Fallout 3 - próbakör

Fallout 3 - próbakör

liquidSomosi László2008.08.29. 20:52

Az idei ősz egyik nagy siker várományosa a Bethesda Fallout 3-a. A kultikus sorozat hosszas szünet után folytatódik, az eredeti fejlesztők nélkül, viszont abszolút multiplatform (PC, Xbox 360, PS3) formában. A Games Convention-ön zárt ajtók mögött nyílt lehetőségünk kipróbálni a játékot.

A Fallout 3 kétségtelenül kockázatos folytatás. A széria rajongótábora az Interplay széthullása után gyakorlatilag elkönyvelte magában, hogy nem lesz újabb számozott folytatás - a kiadó az utolsó éveiben amúgy sem volt jó gazdája a sorozatnak, az utolsó konzolos kivetülés (Fallout: Brotherhood of Steel) kifejezetten gyenge, és kiábrándító játék volt.

Miért a nagy izgalom? Ha játszottál az első két Fallout valamelyikével, tudod, hogy a maguk idején kiemelkedő, tonnányi választási lehetőséget kínáló, egyedi sztorival és hangulattal megáldott játékok voltak. Ha nem játszottál velük, akkor elég annyit tudnod, hogy poszt-apokalitikus környezetben játszódó szerepjátékról van szó, Mad Max pepitában, mutánsokkal, és őrült karakterekkel.

A jogokat megvásárló, és a harmadik részt hegesztő Bethesda zárt standján néhány PC és fél tucat Xbox 360 várta a látogatót. Lezöttyentünk egy X360 elé, kaptunk egy üveg (garantáltan radioaktivitás-mentes) Fallout ásványvizet, aztán...

...már nyílt is előttünk a 101-es Atombunker vastag fémajtaja. A karaktered itt töltötte az eddigi életét, most pedig a hirtelen eltűnt apuci nyomába ered, nagy kalandra a Felégetett Világba. Egészen pontosan a (volt) Washington DC-be, és környékére, a Fallout 3 világa a romos amerikai nagyvárost és környékét jelenti. A bunkerből kilépve romos városka fogadott minket, ami pontosan úgy nézett ki, ahogy azt elvártuk tőle - a házak többsége darabokban, kiégve, az épnek tűnő épületek utólagos barkács eredményei, romokból, törmelékekből, fémdarabokból összetákolt viskók. Első feladatunk a közeli városba való eljutás volt, a nézelődést későbbre hagytuk,inkább előhúztuk a zsebünkből a PIP-Boy 3000 személyi terminált - a Fallout 3 egy szerkentyűbe zsugorított másodlagos kezelőfelületét, ahonnan a kötelező RPG-kellékeket (inventory, karakter-képernyő, misszió-lista...) az opciókat és nem utolsó sorban az éppen aktív küldetés következő helyszínét jelölő térképet tudod elérni.

Itt kiderült, hogy a városka (Megaton) alig pár perc sétányira van. El is indultunk felé, de egy törmelék-halom megkerülése után nyakunkba ugrott az első harcos kedvű ellenfél, egy Rettenetes Mutáns Malac formájában. A Fallout 3-ban kétféleképpen bonyolíthatod a harcot. Valós időben, vagy a Vault-tec Assisted Targeting System (VATS) segítségével. A VATS körökre bontott, akciópontokat használó szisztéma, ahol az ellenfél különböző testrészeit (változó százalékos eséllyel) tudod célba venni. Élünk a gyanúperrel, hogy megszállott FPS rajongókon kívül mindenki ezt fogja használni hosszú távon, a valósidejű harc ugyanis kapkodós, és kevésbé hatékony. A VATS viszont prímán működik, kiválasztod a testrészt, meghúzod a ravaszt - aztán lassítva látod, ahogy a golyó becsapódik, kritikus találatnál, vagy fejlövésnél bőséges vérpatakokat, és szanaszét repülő csontdarabkákat produkálva. Nekünk kapásból összejött a fejlövés, malac barátunk feje szétrobbant. “Ez sem kel fel már többet” - nyugtázta a mögöttünk ácsorgó fejlesztő. Nem bizony.

