[Retro] Donkey Kong Country trilógia
Eddig 61 hozzászólás
Gamer365
2018. augusztus 06.
hétfő 10:31
1994. november 24-én új csillaggal bővült a SNES addig is példás játékkínálata. E napon jelent meg Európában a Donkey Kong Country első része. Évenként érkeztek az újabb epizódok, így 1996 novemberére trilógiává bővült a széria. Retro sorozatunk következő epizódjában górcső alá vesszük a klasszikus DKC trilógiát, és arra a kérdésre keressük a választ, mennyire öregedett jól a Nintendo klasszikus sorozata.



Gyorsan zárjuk is rövidre az utóbbi kérdést: kurta jól! Ha minőségi 2D-s platformjátékra vágyik a mai gamer, akkor minden hezitálás nélkül odaadhatjuk neki a DKC 1-2-3 bármelyik részét. Hiába telt el több mint húsz év, a sorozat megőrizte frissességét és megmaradt annak, ami az 1990-es években is volt: a zsáner csúcsának, mi több az egyik legkiemelkedőbb és legélvezetesebb szériának a platformjátékok történetében.



Az egykori Rare programozói szakértői zsenilátással éreztek rá mitől lesz egy platformjáték tökéletes. Az első pillanatban a hangulat ragad magával. Soha nem felejtem a DKC1-ben az első szintet (Jungle Hijinxs) vagy épp a második rész kalózhajóját. Az óriás majom, Donkey Kong kiugrik a házból, jönnek a kremlingek, majd hamarosan egy kisebb majom (Diddy) csatlakozik hozzá. A kettőjük dinamikus párosa fantasztikusan működik, ahogy a második rész Diddy és Dixie párosa is tökéletes. A harmadik rész Dixie és Kiddy kettőse még mindig jó, de néha meg-megbicsaklik az egyensúly. A zene elképesztő (erről még visszatérünk), a játék beszippant. Aztán rájövünk, hogy a fantasztikus hangulat mellett egy minőségi platformjátékot kaptunk. A pályák felépítése egyszerűen tökéletes, leginkább a precíz szó illik rá a legjobban. Minden akadály, ellenfél ott van, ahol lennie kell. Nincsenek felesleges, direkt a játékost szivató akadályok, trial and error részek, csak az ügyességünk számít. Komolyan minden 2D-s platformjátékot készítő programozót leültetném a DKC trilógiához, mert így kell megcsinálni egy játékban a szinteket. És a változatosságra sem lehet panasz. Amikor a hagyományos pályákat meguntuk, akkor mindig jönnek új kihívást jelentő terepek, amelyek feldobják a programot. Ilyenek a meglovagolható különböző képességekkel rendelkező állatok, a víz alatti részek, a csillés száguldások, a hordók, a kapcsolók és természetesen a bossok.



A DKC egyik zsenialitása abban rejlik, hogy van mélysége a kihívásnak. A legjobb Nintendo-s platformhagyományoknak megfelelően kiválóan adagolja a nehézséget. Először csak a túlélésre játszunk, megkönnyebbülünk, amikor a pályák felét jelző hordókat meglátjuk, és ujjongunk a helyszínek végét megpillantva. Aztán felbátorodunk. Megfogalmazódik bennünk, hogy mi lenne, ha újra kezdenénk, de ezúttal a rejtett érméket, kincseket, Kong betűket is begyűjtenénk. És innen nem ereszt többet a játék, mert minden ügyességünkre, kreativitásunkra szükségünk lesz, ha 100%-ra akarunk végezni vele. A DKC még maga idejében sem volt könnyű játék, hozzáteszem én jóval nehezebbre emlékeztem. Most ugyanazt csináltam mint a Wii U-s DKC: Trpopical Freeze-nél. Ha nem sikerült egy-egy pálya, ha nem jött a flow élmény, és csak bukdácsoltam, akkor pihentettem egy kicsit a játékot. Viszont ha elkap a gépszíj, akkor hiba nélkül végig lehet szántani a szinteket.



