[Teszt] World of Warcraft: Battle for Azeroth

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Gamer3652018.09.06. 22:59

Az MMORPG-k nagyágyúja immár hetedik kiegészítőjét ereszti útjára a Battle for Azeroth-tal, ami - ahogy az ilyenkor lenni szokott - ismételten temérdek régi játékost rántott vissza a világába. Érdekes, hogy a World of Warcraft vezető fejlesztője, Ion Hazzikostas a játék tizedik születésnapjának ünneplésekor 2014-ben úgy nyilatkozott, “nem tudom milyen lesz a játék huszadik születésnapja, de annyit elmondhatok, hogy biztosan lesz”. Nos, a játék 14 éves lett és a Battle for Azeroth-tal valóban úgy tűnik, hogy még jó pár kiegészítőre számíthatunk a jövőben, mert ez most ismételten nagyot durrant.

A legutóbbi Legion kiegészítő sztorija azzal végződött, hogy a démoni légió vezetője - Sargeras - elpusztításakor egy végső sebet ejtett Azeroth szívében, ahogy bolygó méretű kardját a tektonikus lemezek közé szúrta. A haldokló bolygót csak úgy lehetett megmenteni a pusztulástól, ha a játékosok artifact fegyvereit feláldozva begyógyítják a sebet. Ezt követően jelent meg egy különleges erővel bíró ásvány, az azerit, ami nagy horderejű páncélok és eszközök készítésére használható. Nem csoda, hogy az Anduin vezette Szövetség és Sylvanas Hordája is az ásvány kitermelésére siettek. Sylvanas, nem tűrve a szövetség munkálkodását megtámadta az elfek földjét, felégetve Teldrassilt, ami ahhoz vezetett, hogy a két oldal Legion közbeni világmegmentős, nagy testvéri egymás karjába borulásának búcsút inthettünk, és ismét dúl a háború a két fél között. Valahogy ebből a picit demagóg “a gonosz horda, már megint jól megtámadták az allisokat” hangvételből próbálnak a készítők egy kevésbé közhelyszerű sztorit bemutatni.

A hosszú felvezető után nézzük az újdonságokat. A grafika évről évre lassan javul, köszönhetően annak, hogy a már megkopott modellek magasabb poligonszámmal és új textúrával friss bőrbe bújnak, de a DirectX 12 támogatás ellenére lenyűgöző változást a Battle for Azeroth sem hoz grafikai téren. A játéktér két új szigettel bővült: Kul Tirasszal és Zandalarral, az előbbi a szövetség az utóbbi pedig a horda territóriumát alkotva. Mindkét szigethez 3-3 zóna tartozik, ahogy az lenni szokott különböző tájjal, mobokkal, népekkel és az ő pereputtyukkal. A szigetek látványában és hangulatteremtésében nem csalódtunk. A 10 szinttel megnőtt maximális karakterszint eléréséhez a frakciónknak megfelelő szigeten muszáj kalandoznunk, későbbiekben pedig a túloldal szigetét is meglátogathatjuk a Legionből ismerős world questek és az új war campaignnek köszönhetően. A war campaign közben az ellenség vonalai mögött kell küldetéseket teljesítenünk, ami tök jól hangzik, de sajnálattal láttuk, hogy egyúttal ez egy olyan lineáris küldetéssorozat, aminek az a célja, hogy reputation paraméterhez kötve a játékosok ne tudjanak gyorsan túljutni rajta. További újítás az island expedition intézménye, egy háromfős, választhatóan PvE vagy PvP csatatér, ami egy apró szigetre kalauzol el minket. A cél egy előre meghatározott azerit mennyiség összegyűjtése, miközben az ellenséges oldal 3 fős csapata is azeritet gyűjtöget. A szigeten rengeteg fajta mob bukkan fel és az ásványércek is véletlenszerű helyen jelennek meg. A mobok öldöklése és bányászás közben a két csapat egymást is megtámadhatja, ami úgyszintén azeritet ér. Az a csapat nyer, amelyik előbb eléri az előre kitűzött pontszámot. Ezek az island expedition kalandok szórakoztatóak, változatosak, de hosszú távon nem tudnak újat nyújtani. Röviden a további újdonságokról: 10 új játszható szövetséges faj, amiket különféle reputationöket gyűjtve tehetünk játszhatóvá. PvE terén Uldir a 8.0-ás patch új raidje, miközben összesen 10 új dungeon várja az 5 fős csapatokat a Legionhöz hasonlóan normal, heroic, mythic és mythic+ nehézségi fokozatokkal. PvP terén egy új battleground került a játékba, miközben Strand of the Ancients battlegroundot nyugdíjba küldték. Egy új PvP arénával is többek lettünk.

Mindezek leírásakor úgy tűnik, hogy a Battle for Azeroth szigorúan követi a Legion által lefektetett alapokat. A cikk megírásakor a warfront, Uldir, a mythic+ dungeonök és az első PvP szezon még nem kezdődött el, így annyit sikerült előrevetítenünk az eddig látottakból, hogy Legionhöz képest elemi változás nem fog történni, a mythic+ kulcsos dungeonök komoly kihívást jelenthetnek, hiszen mythic szinten is sok bossnál pontos taktikázást igényel a játék és elképzelhető, hogy a Blizzard igyekszik a játék ezen aspektusát minél jobban betolni az esportok közé.

Bátran kijelenthetjük, hogy az évek során a Blizzard megtanulta hogyan lehet bőséges játéktartalmat készíteni hardcore és hétköznapi játékosok számára egyaránt. Ez azzal jár, hogy a játéktartalom hetente bővül, mindezt úgy, hogy pontos időtervet kapunk arról, hogy milyen tartalom mikor válik elérhetővé. Nagyon tuti, hogy ebből kifolyólag mindig érdemes valami miatt belépni Azeroth világába. Az már más kérdés, hogy a játék nagyon sok eleme (world quest, island expedition, farmolás) repetitív és hosszú távon se nem izgalmasak, se nem változatosak.

Nehéz értékelni egy olyan dinamikusan változó MMORPG-t, amihez sokunknak számos emléke kötődik, és bár Azeroth-ban kalandozni már rég nem olyan, mint 14 évvel ezelőtt, nem is bánjuk. Az egykor iskolából hazaeső fél napokat gémelő srácok a játékkal együtt korosodtak, így a sulit felváltotta a munka, a család és a kötelességek. Úgy vélem nehezen tudna a játék legelső kiadása napjaink igényei és a Battle for Azeroth mellett labdába rúgni, de ez egy olyan kihívás, amit majd a World of Warcraft Classic-nak kell legyőznie.

Chio

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

17 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==