[Teszt] Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition
Kapcsold jtk: Divinity: Original Sin 2 (pc)
Eddig 24 hozzszls
siklara
2018. szeptember 05.
szerda 08:00


Nem titok, hogy NAGYON szeretem a Divinity: Original Sin 2-t, st, egyenesen gyermekien rajongok rte, ezrt tbb mint lelkesen vetettem r magam a lehetsgre, hogy a Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition kiads formjban konzolon most debtl jtkot PS4-en mg egyszer vgigjtszhassam. A jtkot tavaly mr megvsrolt PC-s tbor ezttal is ingyen megkapja a bvtett-javtott definitv kiadst, amelynek egyetlen szpsghibja, hogy nem kompatibilis az egy ve megjelent alapkiads mentseivel, ezrt ha valaki flbehagyta, s kivncsi az jdonsgokra, kezdheti ellrl. De higgytek el, nagyon megri, mert ennyi mindent lehet benne csinlni!



Az j tartalmak s egyb vltoztatsok 53 oldalas listjt a fejleszt Larian Studios nyilvnosan is kzztette a Kickstarteren fogant szerepjtk utols update bejegyzsben. A Definitive Edition kapcsn felmerl legfbb krds mgis az, hogy a tavaly PC-n legmagasabb Metacritic pontszmot produkl, kritikusok ltal nnepelt, rengeteg djat bespr, s a Lariant hazjban a CD Project RED-hez hasonl nemzeti kincs sttuszba rept szerepjtk vajon konzolon is megllja-e a helyt. A rvid vlasz: igen. A hosszabb vlasz: igen, de ha egszen szintk akarunk lenni, PC-n azrt egy kicsit mg mindig jobb.

Azt leszgezhetjk, hogy PC jtkot gy kell konzolokra thozni, s mindenki pldt vehetne arrl, ahogy a Lariannak az interfsz teljes jragondolsval sikerlt a limitlt gombkioszts kontrollerre tltetnie a menkben mkolst s precizitst ignyl irnytst. Br a PC verzihoz szokott jtkosok eleinte kiss elveszettnek rezhetik magukat, nagyjbl az j tantszakasz vgre teljesen r lehet rezni az irnytsra, s nhny intuitv gyorsgombos megolds is knnyiti pldul az immr teljes kpernyt betlt trgymenben naviglst.


Pr dolog egyenesen jobb a konzol verziban, pldul az X/A gomb lenyomsval az pp irnyitott karakter kzelben lv s interakcira alkalmas sszes trgy kijellst s egyenknti macerlsnak a lehetsgt el tudnm viselni PC-n is. A krmen, a karakterek kztti vltogats, de mg inkbb brmelyikk bal karral irnytsa is baromi j, s rzetre is egszen ms, mint PC-n ide-oda kattintva figyelni a csapat masrozst. Hroszunk htra rkzeltve szinte olyan, mintha egy TPS-sel jtszannk, de a kamera sebessge, forgatsa s a ki-be zoomols is abszolt termszetesnek hat, s lmnynek sem utols a tv nagy kpernyjn nzve, knyelmes fotelbl tespedve lejtszani a mindent lngba bort csatkat.



A harcok eleinte kicsit nehzkesebbek, mert nha a kurzor elg vadul elvndorol, s a szemnek is szoknia kell, mikor mutatunk vele a megfelel helyre vagy karakterre, de ebbe is gyorsan bele lehet rzdni. Ahol az egr elkezd hinyozni, az minden olyan szituci, amikor a trgymenben kell turklnunk, s a gyorsmenn ssze-vissza sorakoz kpessgek s trgyak rendetlensgbe is hamar beletrdnk, mert rm pepecsels trendezni. Ami PC-n egy-kt kattintssal, vagy az adott trgy megfelel helyre hzsval megoldhat, az itt egy gomb lenyomsa utn az irny gombokkal a megfelel mezre, vagy egy legrdl men lista elemre naviglst jelenti. Mire rjttem, hogy a bzisul szolglg haj fedlzetn tallhat trol ldba gy pakolhatok, hogy elszr kijellm s kzbe veszem a trgyat, majd utna kijellm a ldt, eltrt bennem valami. Kzel sem elviselhetetlen dolgok ezek, s a jtk jellegbl addan nem is igazn kikszblhetek, de kr tagadni, hogy miattuk konzolon olykor jellemzi a jtkot egy PC-n csaknem teljesen hinyz nehzkessg.



