[GC Egyperces] Devil May Cry 5
Eddig 18 hozzászólás
ne5h
2018. szeptember 11.
kedd 07:00
A soulslike címek elterjedése miatt az utóbbi években meglehetõsen háttérbe szorultak a klasszikus hack n' slash játékok, azonban megcsillant némi reménysugár, hiszen az idén érkezõ Darksiders III mellett a jövõ év elején a Capcom méltán népszerû sorozata is kiszolgálja a végtelen kombókra vágyókat. A Gamescom során egy rövid próba erejéig belekóstoltunk, mitõl is sírhat tavasszal az ördög.



A demó a játék kezdõ szakaszába hajított, vélhetõleg az elsõ komolyabb bossharc elé. Ez remek alkalom volt arra, hogy kicsit ismerkedjünk Nero mozdulataival és képességeivel, amik között a megszokottnak mondható fegyveres közelharci csapások és a pisztollyal való távolsági sebzések ügyes egymásba fûzésével nyílt lehetõségünk minél látványosabb támadáshullámokat indítani. Természetesen az elengedhetetlen értékelõrendszer ezúttal sem hiányozhatott, így valós idõben tudtuk meg, mennyire is sikerült kreatívan használni a rendelkezésünkre álló mozdulatokat.

És ha már a mozdulatok szóba kerültek, az egyik legnagyobb újdonság kétség kívül a Devil Breaker névre keresztelt mûvégtag, mely Nero jobb alkarját helyettesíti. Ez rögtön multifunkciós eszközként tetszeleg, a kezdeti kis területre ható robbanását a demó végére egy visszafogott boosterre tudtam lecserélni, mellyel játszi könnyedséggel lehetett a levegõben történõ kombózást megkezdeni vagy egyszerûen beleszõni a már folyó támadásainkba.



A Devil Breaker érdekessége, hogy használata erõsen limitált, a különbözõ funkciókhoz tartozó lõszertípusok meglehetõsen korlátozott számmal álltak csak rendelkezésre, így nem volt alkalmunk kizárólag a robotkarral aprítani a démonokat. Könnyen elképzelhetõ, hogy a mindig segítõkész Nico furgonjában ezt is lehetõségünk lesz fejleszteni. A belevaló hölgyeménynél történõ karakterfejlesztés sajnos a demóban nem volt elérhetõ, így csak tippelni tudunk, pontosan milyen lehetõségeket is ad majd a Capcom a kezünkbe.

Technikai mélységekbe nyilván nem célszerû merészkedni egy demó alapján, az azonban már ennyibõl is látszott, hogy a játék meglehetõsen stabilan fut, minimális frame-döccenéssel egyetlenegy alkalommal találkoztam, szerencsére az sem volt annyira zavaró, hogy a harc ritmusából kiessek. Ezen kívül semmilyen más negatív pontot nem tudnék felróni neki.



A rövid próbakör alapján a Devil May Cry 5 tökéletes lesz azok számára, akik nem akarnak a soulsike játékok védjegyének számító staminarendszer miatt bosszankodni, pusztán csak végeláthatatlan kombók közepette szeretnének minél több és nagyobb ellenfelet helyre tenni. Erre ugyanis minden esélyük meglesz, amikor Nero a tavaszi szezont megnyitja.

Devil May Cry 5 | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: 2019 március 8

>> Még több élménybeszámoló a Gamescomról!