Megaton a nukleáris sivatag furcsa kisvárosának bizonyult. A város vertikálisan terjeszkedett, leginkább azért, mert egy méretes atombomba köré épült. Az odakint látható házakhoz hasonlóan itt is a házibarkács-hangulat uralkodott, a város láthatóan törmelékből, roncsokból és szemétből lett felépítve. Megaton igazi kezdőhelyszín, viszonylag kevés karakterrel, pár mellék-küldetéssel (a polgármesternél felvehető egy “majd én hatástalanítom nektek jó pénzért azt a bombát ott a város közepén” misszió is), mi a főszálra koncentráltunk, felkerestük a felső szinten található kocsma előtt ácsorgó jóembert, és kifaggattuk apánk hollétéről. A beszélgetések lebonyolítása egy az egyben a Bethesda előző játékát, az Oblivion-t idézi. Az első kísérlet nem hozott sikert, emberünk mindenáron pénzt (bocsánat: a Fallout világában fizetőeszközként szolgáló kupakokat) óhajtott az információért cserébe. Némi alkudozás után kiegyeztünk abban, hogy elmegyünk behajtani (a városon kívül) egy régóta esedékes adósságát, ő pedig beszélni fog. Időközben beesteledett, pihentünk egyet (ismét az Oblivion-t idéző “időkijelölős” módon), és lebonyolítottunk egy gyors szintlépést. A speciális tulajdonságainkat (Barter, Big Guns, Energy Weapons, Explosives, Lockpick, Medicine, Melee Weapons, Repair, Science, Small Guns, Sneak, Speech, Unarmed) tudtuk növelni, az összes pontot a kézifegyverekre és a dumára szórtuk. Választhattunk egy új perk-et is - ezekből a másodlagos tulajdonságokból jó sok van, és (kiadói kérésre) nem beszélhetünk róla, hogy pontosan milyenek. Legyen elég annyi, hogy változatosak, és az előző két részben megismertekre hajaznak.

Másnap reggel kilátogattunk a célszemélyhez némi pénzbehajtás céljából. Egy kunyhóban találtuk meg, a beszélgetés morcosan indult ugyan, de harcra végül nem került sor - megérte a dumálásra dobálni a pontokat, rövid szóváltás után sikerült meggyőznünk a harcias kishölgyet, hogy fizetni jobb lesz, mint meghalni. A frissen szerzett kupakokkal zsebünkben visszatértünk Megaton-ba, és végre megtudtuk, hogy... és itt egy újabb olyan információ következik, amit (kiadói kérésre) nem oszthatunk meg a nagyérdeművel.

Sebaj, elég volt a vidéki életből, irány Washington, illetve az, ami megmaradt belőle. A közeli dombot megmászva elénk tárult a nagyváros látképe. Romos szupermarket, magába omlott benzinkút, a messzi távolban pedig a Szenátus jellegzetes sziluettje. A Fallout 3 vizuális szempontból korrekt darab, nyilvánvalóan az Oblivion továbbfejlesztett motorjával van dolgunk. Az Oblivion zöld dombjai és magasba emelkedő hegyormai helyett itt inkább a pusztulás uralkodik, a barna és a szürke dominálnak. Gyorsan kipróbáltuk a külső perspektívát. A harmadik személyű nézőpont javult ugyan az Oblivion óta, de a magunk részéről így is az FPS nézőpontot részesítettük előnyben - a külső kamera túlságosan közel került hősünkhöz, csak a futásánál éreztük úgy, hogy normálisan tudjuk irányítani.

A szupermarketnél átestünk egy többszereplős csatán, a keresztüllőtt banditáktól zsákmányoltunk egy bőrpáncélt és némi plusz muníciót, így végre lecserélhettük valami normálisabbra a kék kezeslábasunkat. Összefutottunk egy gyerkőccel (a szüleit kereste), felmerült bennünk, hogy kifosztjuk, aztán mégsem - inkább elindultunk a folyó túloldalára. Azaz: csak indultunk volna, ha nem lett volna alaposan aláaknázva. Megpróbálkoztunk az úszással is, de a víz erősen radioaktívnak bizonyult. Kerülőutat keresve, és nálunk jóval izmosabb, energiafegyverekkel lövöldöző ellenfelek elől bujkálva ért véget a demózásra szánt erős egy óra.

Az első kóstoló végkicsengése pozitív: a Fallout 3 nyilvánvalóan NEM a régi Fallout, de nem is távolodik el tőle annyira, hogy a széria régi rajongói ne tudjanak leülni elé. A hangulat rendben van, sok múlik azon, hogy a játék a későbbiekben fel tudja-e mutatni azt a szabadságfokot, azokat a párbeszédeket, és nem utolsósorban azokat a mesterien kidolgozott karaktereket, amik az első két részt emlékezetessé tették. A harmadik rész inkább Fallout-ba oltott Oblivion, mint Oblivion-ba oltott Fallout - az új belépőknek valószínűleg nagyon fog tetszeni. A kisebb hülyeségeit leszámítva - eddig - nekünk is tetszett, a puding igazi próbájára október végén kerül sor.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

10 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

18 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==