Nhny minden platformot rint ltalnos vltoztats sem lesz mindenkinl telitallat (n pldul visszasrom a korbbi naplt), de a legtbb finomhangols telitallat, s az j ikonokon, tdizjnolt prbeszdablakon s ms praktikus j megoldson tl sok olyan diszkrt javtst is szrevettem, amit a fentebb hivatkozott dokumentum nem is emlt. Tbb makacs bugot kigyomlltak, nhny kldets teljestsnek felttelei vilgosabbakk vltak, a csapattagok olykor beszdesebbek, s klnsen a mostohn kezelt Beast szemlyes trtnete vgre tisztessgesen ki lett bontva, akrcsak a korbban kiss kurta-furcsa harmadik fejezet. Hozzfrhetsg szempontjbl elvitathatatlan jelentsg, hogy a nehzsgtl tartk vlaszthatjk az j Story Mode nehzsget, tbb helyen belenyltak a balanszba s az NPC-k viselkedsbe, vannak j esemnyek, s mg sok egyb okbl rezheten csiszoltabb a Definitive Edition a mr eleve kivl alapkiadsnl.

Br a zsenilis kanap co-opot csak futlag volt alkalmam prblni, a dinamikus, s a kt irnytott karakter kell kzelsge esetn megszn osztott kperny nagyon men, radsul a couch co-op elrhetv vlt a ngy j plyval megtoldott Arena Mode-ban is. Online multi esetn egyszerre akr ngyen is elindulhatunk megmenteni Rivellont, Fort Joyba menet pedig a levakarhatatlan fekete macska mell a Nagy Makk eljvetelt vr s macskacsontvzon lovagol cuki mkuslovag, Sir Lora is hozznk csapdhat ( elrendeli ajndk volt konzolokon).



Ez a harmadik vgigjtszsom, de nem unom, mert az istenjellt hat hs brmelyikt vlasztva mindig kellen ms az lmny, nem beszlve a klnbz szettel csapatokkal ksrletezsrl, a kldetsek tbbfle vgkimenetrl, s sok egyb izgalomrl. Tovbbra is rm szrakoztat vdrrel a fejemen kzlekedni, lporos hordkbl tornyot pteni s egy ellenfelek kz hajtott tzlabdval berobbantani, csirkv vltoztatott rosszarct a lvba teleportlni, vagy lesbl htbaszrt, esetleg magaslatrl telibe ltt szerencstlenek kritikus sebzse esetn a karakternkkel egytt eszelsen hahotzni. Nem kevesebb lvezetet lelek abban, hogy a "mkamester" Lohseknt szrny szviccekkel megyek mindenki agyra, kivve az llatokat, akiket a nyelvkn beszl Ifannal zaklatom, mikzben a serpa Beast cipeli a sok vackot, amit Sebille-lel sszelopkodok. A Red Prince s Fane csak azrt maradtak ki a bulibl, mert velk mr kiszrakoztam magam, de egy csontis vgigjtszs mg mindenkpp lesz, mert az n backlogommal mr gyis mindegy.

Nagykpernyn harmadjra is rcsodlkozom a gynyr grafika rszleteire s a jpofa karakteranimcikra, s ugyan a nagyobb terektl PS4 Slimen meg-megrccen, a gyakran tzvszbe torkoll csatktl pedig rezheten 30 FPS al esik a ltvny, a Larian tovbb optimalizlt motorja konzolon is becslettel helytll. Sokadjra is megnevettetnek a narrtor szarkasztikus megjegyzsei s nmelyik trgy lersa, mg mindig tallok olyan rdekessget, ami mellett az elz kt alkalommal elmentem, a flemben e sorok rsakor is szl csodlatos s vltozatosan hangszerelt szimfonikus zenei alfestst pedig egyszeren kptelensg megunni.



A tavalyi v legjobb PC-s jtka tovbb tkletestett formban vgre eljtt konzolokra is, s a Larian Studiostl megszokott maximalista megvalstsnak ksznheten nem tudjuk elgg ajnlani mindenkinek, aki eddig kimaradt a jbl, hogy adjon neki egy eslyt, mert ilyen jtk tzvente egyszer szletik. Irnyts szempontjbl ugyan tovbbra is PC-n jtszva a legsimbb az lmny, a kivl s rendkvl tdgondolt konzolos adaptcinak is vannak elnyei, a jtk pedig mindhrom platformon ugyanaz, ezrt brmelyiken is kerekedj fel megmenteni Rivellont, mindenkpp rendkvli kalandban lesz rszed.