Az örök kérdés persze nem lehet megkerülni: melyik a legjobb rész a háromból? Nekem mindig is a második volt a kedvencem. Az első fantasztikus és lebilincselő, majdnem tökély, azzal a fergeteges dzsungeles hangulattal. Ezzel a játékkal indult minden, és még most is kiváló. A második epizód kalózos témája, a kiválóan, precízen felépített pályák, a bossok, a végső harc a végén, ezek miatt a DKC2 tartom a legjobbnak. És hát gyerekek, azok a fantasztikus zenék! Ez a mostani cikk is egy impulzusból született, amit a Jib Jig váltott ki. Éppen zenét kerestem munka mellé, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve rákerestem a DKC OST-re. Jött is találat szépen. Egy szimfonikus feldolgozást választottam, hadd szóljon! Felcsendült a nevezett szám, két perccel később DKC hangulatban, őrülten visszavágyódtam a Krokodil Szigetre. David Wise egy igazi zseni! Már az első részben is voltak fergeteges számok (Island Swing, Gangplank Galleon), de a DKC2 OST-je talán az egyik legtökéletesebb, amit valaha is platformjátékhoz alkottak: Lockjaw's Saga (ez a Tropical Freeze-ben is benne volt!), K. Rool Returns, Welcome to Crocodile Isle, ezek a mai napig a kedvenceim. Aztán ott van a fő boss, K. Rool krokodil, aki mindig más formában keseríti meg a majmok életét. Aki megküzdött vele a második rész végén, amikor kalózként támadt ránk, az soha nem fogja elfelejteni a harc izgalmát és persze a Crocodile Cacophony-t sem.



És mi a helyzet a harmadik résszel? Annak idején nekem szinte teljesen kimaradt ez az epizód. Tarolt a PS1, megjelent az N64, így a DKC3 megjelenése egyszerűen már nem ütötte át az ingerküszöbömet, így egy futó próba után nem játszottam sokat vele. Így most nosztalgia nélkül sikerült megvizsgálnom. A DKC3 végül pont azért szerettem meg, mert 20 évvel ezelőtt kimaradt.



Most olyan érzés volt kipróbálni, mintha egy teljesen új DKC játékot kaptam volna, ami hozza az előző részek színvonalát. Hozzáteszem, halványan mégis elmarad azoktól. A pályák még itt is fantasztikusak, rengeteg ¬- már-már túl sok - a gyűjthető titok, kincs és miegyéb van. De egyben azt is megértettem, hogy Kiddy Kong valamint Ellie miért nem lett közönség kedvenc karakterek. Zenében pedig egyértelműen visszalépett a 3. rész, mert bár David Wise dallamai visszaköszönnek itt-ott, az elsőben is besegítő Eveline Fischer mégsem tudott olyan mesteri örök klasszikus OST-t összerakni, mint Wise a második részben. Megjegyzem a GBA változat zenéit lecserélték Wise úr saját szerzeményeire. Kár, hogy nincs olyan kiadás, mint anno a Sonic CD-nél, hogy mi válasszunk OST-t.



A grafika még mai szemmel is csodálatos. Emlékszik még valaki a régi tesztekre, ahol repkedtek az SGI, meg hasonló szavak? Az akkori kritikusok is úgy emlegették a trilógiát (főleg az első két részt), mint amik ellopják a showt az éppen megjelenő 32 bites konzolok, a Satrun és a PS1 elől? Elképesztő mit hoztak ki a SNES-ből, és részről részre egyre többet és többet. A játék vizuális dizájnja kiváló, talán még a Wii-s és a Wii U-s epizódokkal is vetekszik.
Vannak persze kevésbé jól öregedő dolgok a szériában. Ilyen a mentési rendszer, ami mára teljesen elavult. Még szerencse, hogy ha modern platformon vesszük újra elő a játékot, akkor korlátlanul menthetünk. Nyilván ortodox rajongók ilyesmivel nem élnének, én azonban úgy érzem túl öreg vagyok, hogy minden világban eljussak a mentőhelyekig. Mondjuk attól óvakodtam, hogy a Wii U-n és SNES Mini-n meglévő lehetőséget kihasználva a pályákon belül is mentsek, de a lehetőség bárki számára adott. Ezzel függ össze a másik probléma, nevezetesen a már megcsinált régi világokat csak Funky Kong segítségével lehet újra látogatni, őt viszont el kell érni. Ez is bosszantó manapság, de szerencsére a mentési lehetőségek bővülése miatt, ez most nem akkora probléma.


Egy epiózd a három szezont futott DKC mesesorozatból.


Milyen platformokra érhető el ma a DKC trilógia? Az első rész ugye SNES-re jelent meg, volt belőle egy GameBoy Color változat és rákerült SNES Mini-re is (sajnos a másik két rész hiányzik). A teljes trilógia eredeti SNES változata elérhető VC-n keresztül Wii-n, Wii U-n és New 3DS-en, de készült belőle GBA változat is. Igazából egyikkel sem lőhetünk mellé. A kényelmes mentési rendszere miatt a Wii U-s a legjobb kiadás. Mondjuk 3DS-en nem próbáltam, ott a hordozhatóság és a SNES játékokhoz jobban passzoló kisebb képernyő lehet a király - ez utóbbi a Wii U-nál a GamePadnak hála szintén megvan. Azt csak remélni tudom, hogy előbb-utóbb Switch-re is elérhető lesz a sorozat. Simán megérne valami ultimate tartalommal ellátott retail kiadást.



A DKC trilógia minden idők talán legjobb 2D-s platformjáték-sorozata. Ha szereted a műfajt, és annak idején kimaradt, akkor itt az ideje felírni a bakancslistára és pótolni. A rajongókat persze nem kell ilyenre bíztatnom. Ők tudják miről beszélek, és biztos vagyok benne, hogy azon gondolkoznak, mikor kerítenek egy kis időt egy kis nosztalgiára, felidézve a sorozat szépségeit.

Veres Miki

Összesen: 61 [1-50]
1 | 2
[16] HunRevan
aug 13., hétfő 21:45 #61
KATT!
PSN ID: HunRevan - Xbox Live Gamertag: HunRevan
[1] Hastur
aug 12., vasárnap 12:53 #60
Válasz Rick Dangerous (#27) üzenetére
"a 2D olatformjátékok már a 16 bites időben elérték a zenitet."

Ez egyáltalán nem igaz, bármilyen csodák is vannak ezeken a konzolokon a platformer müfaj reneszánsza után már születtek olyanok ahol a mechanika sokkal jobb és dizájn terén is felér a nagyokhoz néha le is körözve öket.
És még mindig van kiaknázatlan lehetöség a müfajban böven.
aug 10., péntek 12:40 #59
Válasz Rehynn16 (#58) üzenetére
Ezért az idézőjel. Nem tudtam jobb kifejezést találni. Az első két rész sötétebb, baljósabb.
[5] Rehynn16
aug 10., péntek 10:54 #58
Válasz theSickness (#57) üzenetére
Szerintem nincs az egész sorozatban egyetlen pillanat sem, ami ne lenne maximálisan gyermekbarát
aug 10., péntek 10:36 #57
Válasz Matild (#56) üzenetére
A hangvétel sokkal "gyermekbarátabb" lett. Kinek mi. A magam részéről emiatt kedvelem őt a trilógiából a legkevésbé.
[31] Matild
aug 09., csütörtök 17:14 #56
Válasz theSickness (#47) üzenetére
Oké, hogy más lett, mint amilyen volt, de ettől még nem tűnik dedósnak. Legalábbis nekem.
NNID / PSN_ID: Travis_HUN
[19] bandee23
aug 09., csütörtök 11:50 #55
Válasz bandee23 (#54) üzenetére
Aya kommentje segített. Azt hiszem a Hot-Head Hop volt vagy nem tudom van-e hasonló. Nézem a Yt-on és nem emlékszem hol nem tudtam átmenni.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[19] bandee23
aug 09., csütörtök 11:44 #54
Válasz Rehynn16 (#42) üzenetére
Arra emlékszem, hogy volt egy nagy gödör, talán lávás. Nem lehetett átugrani. Nyílván másképp kellett, de akkoriban nem volt türelmem keresgélni.
Valami barlang vagy bánya volt.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[19] bandee23
aug 09., csütörtök 11:42 #53
Válasz Rehynn16 (#42) üzenetére
MIndjárt megnézem Yt-on.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
aug 08., szerda 14:24 #52
Válasz aya (#51) üzenetére
Azért a tüskés-papagájos pálya sem rossz.
[28] aya
aug 08., szerda 14:13 #51
Toxic tower egy köcsög, nem a Hot-Head Hop volcano
Annak van a legjobb zenéje.
XONE WIIU , mega pc :)
[14] Kenny
aug 07., kedd 18:23 #50
Pár sor után tudtam, hogy Veres Mester újra tollat ragadott. Stílusában mindig megvan az a gyermeki lelkesedés, amit akkor érezhettünk 94-ben. Tetszett a cikk újfent. Nálam az első rész a kedvenc, utána a Tropical… David Wise isteni!
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
[24] Hwopapa
aug 07., kedd 17:37 #49
Válasz Rehynn16 (#46) üzenetére
Igen, ezt a design-lépést nem igazán értettem, minek kellett...
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 17:26 #48
Válasz theSickness (#47) üzenetére
Én meglepődtem később, hogy mennyien nem szerették a harmadik részt, szerintem tökjó.
aug 07., kedd 17:21 #47
Válasz Matild (#43) üzenetére
A harmadik rész színesebb / szagosabb / könnyedebb hangvételű volt. Nem sokkal, de érezhetően. Nem feltétlenül baj, nekem személy szerint az első kettő kicsit sötétebb tónusa jobban feküdt.

(és nem, nem Kiddy volt a baj)
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 15:49 #46
Válasz Matild (#43) üzenetére
Szerintem csak arról van szó, hogy KATT!
[31] Matild
aug 07., kedd 14:46 #45
Válasz nasty (#10) üzenetére
Ha nem is értek egyet, de egyet értek.
A Wario Land-eknek is azon a trónon a helyük, még ha nem is annyira ismertek, mint a majmok.
NNID / PSN_ID: Travis_HUN
aug 07., kedd 14:46 #44
Gondolom a Toxic Tower vagy a Screech's Sprint.
"This is our time to medicate..."
[31] Matild
aug 07., kedd 14:44 #43
Válasz Rick Dangerous (#26) üzenetére
Azt megértem, ha valakinek nem jött be mindegyik rész, de hogy a folytatások dedósak lennének? Whaaat.
NNID / PSN_ID: Travis_HUN
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 13:10 #42
Válasz bandee23 (#40) üzenetére
Melyik pálya volt?
aug 07., kedd 13:01 #41
Válasz Rick Dangerous (#26) üzenetére
Khm, Metroid Prime: Federation Force 3DS. Same S(hit)tory.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[19] bandee23
aug 07., kedd 12:01 #40
Nekem a DKC 3 a kedvencem. Sajna csak emun tudtam végigtolni de ott 106 %ra ha jól emlékszem. A másodikban egy pályán nem tudtam átmenni és hagytam az egészet. Az elsővel az volt a bajom, hogy azt próbáltam utoljára és a 2 és 3 után annyira nem találtam színesnek. Persz jó rész, de nem vittem végig.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 10:47 #39
Válasz samus101 (#37) üzenetére
"akkor 94-ben ez jobb volt mint a mostani platform játékok"

Hogy mi? Igen, '94-ben jobb volt a DKC, mint a még nem létező játékok.

Ha meg azt mondod, hogy ma nem élsz meg akkora durranásnak egy platformert, mint anno, akkor az pont nem a játékdizájnról szól, én pedig arról beszélek.

