A soulslike címek elterjedése miatt az utóbbi években meglehetősen háttérbe szorultak a klasszikus hack n' slash játékok, azonban megcsillant némi reménysugár, hiszen az idén érkező Darksiders III mellett a jövő év elején a Capcom méltán népszerű sorozata is kiszolgálja a végtelen kombókra vágyókat. A Gamescom során egy rövid próba erejéig belekóstoltunk, mitől is sírhat tavasszal az ördög.
A demó a játék kezdő szakaszába hajított, vélhetőleg az első komolyabb bossharc elé. Ez remek alkalom volt arra, hogy kicsit ismerkedjünk Nero mozdulataival és képességeivel, amik között a megszokottnak mondható fegyveres közelharci csapások és a pisztollyal való távolsági sebzések ügyes egymásba fűzésével nyílt lehetőségünk minél látványosabb támadáshullámokat indítani. Természetesen az elengedhetetlen értékelőrendszer ezúttal sem hiányozhatott, így valós időben tudtuk meg, mennyire is sikerült kreatívan használni a rendelkezésünkre álló mozdulatokat.
És ha már a mozdulatok szóba kerültek, az egyik legnagyobb újdonság kétség kívül a Devil Breaker névre keresztelt művégtag, mely Nero jobb alkarját helyettesíti. Ez rögtön multifunkciós eszközként tetszeleg, a kezdeti kis területre ható robbanását a demó végére egy visszafogott boosterre tudtam lecserélni, mellyel játszi könnyedséggel lehetett a levegőben történő kombózást megkezdeni vagy egyszerűen beleszőni a már folyó támadásainkba.
A Devil Breaker érdekessége, hogy használata erősen limitált, a különböző funkciókhoz tartozó lőszertípusok meglehetősen korlátozott számmal álltak csak rendelkezésre, így nem volt alkalmunk kizárólag a robotkarral aprítani a démonokat. Könnyen elképzelhető, hogy a mindig segítőkész Nico furgonjában ezt is lehetőségünk lesz fejleszteni. A belevaló hölgyeménynél történő karakterfejlesztés sajnos a demóban nem volt elérhető, így csak tippelni tudunk, pontosan milyen lehetőségeket is ad majd a Capcom a kezünkbe.
Technikai mélységekbe nyilván nem célszerű merészkedni egy demó alapján, az azonban már ennyiből is látszott, hogy a játék meglehetősen stabilan fut, minimális frame-döccenéssel egyetlenegy alkalommal találkoztam, szerencsére az sem volt annyira zavaró, hogy a harc ritmusából kiessek. Ezen kívül semmilyen más negatív pontot nem tudnék felróni neki.
A rövid próbakör alapján a Devil May Cry 5 tökéletes lesz azok számára, akik nem akarnak a soulsike játékok védjegyének számító staminarendszer miatt bosszankodni, pusztán csak végeláthatatlan kombók közepette szeretnének minél több és nagyobb ellenfelet helyre tenni. Erre ugyanis minden esélyük meglesz, amikor Nero a tavaszi szezont megnyitja.