Mg nincs vge, a kvetkez oldalon a Larian Studios vezetjvel s a jtk kreatv rendezjvel, Swen Vinckvel kszlt interjnkat olvashatjtok!
>>

[1] Gabby
nov 26., htf 12:33 #24
Koszi a tesztet, nagyon meghozta a kedvem a jatekhoz, ugyhogy meg is vettem.
Meg csak a karakter krealasnal vagyok es lenne egy kerdesem: uj jatekoskent ajanlott inkabb az origin karakterekbol valasztani? En Lohse-ra vagy Ifanra gondoltam, esetleg Red Princre. Kinek van a legerdekesebb stoty szala, vagy kinek a karaktere a legszorakoztatobb? Es mennyire fontos itt az elejen, h milyen classt valasztok? Melyikeket erdemes?
En Lohse+Knight-ot preferalnam tekintve, h inkabb szeretek melee karakterrel jatszani, de annyi class van, h ez mar a boseg zavara nekem es felek, h rogton az elejen rossz dontest hozok.
Koszi elore is, ha valaki tud segiteni, bar sok rpg-t lenyomtam mar, itt kicsit elveszettnek erzem magam mar az elejen, szoval minden jotanacs jol ion..
szept 10., htf 11:02 #23
Vlasz frg_dnl (#22) zenetre
Totlisan elfogultan mondom, de tnyleg fantasztikusan j, nekem egy ve elnyelte a lelkem
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[11] frg_dnl
szept 10., htf 10:18 #22
Ezt az rpg-t be kell szereznem mert mindenhol csak jkat s szpeket rnak rla.
szept 07., pntek 8:27 #21
Vlasz Lothar (#20) zenetre
Kszi szpen! Igen, Swen minden vben nagyon j arc (tavaly mondjuk pont nem lttam), a jtkrl meg n is borzaszt nehezen feszegetem le magam estnknt, plne mert nagyon jl esik tvn tolni. Nyafogtam itt fentebb a konzol vltozat kisebb hibirl, aztn csak imdom PS4-en is.

Ugyanitt: Te jsgos g, ez mennyire htborzongatan j lett! KATT! (kicsit a msik nagy kedvencemre, a Sovngarde Songra emlkeztet)
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
szept 06., cstrtk 20:20 #20
Klassz az interj! Swen is j arcnak tnik. A jtk maga meg tovbbra is fantasztikus. Ma is leltem el egy rra, aztn csak ngy lett belle.
Fraggen und fraggen lassen.
[11] FooLman
szept 06., cstrtk 20:06 #19
Vlasz siklara (#17) zenetre
[quote]hogy sok ms izgalmas cim meg elmegy melletted[/quote]

Egy rakas penzt lehet igy megsporolni. Az a rakas cim addigra megveheto olcsoert.
Igy aztan az ilyen hosszu jo jatek duplan megeri a penzet.
...ami gma bugzik, az lma efix marad...
[16] seci92
szept 06., cstrtk 14:15 #18
A karacsonyi szabi elott, alatt, utan tervezek nekiugrani. Alig varom, mar egy eve tervezem de mindig volt mas abba a keves idomben amit jatekra tudok forditani.
szept 06., cstrtk 10:42 #17
Vlasz Orichalcos (#14) zenetre
Kszi szpen, de igazbl nagy respect Swen Vincknek, amirt nem zavart el! Kpzelem, hogy rlt, hogy kt interj utn, meg a belga miniszter eltt mg n is beficcentem, de vglis tk jl elrhgcsltnk.

