Portal, Ragyogyás és színek - nagyjából ezekből az összetevőkből áll össze a The Spectrum Retreat, amely Switch változata váratlanul hullott be a tesztlabor ajtaján. Meg is néztük gyorsan, mit rejt a festett fénycsóvák közé rejtett feladvány, amit Dan Smith 15 éves korától kezdve kerek öt éven át fejlesztett.
Egy hotelben ébredünk, szokatlan "rabságban", androidok között lavírozva. Egyszer csak külső vonal töri fel a kommunikátorunkat, a szabadság ígéretének üzeneteivel. Első feladatként mindjárt ki is törünk a hotelfolyosók unalmas köréből, majd cseberből vederbe kerülve jöhet az érdemi szakasz: a sötét szobák és azok ajtóinak fénykulcsokkal való üzemeltetése. A játékmenet hol a hotelben, hol a színfalak mögött játszódik, az egyes fejezetek pedig a hotel szintjeinek a felderítését jelentik, a színkombinációs puzzle-szekciók teljesítésével. Az agyalós szekcióknál kommunikátorunk "felkapja" a terepen elhelyezett színkockák tartalmát, majd a színt a terep natúr, és egyben fogadóképes elemeibe továbbítva, kapukat és átjárókat nyitunk ki.
A fenti mechanika jól működik, a puzzle feladványok fokozatosan követik egymást, de néhol érződik, hogy pár ötlet a kelleténél többször kerül elő. Ezt némi extra produceri odafigyeléssel ki lehetett volna kalapálni a feladványok ívéből. Sajnos a játékmenet - mintegy ráadásképpen - sokat sétáltat minket a hotelben, de a fentiekkel együtt is izgalmas dolog a háttérben lengedező rejtély után nyomozni, és sorra oldani a feladványokat.
Látvány tekintetében a Spectrum Retreat egész jól muzsikál Switchen is. A narratív (és nyilván sokat demózott) hotel helyszín látványos art-deco kulissza. A szájtátós hatás egészen odáig tart, amíg az árnyékokat és különböző egyéb "kockásra" butított effektusokat meg nem nézzük tüzetesebben. Ami a nagygépen tükörsima és letisztult, az Switchen szőrös és a mindenkori PC-s ultra low grafikát idézi.
Szerencsére ezzel nincs baj az érdemi részt jelentő puzzle-dungeon pályákon, ahol a monokróm konstrukciókat a színtérkép egyes elemei festik meg. Ágyban, sötétben játszva egészen szürreális élmény a színek által világított folyosókba merülni a kezünkben tartott Switch-el. (Ehhez sokat hozzátesz a príma zenei anyag is!) Ilyen szempontból a portolás tényleg adja magát, a Switch hardvere pedig tökéletesen elegendő eme szekciók problémamentes és gusztusos rendereléséhez.
Becsülendő és tisztességes mutatvány lett a Spectrum Retreat, amely Switch platformon is ajánlható. De csak módjával - a játék sokkal nagyobbat ütött volna mondjuk egy öt évvel ezelőtt. A fejlesztő sztoriját viszont ismerjük, így ami marad, az mára egy közepesen érdekes narratíva, és izgalmas szintről idővel szimplán csak jóvá fajuló játékmechanika. Ilyen szempontból a játék szerencsére a spektrum pozitív oldalán marad, még a játékidő végének közeledtével is.