A Pillars of Eternity II-ben az istenek kiválasztottjaként fedezhetjük fel a Deadfire szigetvilágot Eothas nyomát követve, és a műfaj klasszikusait idéző izometrikus RPG nyitott jellegéből adódóan tökéletesen alkalmas a fő kampány melletti ráadás tartalmak és kihívások befogadására. A Gamescomon a három fizetős DLC másodikáról, a hamarosan érkező Seeker, Slayer, Survivorról beszélgettünk Brandon Adler és Josh Sawyer játékrendezőkkel az Obsidian csapatából.
A jelenleg még mindig csak egy nyúlfarknyi teaserrel rendelkező Seeker, Slayer, Survivor az augusztusban megjelent Beast of Winter című sztori DLC történetének fonalát viszi tovább, és egy erősen harcközpontú küldetésre invitálja a Watchert és kis csapatát. Az új kalandok helyszíne egy eldugott sziget, ahol nem csak értékes ősi ereklyék, de Eora világának legádázabb harcosai és bestiái is várják a kedves játékost, például két egymással rivalizáló mágus, egy tűztitán, és regenerálódó óriáspókok. A Deadfire szigetvilág nyüzsgő kereskedelmi útvonalaitól távol eső sziget arénájában összecsapó harcosok az istenek előtt kívánják bizonyítani rátermettségüket, a DLC háromszavas címe pedig három különböző kihívást takar. A seeker harcok során rá kell jönnünk a trükkre, amellyel legyőzhetjük elsőre szinte sebezhetetlennek tűnő ellenfeleinket, a survivor harcok hullámokban támadó ellenfelekkel igyekeznek térdre kényszeríteni, a slayer összecsapások pedig különösen veszélyes lényekkel folytatott élet-halál harcok.
Akinek ez nem lenne elég ürügy az általunk is nagyon kedvelt szerepjátékhoz való visszatérésre, azoknak további ösztönzést jelenthet, hogy a megjelenése óta számos patch és ingyenes bővítés érkezett hozzá, amelyek közül kiemelten érdekesek az isten kihívások. A legutóbbi, 2.1-s folttal immár összemérhetjük az erőnket Abydon és Skaen istenekével, illetve egy különösen brutális főellenséggel is, de a fentebb taglalt közelgő DLC is alaposan próbára teszi harci tudásunkat és stratégiai érzékünket. Az Obsidian ezzel részben azok számára kínál kibontakozási lehetőséget, akik korábban a játék legnehezebb nehézségi fokozatát, a Path of the Damnedet is túl könnyűnek találták, de a patchek egyébként is rengeteget finomítottak a kezdeti kiegyensúlyozatlanságokon. A Pillars of Eternity II még idén, az év végén megérkezik PS4-re, Xbox One-ra és Switchre is, úgyhogy aki eddig nem tudott a hullámok közé csapni, már nem kell hogy sokáig várjon.
Akik a Pillars of Eternity II: Deadfire Obsidian Editiont vásárolták meg, szeptember 25-én automatikusan megkapják a Seeker, Slayer, Survivort, novemberben pedig a harmadik fizetős letölthető tartalmat, a The Forgotten Sanctumot is.