3 éve valami olyasmivel kezdtem az éppen aktuális Destiny kiegészítõ tesztjét, hogy a Bungie közel egy évnyi kísérletezgetés és próbálkozás után végre sikeresen állította megfelelõ pályára a játék szekerét. Nos, ha akkor így fogalmaztam, akkor ezt most hatványozottan megismételhetném. A Forsaken nagyjából minden, amit ettõl a játéktól valaha is várhattunk, sõt, olyan elemei is vannak, amirõl korábban csak álmodni mertünk, hogy megkapjuk.
Komolyan mondom, nem értem a Bungie-t. A Destiny 2 megjelenése elõtt sok kétséges döntésbe beleálltak, hangoztatták a saját igazukat (amik néhol pont ellenük szóltak), bevállalták a negatív visszhangot a két korábbi kiegészítõvel, elviselték, hogy tömegesen hagyták ott a játékot, mindezt pedig azért, hogy õk közben a jövõbe tekintsenek. Azért, hogy az alapjáték megjelenése után egy évvel ismét meglépjék azt, amit én csak Taken King-effektnek nevezek. Nevezetesen, hogy olyan szinten gatyába rázzák a játékot, ami után csak egy kérdést tudunk feltenni: erre miért kellett ennyit várni?
Kezdjük a történettel, azzal, ami mind önmagában, mind a jövõre nézve az eddigi talán legjobb. Önmagában a csapat által korábban már kiemelt komorabb felütés gondoskodik róla, hogy valóban végig akarjuk játszani a kampányt, hogy kíváncsiak legyünk arra, miért is történtek azok a bizonyos események. Hosszabb távon pedig a játék legjobb szálát viszi tovább, benne a leginkább érdekes karakterekkel. Mindenki kedvenc Vanguardja, Cayde, a titokzatos Queen, valamint az elsõ pillanattól kezdve kicsit ellenszenves Uldren gondoskodnak róla, hogy a Curse of Osiris és a Warmind után ezúttal valóban törõdjünk azzal, mi is történik velünk, mik motiválnak minket, a segítõinket és nem utolsó sorban, az ellenségeinket. Arról nem is beszélve, hogy a megrázkódtatás végre elég volt ahhoz, hogy karakterünk ismét megszólaljon. A Bungie vélhetõleg rájött, hogy a szótlan fõhõs nagyjából Gordon Freeman idejében kiment már a divatból. Ettõl függetlenül még megragadták az alkalmat, hogy kicsit önironikusan, de nevetségessé tegyék az egyik jelenetet, ám úgy tûnik, ezen a téren is elkezdenek a megfelelõ irányba elmozdulni. Az persze továbbra is csak távoli vágyakozás, hogy normális párbeszédek legyenek a játékban a karakterünkkel, ne csak lebegõ tolmácsunk legyen.
Térjünk rá a lényegre, a játékmenetet érintõ változtatásokra, mert ezekbõl is akad bõven a Forsakenben. Elsõként itt van rögtön az a tény, hogy a Bungie ezúttal valóban kellõ mértékkel tudta belõni mind a fejlõdési ívet, mind a játékban található kihívást. A kampány során a non-lineáris felépítés miatt dönthetünk úgy, hogy követjük a fejlesztõk által megtervezett ideális utat, de ha úgy tartja kedvünk, bármikor felrúghatjuk az elénk fektetett leosztást, hogy saját tempónkban és tervünk szerint teljesítsük a küldetéseket. Az átdolgozott, garantáltan nagyobb szinttel rendelkezõ tárgyakat adó feladatok is jelentõs átdolgozáson mentek át, ennek érdekében a korábbi heti nullázás mellett a játék tevékenységei 4 csoportba lettek szedve, az egyes csoportok pedig egymástól eltolva, négynaponta frissülnek és kínálnak új megbízásokat, ezáltal jóval folyamatosabb és gördülékenyebb a fejlõdés, valamint ennek köszönhetõen sokkal több tennivalóval is készültek a számunkra, ami hosszútávon megint csak a játék érdekeit szolgálja.
Ha éppen nem a már megszokott tevékenységeket ûzzük, például a strike-ok vagy Crucible meccsek képében, a vadonatúj helyszínek, a Tangled Shore és a Dreaming City is tartogat elfoglaltságokat. Elõbbi helytartója, a titokzatos Spider gondoskodik róla, hogy ne unatkozzunk, köszönhetõen a nála elérhetõ fejvadász megbízásoknak, a Dreaming City pedig maga a nagybetûs rejtély. A terület már elsõ találkozáskor is megannyi felfedezni valóval, titokkal és érdekességgel szolgál, ez pedig csak fokozódni fog, amint egyre több idõt töltünk el ott. Helyi kapcsolattartónknál az elérhetõ napi és heti feladatok között biztosan találunk olyat, melynek teljesítése bizony nem lesz azonnal magától értetõdõ. És ez az a pont, ahol maximális kalaplengetés jár a Bungie-nak, hogy tudtak olyan elfoglaltságokat tenni a játékba, amiknél még a legtapasztaltabb veteránok is csak vad találgatásokba tudnak kezdeni, ahol a tematikus fórumokat járva is csak teóriákba fut az ember, ahol nincsenek bárki számára kézzelfogható leírások, egyszóval ahol valóban van értelme elmélyedni a játékban.
Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Bungie egy igazi bûvésztrükköt is sikeresen elrejtett a Forsakenben, aminek köszönhetõen a Dreaming City a játékosok teljesítményének és eredményeinek birtokában változik, új küldetések érkeznek, aminek köszönhetõen akár még hetek múlva is találkozhatunk újdonságokkal. Ez pedig megint csak azért felel, hogy még késõbb mondhassunk el, hogy igen, már mindent láttunk, amit a Forsaken kínálni tudott.
Ennyi már önmagában elég lenne ahhoz, hogy az eddigi legnagyobb hangvételû kiegészítõnek kiáltsuk ki a Forsakent, a lista azonban még nem ért véget. Az átdolgozott fejlõdési rendszerhez jó kiegészítést ad a szintén kicsit átszabott helyi Escalation Protocol, a Blind Well. Az alapjaiban ugyanazon mechanikára épülõ horda módnál már lehetõségünk lesz a saját szintünknek megfelelõ kihívásba kezdeni, így nem kell attól tartanunk, hogy a kezdeti idõszakban elesünk a játék bizonyos részétõl. Ha pedig azt hittük, hogy már minden trükköt és fortélyt ismertünk a játékban, a karakterek számára elérhetõ új subclass-variánsok gondoskodnak róla, hogy megint akár napokat is eltöltsünk egy tökéletes szett összeállításával. Valamint mindenképpen szót kell ejteni az átdolgozott fegyverelosztási rendszerrõl, melynek köszönhetõen korábban sosem tapasztalt szabadságot kapunk abban érdekében hogy kiválasszuk, éppen milyen halálosztókkal is akarunk küldetésre indulni. Ehhez ráadásul remek kiegészítést jelentenek az ezúttal már véletlenszerû perkekkel rendelkezõ ruhák és páncélok, amiknek köszönhetõen az áhított tárgyak utáni farmolás kevésbé lesz frusztráló vagy hiábavalónak tûnõ. Persze itt is átkozhatjuk a jutalomgenerátor csalfa istenét (rád nézek RN Jesus), illetve bosszankodhatunk, hogy az újonnan bevezetett Collection bizonyos tárgyak esetében teljesen fölöslegesen van jelen.
És itt még mindig nem érnek véget az újdonságok, hiszen itt van nekünk a Gambit. A nagy dirrel-durral beharangozott hibrid játékmód, a Bungie új üdvöskéje, amitõl a játék újbóli mennybe menetelét várták. Hogy sikerült-e teljesítenie? De még mennyire. Bevallom õszintén, amikor elõször láttam a PvEvP mód elgondolását, nem kimondottan vártam tõle sokat, a gyakorlat azonban 100%-ig rám cáfolt. Elképesztõen élvezetes és a játékban eddig sosem tapasztalt hangulatot árasztó játékmódról beszélünk, ahol a pályán található ellenfelek minél hatékonyabb kiirtása és az utánuk kapott gyûjthetõ cuccok menedzselése legalább olyan fontos, mint a kritikus pillanatokban elérhetõ kapun át az ellenséges csapat lehetõ legjobban megtervezett hátráltatása. A hibrid megoldásának köszönhetõen pedig egyaránt tud kedvezni mind a PvE, mind a PvP kedvelõinek, azonban nem árt szem elõtt tartani, hogy leginkább azok fogják élvezni, akik a játék minden részében aktívak, de nem korlátozzák magukat bizonyos tennivalókra.
Lehetne még beszélni a visszatérõ Triumph rendszerrõl, ami a maximalisták számára ismét megannyi játékórával kecsegtet, a jobb felszereléskezelést lehetõvé tevõ Collectionrõl (itt azért negatívumot is lehet emelni), a PvE tartalom terén meghozott nagyobb szabadságot biztosító döntésekrõl, de ezektõl most eltekintek. Legyen elég annyi, hogy a Forsaken bátran vallhatja magát a Destiny 2 elsõ, teljes értékû kiegészítõjének, ami csak azért sajnálatos, mert így a történelem ismétli önmagát és a folytatás esetében is egy ínséges év után csettinthetünk elismerõen, mert a Bungie ezúttal tényleg valami maradandót alkotott.
