosszabbak a megszokottnl, msfell pedig dolgunk vgeztvel mg tovbbi 3x3 csatra vagyunk jogosultak, amennyiben hajlandak vagyunk elhajzni mindenfle ereklykrt Deadfire klnbz szegleteibe. Ez sszesen (temptl, fejlettsgtl s nehzsgi szinttl fggen) 5-10 ra jtkidt jelent, ami hozza a korbbi DLC, illetve az rcdulhoz mlt tartalmat. s miutn CRPG-rl van sz, arna mentalits ide vagy oda, egy minimlis szerepjtk s kaland is dukl mell, ami dt a sok vagdalkozs mellett, valamint kibontja Galawain piszkos kis titkt is.



A gyzelemrt besprhet, ltalban Legendary minsg trgyak tbbsge is hasznos lehet, m nem fedi le a teljes palettt, gy rtkk nagyban fgg csapatunk fegyver s pncl preferencijtl. Aggdni azonban nem kell, az univerzlis trinketek nmelyike pldul mr nmagban megri a vrldozatot. Ahogy az pedig (el)vrhat volt, a vizulis prezentci ismt fantasztikus. Igaz, vltozatossgrl kr beszlni: a legtbbet az arnt fogjuk ltni. Azonban az ellenfelek nmelyike teljesen j s tetszets, ami valahol krptol. s br aprsg, de miutn sokat szlnak a harci rigmusok, egy j dallamot igazn elbrt volna a mr unalomig ismert zenei repertor. Ennl getbb problma lehet egyeseknek, hogy (jelenleg) az eddigieknl nagyobb a gpigny, egsz pontosan tbb a framerate ingadozs. Ez a nagyobb volumen harcok s a motor egyttesnek kellemetlen mellkhatsa, amit nem biztos, hogy fognak tudni javtani (de ne legyen igazam).



szintn teht csak azoknak tudom ajnlani a Seeker, Slayer, Survivor-t, akik kifejezetten szerettk a jtk harcias oldalt. Rossznak ugyan tlzs nevezni, st, azonban ezttal a szoksosnl is tbb technikai bannhjon cssztak el. Remlhetleg a kvetkez, s egyben utols DLC nem fog allicitlni.

okt 07., vasrnap 19:10 #2
Vlasz siklara (#1) zenetre
Sajnos igen. Az alapjtk evolcijbl kiindulva mondjuk j okkal lehet remlni a balansz javtst, de jelenleg ez a helyzet.
Fraggen und fraggen lassen.
okt 07., vasrnap 9:37 #1
Tnyleg szinte csak a harcrl szl s mg balanszolatlan is? Na akkor ez egyelre dupln nem nekem val.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."