@travis18: Ezt abszolt megrtem, mert ha egy ilyen jtkra rfggsz, annak az az ra, hogy sok ms izgalmas cim meg elmegy melletted, de nekem megri. Egybknt elg relativ a hossza, mert a f sztori megoldhat 50 rban is, csak ht vtek lenne a sok zsenilis melkkldetst kihagyni.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[67] Lavitz
szept 06., cstrtk 9:31 #16
Vlasz zaz (#9) zenetre
Majd... Akkor kiprblod max.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[17] travis18
szept 06., cstrtk 9:31 #15
Engem nem a krkre osztott harcok tntortanak el a vsrlstl, mert ebben a formban engem a rgi szp idkre emlkeztet, mikor a haverokkal sszejrtunk Mgusozni A hossza miatt nem vettem meg mg mindig. Amennyi idm van jtkra... Nyugdjas koromra taln be is fejeznm.
It's better to die on your feet than to live on your knees. PSN ID: Travis182HUN_MVP GamerTag: Travis182HUN
[26] Orichalcos
szept 06., cstrtk 9:15 #14
Nagy respect az interjrt!
http://www.twitch.tv/orichalco
[72] zaz
szept 06., cstrtk 9:09 #13
Vlasz Laza (#12) zenetre
Jaja! az egy istenkirlysg!
Nincs kedvem szszmtlni..20 ve fl karomat adtam volna egy ilyen cuccrt.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[34] Laza
szept 05., szerda 23:18 #12
Vlasz zaz (#9) zenetre
Bezzeg az agyatlan Diablo 3 .....
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
szept 05., szerda 16:40 #11
Vlasz thiefofdarkness (#10) zenetre
De ha ez a rsz jobb lett, akkor ez a kijelents nem felttlenl igaz.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
szept 05., szerda 14:57 #10
Akinek az 1 nem fekdt annak ez se fog.
[72] zaz
szept 05., szerda 14:57 #9
Vlasz kis (#7) zenetre
Taln ha 2 rt brtam...
Elengedem ezt is.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
szept 05., szerda 14:51 #8
Vlasz kis (#7) zenetre
Most nemrg jrakezdtem n is az els rszt, s br mg mindig egy nagyon j jtk, azrt a folytats minden tren marha sokat fejldtt hozz kepst.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[36] kis
szept 05., szerda 14:31 #7
Vlasz zaz (#6) zenetre
n az els rszt, az irdatlan sok sderezs miatt abbahagytam. Ha az tged nem zavar, akkor taln tetszeni fog.
[72] zaz
szept 05., szerda 14:14 #6
s ismt: A szemem nagyon kvnja!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
szept 05., szerda 13:27 #5
Vlasz mcmacko (#4) zenetre
Awww, kszi szpen! Nekem ez az interj egy rgi lom volt, plne mivel idn tnyleg kb. harmadszor tallkoztam Vinckvel, de korbban sosem volt r id vagy alkalom, s most is csak a jfejsgn, illetve a mzlin mlt.

Hla az gnek a miniszter b tz percet ksett, Vincke meg a hta kzepre sem kvnta az a egsz felhajtst, vrakozs kzben beszlgetett velem, s mg mondta is, hogy ne izguljak, mert ha neki nem fontos idben megrkezni, akkor ennek is bele kell frnie.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
szept 05., szerda 12:21 #4
H, az interj nagyon nagy lett, Klri!
"This is our time to medicate..."
szept 05., szerda 11:06 #3
Vlasz KiswechPS3 (#1) zenetre
Az interjban tbbek kzt ez is szbakerlt, hogy ezzel k is tisztban vannak, de szvsz mindenki jobban tart tle a kelletnl, engem is belertve.

Az Original Sinnel azrt jtszottam 2014-ben, mert hozzm kerlt tesztelsre, s eltte nagyjbl a Heroes 3 volt az utols krkre osztott jtk, amit rengeteget toltam. Nem is rtem, mi trtnt idkzben, de a Lariannak hla jra felfedeztem ezeknek az agyalsra is dt ad taktikus csatknak a szpsgt.

Frumoz: Ez is csalka, mert egyltaln nem olyan komplex, mint gondolod, s a legtbb dolog nagyon logikusan adja magt, ugyanakkor mg sok-sok jtkra utn is tartogat meglepetseket s heurka pillanatokat.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[48] Frumoz
szept 05., szerda 10:44 #2
Ez annyira komplex jtknak tnik, mint a jogi szakvizsgm. De az elg volt egyszer.
MEDIOCRE
[54] KiswechPS3
szept 05., szerda 10:35 #1
Hjaj de jtszank vele, de az a krkosztott harc nagyon nem akar bejnni nla Pedig elfogok csbulni egy ess szi estn az biztos
TOMORROW IS IN YOUR HANDS #2019.11.08