A Bungie végre valóban méltó módon bõvítette ki a Destiny 2 kínálatát, egyúttal jelentõs mértékben át is szabta a játékkal való élményünket és a lehetõségeinket is egy korábban nem látott szintre emelte. A már meglévõ és új tárgyak és mechanikák kohéziója nem mindig hibátlan, ettõl függetlenül a Forsaken büszkén mondhatja magáról, hogy sikerrel ismételte meg a Taken King bravúrját: új alapokat fektetett le, amikre a késõbbi tartalmak és történetek épülhetnek. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a jövõben ez a színvonal állandó lesz.
Persze, ki lehet fogni olyan csapatot, akik közül senki nem használja, de nagyobb azoknak a játékosoknak a száma, akik használják, mint akik nem. Egyébként nekem semmi bajom nincs a Sleeperrel (a "nerf" elõtt sem volt), én is szoktam használni, de simán volt olyan, amikor egy common sniperrel szedtek ki a pálya másik végébõl. Ahogy írtam, vannak alternatívái (én például tegnap a Colony-val trógerkedtem az ellenfél csapatánál), de az egyik, ha nem a leguniverzálisabb fegyver a Sleeper, ha Gambitezel. I am such a B.A.
Lehet én vagyok csak igy vele (meg még nincs meg a SS), de a Telestoval olyan jókat mókázok, hogy ihaj persze ha halál komolyan venném a játékot, biztos frusztráló lenne az ilyen uber-OP fegyo jelenléte.
Egyébként én is sokat olvastam, hogy ez a legnagyobb tré a gambitban, viszont amennyit játszottam vele eddig (8 kör?) azalatt nem jött vele senki PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
Az a baj, hogy a Sleepernél univerzálisabb fegyver jelenleg nincs Gambitre. Jó a blockerekre, jó a boss-okra és invade-elni is remekül lehet vele. Vannak alternatívák egy-egy részre (Queenbreaker, Colony invade-elni, clusteres rakétavetõ blockerekre és boss-ra), de az összes helyzetre a legideálisabb a Sleeper. És amíg nem hoznak be egy másik fegyvert, ami hasonlóan sokoldalú, addig ez így is fog maradni. I am such a B.A.
A gambit jo. Addig, amig le nem szednek 25x sleeperrel, utana mar frusztralo. "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Megvettemm, mert öcsém rábeszélt. Egyelõre nem bántam meg, a gambit valami kurva jó, fõleg ha tudok menni invadelni PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
Teszek még én is vele egy próbát ha legközelebb aktívabban is ránézek. Mondjuk az néha idegesítõ, hogy az ajánlott beállítási metódusok elég sok esetben rossz képet eredményeznek. Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
A HDR-nek nem sok köze van a játék mûfajához, így mindegy mihez hasonlítjuk. Sõt a Destinynél lehetett volna csak igazán kihasználni a designereknek ha alapból ebben gondolkodtak volna. Mert így is szép színes világokat sikerült megálmodniuk.
Ennél a játéknál érzem eddig azt amire sokan szoktak panaszkodni hogy a HDR az alap színek túlszaturált változata. Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Jó,hát x-en is erõsebb a Halo 5-gow4 (forza 7em nincs),de tisztességes munka azért. Bár autóshoz és verekedõshöz nem igazán mérvadó hasonlítani.
Úgy mint a ME : A. Azt ugye láttam hdr elõtt és után. Ég és föld. ...retribution...
Nálam azokkal együtt is elmarad egy GTS vagy Injustice 2-tõl, de valamit tényleg segítenek. Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Nincs mit. Az egész jó kis tv. Esetleg keress hozzá beállitast neten és nézd meg úgyis.
Azok kiinduló pontnak jól és utána finomhangolsz. ...retribution...
Háát, a HDR-en látszik hogy azért utólag lett bele szerkesztve. Van tõle jobb is a piacon sokkal. Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Ha hazaerek, kiprobalom, hogy feljebb nyomom a feketet. Koszi a tippet! (Samsung 50nu7402-m van mellesleg) "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Pont ezért,amit írtam.
Ne csak wihte point-ot,hanem a black-et is állítsd. Mindkettõ azt javasolja,hogy amíg a középsõ jel épphogy látszik. A white-nál ez jó is,de a black-nel nyugodtan mehet feljebb.
A tv-t meg azért kerdeztem,mert azon is lehet variálni. Plusz a ps menüjeben is van olyan opció,mint az X-nél,hogy beállítasz mindent.
Sajnos out of the box manapság egy készülék se jó. ...retribution...
