Beijing 2008 - teszt

Beijing 2008 - teszt

liquidSomosi László2008.08.11. 19:11

Tegyük a kezünket a mellkasunk bal oldalára, oda, ahol a kicsi szívünk dobog: ugye senki sem gondolta komolyan, hogy a Beijing 2008 remek, kritikailag mosolygósan fogadott játék lesz? A kérdés inkább az, hogy a Képzeletbeli Videojáték Planéta árnyékos oldalán, a NemJóJáték Birodalomban milyen helyet foglal el. A keleti oldalt, ahol beszűrődik még némi fény a büdös nagy sötétségbe, vagy a rettenetes nyugatit, ahol nem tenyészik más, csak kő, homok, és a bútorozós Sims kiegészítők.

A Beijing 2008 legnagyobb problémája, hogy hiába vonultat fel rengeteg sportot (harminchatot), kereken nulla élvezhető igazán belőlük. Nulla, mint egy sem, csak hogy elkerüljük a félreértéseket. Van itt minden, atlétika, gimnasztika, vízi sportok, lövészet, kiskutya fülecskéje, de... az irányítás szinte mindegyiknél szörnyűséges, a többségüknél sértően az. A sportok minimum fele a jó öreg, már huszonöt éve is borzadályosnak számító “rángasd az analóg kart nagyon, és nyomkodd a gombokat még jobban” játékmechanikát használja. A Commodore 64-es atlétikás játékoknál fél tucat Quickshot joystick halálozott el időnek előtte miattuk - kettétörtük a nyomorultakat. A jelenlegi kontrollerek szerencsére jobban bírják, persze még így kérdéses, hogy pont a Beijing 2008 az a játék, melynek kedvéért tesztelni akarjuk a tűréshatárukat. A színtisztán a karrángatásra épülő versenyszámok a játszhatatlanság határát súrolják, a figyelem (a rángatás) fél másodperces lankadása hazavágja minden eddigi gyötrelmünket, a nehezen feltornászott kis csík úgy hanyatlik vissza, mint a férfiasság szeretkezés közben, ha Kiszel Tünde tűnik fel a bekapcsolva felejtett tévében. A gimnasztikai számok a karrángatás helyett más metódust részesítenek előnyben, itt általában nagyon egyszerű, és szörnyen önismétlő időzített gombnyomásokra építő “ritmusjátékokkal” kell előcsalnunk a megfelelő teljesítményt. A harmadik irányítási mód esetében (például a műugrásnál) a két analóg karral kell ügyeskednünk, körökön változó sebességgel mozgó színes csíkokat követve. Mondjak valami meglepőt? Ez sem működik, átlag feletti kéz-szem koordinációt és nagy adag szerencsét követel. Okító videócska ugyan minden sport mellé dukál, de rosszul végzi a dolgát, többször egyáltalán nem (dzsúdó) vagy csak kevésbé (íjászat) derül ki belőlük, hogy mi a fenét is kéne itt pontosan csinálni.

A Beijing 2008 fő attrakciója az Olimpia játékmód, vagyis az összes versenyszám napokra bontott végigjátszása lenne. Apró szépséghiba, hogy a fentebb vázolt problémák, és a játékmód külön bejáratú hülyeségei miatt itt sem terem sok babér a virtuális olimpikonoknak. Egy napra öt versenyszám jut, ha háromban gyengén teljesítesz, nem mehetsz tovább, ismételned kell az egész napot. Barátságos? Oké, akkor itt a következő: valamiféle bizarr oknál fogva a játékot fejlesztő Eurocom (és az azt kiadó Sega) pontkiosztós karakter-fejlődési rendszer beszerelését látta szükségesnek. Vagyis az Ötkarikás Játékok elején tulajdonságaikat tekintve nem a nemzet legjobbjait, hanem a Bivalybasznádi Alkohol- és Drogelvonó válogatottját vezeted harcba. A fejlődés nyögvenyelős, állandóan olyan érzésed van, hogy a versenytársak lényegesen jobbak nálad. Apropó, versenytársak: a játékban harminckét választható nemzet kapott helyett. A magyar nincs közöttük, ami “nem itt adjuk el belőle a sokat” szempontból talán érthető, de akkor is - nyaljál sót, Sega, az éremtáblázatban az első húszban (minimum!) mindig benne vagyunk, lélekszám / érem arányban pedig rendszeresen vezetünk. Meg különben is, a játék címén, meg talán a stadionokon kívül semmi nem licenszelt, a sportolóknak nincs neve, nem került volna semmibe odapakolni még harminckét - urambocsá' még száznegyven - nemzeti lobogót...

Nagy nehezen azért némi pozitívumot is elő lehet bányászni a Beijing 2008-ból. A prezentáció és grafika például teljesen korrekt, amolyan erős közepes, és az atléták kidolgozása / animációja is rendben van. A játék széles multiplayer lehetőségeket kínál (egy gépen többen, link, vagy nyolcfős online), itt akár az egész Olimpiát végigjátszhatjuk közösen, vagy külön, a saját szánk íze szerint összeválogatott sportokban is versenghetünk. Kapunk világszintű pont- és időeredmény listát is, itt mondjuk vannak érdekes dolgok, a rúdugrás jelenlegi csúcstartója 668 (igen hatszázhatvannyolc) méteren állította be a rekordot. Virtuális dopping?

A Beijing 2008 nem jó játék. Hanem rossz. Rosszul irányítható, rosszul felépített, rosszul előadott. Nincsenek benne csapatsportok, hiányzik a sikerélmény, mínuszos a hangulat. Még a megrögzött ötkarikás rajongóknak is nehezen ajánlható, így az olimpiai élményekre vágyóknak a következő két hétben a tévékészülék hagyományos használata javallott - nézd, szurkolj, ne játszd.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 órája

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

17 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==