Lehet arról nosztalgiázni, hogy anno de király volt átélni, hogy kijöttek ezek (az egyébként valóban jó) játékok, de az nagyon más, mint azt mondani, hogy máig ezek a legjobb 2D platformerek.
[6] zozoka
aug 07., kedd 10:24 #38
Nekem, régen a hétvégére? megkapott SNES játékokból többek között az első rész tetszett nagyon. Márióra éppenhogycsak ránéztem. Talán a modernizált változatoknál viszont Márió nagyon sokat változott, fejlődött.
3DS-n talán még tart a summer sale 16 euró most a Donkeykong Country Return 3d.
[6] samus101
aug 07., kedd 10:09 #37
Válasz Rehynn16 (#35) üzenetére
Akkor azt is el kéne fogadni, hogy régen, TEHÁT akkor 94-ben ez jobb volt mint a mostani platform játékok... nem szerencsés hasonlítgani őket, anno a Snes-en (és bárhol máshol) ez minden téren csoda volt, nincs itt semmiféle rózsaszín szemüveg.
"Reach out and touch faith!"
[16] helihobby
aug 07., kedd 10:06 #36
Én mindig is SEGA-s voltam és az is maradok, de el kell ismerni, hogy a DKC sorozat nagyon ötletes és korszakalkotó volt a maga idejében. Remekmű..
Sonic-ot én például a mai napig imádom, és nagyon sokszor vittem már végig, szóval nem olyan szopatós játék mint amennyire létszik.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 10:01 #35
Válasz samus101 (#33) üzenetére
Oda van írva, hogy miért speedrunokat linkeltem. És Returns ugyanúgy drasztikusan más szinten képvisel a DKC-hez képest, mint a másik két újabb játék.
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 9:59 #34
Válasz Hwopapa (#32) üzenetére
Ez teljesen rendben is van, én itt abszolút pályadizájnról és játékmechanikákról beszélek, nekem egy platformerben ezek számítanak igazán
[6] samus101
aug 07., kedd 9:57 #33
Válasz Rehynn16 (#30) üzenetére
speedrun mint fokmérő, konkrétan a super meat boy és a n++ lehet hogy jó/jobb ebben, de összeségében százszor inkább dkc!
"Reach out and touch faith!"
[24] Hwopapa
aug 07., kedd 9:55 #32
Válasz Rehynn16 (#31) üzenetére
Ha most a játékmechanikákra gondolsz, egyetértek.

Ha a dizájnra, akkor nem. Elvégre mindkét említett game grafikája egy funkcionális akármi, mert minden a gameplay alá lett rendelve.

Én nem "régen minden jobb volt"-ra akarom fogni, hogy miért tetszik jobban a DKC, hanem arra, hogy nem csak a pure gameplay számít számomra, sőt, igazán le se tud az ilyen hosszútávon kötni.

Persze ezzel nem vonom kétségbe az erényeit, egyszerűen nekem túl puritán.
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 9:36 #31
Válasz Hwopapa (#29) üzenetére
Nekem is tetszett mindegyik, de az nem igaz, hogy csak saját magukkal vethetők össze, pláne, mikor vannak modern játékok, amelyek konkrétan _ugyanazokra_ az alapokra lettek felhúzva.
[5] Rehynn16
aug 07., kedd 9:35 #30
Itt egy speedrun az első DKC-ből: KATT!

Itt egy speedrun a Returns-ből: KATT!

Itt egy N++ speedrun: KATT!

Itt pedig egy Super Meat Boy speedrung: KATT!

Persze aki elzárkózik attól, hogy a "régen jobb volt" narratíván akár csak egy karcolás is essen, annak mindegy, de akit érdekel, hogy ugyanaz a megközelítés mennyivel komolyabb pályadizájnt és mechanikai lehetőségeket domborít ki, annak érdemes összevetni a fentieket
[24] Hwopapa
aug 07., kedd 8:30 #29
Imádom, szeretem, nagyon akartam kissrácként egy SNES-t, hogy játsszam ezt a csodát. A zene, meg a tükörsima "háromdés" animáció teljesen odaszögezett a havernál a monitor elé.

Aztán emuval bepótoltam az 1-2 pár pályáját (mind a 2 kivitte a búrám valamelyik későbbi mapon és abbahagytam), majd Gameboyon végigtoltam mindet (és el is adtam), Wii-n végigjátszottam a DKCR-t, amit mai napig visszasírok, mert tolnám most is

Egyedül a Tropical Freeze maradt ki, várok az árcsökkenésre

A lenti vitához nem szeretnék hozzászólni, mert nekem mindegyik játék tetszett, nem lehet mellettük elmenni és szerintem csak saját magával vethető össze - Rayman ide vagy oda, számomra ha a kettő között választani kéne, egyértelmű merre dőlne a mérleg.
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
aug 07., kedd 7:31 #28
A mario a Super mario Bros 3-al lett a csúcson.....
aug 07., kedd 7:05 #27
Válasz lokolbasz (#25) üzenetére
Most kivételesen igazad van, a 2D olatformjátékok már a 16 bites időben elérték a zenitet. Az új DKC-vel nem játszottam, de sokkal biztosan nem jobb, gyanis legfeljebb tökéletes lehet, a DKC pedig piszkosul közel áll ahhoz.

(Mario esetében meg a SMW az etalon mind a mai napig, annál nincs feljebb)
Don't let the bastards grind you down
aug 07., kedd 7:01 #26
Számomra csak egy DKC létezik, éspedig az első rész. A második lehet, hogy sok szempontból jobb/változatosabb/stb., de a harmadikkal együtt szerintem rettenetesen dedós az egész stílusa. Na meg Donkey Kong játék Donkey Kong főszereplése nélkül, milyen az már!?
Don't let the bastards grind you down
[3] lokolbasz
aug 07., kedd 6:16 #25
Gyerekek, mindenből a legújabb a legjobb is egyben. Illetve ha mégsem, akkor nosztalgiaszemüveg és rózsaszín köd.
[6] samus101
aug 06., hétfő 22:41 #24
Anno az első részt rongyosra játszottam, a folytatásokat emulátoron tudtam pótolni.
A folytatás valamiért nem jött be, viszont a harmadik részt teljesen kijátszottam, szerintem zseniális a maga nemében!
A mai napig kiváló játékok, nem tudom elfogadni hogy a mai 2-ds platformerek jobbak, pl szerintem az N++ a dkc trilógia seggéig sem ér fel...
"Reach out and touch faith!"
aug 06., hétfő 22:32 #23
Grafika terén is!! elképesztőt alkotott a Rare anno ezzel a sorozattal. Ez a játék ütötte be a szöget a Megadrive koporsójába. (ez persze csak képletes mert hihetetlen sikeres volt ugye az is)
[4] Rezuhu
aug 06., hétfő 21:32 #22
Nagy kedvenc sorozat!

KATT!
[28] aya
aug 06., hétfő 21:14 #21
DKC 2 a kedvencem, minden közül, imádom,minden karácsonykor előkerül a japán ( merthogy az van meg gyáriban mindháromból )
Semmi emu, mini, csicsa stb, csak a gyári
Csak pozitívumokat tudok felhozni , a kettőnek nincs gyenge pontja.
XONE WIIU , mega pc :)
aug 06., hétfő 21:04 #20
DKC2 számomra a number one 2D-s platformer játék! Imádom minden porcikáját!

Köszönöm a cikket!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
aug 06., hétfő 20:08 #19
Baromi drága volt annó a technológia. Silicon graphics. A nintedo kb fegyvert tartott a homlokoz, hogy minél hamarabb újabb rész stb... nem volt elég idő... Ugyanez a balhé futott kb a super mario rpg-vel is. Tovább gyűrűztek a balhék akár a super mario 64-nél, vagy a hányattatott sorsú star fox adventure... millió félbe maradt projekt. Star fox 2..... Zavaros időszak volt. Ugye a híres resident evil.... n 64-re.
aug 06., hétfő 17:49 #18
Válasz theSickness (#17) üzenetére
Van benne valami.

