[Teszt] Dead Cells
Kapcsolódó játék: Dead Cells (ps4)
Eddig 32 hozzászólás
Ghz
2018. augusztus 17.
péntek 07:43
Nagyon szeretem a Metroidot, fõleg a Super epizódot. Megszámlálhatatlan órát nyomtam anno bele, és a SNES Minimen így 20+ évvel késõbb is az pörög messze a legtöbbet, ha elkap a retro láz. Rögtön utána szorosan a Super Castlevania IV jön, aminek a pályái, a zenéje és úgy összességében a hangulata egy életre beleégett az agyamba. Ezek után gondolom nem túl meglepõ, hogy egyik nagy kedvencem a "metroidvania" stílus, ami az elõbb említett játékok egyvelegét jelenti. Viszont a rogue like típusú játékoktól meg általában kiráz a hideg. Valahogy mindig összekötötte õket az agyam (hibásan!) ezekkel a free run mobil bohóckodásokkal. Na így érkezett meg hozzám a Dead Cells, amit végre nem rám sózott mackó kolléga (Hehe!), hanem én kértem be tesztelésre (Juhú!). Valahogy pár gameplay videó megnézése után úgy éreztem, hogy ez most valami más. Tetszett a stílus, a harc, és még az sem tudta kedvemet szegni, hogy procedurális technológiával építik körénk a pályákat. Általában jók a megérzéseim és hallgatok is rájuk, viszont ennyire ritkán találnak be, mint jelen esetben.



A Dead Cells egy elképesztõen jó játék. 10 pont, köszi a figyelmet, menjetek játszani. Igazából ennyit kéne írnom, mert most komolyan elég lenne. A történetet nem nagyon tolták túl, egy börtöncellában kezdünk mint egy fej nélküli hulla. Aztán egyszer csak jön egy zöld pom-pom, jól belénk mászik és indulhat is a buli. A játék alap mechanikája pofon egyszerû, el kell jutni a végéig és leverni a Bosst. Egy elég alap gagyesz karddal indulunk és másodlagos fegyvernek választhatunk egy nyilat vagy egy pajzsot, attól függõen, hogy ki milyen stílusban kíván kaszabolni. Van még ezenkívül extra két hely csapdáknak vagy gránátoknak, amik sokkal de sokkal fontosabbnak/hasznosabbnak bizonyulnak mint más játékokban. Találhatunk még erõ scrollokat, amikkel a három típusú fegyverünk közül fejleszthetünk egyet. Azon kívül, hogy a fegyver erõsebb lesz, az életerõ csíkunk is megnõ, viszont itt jön be még egy réteg a játékmenetbe, hiszen ha csak a "piros" kardunkat fejlesztjük, akkor hiába lesz egyre erõsebb, az életünket egyre kisebb adagokban növeli. Azaz érdemes a lila (másodlagos támadó fegyverek), vagy a zöld (védekezõ tárgyak mint pl a pajzs) slotot is növelgetni ha egy ballanszolt hõst szeretnénk. Persze nem kötelezõ és mehetünk kevés HP-s "one hit kill warrior"-ral is ha kedvünk tartja. Ha meghalsz út közben, (és ne legyenek illúziói senkinek, meg fogsz halni) kezdheted elõröl az egészet. A pusztításhoz szükséges eszközök bár elég nagy számban állnak a rendelkezésünkre, össze is kell gyûjteni õket akár valós, akár a tervrajza formájában.



A vérben való fürdõzés közben még két dolgot kapunk elég nagy számban: aranyat és úgynevezett Cell-eket. Amint egy szakasz végére értünk, lehetõségünk lesz ezeket a Cell-eket felhasználni, hogy különbözõ (permanens!) elõnyöket, vagy fegyvereket nyissunk meg. A fegyver kínálat úgy bõvül, ahogy sikeresen összeszedjük a már fentebb említett tervrajzokat és (!) emellett sikerül is eljuttatnunk õket a fejlesztõ dude-hoz ezeken az "állomásokon". Itt tudjuk még feltölteni a gyógyító flaskánkat is, persze csak akkor ha már elõzöleg sikeresen kifejlesztettük az összegyûjtött cellákkal. Ez is egy olyan dolog ami megmarad halál után. Fontos még, hogy egy furán kinézõ néninél tudunk még extra mutációt választani a minket megszállt pom-pomnak ami mindenféle, az adott run-ban használható extrákhoz juttat, mint például nagyobb sebzés, több életerõ vagy egyszeri halálból való felélesztés, minek az elõnyeit nyilván nem kell ecsetelnem.



A másik fontos dolog a pom-pom állandó képességeinek a megszerzése. Ezeket fõleg egy adott régió fõellenfelétõl kapjuk meg, amik örökké velünk maradnak, és szinte rögtön megváltoztatja az eddigi rutinunkat, hiszen olyan képességek birtokába jutunk, amivel már elérhetõek lesznek eddig megközelíthetetlen helyek. Apróság de érdekes adalék még a speed run támogatása, hiszen alapból érdemes minden ellenfelet és szobát felderíteni, hiszen így jutunk egyre több pénzhez és Cell-hez. Viszont minden régióban (a kezdõ börtönt leszámítva) találkozunk majd lezárt ajtókkal, amik idõ zárhoz vannak kötve. Ezek mögött általában irdatlan mennyiségû pénzt vagy cuccot találunk, viszont ahhoz, hogy átjussunk rajta nagyon kell sietni, aminek köszönhetõen a szobák nagy részét nem lesz idõnk felderíteni. Ami még ebben az extra nehézség, hogy ugye sosem ugyanolyan a pálya, tehát a legtöbbször csak a vak szerencsén múlik, hogy idõben meg tudjuk e találni a legrövidebb utat a következõ szakaszhoz. Amúgy elviekben ha borzasztó ügyesek vagyunk, már a leges-legelsõ futás során el tudunk akár a játék fõ ellenségéig is jutni, viszont hamar rájövünk majd, hogy fejlesztések nélkül annyira nem érdemes, hiszen másodpercek alatt kivégez.



Maga a játék grafikai stílusa szerintem iszonyat király, mert nem az a "gagyi" pixel stílus, hanem a funkcionálisan igényes fajta. Az ellenfelek elég változatosak, sok mindet csinálnak és cserébe még ki is tudnak végezni másodpercek alatt ha nem figyelünk oda minden összecsapásra. A zene egészen fantasztikus, minden résznek megvan a hangulata és sosem válik unalmassá vagy zavaróvá, ami azért ebben a játékban elég fontos. Tele van a játék apró titkokkal, eldugott zugokkal, amik vagy valami vicces történetet vagy csak simán egy extra erõs felszerelést rejtenek. Az egyetlen dolog ami talán felróható hibának, hogy a procedurális pálya tervezésbe néha azért becsúsznak olyan csomópontok, ahol rengeteg ellenfél összpontosul és az addig tökéletes run-unk másodpercek alatt véget érhet ha egy kicsit is figyelmetlenebbül futunk ebbe a szakaszba. Valamint azért mondjuk a 100+adik halál után bármennyire is jó a cucc kicsit azért meg lehet már unni, hogy újra és újra végig kell mennünk a már unalomig ismert részeken, de ekkor már rengeteg idõt tettünk bele a játékba, így ezt azért egy vállalható kompromisszumnak érzem.



Nem kell megijedni a zsiványos játékmenettõl, a metroidvániás gyökerek és a szinte tökéletesre csiszolt játékmenet, a fantasztikus hangulat és az elképesztõ elégedettséget okozó kaszabolás kárpótol mindenért. A stílus rajongóinak kötelezõ darab. Sõt, mindenkinek az.

aug 21., kedd 21:41 #32
Válasz Hastur (#30) üzenetére
Nos én tolom mind boxon és mind ps-en és tapasztalatom szerint minden multiplatform játék drágább a sony-nál, szószerint nem láttam még olyan játékot ami olcsóbb lett volna ott, persze leárazásokat nem számítva.
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
[23] CeXzer
aug 21., kedd 20:55 #31
Válasz AdamMcKraken (#28) üzenetére
Nekem az nem 100%-ban skill alapú, ahol attól függ a nehézség, hogy mit kapsz és szopóágas dobásokkal is van az emberiség 0.00000000000000001%-a, aki ha van mellé mázlija is rendesen, végig tudja vinni. Ez nem ellentmondás, ennyi erõvel minden játék 100% skill alapú. Nem az elsõ rougelikeom, le is írtam a frissebb etalonokat, írtam, azokban mikor meghaltam, azért haltam meg, mert hülye voltam, és minden runnál ugyanúgy éreztem ezt. Ennél nem. Itt egyszer azért halok meg, mert hülye vagyok, máskor meg azért, mert vajmi kevés esélyem van a cuccom miatt. ÉS ugyanez van a másik irányba is, sokkal tovább jutok, mint érdemelném, mert egy korai jó drop úgy visz elõre, mint a rakéta félkézzel, félszemmel játszva is. Ezért nem 100% skill alapú.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[5] Hastur
aug 20., hétfõ 18:23 #30
Válasz AdamMcKraken (#27) üzenetére
Az meg nettó baromság hogy a Sony tesz rá, mindenkinek ugyanazok a publikálási feltételek és díjak.
Nekem már az sem tetszett mikor 15€ lett az átlagos indie ár föleg mikor 20 de oké, legyen 20 viszont akkor álljunk is meg ott. Akárhogy nézzük nincs akkora költségvetésük mint egy 60€ produkciónak és én sem vagyok pénzeszsák.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[5] Hastur
aug 20., hétfõ 14:45 #29
Válasz AdamMcKraken (#27) üzenetére
Nem csak a Sony, Steamen és Switchen is ez az ár, csak boxon olcsóbb valamivel.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
aug 20., hétfõ 13:12 #28
Válasz CeXzer (#14) üzenetére
Azt tudod h saját magad állításaira kontrázol rá
"Persze, biztos ha valaki nagyon ügyes, az alap karddal végigtolja az egészet, szal ilyen szempontból skill alapú" vs "csak azért azt ne mondjuk, hogy 100%-ban skill alapú".
Amúgy itt nincs átmenet aközött h milyen szempontból nézed, ez a játék egy az egyben skill alapú, és pont. Ha átlagos skill-ed van akkor nehezebb lesz igen, de ez nem a játék hiányossága hanem a játékosé. Azt sem árt tudni hogy rougelike típúsú játékról beszélünk amiknek az alapvetõ jellegzetessége hogy nehezek és úgy vannak kitalálva h meghalsz bennük sokat, de megtartasz bizonyos dolgokat ettõl függetlenül. Egy idõ után ha sokat játszol, akkor
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
aug 20., hétfõ 12:57 #27
Válasz Hastur (#12) üzenetére
Xbox-on pre-order-ben 4e Ft volt, most 5e-ért adják. Az nem a játék/fejlesztõ hibája h a szarházi $ony ennyit rátesz a játékra. Továbbá mindenkinek más számít soknak, én úgy vagyok vele ha annyi órányi játék van benne ahány ezer forint akkor jó a vétel, és ezzel bizony többet játszottam mint pl 5 óra (23 nekifutásom volt, ennek legalább a 75%-a olyan 40 perc körüli mert többnyire eljutottam az utolsó boss-ig).
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
[7] ETX
aug 19., vasárnap 18:50 #26
Válasz bandee23 (#24) üzenetére
Állítólag:
A Nintendo- Switch változat azért drágább, mert ott egyszerre több kontrollerre kellett megoldani a portot. 😋
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[32] backstab
aug 18., szombat 19:43 #25
Többször írtam már: állandóan belefutok egy olyan bugba, hogy a leggyökerebb ellenfél is egy ütéssel kivégez. Mint kiderült, ehhez két dolog kell: egy olyan fegyver, ami brutál módon megnöveli a sebzésem, cserébe én is nagyobbat sebzõdöm, a másik pedig, hogy az ellenfél kritikus találatot érjen el rajtam. Ilyenkor a minimális esélyû extra sebzés is többszörösére nõ. Amióta gondosan figyelek arra, hogy véletlenül se legyen nálam ilyen fegyver, azóta sosem jött be ez az együtéses halál.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[21] bandee23
aug 18., szombat 14:58 #24
Válasz ETX (#21) üzenetére
Akkor ez igaz az N-re is?
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[45] csavar
aug 18., szombat 14:28 #23
A remek stream-integráció csak a pécé verzióban van benne?
Ne hazudj, mert összezavarod a csillagokat és kiszámíthatatlan lesz a jövõd! PSN ID: vjcsavar
[29] gabi1818
aug 18., szombat 13:27 #22
Válasz ETX (#21) üzenetére
LOL 😂
That's How I Roll!
[7] ETX
aug 18., szombat 7:55 #21
Válasz Hastur (#15) üzenetére
Állítólag:
....A Sony konzoljára azért drágább, mert ott sokkal több gépre kellett a játékot elkészíteni....


Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[7] ETX
aug 18., szombat 7:46 #20
Mekkora jó játék ez már! Ajánlom annak is, akinek nem kéne, egyszer ki kell próbálni!

GHZ, Macko : Kérlek benneteket, legyen egy olyan változtata is a tesztnek, amiben van sok sok kép és csak ennyi szöveg:
" A Dead Cells egy elképesztõen jó játék. 10 pont, köszi a figyelmet, menjetek játszani. "
Lécci lécci lécciiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[10] frg_dnl
aug 17., péntek 21:04 #19
Ezt a játékot minél hamarabb be kell szereznem.
[5] Hastur
aug 17., péntek 18:57 #18
Válasz zephyr (#17) üzenetére
Engem most abban a Galaxy mage akasztott meg kegyetlenül, nem érzem fair harcnak egyáltalán pedig böven gyúrtam staminára, main dmg statra meg korrekt a hpm is.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[9] zephyr
aug 17., péntek 18:40 #17
Válasz WarAdmir4L (#10) üzenetére
Deaths Gambit sajnos sehol sincs ettõl. Éppen a precízség hiányzik belõle, ami elengedhetetlen lenne. Várom a peccset hozzá, addig pihen.
War has changed.
[3] Lampec
aug 17., péntek 16:28 #16
Válasz Hastur (#15) üzenetére
Switchre is 25 euro sajnos 😔
Sose nyomjál full kretént!!!
[5] Hastur
aug 17., péntek 16:15 #15
Válasz mcmacko (#13) üzenetére
KATT!