[5] Hastur
szept 14., péntek 13:37 #18
Válasz chris breezy (#17) üzenetére
Csak ne úgy mint abban hogy a játek második fele újrafelhasznált tartalom.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
szept 14., péntek 1:57 #17
Azért bízom benne, hogy kapunk Dante szálat is mint a 4-ben, a régi Dantenél lazább arc nem nagyon létezik!
psn id: xX-brizom94-Xx
[10] frg_dnl
szept 11., kedd 18:42 #16
A legígéretesebb játék. Addig pedig a Devil May Cry 4 SE Bloody Palace-al és DMD-vel elleszek.
[5] Hastur
szept 11., kedd 15:50 #15
Válasz Horvi Gabi (#11) üzenetére
Elég perverz egy dolog ha komolyan gondolod. Nemrég játszottam végig a DMC 1-2t és most tolom a hármat, de az elsö borzalmasan öregedett.
A korai ps2 grafikától még eltekinthetünk, annak megvan a maga bája de a kamera többnyire borzalmas, elég rövidke és kiforratlan minden tekintetben, igazábó a 3. részre nött fel a sorozat és az ami mai szemmel is teljesen élvezhetö szerintem.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[25] arpi0912
szept 11., kedd 15:34 #14
Válasz theSickness (#13) üzenetére
Magas labda volt ez tény.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
szept 11., kedd 15:24 #13
Válasz arpi0912 (#12) üzenetére
Ez jogos, csak õ a DMC4-hez mérte, idézem: "ez tényleg egy generációs ugrás a 4.hez képest".

Amúgy meg világos a téma, csak jól esik kicsit ugratni a PS4-es Lavitzot.
[25] arpi0912
szept 11., kedd 15:03 #12
Válasz theSickness (#10) üzenetére
Félreértettél mindkettõnket.
A generációs ugrás alatt meg szerintem te is tudod mit szoktunk érteni grafikában.
De ha már így megkérdezted ahol nem látszik a generációs ugrás pl az összes japán jrpg én spec se a Tekken, se a Soul Calibur új részét nem érzem generációs ugrásnak. Most így hirtelen ezek jutottak eszembe, de ha utána néznék biztos rengeteget találnék. Generációs ugrás != azzal hogy szebb mint a sorozat elõzõ része.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[18] Horvi Gabi
szept 11., kedd 14:58 #11
Minden részhez volt szerencsém, de az elsõt meg sem közelíti egyik sem. Számomra az az etalon mind a mai napig.
szept 11., kedd 14:45 #10
Válasz arpi0912 (#9) üzenetére
Mondj egy sorozatot, aminek az új, jelenlegi része rondább, mint az elõzõ generációs. Lehet, hogy van ilyen, sõt, kifejezetten sok akad belõlük, nem tudom.
[25] arpi0912
szept 11., kedd 12:27 #9
Válasz theSickness (#7) üzenetére
Rengeteg játéknak és fejlesztõnek mégse sikerül...
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[17] travis18
szept 11., kedd 11:58 #8
Tuti befutó. Az elsõ Devil May Cry-om lesz
It's better to die on your feet than to live on your knees. PSN ID: Travis182HUN_MVP GamerTag: Travis182HUN
szept 11., kedd 10:50 #7
Válasz soliduss (#6) üzenetére
Illene, ha már a DMC4 nem is ebben a genben jelent meg...
[47] soliduss
szept 11., kedd 10:26 #6
hihetetlen milyen jó enginet raktak össze cashcomék. Ettõl a grafikától oda és vissza vagyok.... ez tényleg egy generációs ugrás a 4.hez képest.
szept 11., kedd 9:51 #5
Válasz Fórumozó (#2) üzenetére
Pusztán azért hoztam fel, mert az utóbbi években jóval nagyobb fókusz volt a soulslike címeken, mint a hack n' slash játékokon.

Kontrasztnak pedig jó lesz a márciusi hónap, hiszen az elején egy klasszikus hns (DMC 5), a végén pedig egy igazi Souls játék (Sekiro) jön. Erõs hónap lesz az is.
I am such a B.A.
[14] Joel1970
szept 11., kedd 9:49 #4
Válasz Fórumozó (#2) üzenetére
Képi világban hasonlít a Bloodborne és a DMC1.
RESIDENT EVIL 2
[14] Joel1970
szept 11., kedd 9:47 #3
A hack n' slash játékok,azon belül is a Devil May Cry identitása sokkal erõsebb,mint a soulsborné. Az utóbbiak egy evolúciós mellékágnak tekinthetõk!
Devil May Cry rajongóként várom az új részt.
RESIDENT EVIL 2
[48] Fórumozó
szept 11., kedd 9:42 #2
Szerintem felesleges még kontrasztként is említeni a Souls-t, egy hns teljesen más világ.
Én várom!
MEDIOCRE
[72] zaz
szept 11., kedd 9:36 #1
Nagyon várom!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun