Kedvenc beöltözős kopasz bérgyilkosunk idén ősszel sem marad munka nélkül, az IO Interactive pedig minden idők legambíciózusabb játékát hozza el nekünk, a Hitman 2 ugyanis nem csak a tavalyelőtti részt folytatja, de a Hitman univerzumot is egyesíti, és a sorozat rajongóinak számos meglepetéssel kedveskedik.
A Hitman 2 bemutatóján a múltat, jelent és jövőt összekapcsoló bérkilla világ, a hangzatos „world of assassination” jelige kapta a főszerepet, ami ránk, önjelölt bérgyilkosokra nézve csupa jó dolgot jelent. Először is a legutóbbi, 2016-ban megjelent epizodikus Hitman játék hat emlékezetes küldetése Legacy Pack néven elérhető lesz a folytatásban is annak valamennyi javításával és újdonságával felturbózva. Mi több, Párizs, Hokkaidó, Sapienza, és a többi izgalmas tetthely korszerűsített változatát ingyen megkapják azok, akik már rendelkeznek az előző résszel (amiből logikusan következik, hogy akiknek viszont nincs meg, külön vehetik meg a korábbi küldetéseket).
A gamescomra készült előzetes szerint a grafikai fejlődést, harcot, mesterséges intelligenciát, játékban elérhető tárgyakat, fegyvereket és új játékmódokat érintő valamennyi változás kihat majd az első évad pályáira is, aminek hála a már ismerős terepen még kreatívabban és többféleképpen nyírhatjuk ki a célpontokat. Ilyen régi/új eszköz vagy tényező a tömegben elvegyülés, a villanógránát, aljnövényzetben sunyulás, a diszkrét dartgun, tükrökben kiszúrható kopasz kobak, fegyverek és illegális cuccok csempészésére használható stílusos aktatáska, újradolgozott harci AI, valamint élethűbb karaktermodellek és embertömeg.
A folyamatosn bővülő sandbox világot már az előző Hitmanben sikerült megvalósítani, ezért a dán IOI a játékosok folyamatos kiszolgálásának új szintre emelését tűzte ki következő céljául. Ennek első lépése, hogy az első évadig visszamenőleg mostantól ha bármilyen új Hitman tartalom napvilágot lát, az mondhatni egy nagy közös esernyő alá kerül - ez a Hitman 2. A novemberben megjelenő folytatásba minden első évadhoz eddig megjelent plusz tartalom is bekerül, továbbá azokhoz hasonló „friss koncepciók és élő tartalmak” folyamatos megjelenését is ígérik, vagyis ezután is számíthatunk például heti eseményekre, illetve a Sniper Assassin játékmód is kap új pályákat. A prezentáció végén felfedték a folytatás egyik látványos új helyszínét, az időközben hosszabb videóban is szemügyre vehető dzsungelt, amelynek buja növényzete kiválóan alkalmas a sunyin lapító 47-es ügynök és az általa kitermelt hullák elrejtésére.
Ami a folytatás által hozott újdonságokat illeti, azokat at E3-ról már ismerős Miami autóversenyes pályán lehetett kipróbálni, ahol a célpont az egyik versenyző. A szokatlan kihívás sikeres teljesítése érdekében a sorozattól megszokott módszereket alkalmazhatjuk, vagyis a diszkréciót előnyben részesítve hallgatózás és álruhák (flamingójelmez!) felöltése útján kell minél közelebb férkőznünk az áldozathoz. Persze ha ehhez nincs kedvünk, a helyszínen adódó lehetőségekkel élve álcázhatjuk balesetnek is az illető kimúlását, például szerelőnek öltözve a boxutcában robbanószerrel turbózhatjuk fel áldozatunk autóját. Bár a legkielégítőbb kétségkívül az, ha sikerül zökkenőmentesen kiviteleznünk az alaposan végiggondolt tervünket, ha olykor rögtönzés miatt lebukunk, szemrebbenés nélkül kiüthetjük/elintézhetjük a környező szemtanúkat is.
A Hitman sorozat nem csak az egyik legstílusosabb, de az egyik legbetegebb humorú lopakodós akciójáték, ami valaha napvilágot látott. Játékmenet terén eddig is legendásan nagy szabadságot kínált, amelyet úgy tűnik, lehet még fokozni, alaposan kinyílt világára pedig igazabb, mint valaha, hogy kellő kreativitás birtokában bármi gyilkolóeszköznek minősül. Mindezek fényében alig várom, hogy a babakék szemű 47-es ügynökkel flamingónak öltözve és nyers halat lóbálva küldhessem a célpontjaimat a másvilágra!