Csak boxon.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[23] CeXzer
aug 17., péntek 16:14 #14
Válasz AdamMcKraken (#8) üzenetére
Persze, biztos ha valaki nagyon ügyes, az alap karddal végigtolja az egészet, szal ilyen szempontból skill alapú, ugyanakkor ha valaki csak átlagosan ügyes, ég és föld, hogy kap egy aranyszínû mindent egy ütésbõl lecsapó cuccot az elsõ dropból, vagy kap valami lófütty valamit, ami alig sebez és a használata közben mondjuk nem lehet mozogni sem, aztán mehet azzal az elsõ boss utánig, ha sikerül, mert közben véletlenül nem esik semmi értelmes helyette. De ez nem baj, ilyen is kell, ez része a játéknak és mivel szeretem a loot alapú játékokat, igazából nem bánom, hogy ilyen, csak azért azt ne mondjuk, hogy 100%-ban skill alapú, mert droptól függ, hogy messze fogok jutni miközben csak fél szemmel és fél kézzel játszom, vagy meghalok a toxic sewersben, miközben vért hánytam, hogy odáig egyáltalán el tudjam verekedni magam. Lehet azért van, mert alapvetõen béna vagyok és csak akkor megy viszonylag jól, ha op cuccot ad, de nálam ez a tapasztalat.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
aug 17., péntek 16:04 #13
Válasz Hastur (#12) üzenetére
A hazai sztórban 4990Ft.
KATT!
"This is our time to medicate..."
[5] Hastur
aug 17., péntek 15:55 #12
Válasz AdamMcKraken (#8) üzenetére
25€ nagyon nem 4000 forint. Attól hogy valamikor leárazásban megszerezted még igen, magas az ár. Nem mondom hogy nem jó a játék, de nem tetszik nekem ez hogy az anno 10€ körúl mozgó játékstílusok felmentek átlag 20ra és már a 25öt pedzegetik, onnan meg már a 30 sincs messze és azért ácsi.
Ha pedig mindent megnyitott úgy más, de addig is bizony sok százszor kezdheted újra az egészet.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[21] bandee23
aug 17., péntek 15:51 #11
Meg akartam venni,de az elõrendelõi 5ezres árról lemaradtam, így az újabb akcióig marad a Death's Gambit.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[20] WarAdmir4L
aug 17., péntek 15:37 #10
Válasz KiswechPS3 (#2) üzenetére
Az engem is jobban erdekelt volna, hangulata jobban fekszik, es nem szeretem mar hogy szopat a jatek, mert egy masodpercre figyelmetlen vagyok.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hûtõgép...
[25] shearer
aug 17., péntek 15:00 #9
Válasz AdamMcKraken (#8) üzenetére
PSN-en kb. kétszer ennyibe kerül.
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
aug 17., péntek 14:36 #8
Nem értem ezt a magas ár dumát, én 4e Ft-ért vettem X1-on és már több mint órám van benne,l szerintem ez teljesen jó ár/érték.
Számomra nagyon bejövõs, igaz még nem sikerült végigvinnem, mert a King's Hand mindig kicsinál, attól még rengeteg cuccot megnyitottam már benne, és nem értek egyet azzal h a játék igazságtalanul nehéz vagy h megnyerhetetlen helyzeteket ad. Itt minden tisztán csak skill kérdése, és ha valakinek nem megy (köztük nekem se sokszor) csak el kell ismerni h most nem voltál elég jó, és tanulni belõle.
Aki nem ért ezzel egyet, nézze meg DocFirebird tecsõ csatornáját, már mindent megnyitott, és a legnagyobb nehézségen is többnyire lazán megy végig.
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
[25] shearer
aug 17., péntek 13:28 #7
Vártam, de aztán néhány stream és a relatíve magas ára, valamint a Death's Gambit elõrendelésem miatt egy idõre elnapoltam a vásárlást. Majd a karácsonyi nyugiban pótolom.
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
[23] CeXzer
aug 17., péntek 12:23 #6
Válasz Hastur (#4) üzenetére
Annyira sokat nem tettem még bele, de gyakorlatilag minden runnak úgy megyek neki, hogy akkor lássuk most mi esik. Esik az elején 2 fegyver, 2-3 skill, és onnantól azt nyomom, ritka a variálás. Ha ezek nem jók az elején, gyakorlatilag megöngyilkolhatom magam, nagyon nagy mák kell, hogy valami változzon, a másik oldalon pedig egy csomószor kapok valami op cuccot, amivel az elsõ boss is gyerekjáték. Ha nem, akkor viszont eddig nekem az a tapasztalatom, hogy szinte biztos, hogy azon nem fogok átjutni, de valszeg el se jutok addig, mert olyan még nekem(!) nem volt, hogy valami gyenge elsõ droppok után jöjjön a megváltás.
Ettõl még jó játék, szerintem az árát is megéri, de se rogue legacy, se risk of rain, és szerintem pont ezért nem éri el azok szintjét, mert nagyon ritkán érzem úgy mikor meghalok, hogy ez rajtam múlt. Ok, lehet nem ugrottam el egy támadás elõl, és pont ezért halok meg, de mindig azt érzem, hogy ezekkel a cuccokkal mind1, mert az összes támadás elõl nem fogok tudni elugrani, viszont ha jobb droppok jöttek volna, akkor nem is kellene még próbálkoznom sem, úgy is tovább jutnék.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
aug 17., péntek 11:51 #5
Mindenképp rá fogok majd nézni, mindenki áradozik róla.
"This is our time to medicate..."
[5] Hastur
aug 17., péntek 11:37 #4
A Dead cells nem egy rossz játék, de sajnos megakad az erös közepes kategóriában véleményem szerint. Nagyjából 20 óra után meglehetösen belefásultam, és amikor egy bossharcnál elhullasz egy másfél órás run után mert nem tápoltál még továbbra sem eleget vagy esett elég tápos gear az el tudja addigra venni az ember kedvét töle. Sok olyan helyzet van ahol lehetsz bármilyen jó játékos szinte lehetetlen mert bedarál.
A történtet mint olyan gyakorlatilag van de minek, semmilyen motivációt nem ad a folytatásra a játékmenet pedig bár nem rossz láttunk már 2D játekban sokkal élvezetesebbet és kiforrottabbat. is.
Minderre rájön a 25€ ár ami szerintem erös túlzás, 15 lenne a korrekt.
Mivel ez valójában nem sok tényleges tartalom, csak a grinddal el van nyújtva.
Jó timesink mellé zenét vagy podcastot hallgatni a 100+ nekifutásnál, de szerintem jóindulattal 7/10 amit megérdemel.
Nem csoda, hogy az egész életünket végigálmodjuk. Ébren lenni, és mindent olyannak látni, amilyen... ezt senki nem bírná sokáig. (Terry Pratchett)
[72] zaz
aug 17., péntek 11:29 #3
Ez tényleg egy fantasztikusan jó játék!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[53] KiswechPS3
aug 17., péntek 11:28 #2
Majd a Deaths Gambit után lehet ránézek.
Once, there was an explosion...
[25] Hwopapa
aug 17., péntek 11:11 #1
Sajnos az Overcooked2/EtG miatt nem pörög nálam annyit, amennyit kéne, viszont a kezdõképernyõn van egy csomó zárt ajtó - lehet unlockolni kapukat a késõbbi mapokra, vagy azok mást fognak jelenteni?
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
Dead Cells adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: 10tacle studios
Fejlesztõ: 10tacle Studios
Megjelenés: 2018. aug 10.
Kategória: Akció
Online játékmód: Van

A szerkesztõség értékelése:
9
Ami tetszett

- pöpec játékmenet;
- ütõs hangulat;
- guszta látvány;
Ami nem tetszett

- néha egy kis hiba a random "mátrixban";
- ha nagyon sokat tolod azért idõvel megunható;
Olvasói értékelés: 8,3 (4 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

32 | [Teszt] Dead Cells

A Dead Cells jött, látott és mindenkit alaposan lenyûgözött. Természetesen mi sem maradunk ki a körbedícsérés intézményébõl, Ghz kolléga belevetette magát a játékba, fogást keresett rajta, de nem nagyon sikerült neki. Olvassátok el, mi mit gondolunk a játékról!
Tovább a játék adatlapjára / fórumába