A tavaly megjelent The Surge-öt mi is nagyon szerettük, a disztópikus jövőben játszódó, soulslike játékok sorát erősítő sci-fi akció-szerepjáték folytatását pedig az idei E3-on jelentették be, amelynek játékmenetéből a gamescomon kaptunk egy hosszabb ízelítőt.
A német Deck13 tavalyi külső nézetes akció-szerepjátékában világunk sötét jövőjébe látogattunk el, ahol a környezetszennyezés soha nem látott méreteket öltött, a visszafordíthatatlannak tűnő károkat pedig a Creo nevű óriásvállalat próbálta meglehetősen rendhagyó módszerekkel visszafordítani. Természetesesn minden a lehető legrosszabbul sült el, a Creo főhadiszállása fölött egy rendszerleállást követően átvették az irányítást a gépek és az exoskeletonban örjöngő, kisült agyú alkalmazottak, mi pedig egy Warren nevű aznap kezdett új alkalmazottal csaphattunk szét köztük.
A gamescomos bemutatót idén is a magyar származású Adam Hetenyi, a Surge játékok fő dizájnere tartotta.
A The Surge 2-ről az első részen szintén fő designerként dolgozó Adam Hetenyi mesélt, akitől megtudhattuk, hogy az intenzív harcokra, valamint a végtagcélzásra és csonkolásra épülő alapformula továbbfejlesztése mellett ezúttal egy szabadon megalkotható karakterrel fedezhetjük fel a karantén alá került Jericho Cityt, egy elődjénél jóval nyitottabb és változatosabb helyszínt. A bemutatott demó az első rész eseményeitől viharvert város egy gazdag elit számára fenntartott parkjában játszódik, ahol a világra egyébként már nem jellemző buja zöld növényzet rejti a játékosra leselekedő újfajta veszélyeket.
A méreteivel felfedezésre bátorító, és a The Surge alapjait megtartó folytatás jóval nagyobb szabadságot kínál játékmenet terén, ugyanis számos új eszköz áll rendelkezésre a saját harcstílusunk kialakításához. Tíz fegyvertípus darabjaiból válogathatunk, amelyek mind egyedi animációval és többféle támadással rendelkeznek, a továbbra is ellenfelek csonkolásával összegyűjthető páncélszettekre spéci képességeket adó bővítéseket aggathatunk, a bejövő támadásokat négy irányból védhetjük ki, és az új drónokon és implantokon túl további, boostot adó tárgyakat is bevethetünk.
A némileg túlzóan olykor sci-fi Dark Soulsként is emlegetett The Surge 2 fejlettebb mesterséges intelligenciájú és csapatban jól együttműködő ellenfelekkel is igyekszik az eddiginél jóval izgalmasabbá és taktikusabbá tenni a pörgős összecsapásokat. A demót záró boss egy esztlétikai funkciót betöltő, ugyanakkor a park védelmi rendszeréhez tartozó, és gyilkos robottá alakuló Heléna istennő szobor, amelyik az első rész bossaihoz hasonlóan látványosan amortizálódik az ütések hatására. A játékot most is a csapat saját fejlesztésű és időközben továbbfejlesztett grafikus motorja, a FLEDGE engine hajtja, amely a látottak alapján jól megbirkózik a szerteágazó, nonlineáris világ egy ilyen látványelemekben gazdag terepével is. Állítólag az első rész fekete humoráról sem kell lemondanunk, továbbá ha nyitott szemmel járva néha letérünk a fő csapásról, ezúttal többet tudhatunk meg a végnapjait élő világ hátteréről is.
A jövőre megjelenő The Surge 2 eddigi benyomásaink alapján egy több mint tisztességes második résznek ígérkezik, amely semmit nem bíz a véletlenre, hanem az elődje erényeire építve és annak hiányosságait orvosolva beáll a szebb és nagyobb folytatások sorába. Mi nagy reményekkel várjuk!