A soulslike címek elterjedése miatt az utóbbi években meglehetõsen háttérbe szorultak a klasszikus hack n' slash játékok, azonban megcsillant némi reménysugár, hiszen az idén érkezõ Darksiders III mellett a jövõ év elején a Capcom méltán népszerû sorozata is kiszolgálja a végtelen kombókra vágyókat. A Gamescom során egy rövid próba erejéig belekóstoltunk, mitõl is sírhat tavasszal az ördög.
A demó a játék kezdõ szakaszába hajított, vélhetõleg az elsõ komolyabb bossharc elé. Ez remek alkalom volt arra, hogy kicsit ismerkedjünk Nero mozdulataival és képességeivel, amik között a megszokottnak mondható fegyveres közelharci csapások és a pisztollyal való távolsági sebzések ügyes egymásba fûzésével nyílt lehetõségünk minél látványosabb támadáshullámokat indítani. Természetesen az elengedhetetlen értékelõrendszer ezúttal sem hiányozhatott, így valós idõben tudtuk meg, mennyire is sikerült kreatívan használni a rendelkezésünkre álló mozdulatokat.
És ha már a mozdulatok szóba kerültek, az egyik legnagyobb újdonság kétség kívül a Devil Breaker névre keresztelt mûvégtag, mely Nero jobb alkarját helyettesíti. Ez rögtön multifunkciós eszközként tetszeleg, a kezdeti kis területre ható robbanását a demó végére egy visszafogott boosterre tudtam lecserélni, mellyel játszi könnyedséggel lehetett a levegõben történõ kombózást megkezdeni vagy egyszerûen beleszõni a már folyó támadásainkba.
A Devil Breaker érdekessége, hogy használata erõsen limitált, a különbözõ funkciókhoz tartozó lõszertípusok meglehetõsen korlátozott számmal álltak csak rendelkezésre, így nem volt alkalmunk kizárólag a robotkarral aprítani a démonokat. Könnyen elképzelhetõ, hogy a mindig segítõkész Nico furgonjában ezt is lehetõségünk lesz fejleszteni. A belevaló hölgyeménynél történõ karakterfejlesztés sajnos a demóban nem volt elérhetõ, így csak tippelni tudunk, pontosan milyen lehetõségeket is ad majd a Capcom a kezünkbe.
Technikai mélységekbe nyilván nem célszerû merészkedni egy demó alapján, az azonban már ennyibõl is látszott, hogy a játék meglehetõsen stabilan fut, minimális frame-döccenéssel egyetlenegy alkalommal találkoztam, szerencsére az sem volt annyira zavaró, hogy a harc ritmusából kiessek. Ezen kívül semmilyen más negatív pontot nem tudnék felróni neki.
A rövid próbakör alapján a Devil May Cry 5 tökéletes lesz azok számára, akik nem akarnak a soulsike játékok védjegyének számító staminarendszer miatt bosszankodni, pusztán csak végeláthatatlan kombók közepette szeretnének minél több és nagyobb ellenfelet helyre tenni. Erre ugyanis minden esélyük meglesz, amikor Nero a tavaszi szezont megnyitja.
Devil May Cry 5 | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: 2019 március 8
>> Még több élménybeszámoló a Gamescomról!
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)