Ennyire nem melyultem el a beallitasban. Hdr bekapcs, csuszka ahogy neztem egesz jo volt, hagytam is. Bar igy neha olyan sotet a kep (ascendant challenge) hogy a semmit nem latok. "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Destiny-ben pont a hdr-t állítod a csúszkákkal. (Pl nálam a white pont épphogy fel van tolva,a black meg eléggé,így nem mosottas a fekete és látszódnak a részletek)
És igen,számít a tv is,mint minden más. Nem néz ki ugyanúgy semmi. Nálam az összes játéknál más setting van beállítva játékon belül,de simán van,hohy egyiknél másiknál kell a tv-n is állítanom.
Szerintem tok mindegy a Tv, ha 5 cimbol ami most telepitve van ez a legcsunyabb, szerintem mas tv-n is ez lenne... A beallitasokat egyiknel sem piszkaltam, csak a hdr-t kapcsoltam be "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Akkor ott vmi beállítás probléma van nalad. Graphics opciót állítottad játékon belül?
Nem tudom milyen tv-d van,de a graf-fal nincs baj egyáltalán. ...retribution...
Sokkal sajnos nem fog lejjebb menni a full pass,mert a másik 3 dlc ugye még kint sincs.
A forsaken amúgy magába 12. Annual passz késõbb is meg lehet majd venni sztem (talán már most is?) ...retribution...
Hat ez a rendben van a latvany... A minap beleptem warframe-be, ami egy f2p jatek es mar sokkal durvabban nez ki, mint a d2(ezek szerint patch utan). Sok jatekkal meg nem teszteltem a tv-t, de eddig a destiny a leggyengebb latvanyilag. Ettol fuggetlenul egy rossz szavam nincs most a destinyre. "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Hm na ez kimaradt. Akkor viszont eleg csúnyácska a D2... Ettõl függetlenül ez megy most csak. 2. karakter is 520 felett. Holnap pedig raid. "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Egyidõben jött ki ps4 pro-ra is a patch az xox patchel. Ugyan úgy van 4k 30fps és HDR is a Curse of Osiris megjelenése elõtt mindkét konzolon. Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Nem értem a dolgot. Ps-re van egy rakat exclusive cucc (strike, gear, pvp map, stb stb) de egy nyamvadt 4k patch meg nem jott? "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Hál isten én a feleségemmel együtt szedem ki a powerfulokat. Nincs is jobb, mint egy hármasban lenyomott heroic strike után kielégülve hanyatt dõlni és nézni a spriccelõ ládát, ahogy dõl belõle a glimmer meg a loot
Az utóbbinak nem sok köze van ahhoz, hogy térben és idõben hol vagy éppen ... az internet nem ismer határokat! The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Biztos hogy nem veszek, egy játék miatt, meg akkor a barátaimat is át kéne "költöztetni" plusz nemsokára az országból is költözöm el, szóval triplán PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
Ha esetlegesen mégis veszel, akkor X1X-et ... nem fogod megbánni. Asszonykával nekem is megy a harc minden nap. Amikor a fejemhez vágja, hogy az xboxomat jobban szeretem mint õt. Erre nem állok le vele vitázni, amivel még jobban ásom magam alatt a fát ... a kislányom meg persze az anyját replikázza, szóval mindent kétszer kap az arcomba, csodaszép dolgok ezek. The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Bassza meg. Kár volt elolvasni 2 dolgot most ezen az oldalom:
Forsaken teszt, és az elsõ komment. Mindkettõ teljesen felcsigázott, mehetek vissza Destiny 2-zni "Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
Igen, ennél nagyobb Csak idõközben az asszony is közbeszól és az idõm is véges, vettem Switchet is és rájöttem, hogy ezt a játékot csak akkor érdemes játszani, ha van egy társaságod mellé, mert amúgy (és jöhet a savazás) a másik gép bármelyik online játéka lemossa a raidestõl, mindenestõl a francba az egészet
Ezért is hagytam abba anno.
Persze ha veled lehetne játszani, lehet én is átértékelném, de csak ezért nem veszek még egy xboxot is PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
Jo lett a kieg. Nem bantam meg, hogy kihagytam fel evet es a 2 dlc-t is. Ha nem lett volna meg a fel ev pihi, lehet, hogy kimaradt voltna a Forsaken. "Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minõséget ad ami pron is elérhetetlen."
Úgy emlékeztem ennél azért nagyobb rajongó vagy ... :/ De persze, ha kibírod jó módszer ez is. The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Igen, a 24k böki a csõröm. Nem is kicsit. De megy ez lejjebb, már csak pár hónap
Egyszer már el lett ez játszva, másodszor maximum nyomott áron fogok belevágni ebbe a mókába - a harmadik játéknál is legkorábban az elsõ év és ugyanilyen DLC után. PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
...retribution...