Nálam a Resi 3-nál és a DKC 3-nál sem adta annyira a hanulgat. A DKC 3 pályái és világai túl sterilek voltak a kettő után. A Nemesis városa se adott túl sok újdonságot.
"This is our time to medicate..."
aug 06., hétfő 17:42 #17
A SNES-es trilógia és az első három Resident Evil epizód között tudnék párhuzamot vonni:
- DKC / RE: valami egészen új a megszokott alapokra építve, technikailag lenyűgöző körítéssel, új etalon
- DKC 2 / RE 2: több / szebb / jobb / változatosabb / (nem rossz értelemben) eladhatóbb, logikus evolúciós ugrás
- DKC 3 / RE 3: érezhető ötlettelenség, nem képes nagyon túllépni az alapokon, erőtlenebb, az újítások (interaktív világtérkép / Nemesis) ellenére sem képes megugrani a lécet.
aug 06., hétfő 17:29 #16
A rózsaszín köd.....
[22] friedmannt
aug 06., hétfő 17:08 #15
tudsz még 3 ilyen sablont és mehetsz game designernek.
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
[7] Gergo89
aug 06., hétfő 15:53 #14
Mindig is borzasztóan messze állt tőlem ez a sorozat. Emlékszem a 90-es évek végén gyerekként, mikor megláttam 1-1 üzletben vagy újságba a karaktereket, a hideg kirázott tőlük. Azóta sem tudtam megszeretni.
aug 06., hétfő 14:49 #13
Akármilyen jó zenék is vannak a két Retro-féle epizódban, zeneileg összességében nem éri el az eredeti trilógiát. Vagy ez már a nosztalgia.

Grafikai stílusban viszont közelében sincsenek az újak a régieknek, még az időnként csak játszogató, DKC-kedvelő húgom is azt mondta, hogy tök jó a Tropical Freeze, viszont olyan elnagyolt az egész és nem nagyon van meg az a "varázslat" a pályákon, amit a régiben érzett.

Továbbra is tartom, hogy kinézetre sokkal inkább kéne húzniuk a régi DKC-k (főleg az 1-2) felé.
[5] Rehynn16
aug 06., hétfő 14:32 #12
Válasz VM (#11) üzenetére
Itt viszonylag könnyű: A megfelelő hangszerelésű zene, jó dallamokkal, plusz grafikai stílus és megvalósítás Beraksz egy pályára sok ködöt és alá lassú, mély fafúvósokat, és a kommentszekció leggyakoribb szava lesz a "hangulat"
Összesen: 61 [1-50]
1 | 2
Friss hírek

340 | [Nyerd meg!] Nyári játékeső - STREET FIGHTER 30th ANNIVERSARY

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

23 | Gamer365 podcast 2018 július

Ha nyár, akkor nyárkeszt - most kicsit más felállásban, és kicsit komolyabb hangnemben, mint megszokhattátok. A téma ezúttal a videojátékos filmek, és a videojátékok, amelyek filmadaptációt érdemelnének. Ezek mellett pedig kibeszéljük az EA-t, és megszagoljuk a cseresznyét. Egészségetekre!

pc 23 | [Nyerd meg!] WoW: Battle for Azeroth bétakulcsok

Jó hírünk van - több béta kulcsot ajánlott fel a Blizzard, a World of Warcraft augusztus 14-én érkező kiegészítőjéhez, a Battle For Azeroth-hoz! A játékban való részvételhez egy kis aktivitást is várunk tőletek! Lássuk azokat a Blizzard relikviákat!

0 | Sniper Ghost Warrior: újra szól az egylövetű

Jövőre új résszel tér vissza a széria.

0 | Beyond Blue: túl a kékségen

Kis relaxvideó a nyári forróságra.

ps4 0 | Marvel's Spider-Man: New York, a játszótér

A legújabb előzetes a városi tennivalókra koncentrál.

0 | Shadow of the Tomb Raider: változatos ismétlés

Egyedi módosítókkal érkezik a New Game+.

6 | Metro Exodus: a gőzgép ereje

Bemutatkoztak a speciális kiadások.